Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Benjani: 22 dagen Rondreis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Benjani
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Benjani: 22 dagen Rondreis

Bericht door Benjani »

Tsja die complete autodag is dan niet anders. We zullen ook wel moeten, aangezien de overnachtingen in Death Valley en Yosemite al geboekt zijn :). Het zou dan ook de enige dag van de vakantie zijn waarop we botweg alleen maar kilometers gaan vreten en weinig gaan zien, dat moet wel te accepteren zijn.

Heeft er iemand ervaring met het wisselen van huurauto halverwege de vakantie? Het eerste deel van de vakantie zitten we veelal in natuurparken, waar we een grote SUV willen hebben. Echter de laatste 8 dagen zijn uitgetrokken voor het traject San Francisco - L.A. - San Diego via Highway 1. Het lijkt ons geweldig om die route en in de steden te touren in een wat spectaculairdere auto, zoals bv. een Ford Mustang of een amerikaanse convertible oid.. Is dit de rompslomp van de wissel is San Francisco waard? Of gaan we onszelf in de vingers snijden met veel verloren tijd en een hoop extra drop-off kosten? Iemand ervaring op dat punt ?
Benjani
Amerika-ontdekker

Bericht door Benjani »

Allen,

Kan er iemand advies geven over de volgende mogelijkheid:

De dag Las Vegas - Death Valley, hebben wij een overnachting in Furnace Creek Ranch, en de volgende dag een lange, lange autodag naar Yosemite (Tioga waarschijnlijk gesloten, dus een saaie rit via Bakersfield/Fresno)

Nu heb ik een andere optie bedacht, nml. een overnachting in Lone Pine ipv in Furnace Creek. Op die manier haalt het wat rijtijd weg bij de volgende dag.
Hebben we echter op een dag vanuit Las Vegas naar Lone Pine nog genoeg tijd om Death Valley te bezoeken? Het is via Google Maps 2 uur extra rijtijd om naar de overnachting in Lone Pine te komen.

Iemand met ervaring omtrent een dag Las Vegas - Death Valley - Lone Pine, adviezen zijn zeer welkom!

Benjani
Benjani
Amerika-ontdekker

Bericht door Benjani »

Is er nog iemand die ons advies kan geven in bovenstaande ?

Nu in de route:
Dag 11. Las Vegas - Death Valley (overnachting in Furnace Creek)
Dag 12. Death Valley - Yosemite (lange rit onderlangs via Bakersfield/Fresno)

Alternatief:
Dag 11. Las - Vegas - Lone Pine (via Death Valley, overnachten in Lone Pine)
Dag 12. Lone Pine - Yosemite (iets minder lange rit onderlangs via Bakersfield/Fresno)

Is deze omzetting de moeite waard? Hebben we dan nog voldoende tijd voor Death Valley en is de tijdsbesparing de moeite waard?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waar wil je overnachten in Yosemite? Heb je al iets vastliggen? Van Furnace Creek naar Oakhurst is wel te doen in 1 dag, maar naar de vallei wordt het een erg lange dag. Je kunt in plaats van in Furnace Creek ook in Stovepipe Wells overnachten, dat scheelt weer een stukje.
Ik moet zeggen dat ik jullie route aardig vol vind, zeker voor de parken hebben jullie weinig tijd. Het kan allemaal wel, maar ik denk dat het goed is om je te realiseren dat je niet veel tijd hebt voor wandelingen.
Leg de overnachtingen in de parken zo snel mogelijk vast. Als de vlucht nog niet vaststaat, dan zou je ook in SF kunnen beginnen en eindigen. Je kunt dan Yosemite op het laatst doen, met een grotere kans op een open pas, en je kunt in SF op autohuur en parkeerkosten besparen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Benjani schreef:Is er nog iemand die ons advies kan geven in bovenstaande ?

Nu in de route:
Dag 11. Las Vegas - Death Valley (overnachting in Furnace Creek)
Dag 12. Death Valley - Yosemite (lange rit onderlangs via Bakersfield/Fresno)

Alternatief:
Dag 11. Las - Vegas - Lone Pine (via Death Valley, overnachten in Lone Pine)
Dag 12. Lone Pine - Yosemite (iets minder lange rit onderlangs via Bakersfield/Fresno)

Is deze omzetting de moeite waard? Hebben we dan nog voldoende tijd voor Death Valley en is de tijdsbesparing de moeite waard?
Aangezien ik (als ik je verhalen een beetje lees) het idee heb dat jullie niet echte wandeltypes zijn en ook wel genoegen nemen met 'snel' de highlights zien zo ik zeggen ja.

Het hangt wel ook samen met waar je in Yosemite overnacht. Zit je in het park, dan scheelt die 2u minder reistijd zeker wel veel. Zit je in oakhurst, dan denk ik dat de rit van zeg Ridgecrest bergop over de walker pass, langs Lake Isabella en naar Bakersfield het meest interessante van de rit is. Daarna is het snelweg naar Oakhurst en dan nog zeker 1.5u om in Yosemite Village te komen. Het is wel vroeg donker en donker is Yosemite is echt pikdonker.
Wij hebben de rit Glacier point - Ridgecrest ergens de 23e of 24e april gemaakt en zijn ipv via Bakersfield bij Lake Isabella richting Wofford Heights - Glennville gereden dan net na Glenville (stelt niets voor) de jack ranch road op, die overgaat in old stage road en dan na bijna 40km linksaf co-rd J22 op naar Ducor langs kilometers lange plantages. Ook deze rit gaat flink door de heuvels en is smal! Maar mocht het weer goed zijn misschien een leuke afwisseling door Sequoia Forest.
Rij je naar Yosemite valley dan zou ik dit vanaf Death Valley niet doen trouwens.
Benjani
Amerika-ontdekker

Bericht door Benjani »

Martin & Marianne schreef:Waar wil je overnachten in Yosemite? Heb je al iets vastliggen? Van Furnace Creek naar Oakhurst is wel te doen in 1 dag, maar naar de vallei wordt het een erg lange dag. Je kunt in plaats van in Furnace Creek ook in Stovepipe Wells overnachten, dat scheelt weer een stukje.
Ik moet zeggen dat ik jullie route aardig vol vind, zeker voor de parken hebben jullie weinig tijd. Het kan allemaal wel, maar ik denk dat het goed is om je te realiseren dat je niet veel tijd hebt voor wandelingen.
Leg de overnachtingen in de parken zo snel mogelijk vast. Als de vlucht nog niet vaststaat, dan zou je ook in SF kunnen beginnen en eindigen. Je kunt dan Yosemite op het laatst doen, met een grotere kans op een open pas, en je kunt in SF op autohuur en parkeerkosten besparen.

Marianne
In Yosemite hebben we 2 overnachtingen in Housekeeping Camp (al gereserveerd).
Ook de Furnace Creek Ranch is gereserveerd, maar die kunnen we kosteloos annuleren.

We zullen inderdaad geen lange en veel wandelingen kunnen doen, maar hier ligt onze voorkeur ook niet. We willen best een aantal kleine wandelingen doen in de parken, maar het is niet ons idee om urenlange wandelingen te maken.

PSVwally schreef:Aangezien ik (als ik je verhalen een beetje lees) het idee heb dat jullie niet echte wandeltypes zijn en ook wel genoegen nemen met 'snel' de highlights zien zo ik zeggen ja.

Het hangt wel ook samen met waar je in Yosemite overnacht. Zit je in het park, dan scheelt die 2u minder reistijd zeker wel veel. Zit je in oakhurst, dan denk ik dat de rit van zeg Ridgecrest bergop over de walker pass, langs Lake Isabella en naar Bakersfield het meest interessante van de rit is. Daarna is het snelweg naar Oakhurst en dan nog zeker 1.5u om in Yosemite Village te komen. Het is wel vroeg donker en donker is Yosemite is echt pikdonker.
Wij hebben de rit Glacier point - Ridgecrest ergens de 23e of 24e april gemaakt en zijn ipv via Bakersfield bij Lake Isabella richting Wofford Heights - Glennville gereden dan net na Glenville (stelt niets voor) de jack ranch road op, die overgaat in old stage road en dan na bijna 40km linksaf co-rd J22 op naar Ducor langs kilometers lange plantages. Ook deze rit gaat flink door de heuvels en is smal! Maar mocht het weer goed zijn misschien een leuke afwisseling door Sequoia Forest.
Rij je naar Yosemite valley dan zou ik dit vanaf Death Valley niet doen trouwens.
Je hebt dus inderdaad gelijk over onze geringe wandel-aspiraties :)

Zoals gezegd, de overnachting in Yosemite is in Housekeeping Camp in de vallei, en de overnachting in Death Valley zou oorspronkelijk in Furnace Creek Ranch zijn. Als ik dit zo lees is het inderdaad niet onverstandig die overnachting om te zetten naar een in Lone Pine. Dat worden dan 2 dagen heel vroeg op. Vanuit LV vroeg om door Death Valley te gaan en in Lone Pine te eindigen en de volgende dag weer zeer vroeg vertrekken om toch zo snel mogelijk in Yosemite te komen.

Beiden bedankt voor de reactie !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer