In 2009 heb ik een rondreis door het zuidwesten van Amerika gemaakt. Ik ben 31 dagen weg geweest en hebben de volgende plekken bezocht; San Francisco - Lake Tahoe - Yosemite NP - Sequoia NP - Death Valley NP - Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon NP - Page (Antelope Canyon + Horseshoe Bend) - Grand Canyon NP - Palm Springs - San Diego - Los Angeles - Pismo Beach - Monterey en vervolgens hebben 5 dagen Oahu - Hawaii. Nu begint het allemaal weer te kriebelen en wil ik in 2013 (augustus) weer terug, ditmaal samen met mijn vriend die nog niet eerder in Amerika is geweest. Om aan beiden eisen te voldoen zal ik een aantal plaatsen opnieuw bezoeken.
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco (o.a. Alcatraz, Sausalito, Pier 39)
3. San Francisco - Montrey (whalewatchen)
4. Montrey - Yosemite NP (valley + mariposa grove)
5. Yosemite (panorama trail)
6. Yosemite - Reno (via Tioga road & eventueel Lake Tahoe)
7. Reno - Burley
8. Burley - Yellowstone NP
9. Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstone - Salt Lake City (via Grand Teton)
12. Salt Lake City - Moab
13. Moab (Arches NP, Canyonlands)
14. Moab - Cortez (Mesa Verde NP)
15. Cortez - Kayenta (Monument Valley)
16. Kayenta - Kanab (Upper of Lower Antelope Canyon, Coral Pink Sanddunes, Glen Canyon Dam)
17. Kanab - Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las Vegas - Death Valley
20. Death Valley - San Diego
21. San Diego (Seaworld)
22. San Diego - Amsterdam
Ik vraag me alleen af of dit niet een beetje teveel van het goede is, ik probeer er nog een aantal dagen aan te plakken maar het is nog niet zeker of dit gaat lukken. Andere optie zou (globaal) zijn; SF - Yosemite - Death Valley - LV - Kanab - Monument Valley - Mesa Verde - Moab - SLC - Jackson - Yellowstone - SLC, daarbij zouden we meer tijd hebben in alle parken maar missen we San Diego.
Graag jullie advies

Groetjes, Femke