Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis dirkenfemke: 2013 San Francisco-San Diego + Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dirkenfemke
Amerika-ontdekker

Reis dirkenfemke: 2013 San Francisco-San Diego + Yellowstone

Bericht door dirkenfemke »

Hallo allemaal,

In 2009 heb ik een rondreis door het zuidwesten van Amerika gemaakt. Ik ben 31 dagen weg geweest en hebben de volgende plekken bezocht; San Francisco - Lake Tahoe - Yosemite NP - Sequoia NP - Death Valley NP - Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon NP - Page (Antelope Canyon + Horseshoe Bend) - Grand Canyon NP - Palm Springs - San Diego - Los Angeles - Pismo Beach - Monterey en vervolgens hebben 5 dagen Oahu - Hawaii. Nu begint het allemaal weer te kriebelen en wil ik in 2013 (augustus) weer terug, ditmaal samen met mijn vriend die nog niet eerder in Amerika is geweest. Om aan beiden eisen te voldoen zal ik een aantal plaatsen opnieuw bezoeken.

1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco (o.a. Alcatraz, Sausalito, Pier 39)
3. San Francisco - Montrey (whalewatchen)
4. Montrey - Yosemite NP (valley + mariposa grove)
5. Yosemite (panorama trail)
6. Yosemite - Reno (via Tioga road & eventueel Lake Tahoe)
7. Reno - Burley
8. Burley - Yellowstone NP
9. Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstone - Salt Lake City (via Grand Teton)
12. Salt Lake City - Moab
13. Moab (Arches NP, Canyonlands)
14. Moab - Cortez (Mesa Verde NP)
15. Cortez - Kayenta (Monument Valley)
16. Kayenta - Kanab (Upper of Lower Antelope Canyon, Coral Pink Sanddunes, Glen Canyon Dam)
17. Kanab - Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las Vegas - Death Valley
20. Death Valley - San Diego
21. San Diego (Seaworld)
22. San Diego - Amsterdam

Ik vraag me alleen af of dit niet een beetje teveel van het goede is, ik probeer er nog een aantal dagen aan te plakken maar het is nog niet zeker of dit gaat lukken. Andere optie zou (globaal) zijn; SF - Yosemite - Death Valley - LV - Kanab - Monument Valley - Mesa Verde - Moab - SLC - Jackson - Yellowstone - SLC, daarbij zouden we meer tijd hebben in alle parken maar missen we San Diego.

Graag jullie advies :)

Groetjes, Femke
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 2013 San Francisco - San Diego + Yellowstone

Bericht door annet2009 »

Poeh, dat is wel heel veel rijden. Hoe mooi Yellowstone ook is, ik zou het niet in een route van San Francisco naar San Diego opnemen.
Dat is 4 dagen rijden voor maar 2 dagen Yellowstone. Ik zou het zonde vinden.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 2013 San Francisco - San Diego + Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Het is zo inderdaad eigenlijk net iets te veel allemaal. Weinig tijd voor Yellowstone en grand Teton, en ook voor arches en Canyonolands heb je niet veel tijd. Met een paar dagen erbij, en bijvoorbeeld Mesa Verde laten vallen, wordt het al een stuk beter. Lukt het niet om er wat dagen bij te doen dan zou ik eindigen in Las Vegas, of Moab en Mesa Verde laten vallen. Ook wel jammer om zo dicht bij Bryce, Zion en de Grand Canyon te komen en er niet naar toe te gaan, maar ik begrijp dat je ook wel iets nieuws wilt doen. Aan de andere kant kun je ook voor een tweede keer Zion of Bryce weer nieuwe dingen zien. Misschien is de North Rim een idee?
Jullie voorstel lijkt veel op de route die wij in 2008 deden, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Als je naar Monument Vlaley gaat kijk dan eens naar een overnachting in of vlakbij het park. Een heel betaalbare en leuke optie is een cabin bij Gouldingas Camprground.

Narianne
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis dirkenfemke: 2013 San Francisco-San Diego + Yellows

Bericht door Yeehaw »

Een reis die 4 weken zou moeten nemen imo en niet 3.
dirkenfemke
Amerika-ontdekker

Re: Reis dirkenfemke: 2013 San Francisco-San Diego + Yellows

Bericht door dirkenfemke »

Hmm.. daar was ik al bang voor. Marianne jullie verslag heb ik inderdaad gelezen, veel informatie uitgehaald!
Ik ga opnieuw puzzelen of proberen meer dagen vrij te maken :) bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer