Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis rina: route Denver - Cody

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 1dag Denver

Bericht door hke »

In welke periode ga je eigenlijk?
Mijn gezin en ik zijn er dit jaar (juli) de laatste 3 dagen geweest.
Ons viel het een beetje tegen. :oops: (Reden is dat we in 2010 de laatste drie dagen in San Francisco waren en we dit fantastisch vonden.)
Er zijn zeker leuke dingen te zien maar het is er erg warm in de zomer.
Wij hebben een ochtend gewandeld maar vooral veel gezwommen. Ze hebben ook een fantastisch museum.
16th street is leuk om 's avonds te zien.
(laatste 3 dagen van weblog 2012)

succes.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis rina: route Denver - Cody

Bericht door sachasenne »

Graag alle routevragen in één reistopic behandelen, zodat er niet onnodig losse topics aangemaakt worden.
Groetjes,
Carine
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je kunt wel degelijk last krijgen van de hoogte als je meteen de eerste dag naar Mount Evans gaat. Het hoogste gedeelte waar je kunt komen ligt op 4200 meter en het is meestal beter om langzaam te wennen aan zo'n hoogte.
Je zult waarschijnlijk wat last hebben van kortademigheid als je boven bent, dus een stuk lopen zal zwaar zijn. Je kunt ook last krijgen van (erge) hoofdpijn, dan kun je het beste meteen weer naar beneden gaan, dan zakt het vanzelf weer.
Sommige mensen hebben er weinig last van maar ik heb ook wel in reisverslagen gelezen dat mensen heel erg beroerd werden op die hoogte en zelfs bijna flauwvielen.
Zie ook hier

Datzelfde geldt ook voor andere hoogegelegen plekken. Ik kreeg bijvoorbeeld enorme hoofdpijn op de top van de Beartooth Pass.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Black canyon of THE gunnison np en mesa verde heb je in een dag wel gezien, de eerste vooral vanaf alle viewpoints, de tweede wellicht met een tour... Jeneemt wat minder tijd voor de mooie weg waarvan ik de naam even kwijt ben,bijvoorbeeld na de black canyon overnachten in ouray....heerlijke warmwaterbronnen om in te badderen....
rina
Amerika-ontdekker

Bericht door rina »

Dank jullie weer voor de reacties. Ik ben inmiddels iets verder met onze route. Wij hebben besloten niet in Denver te verblijven maar gelijk de volgende morgen een bezoek te brengen aan het Red Rocks Amfitheatre en dan via de Peak to Peak naar Estes Park te rijden.
Hier verblijven we 2 nachten en dan gaan we verder via de Trail Ridge Road via Georgetown via de Loveland Pass naar Dillon of Silverthorne, voor 1 nacht.
Nu het volgende deel we willen dus naar Aspen, mijn vraag is dus hoe te rijden vanaf Dillon:
1e is via Vail via de 24 naar Leadville - Independence Pass - Aspen (2 nachten)
2e is via 91 naar Leadville - Independence Pass - Aspen (2 nachten)

Wat is de mooiste route en waar kunnen we wat wandelen onderweg?

Verder zit ik een beetje vast, wat is voor jullie de meest logische volgende stop, ik heb een beetje keuze stress, er is zoveel moois.

Groeten
Rina
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Welke van de twee routes het mooiste is weet ik niet, maar als je voor de tweede gaat kan ik je van harte de Mayflower Gulch hike aanbevelen. De trailhead is aan de 91, ca. 5,5 mijl ten noorden van Leadville. Zie ook ons verslag. Een mooie wandeling naar een oude mijn. Zodra je uit het bos bent prachtige uitzichten op de omliggende bergen. Veel wildflowers. Het plaatsje Leadville (op 3000 m hoogte!) is ook een stop waard.
rina
Amerika-ontdekker

Bericht door rina »

Thanks Felicitas,
De wandeling is opgenomen in de planning, heel leuk je verslagen, heb nog niet alles gelezen maar ziet er goed uit.
Ik wil trouwens een compliment maken aan iedereen die reisverslagen maakt, het is heel leuk om te lezen, geweldige voorpret.

Maar nu weer een stukje verder. Vanaf Aspen en dan.... we dachten naar de Black Canyon te rijden en de volgende dag naar Colorado NM.
Maar welke route moeten we dan nemen, het zijn best wel wat km en als ik dus alle verslagen lees vind niet iedereen het geweldig, de Black Canyon dan.
Ik bereken dat het vanaf Aspen 340 km is naar het Park en dan willen we daar natuurlijk ook nog even wat wandelen of in iedergeval minimaal de uitzichtpunten bekijken.
Heeft iemand nog een leuke tip voor een slaapplaats in de Black Canyon en bij het Colorado NM.

Wij zijn met de auto dus zoeken, cabin, hotel, B&B etc.

Het is ook een optie deze over te slaan en dan vanaf Aspen gelijk naar Colorado NM te rijden.
Wat vinden jullie?
En dan nog een vraag, Colorado NM hoeveel dagen zouden jullie daar verblijven?

Groeten
Rina
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

rina schreef:Heeft iemand nog een leuke tip voor een slaapplaats in de Black Canyon en bij het Colorado NM.

Wij zijn met de auto dus zoeken, cabin, hotel, B&B etc.
Voor een overnachting in de buurt van het Black Canyon NP kan je kijken in de plaats Montrose, CO,
zie: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... e&staat=CO

Voor een overnachting bij het Colorado NM kan je kijken in de plaats Grand Junction, CO,
zie: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... n&staat=CO
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

In je oorspronkelijke route had je een hele lus tussen Black Canyon en Colorado NM (o.a. Mesa Verde, Monument Valley, Capitol Reef, Moab). Nu overweeg je om Black Canyon over te slaan en direct naar Colorado NM te rijden? Hoe loopt de rest van de route, dat is handig om te weten.

Wat betreft Black Canyon of the Gunnison. Als je tijd hebt zou ik hier langs gaan. Zelf zou ik dan vanaf Aspen de route via de 133, 92 en 50 kiezen. Deze route heb ik zelf nooit gereden, maar wel gelezen dat de 133 een mooie route is door de bergen. Bovendien kan je dan zowel de noord- als de zuidzijde van de Black Canyon bezoeken. De dag daarna dan via Colorado NM naar Moab (of ga je dan al richting Cody?). Als je naar Moab gaat is de rit niet zo lang en zou ik geen overnachting plannen bij Colorado NM. Daar heb je overdag dan genoeg tijd voor.
rina
Amerika-ontdekker

Bericht door rina »

Hoi Felicitas,
Onze route is inmiddels weer wat veranderd, en dit zal nog wel een keer gebeuren denk ik.
Ik ben nu in het begin begonnen om te kijken hoe ik uit kom met de tijd, we proberen dan toch nog zo te plannen dat we terugrijden naar Denver. Vliegen vanaf Jackson wordt wel erg duur en dan ook nog de one-way kosten van onze auto huur.
Mesa Verde hebben we laten vallen, ik heb wat foto's bekeken, en dan is toch niet ons ding.

Tot nu toe is dit ons route.

1. amsterdam - denver
2. denver - estes park
3. estes park
4. estes park - Dillon
5. Dillon - aspen
6. aspen
7. aspen - black canyon
8. black canyon - Colorado NM
9. Colorado NM - Moab
10. Moab
11. Moab
12. Moab - monument valley
13. Monument Valley
14. Monument Valley - capitol reef
15. Capitol Reef
16. Capitol Reef - Salt Lake City
17. Salt Lake City - Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yellowstone
20. Yellowstone
21. Yellowstone - Jackson
22. Jackson - ??
23. ??
24. ??
25.
26.
27. ?? - Denver
28. Denver - Amsterdam

Zoals je kan zien hebben we nu nog wat dagen over. Dus we kunnen overal goed de tijd nemen en misschien dus nog plaatsen toevoegen.
Uiteraard alle tips welkom.

Groeten
Rina
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

In deze route zou ik geen overnachting bij Colorado NM plannen. Als je van Montrose (waarschijnlijk de meest logische overnachtingsplaats bij Black Canyon of the Gunnison) naar Moab rijdt heb je meer dan voldoende tijd om Colorado NM te bezoeken. En dan daarna via de prachtige SR-128 naar Moab. Deze weg is spectaculair mooi, helemaal aan het einde van de middag als de zon laag staat.
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Ik heb vaak last van hoogteziekte. Geen rampen maar wel heel erge hoofdpijn en misselijkheid. Was zelf dus erg bang voor de Rockies. In september 2012 hebben we het toch gegokt. Op dag 2 reden we van Denver naar Estes Park. GEEN last deze keer. Ietsje draaierig, zodat ik niet echt durfde te gaan wandelen. Op dag 3 wel gewandeld en geen problemen gehad dus....... ik zou me er maar niet druk over maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De twee nachten Monument valley lijken mij niet nodig.
Je zou op het laatste stuk ook eerst naar Grand Teton kunnen gaan, en dan via Cody terugrijden naar Denver. Je zou eventueel nog South Dakota mee kunnen nemen, en Rocky Mountain NP op het laatst doen.

Marianne
rina
Amerika-ontdekker

Bericht door rina »

We zijn weer iets verder en hebben besloten black canyon te laten vallen en van Aspen naar Colorado NM te gaan.
Welke route raden jullie aan?

En nog een hele grote verandering, we gaan nu niet naar Yellowstone maar naar San Francisco, via Death Valley en Yosemite, niets veranderlijker dan de mens toch.
Ik weet nog niet precies hoe en hoeveel nachten maar daar kom ik later vast op terug, we zitten nu nog bij Colorado NM.
Ook zoek ik naar reisverslagen over deze route dus Denver - San Francisco wie heeft dit gereden.

Groeten
Rina
Laatst gewijzigd door rina op 26 nov 2012, 06:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Rina, heb je het topic met de reisverslag al ontdekt? Daar kun je snel zien welke routes gevolgd zijn. Kijk ook eens in het reisverslagen-topic in het interregionale forum.
Wij deden in 2004 een route van Denver naar SF, maar dat was met Yellowstone. Maar ook met Death Valley en Yosemite, dus misschien kun je daar toch iets uithalen.

Ik begrijp je opmerking over de Black Canyon niet helemaal, waar wil je na Aspen naar toe?

Marianne
rina
Amerika-ontdekker

Bericht door rina »

Sorry heb hem aangepast we gaan nu dus van aspen naar colorado nm.
En de reisverslagen pagina heb ik reeds gevonden.

Bedankt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer