Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis binckie4: rondreis zomer 2013
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis binckie4: rondreis zomer 2013
Hallo,
Na heel veel op dit forum gekeken te hebben heb ik toch besloten ook mijn route hier te plaatsen. Ik zie vaak hele goede tips voorbij komen en
toch is elke route net even anders.
De tickets zijn geboekt maar de route staat nog niet helemaal vast. We staan dus open voor suggesties.
We reizen met zijn drietjes (onze dochter is 7 jaar) Dit is wat we tot nu toe bedacht hebben.
dag 1 Amsterdam - Los Angeles
dag 2 Los Angeles - San Diego
dag 3 San Diego
dag 4 San Diego - Kingman
dag 5 Kingman - Flagstaff (slide rock)
dag 6 Flagstaff CG - Page
dag 7 Page St George - ZION
dag 8 St. George - Las Vegas
dag 9 Las Vegas
dag 10 Las Vegas - Furnace Creek
dag 11 Furnace Creek - Lee Vining
dag 12 Lee Vining - Gardnerville (Familiebezoek)
dag 13 Gardnerville
dag 14 Gardnerville - San Francisco
dag 15 San Francisco
dag 16 San Francisco
dag 17 San Francisco - Monterey
dag 18 Montery ?
dag 19 Los Angeles
dag 20 Los Angeles Disney
dag 21 Los Angeles
dag 22 Los Angeles Amsterdam
Na heel veel op dit forum gekeken te hebben heb ik toch besloten ook mijn route hier te plaatsen. Ik zie vaak hele goede tips voorbij komen en
toch is elke route net even anders.
De tickets zijn geboekt maar de route staat nog niet helemaal vast. We staan dus open voor suggesties.
We reizen met zijn drietjes (onze dochter is 7 jaar) Dit is wat we tot nu toe bedacht hebben.
dag 3 San Diego
dag 9 Las Vegas
dag 11 Furnace Creek - Lee Vining
dag 12 Lee Vining - Gardnerville (Familiebezoek)
dag 13 Gardnerville
dag 15 San Francisco
dag 16 San Francisco
dag 18 Montery ?
dag 19 Los Angeles
dag 21 Los Angeles
-
- Amerikafan
- Partner van: RemcoUSA
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Reis binckie4: rondreis zomer 2013
Hoi,
Ik zou het stuk van Kingman naar Flagstaff een stuk van de Route 66 pakken, een supermooi stukje, onderweg kom je dan ook langs Hackberry general store, een leuk winkeltje/museumpje (gratis) http://hackberrygeneralstore.com/
Bij Gardnerville ligt Lake Tahoe, dat is ook zeker een bezoekje waard.
En bij Montery zou ik de 17 mile drive niet overslaan! Supermooie kustroute!
Groetjes Linda
Ik zou het stuk van Kingman naar Flagstaff een stuk van de Route 66 pakken, een supermooi stukje, onderweg kom je dan ook langs Hackberry general store, een leuk winkeltje/museumpje (gratis) http://hackberrygeneralstore.com/
Bij Gardnerville ligt Lake Tahoe, dat is ook zeker een bezoekje waard.
En bij Montery zou ik de 17 mile drive niet overslaan! Supermooie kustroute!
Groetjes Linda
Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
Tussen LA en SD heb je bij Carlsbad Legoland Een 7 jarige zal dat best leuk vinden denk ik. Slide Rock SP ligt niet bij Flagstaff maar bij Sedona. Je zou dan in Sedona kunnen overnachten. Daarna een overnachting in Grand Canyon NP.
St'George ligt een uur rijden van Zion. Probeer Springdale voor een overnachting. En ik zie Bryce niet in de route.
Monterey naar Los Angeles is een rit van 8 uur zonder te stoppen. Wellicht een extra overnachting in bv San Simeon, Cambria, Morro Bay of Pismo Beach.
Disneyland ligt in Anaheim. Ik zou voor een bezoek aan DL in Anaheim gaan overnachten.
Wil je niet naar Yosemite NP?
Yeehaw
St'George ligt een uur rijden van Zion. Probeer Springdale voor een overnachting. En ik zie Bryce niet in de route.
Monterey naar Los Angeles is een rit van 8 uur zonder te stoppen. Wellicht een extra overnachting in bv San Simeon, Cambria, Morro Bay of Pismo Beach.
Disneyland ligt in Anaheim. Ik zou voor een bezoek aan DL in Anaheim gaan overnachten.
Wil je niet naar Yosemite NP?
Yeehaw
-
- Amerika-ontdekker
Hoi
Linda,
Yeehaw:
Legoland komt ook op de lijst. Ga inderdaad nog even kijken voor Sedona. Had een leuk hotel gevonden in Flagstaff vandaar. Maar alles kan nog geannuleerd worden. Hetzelfde geldt voor Springdale. Deze was me even ontgaan.
Het stuk San Francisco- Los Angeles is inderdaad nog niet helemaal duidelijk. De vorige keer hebben we in San Simeon overnacht dus misschien is dat inderdaad een optie.
We hebben inderdaad een hotel dicht bij Disneyland gevonden had alleen in de lijst nog Los Angeles gezet.
Heel erg bedankt voor je reactie weer wat om over na te denken.
Groetjes Karin.
Yosemite: Hebben we niet bewust overgeslagen
Linda,
bedankt voor je reactie. Ik hou een lijst bij van wat we waar willen gaan doen en daar komt deze zeker bij te staan.LindaH schreef:k zou het stuk van Kingman naar Flagstaff een stuk van de Route 66 pakken, een supermooi stukje, onderweg kom je dan ook langs Hackberry general store, een leuk winkeltje/museumpje (gratis) http://hackberrygeneralstore.com/
Yeehaw:
Legoland komt ook op de lijst. Ga inderdaad nog even kijken voor Sedona. Had een leuk hotel gevonden in Flagstaff vandaar. Maar alles kan nog geannuleerd worden. Hetzelfde geldt voor Springdale. Deze was me even ontgaan.
Het stuk San Francisco- Los Angeles is inderdaad nog niet helemaal duidelijk. De vorige keer hebben we in San Simeon overnacht dus misschien is dat inderdaad een optie.
We hebben inderdaad een hotel dicht bij Disneyland gevonden had alleen in de lijst nog Los Angeles gezet.
Heel erg bedankt voor je reactie weer wat om over na te denken.
Groetjes Karin.
Yosemite: Hebben we niet bewust overgeslagen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is niet veel tijd voor de parken, maar dat vinden jullie misschien ook niet zo interessant? Ik zou zelf een of 2 dagen LA inruilen voor meer tijd voor Zion.
Waarom hebben jullie ene stop in Lee Vining? Als jullie Gardnerville te ver vinden - wat ik me voor kan stellen - is het misschien ook aardig om al iets eerder te stoppen, bijvoorbeeld in Bishop. Daar heb je wat meer voorzieningen dan in Lee Vining.
Jammer dat jullie Yosemite missen, dat is bij onze kinderen altijd favoriet.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2002-verslag, onze dochters waren toen 7 en 9.
Marianne
Waarom hebben jullie ene stop in Lee Vining? Als jullie Gardnerville te ver vinden - wat ik me voor kan stellen - is het misschien ook aardig om al iets eerder te stoppen, bijvoorbeeld in Bishop. Daar heb je wat meer voorzieningen dan in Lee Vining.
Jammer dat jullie Yosemite missen, dat is bij onze kinderen altijd favoriet.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2002-verslag, onze dochters waren toen 7 en 9.
Marianne
Net als Marianne vraag ook ik me af waarom je je schema op deze manier hebt opgesteld.
Ben je meer een "stedenmens" dan een "natuurmens" ? (zo lijkt het namelijk)
Misschien goed om wat meer te vertellen over de achtergronden of redenen waarom je schema is zoals het is.
Je krijgt dan ook meer gerichte tips, want als je inderdaad geen "natuurmens" bent heb je natuurlijk niks aan tips over Yosemite, Zion en Bryce.
Ben je meer een "stedenmens" dan een "natuurmens" ? (zo lijkt het namelijk)
Misschien goed om wat meer te vertellen over de achtergronden of redenen waarom je schema is zoals het is.
Je krijgt dan ook meer gerichte tips, want als je inderdaad geen "natuurmens" bent heb je natuurlijk niks aan tips over Yosemite, Zion en Bryce.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dit stuk ga je wel erg vlug. Mag ik aannemen dat je hier al eens bent geweest?dag 6 Flagstaff CG - Page
-
- Amerika-ontdekker
Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties. We zitten al weken te puzzelen over de route en op een gegeven moment kom je niet meer verder.
Wij zijn inderdaad al een paar keer aan de west kust geweest maar dat is al weer jaren geleden. We hebben dus al wat van de parken gezien maar wilden nu graag onze dochter van zeven meenemen naar Amerika.
Wij zijn er vrij zeker van dat ze Disney, Seaworld, Legoland heel leuk gaat vinden, over de parken zijn we niet zo zeker. Ze vind het heerlijk om te skiën,fietsen en zwemmen maar heeft een bloedhekel aan wandelen.
Wij twijfelen ook over de dagen in Los Angeles of dat er niet teveel zijn. Zelf heb ik hele leuke herinneringen aan het paardrijden in de Red Canyons maar ik denk dat zij daar nog te jong voor is. Mijn man vond San Francisco helemaal leuk. Ik vond het erg druk na al het natuurschoon wat we hadden gezien maar ben bereid het een herkansing te geven. Het enige wat vast staat zijn dus de tickets en dat we naar Gardnerville willen.
Onderstaand alvast wat aanpassingen in de route.
dag 3 San Diego
dag 7 Page - Springdale
dag 8 Springdale - Las Vegas
dag 9 Las Vegas
dag 11 Furnace Creek - Bishop
dag 12 Bishop - Gardnerville (Familiebezoek)
dag 13 Gardnerville
dag 15 San Francisco
dag 16 San Francisco
dag 18 Montery - San Simeon
dag 19 San Simeon - Los Angeles
dag 21 Los Angeles
Groetjes Karin.
Wij zijn inderdaad al een paar keer aan de west kust geweest maar dat is al weer jaren geleden. We hebben dus al wat van de parken gezien maar wilden nu graag onze dochter van zeven meenemen naar Amerika.
Wij zijn er vrij zeker van dat ze Disney, Seaworld, Legoland heel leuk gaat vinden, over de parken zijn we niet zo zeker. Ze vind het heerlijk om te skiën,fietsen en zwemmen maar heeft een bloedhekel aan wandelen.
Wij twijfelen ook over de dagen in Los Angeles of dat er niet teveel zijn. Zelf heb ik hele leuke herinneringen aan het paardrijden in de Red Canyons maar ik denk dat zij daar nog te jong voor is. Mijn man vond San Francisco helemaal leuk. Ik vond het erg druk na al het natuurschoon wat we hadden gezien maar ben bereid het een herkansing te geven. Het enige wat vast staat zijn dus de tickets en dat we naar Gardnerville willen.
Onderstaand alvast wat aanpassingen in de route.
dag 3 San Diego
dag 7 Page - Springdale
dag 9 Las Vegas
dag 13 Gardnerville
dag 15 San Francisco
dag 16 San Francisco
dag 21 Los Angeles
Groetjes Karin.
-
- Amerikafan
Ik vind vooral het begin heel gehaast. Als je vanuit kingman komt en je wil nog zwemmen bij slide rock en door naar flagstaff heb je er echt nergens tijd voor. Wij reden van kingman naar cottonwood, over route 66 en langs jerome (route 89 en 89a is echt schitterend) en ik geloof dat we om 9 uur vertrokken en pas om 16uur daar waren en dan zijn we nieteens veel gestopt (3x). Ik zou echt lekker een dagje bij slide rock doorbrengen en dan kan je opzich wel doorgaan die dag naar flagstaff. Ook zion is leuk voor je dochter denk ik. Lekker in en bij het water, beetje zwemmen, met een bootje varen, naar een waterval lopen, een ranger programma meedoen. Zonde als je daar snel aan voorbij gaat. Maar goed, het zijn maar mijnideeen het moet voor jullie een fijne vakantie worden en als je niet zoveel hebt met natuur en zulke activiteiten, dan kan ik me voorstellen dat je meer stad neemt. Maar dan zou ik niet naar een park gaan rijden om daar 2 uur door te brengen en daar voor om te rijden.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Tja, als je via Cottonwood en Jerome naar Slide Rock rijdt dan rij je een afgrijselijk eind om en dan heb je natuurlijk nergens meer tijd voor.girltje155 schreef:Als je vanuit kingman komt en je wil nog zwemmen bij slide rock en door naar flagstaff heb je er echt nergens tijd voor.
De kortste/snelste weg van Kingman naar Slide Rock state park via Interstate 40 en de 89A is nog geen 3 uur rijden.
Van Slide Rock naar Flagstaff is nog geen half uurtje
Je hebt dus meer dan een halve dag voor Slide Rock. Lijkt me meer dan genoeg
Tip: Koop voor vertrek in Kingman belegde broodjes bij de supermarkt en je kunt in Slide Rock picknicken.
V.w.b. je route, ik heb 'm hieronder gekopieerd/geplakt en m'n opmerkingen ertussen gezet:
dag 3 San Diego
Tips voor San Diego:
Old Town (soort openluchtmuseum)
Balboapark, een groot stadspark met diverse musea en de zoo. Vooral in het weekend zijn hier veel straatartiesten actief.
Voor papa: Viegdekschip de Midway
Een flinke rit. (bijna een hele dag) Heb je je dat gerealiseerd ?
Over Slide Rock heb ik al iets geschreven. Ik zou trouwens in jullie geval Tusayan verkiezen boven Flagstaff. Zit je een stuk dichterbij de Grand Canyon.
Je hebt iets meer dan een halve dag voor GC. Genoeg voor een ritje langs de rim en bekijken van wat uitzichtpunten, maar voor meer (bv rondvlucht, wandelen) heb je geen tijd
dag 7 Page - Springdale
Zelfde in Page. Je hebt tijd voor een rondvaart over Lake Powell of een bezoek aan Antelope Canyon. Beide zal krap worden.
Ik neem aan dat je in Springdale bent om Zion te zien. Jammer genoeg neem je daar te weinig tijd voor
dag 9 Las Vegas
dag 13 Gardnerville
dag 15 San Francisco
dag 16 San Francisco
Misschien leuk om fietsen te huren, via de Golden Gatebrug naar Sausalito te fietsen en vanaf daar met de veerboot terug naar SF te varen.
Heb je meteen een soort van rondvaart door de baai gemaakt. De veerboot vaart langs Alcatraz en je hebt een mooi zicht op de Golden Gate brug
Bezoek het Monterey Bay Aquarium en Point Lobos
dag 21 Los Angeles
Mijn mening (voor wat ie waard is)
Je neemt voldoende tijd in de steden, maar de natuurparken raffel je een beetje af.
Je bezoekt ze wel, maar echt tijd om er iets te doen of te ondernemen heb je niet (of neem je niet) en dat is jammer.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik blijf het eigenlijk altijd wel mooi vinden...westkust... Zion naar de kust is ongeveer dezelfde afstand als Eindhoven - Berlijn.
-
- Amerika-ontdekker
Beetje late reactie Cees A maar ik waardeer het enorm dat je naar mijn route gekeken hebt en van opmerkingen hebt voorzien.
Door wat andere tripjes tussendoor is de voorbereiding van onze reis even op een laag pitje komen te staan.
Maar nu zit ik weer dagelijks op dit forum. Niet altijd ingelogd maar wel steeds aan het lezen.
Door wat andere tripjes tussendoor is de voorbereiding van onze reis even op een laag pitje komen te staan.
Maar nu zit ik weer dagelijks op dit forum. Niet altijd ingelogd maar wel steeds aan het lezen.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1706 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 8 Reacties