Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Remmos: Treinreis 32 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Remmos
Amerikafan

Reis Remmos: Treinreis 32 dagen

Bericht door Remmos »

Hallo allemaal , er stond een andere reis gepland maar die kan helaas niet doorgaan . Nu wou ik altijd als eens een keer met de trein reizen door de states , dit gaat de 4de keer woorden maar de 1ste keer met de trein. Zou heel graag advies willen zodat ik binnenkort kan gaan boeken .

Ams - denver
denver
denver
denver - Granby Train station of estes
Grandby of estes( rocky mtn np )
Grandby of estes( rocky mtn np )
Grandby of estes ( rocky mtn np )
Grandby ( rocky mtn np ) - denver - chicago union station
chicago
chicago
chicago
chicago
chicago
chicago - east glacier train station
Aankomst glacier np
Glacier np
glacier np
glacier np
glacier np
glacier np - Seattle
seattle
seattle
seattle
seattle
Seattle - New york JFK
new york
new york
new york
new york
new york
new york
new york -ams

Dit had ik in gedachten . Zal het vast en zeker verkeerd gepost hebben , kan het dan gemoved worden naar een forum waar ik kans maak op reacties :) .

bedankt,

remmos
Laatst gewijzigd door Remmos op 08 nov 2012, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Rudolfje
Amerikafan

Re: Treinreis 32 dagen

Bericht door Rudolfje »

Remmos,

Je vraagt om advies maar dat is wat algemeen vrees ik, als je wat meer gerichte vragen hebt krijg je ook gericht antwoord. Ik zou wel willen weten hoe je het vervoer wilt regelen in de plaatsen waar je bent.
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

Ik weet dat er bijvoorbeeld shuttles vanuit denver airport richting estes rijden en vanuit daar heb je shuttles in het park , chicago en new york is het goed geregeld met het OV zover ik weet . In glacier np heb je ook free shuttles en meerdere soort shuttles , Seattle ben ik nog niet over uit of er shuttles naar olympic gaan , over de steden denver en seattle weet ik nog vrij weinig .

bedankt
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

wij zijn deze zomer onze rondreis begonnen in Seatlle om te eindigen in Denver. Beide steden zijn leuk om te bezoeken (ik ben een natuurmens en dus geen voorstandster van steden) . Seatlle is groen, proper (netjes), vriendelijk, mooie lanen. Maar om er 5 dagen in door te brengen ? Er zijn hop on hop off bussen, die rijden langs de toeristische en/of interessante bezienswaardigheden. Omdat wij een huurauto hebben heb ik geen weet hoe het openbaar vervoer juist werkt. Vanuit ons hotel reed er wel een gratis shuttle busje naar het centrum van Seatlle. In Olympic park rijden er m.i. geen shuttle bussen (wij zijn er geweest en hebben onze wagen moeten gebruiken) omdat het geen aaneengesloten park is. In Rocky Montain NP rijden er wel shuttle bussen . Denver zijn we maar 1 dag gebleven; het was onze laatste stop en we zijn dan maar gaan shoppen :mrgreen: Het centrum is een beetje zoals Seatlle, brede lanen en er rijdt een gratis bus. Het zou me niet verwonderen dat er ook een bus rijdt vanuit Denver naar Estes park want de afstand is niet zo ver. Wat ik me afvraag ? Ben jij van plan om alles per trein te doen of zitten daar ook vliegtuigvluchten in ?

:offtopic: is er in het verleden geen programma geweest op de nederlandse TV van treinreizen in amerika ?
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

Bedankt voor je reactie . ik heb 5 dagen seattle gekozen omdat ik nog niet wist of er een shuttle van seattle richting olympic np gaat , dit zullen nu dus 3 nachten worden. Ik ben van plan om veel met de trein te reizen , alleen dlieg ik wel van seattle naar new york :) .

bedankt
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Chicago was voor mij een stad om zo'n 3-4 dagen rond te brengen, Seattle had ik na 2 volle dagen al meer dan ruim gezien. Geen bijzondere stad die ik nogmaals wil zien. Heb daar niet Museum of Flight bekeken, ben wel naar Bainbridge Island geweest. Interessant, maar toeristisch (Poulso was als 'viking dorp' ook aardig). Seattle heeft enkele leuke uitzichtspunten, zie Tripadvisor's To-Do lijst. De Needle is niet noodzakelijk, een goedkoper alternatief is de Bank of America tower ($ 6) -- zie je zelfs de Needle. Zou je reis iets anders doen, i.v.m. de California Zephyr. Vlieg naar Chicago, begin hier je reis. Ga dan met de Zephyr naar S.F. -- bezoek e.v.t. de skiresorts onderweg (Maroon Bells schijnt mooi te zijn qua natuur). E.v.t. heb je nog Reno als 'mini Vegas' en Lake Tahoe dichtbij. Dan omhoog met de AMTRAK Cascades naar Seattle. Whitefish en Glacier NP. Let wel op met wanneer je gaat in Glacier NP, de wegen kunnen nog vol zijn met sneeuw, daardoor kunnen de sightseeing bussen niet rijden. Dan goedkoop vanaf Milwaukee terugvliegen naar New York (vaak goedkoper dan ORD). Stuk in Montana (vanaf Shelby), door North Dakota, Minnesota en Wisconsin (zelfs Illinois) was alleen interessant als je een Ph.D. hebt in agrarische wetenschappen. Ik niet, dus was teleurstellend. Achteraf had ik liever de steden willen inwisselen voor de natuurparken. Je kan ook overwegen eens de Alaska Railroad te proberen (http://alaskarailroad.com/). Prachtig! Oh, en er gaan een aantal goedkope cruises naar Alaska vanaf Seattle. Zou ik zelf achteraf liever doen dan mijn dagen in New York.....

Mooie manier van reizen met AMTRAK. Echt genoten. Verassend goede maaltijden aan boord. Vriendelijke reizigers. Wel vermoeiend als je de stoel naast je niet vrij hebt om 'normaal' op te liggen, in L vorm. Let ook op hoe laat de trein op de specifieke bestemmingen aankomt - AMTRAK heeft VAAK vertragingen. Geen pretje om rond 4'en s'nachts te horen dat de trein een paar uur vertraging heeft. Hoelang precies..... Zoals alle Amerikanen doen: neem een kleine tas mee (naast je ingecheckde ruimbagage) met wat te eten/drinken. Heb zelf voor vertrek nog even bij de lokale Walmart in Chicago wat fruitrepen, OJ, water (3x1 liter fles), fruit en cashew noten meegenomen. Ik zag zelfs families met hele potten pindakaas, hele broden en compleet bestek lopen. Dat kan ook...

Met een ISIC kaart krijg je interessante korting op de AMTRAK trein. Er is zelfs een algemeen nummer van ISIC CJP Nederland, ze controleren bij AMTRAK niet of je een ISIC kaart hebt.
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Verkijk je niet op de afstand Denver-Estes Park, dit is al snel 1,5 uur rijden. In RMNP is er een shuttlebus die langs meest populaire plekken rijdt, vandaar kun je starten met mooie natuurwandelingen. Ben zelf nog nooit in Seattle geweest maar door de positieve verhalen zou ik dan wel proberen de Boeing fabriek te bezoeken.
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

Bedankt voor jullie reactie . Ik wil eigenlijk veel tijd steken in de parken , san francisco ben ik vorig jaar geweest en is me zeer goed bevallen . Alaska vind ik wel een goed idee , daar zal ik eens over gaan nadenken . T1m ben wel erg benieuwd hoe jij hem precies zou indelen , wel het liefst met de steden en parken die ik heb opgenoemd . Heb trouwens niet vermeld wanneer ik wil gaan , dat is augustus 2013 .

bedankt
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Ik geloof dat ik je keuze in je stedenvolgorde niet helemaal begrijp. Is het - gezien de afstanden die je aflegt, niet handiger om (bijvoorbeeld) van west naar oost te gaan?

Zeker als je met de trein wilt, zou je (bijvoorbeeld) de volgende route kunnen kiezen:
Amsterdan-Seattle-Denver-Chicago -NY-Amsterdam. Tussen Seattle en Denver ga je dan wel 'over' San Francisco (en moet je even regelen dat je van Emeryville naar Oakland komt), maar dat lijkt me een kleinere omweg dan wat je nu plant. (Overigens is juist de treinrit van Seattle naar SF en die van SF naar Denver enorm spectaculair en minder eentonig dan het stuk tussen Chicago en Denver).

Een ander idee zou kunnen zijn dat je in NY begint: Amsterdam, NY,Chicago, Seattle, Denver, Amsterdam.

Hoe ga je je vervoer van en naar de parken regelen. Huur je daarvoor een auto?
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

smittenimmigrant schreef:Ik geloof dat ik je keuze in je stedenvolgorde niet helemaal begrijp. Is het - gezien de afstanden die je aflegt, niet handiger om (bijvoorbeeld) van west naar oost te gaan?

Zeker als je met de trein wilt, zou je (bijvoorbeeld) de volgende route kunnen kiezen:
Amsterdan-Seattle-Denver-Chicago -NY-Amsterdam. Tussen Seattle en Denver ga je dan wel 'over' San Francisco (en moet je even regelen dat je van Emeryville naar Oakland komt), maar dat lijkt me een kleinere omweg dan wat je nu plant. (Overigens is juist de treinrit van Seattle naar SF en die van SF naar Denver enorm spectaculair en minder eentonig dan het stuk tussen Chicago en Denver).

Een ander idee zou kunnen zijn dat je in NY begint: Amsterdam, NY,Chicago, Seattle, Denver, Amsterdam.

Hoe ga je je vervoer van en naar de parken regelen. Huur je daarvoor een auto?

Bedankt voor je reactie . Ik heb nog eens goed nagedacht en heb besloten om new york als losse vakantie te gaan doen , dus ik wil nu 4 weken met de trein reizen .

Ams - San francisco
San francisco
San francisco
San francisco - Yosemite np
Yosemite np
Yosemite np
Yosemite np
Yosemite np - san francisco - san diego
San diego
San diego
San diego
SAn diego - Williams
Williams - Grand canyon Np
Grand canyon Np
Grand canyon Np
Grand canyon Np - Williams
Wiliams - Denver
Denver
Denver - Estes rocky mtn np
Estes rocky mtn np
Estes rocky mtn np
Estes rocky mtn np
Estes rocky mtn np - Denver - Chicago
Chicago
Chicago
Chicago
Chicago
Chicago - ams

Deze route heb ik zo even snel op papier gezet . Met de grand canyon railway ga ik vanuit williams richting grand canyon village . Denver airport heeft shuttles die richting estes park gaan en ook taxi's zover ik weet , in het park zelf rijden ook shuttles . Vanuit san francisco rijden er geloof ik bussen richting yosemite of een plaatsje in de buurt van yosemite . Nu wil ik nog een 4 weekse route maken waarbij ik in glacier np , rocky mtn np , en of grand canyon/yosemite . Wat vind je van deze route ?

bedankt ,

remmos
t1m
Amerikakenner

Re: Reis Remmos: Treinreis 32 dagen

Bericht door t1m »

IMO teveel tijd voor Chicago, maar bezoek je specifieke musea e.d. kan ik je keuze valide vinden. Als je onderweg uitstapt, b.v. San Francisco > Santa Barbara > San Diego kost het meer dan een direct ticket SF > SD. Je zou kunnen overwegen om richting SD een paar keer uit te stappen, leuke plaatsen als Monterey, Santa Barbara en Cambria kom je langs met de trein. San Diego heeft leuke uitstapjes, ook interessante wandelgebieden in de buurt. Je kan ook overwegen om in de GC naar de Phantom Ranch te lopen.

Ik ben door drukte helaas niet meer veel actief op dit forum, maar zal over 1-2 weken eens een keer kijken in je topic. Zou je eens op AMTRAK.com kunnen kijken of je schedule wel werkt? Tickets kunnen ook snel duurder worden op bepaalde dagen.
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

Bedankt voor het reageren , ik heb nog een beetje zitten knutselen . Ik denk dat dit het gaat worden .

Ams - San diego
San diego
San diego
San diego
San diego
San diego
San diego - Williams
Grand canyon Np ( hermits trail )
Grand canyon Np ( Rim trail of grandview trail )
Grand canyon Np ( bright angel trail )
Wiliams - Denver
Denver
Denver
Estes rocky mtn np
Estes rocky mtn np
Estes rocky mtn np
Estes rocky mtn np
Estes rocky mtn np
Chicago
Chicago
Chicago
Chicago
Chicago
Chicago - ams

Ik ben een enorme hike freak , phantom ranch is helaas al volgeboekt . San diego ben ik 2 jaar geleden al eens geweest en ben ik helemaal verliefd op geworden , vandaar de 5 overnachtingen . Grand canyon ben ik ook geweest en heb ik de south kaibab tot aan de tip off gelopen , mijn reis partner kon het helaas kwa conditie niet volhouden . Met de auto kan je uiteraard meer zien , maar omdat ik alleen ga wil ik lekker relaxen in de trein en me eigen laten vervoeren . Via amtrak is alles oke .

Ams - San francisco
San francisco
San francisco
San francisco
San francisco - San diego
San diego
San diego
San diego
San diego - Williams
Grand canyon Np ( hermits trail )
Grand canyon Np ( Rim trail of grandview trail )
Grand canyon Np ( bright angel trail )
Wiliams - Denver
Denver
Denver
Estes rocky mtn np
Estes rocky mtn np
Estes rocky mtn np
Estes rocky mtn np
Estes rocky mtn np
Chicago
Chicago
Chicago
Chicago
Chicago - ams

Of het word deze route

Bedankt ,

Remmos
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik heb verder geen verstand van treinreizen maar heb begrepen dat de trein van Williams naar Denver ook via Albuquerque/Santa fe gaat. Wellicht daar ook enkele dagen blijven. Voor de trein van Williams naar GC. Heb je al nagevraagd of het mogelijk is 4 dagen aan de rim te zitten tussen de treinreizen door?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer