Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Cholla: rode en gele stenen route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Cholla
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Cholla: rode en gele stenen route

Bericht door Cholla »

Hallo allemaal, een paar dagen geleden hebben mijn vriendin en ik het plan gevat om komende lente naar het zuidwesten van de Verenigde Staten te gaan. Kort daarna ontdekten we dit fantastische forum en we hebben hier al veel aan gehad. Bedankt!

Wij wandelen/hiken graag en wilden graag veel natuur afgewisseld met een paar mooie steden. Nadat we aanvankelijk veel te veel wilden hebben we flink getrimd en staat er helaas geen stad van naam meer op het programma .... Ook de sequoia's hebben het niet gered, noch de zeeolifanten.... Maar gisteren hebben we desondanks de volgende vlucht geboekt!

We willen het graag enigszins betaalbaar houden en slapen dan ook bijvoorkeur in een mix van tent en motel/hotel.

We hebben het volgende schema in elkaar gezet, en overnachtingen op dag 1 en 24 al geboekt. De wandelingen in de parken staan overigens verre van vast.

1. Do 9 mei: Amsterdam-Phoenix (goedkoper dan Tucson)
2. Phoenix-Tucson (Saguaro NP of een van de andere Sonoran Desert parken in de buurt)
3. Tucson-Sedona (Oak Creek) 232 mijl, 3h43 ((sub)minimum afstanden)
4. Sedona-Grand Canyon (Havusa Falls, wandelen langs south rim) 113 mijl, 2h11
5. Grand Canyon (Kaibab trail naar Skeleton Point (6mijl, 800m hoogteverschil)
6. GC-Page (Horseshoe Bend, Lake Powell) 137 mijl 2h32
7. Page (Upper en Lower Antilope Canyon, the waves?!)
8. Page-Zion (Taylor Creek trail of trail bij Kolob, Emerald Trail) 115 mijl, 2h11
9. Zion Canyon (indien mogelijk the Narrows (tot 15 mijl))
10. Zion Canyon (wandelen Weeping Rock naar observation point (8 mijl, 4-6h of Angel's Landing (5mijl, 5h))
11. Zion Canyon-Bryce Canyon 87.8 mijl 1h59 (Navajo trail 1.3 mijl)
12. Bryce (Queen's garden trail 1.6 mijl+Peekaboo loop 6 mijl)
13. Bryce- Capitol Reef-Goblin State Park (slapen in een yurt?!) 215.5 mijl, 5h15
14. Goblin State Park- Canyonlands (Dead Horse Point)-Moab 140 mijl, 2h37
15. Moab (Arches) (Delicate Arch trail 3 mijl, korte trails)
16. Moab (Canyonlands NP, The Needles 162 mijl, 3h16)
17. Moab-Salt Lake City 234 mijl (temple square bekijken) 3h47
18. Salt Lake City-Yellowstone 373 mijl, 5h58
19. Yellowstone
20. Yellowstone
21. Yellowstone
22. Yellowstone
23. Yellowstone-Grand Teton 31.4 mijl, 43 min
24. Grand Teton (slapen in Jackson Hole Town)
25. Jackson Hole-Amsterdam
26. Jackson Hole-Amsterdam

Een paar vraagjes:
- Is dit een beetje een goed schema?! Zie je nog duidelijke verbeteringen mbt de route of de tijdsindeling?
-We vertrekken om zeven uur 's ochtend vanaf Jackson Hole Airport. We hebben al opgebeld naar de autoverhuur: ze zeiden dat je gewoon kon droppen om 4am, maar
op onze bon staat nu weer 7am. Ter plekke nog iets regelen (de dag van te voren) of zal het wel goed komen?!
-Waar zou je kamperen (wij dachten iig Zion, Bryce, GC, Yellowstone) en waar vooral niet (iig steden/echt te koud/te heet)? Is kamperen in Yellowstone wel aan te raden eind mei? We hebben allebei een goede slaapzak, maar hoe vaak zijn er echt nog heel slechte weersomstandigheden. We zagen geen camping in de GT die je kan reserveren, klopt dit?
-Hoe zou je het beste je Yellowstone verblijf kunnen indelen: weet iemand een goed schema? Het liefst houden we een beetje tijd over om te wandelen (een paar korte of een langere hike).
Is het handig om te overnachten op verschillende locaties binnen het park? Zo ja, waar?
-Is Salt Lake City een beetje spannend of kan je eigenlijk beter via de Colorado NM/Vernal/Flaming Gorge route? Zo ja welke dag zou je opofferen om dit een beetje te kunnen bekijken?
-Heeft iemand nog algemene tips of tips voor mooie hikes? Is er een mooie wandeling in de buurt van Phoenix (bijv bij de Superstitions) waar de Saguaro/desert shrub dichtheid/uitzicht enigszins vergelijkbaar is met die van de parken rond Tucson?

Alvast heel erg bedankt!
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Cholla: rode en gele stenen route

Bericht door Nordschleife »

De route ziet er al goed uitgedacht uit. Al zal het eind mei begin juni misschien wel wat vroeg zijn voor Yellowstone.
Ik weet niet of dan alles al open is, voor camperen zal het er nog best fris zijn. Wij waren er dit jaar half juni met een RV en toen was het 'snachts nog net boven het vriespunt. Meerdere cg's is wel het makkelijkst om te doen dan hoef je wat minder heen en weer te rijden.

-Je zou misschien kunnen slapen in Capitol Reef ipv Goblin Valley om meer tijd te krijgen voor de UT 12 en Goblin Valley bekijken tijdens de rit naar Moab.
Al vond ik zelf de campground bij Goblin Valley wel een van de leukere. Heerlijk rustig daar en het was de enige cg waar we de melkweg hebben gezien.

-En in Arches zo snel mogelijk Devils Garden campground vastleggen.
Colorado NM is wel een stukje om maar als ik een dag hier voor in zou moeten inleveren zou ik kiezen voor Bryce.

-Auto eerder inleveren is geen probleem
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Cholla
Amerika-ontdekker

Bericht door Cholla »

Bedankt voor de tips!

Capitol Reef doen we idd niet echt recht, maar zo hebben we wel meer tijd voor Canyonlands/Arches. En die Goblin Hoodoo's zien er zo grappig uit. Ik ben een keer eerder in de VS geweest en heb toen oa Zuid-Arizona gezien en
de Chiricahua Mountains staat in de top drie van mijn lijstje met mooiste plekken waar ik ooit geweest ben ..... Hoodoo's met bizarre vormen zijn nu onweestaanbaar voor mij..... Denk je dat je het in een paar uur goed kan zien?
Denk je dat een dag Capitol Reef fijner is/meer toevoegt dan een extra dag Moab?

De Devils Garden Campground klinkt goed en gaan we dan ook snel vastleggen. Bedankt! Weet je toevallig ook nog een mooie camping als uitvalsbasis voor Canyonlands Zuid/in Canyonlands?

Wat betreft Yellowstone in mei: Daar maken wij ons ook een beetje zorgen om, maar Yellowstone was/is de absolute droom van mijn vriendin (samen met Antilope Canyon), en we lazen voordat we kozen voor Yellowstone ipv Yosemite dat de meesten weinig problemen ondervonden in mei. Maar idd hopelijk geen sneeuwstorm met onbegaanbare wegen... Weliswaar goede slaapzak, maar ik ben bang dat onze tent dat niet overleeft... Nog afgezien van het gemis aan vakantiehighlights en vastvriesgevaar....... Kan kamperen in mei een probleem opleveren vanwege de beren? Anders misschien toch maar lodges..... Maar hoe frequent is sneeuwval nog eind mei?
Laatst gewijzigd door Cholla op 11 dec 2012, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo,

Wij houden ook enorm van wandelen, je kan misschien eens gaan kijken op mijn site http://www.usa4ever.com

In de buurt van Phoenix/Tucson zijn een paar mooie hikemogelijkheden. Wij waren er 3 weken geleden en hebben er mooie wandelingen gedaan.
Havasu Falls is niet bij de Grand Canyon south rim, maar in het westen. Daar hebben jullie in dit schema geen tijd voor, je hebt er minstens 2 dagen voor nodig.
In Bryce kan je de hike Queens Garden/Navajo loop combineren. Peekaboo trail is heel mooi, ook Fairyland loop is een aanrader. Ik zou in Page ofwel upper ofwel lower antelope canyon doen. Voor de wave moet je deelnemen aan de loterij en geluk hebben dat je gekozen wordt. Indien niet is de Buckskin Gulch ook een aanrader.
Voor mooie wandelingen in Yellowstone en Grand Teton kan je ook op mijn site terecht.

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Een paar opmerkingen.
Vergeet Havasu Falls.
Lilo schrijft ook al dat je daar, afhankelijk van je conditie, 2 of 3 dagen voor nodig hebt.
Mocht je je afvragen waarom die 2 of 3 dagen: Vanaf de parking is het 13 km lopen naar het dorp Supai en dan nog een km of 10 naar de Colorado. En dan moet je ook nog terug !
Men blijft dus tussendoor 1 of 2 nachten in Supai

Bij Bryce wil de ene dag de Navajo trail lopen en de volgende dag de Queens Garden.
Niet doen !! Je kunt die 2 trails beter combineren en in 1 keer lopen.
Je loopt dan bij Sunset point naar beneden, dan neem je de Navajo Loop, die gaat over in de Queens Garden en bij Sunrise Point kom je weer naar boven.
Loop 'm niet andersom, want de afdaling bij Sunset is erg steil. Die kun je beter als afdaling hebben. Bij sunrise gaat het wat geleidelijker en da's fijner als je omhoog moet.
Op bldz 7 van dit document zie je de wandeling zoals ik 'm bedoel (het geel gemarkeerde rondje) . http://www.nps.gov/brca/parknews/upload ... er-web.pdf
Laatst gewijzigd door Cees A op 11 dec 2012, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het blijft bij Bryce een beetje puzzelen, je kunt meerdere combinaties maken. De Queens Garden/Navajo combinatie ligt wel voor de hand. Ik vond het trouwens prettiger om het steile deel omhoog te doen; het is maar net wat je voorkeur heeft. Dat deel ligt wat in de schaduw wat wel fijn is als je omhoog loopt. En het is niet zo'n aanslag op je kuiten.
Als je de eerste dag niet veel tijd hebt kun je de Queens garden doen, en de volgende dag de combinatie Peekaboo/Navajo. Het nadeel van beide combinaties is dat je bij de Navajo loop een keuze moet maken tussen het stuk langs Wall Street en het stuk langs Thor's Hammer.
De overnachting bij Goblin Valley lijkt mij ook erg leuk, die had ik in onze planning voor mei opgenomen. Wij willen daarvandaan via de 95 naar Moab rijden. Eventueel met een tussenstop om het Needles-deel te bezoeken. Dat zou voor julile ook een optie kunnen zijn.
Op de NPS-site wordt afgeraden om in de zomer verder te gaan dan Cedar Ridge, maar in mei is Skeleton Point wellicht wel te doen.
Voor Zion zou je onderweg van Page naar Bryce de Canyon Overlook Trail kunnen doen. De wandelingen bij het Kolob-deel zou je op de dag dat je naar Bryce rijdt kunnen doen, dan rij je via Cedar City.
Tussen Page en Zion heb je ook nog hoodoos (waaronder Toadstool Hoodoo).

Misschien heb je voor wandelingen ook iets aan het wandeltopic.

Marianne
Cholla
Amerika-ontdekker

Bericht door Cholla »

Ah bedankt! Ik had idd nog niet echt goed gekeken bij Havusa Falls... Ik vind de foto's daarvan altijd prachtig, maar helaas niet dit keer. Aanvankelijk wilden we naar Phantom Range lopen (en een dag meer bij de Grand Canyon blijven), maar omdat het toch al wel echt heet kan zijn in mei beneden, wilden wij ons hierop niet vastleggen, maar Havusa in een dag lijkt idd bijna zelfmoord. :)

@CaasA: Bedankt voor de tip en de link, dat is een handig bestand. Misschien doen we wel alledrie de stukjes op een dag: maar de Fairyland Loop klinkt ook wel erg aanlokkelijk. Als je de Fairyland loop op dag een doet, en de triple loop op dag twee is er dan nog genoeg tijd om de rest te bekijken? Wij zijn overigens ook betere klimmers dan dalers, maar iig lopen we nu, afhankelijk van de temperatuur, bewust een bepaalde richting op:).

@lilo: Wow, die Bulckskin Gulch ziet er ook waanzinnig mooi uit! Waarom maar een van beide Canyons? Zijn ze dusdanig overeenkomstig? (Ze zijn idd vrij prijzig). Je hebt een paar prachtige hikes gemaakt rondom Tucson: de 7-falls hike vond ik ook een heerlijke hike, maar omdat we maar een dag hebben (en mijn vriendin nog niet in Az geweest is), gaan we wat meer standaards doen denk ik. Ik denk overigens niet dat ik het West park mooier vind dan Oost: de saguaro's zijn idd schitterend en de bergen dichterbij in West, maar richting de Rincon Mountains wordt Oost ook wel erg mooi en dicht begroeid en er is denk ik sowieso iets meer begroeiing. Maar misschien is West idd wel een beter idee omdat het makkelijk combineert met het Desert Museum, wat toch wel een charmante plek is als we er de tijd voor hebben (maar zo'n roofvogelfoto van 2 meter voelt wel een beetje nep). Ik zal kijken naar je Yellowstone hikes. Bedankt!

@Martin+Marianne, bedankt voor de links! Interessante tips, ik ga er heel goed naar kijken, en wat betreft die hoodoo: ik heb ook nog iets met paddestoelen, dus.... Even kijken of Kolob op deze manier niet te veel ten koste gaat van Bryce, maar interessant idee en het lijkt tijd te winnen idd.
Cholla
Amerika-ontdekker

Bericht door Cholla »

Kamperen in Yellowstone lijkt ons toch niet meer zo'n goed idee vanwege mogelijke sneeuw. Dus waarschijnlijk worden het lodges. Is het volgende schema iets? Er is nog veel dicht, er zit ook al het een en ander vol, maar dit lijkt nog te kunen.

dag
18-19 (26-27mei) West Yellowstone
19 (27-28 mei) Old faithful
20 (28-29 mei) Mammoth hotsprings
21 (29-30 mei) Cody
22 (30-31 mei) Grant Village (erg duur)
23 (31-1juni) Colter Bay (Village tent)
24 1 juni-2 juni Hotel Jackson Hole Town

Kan je ook half mei uit eten op deze plekken en kan je eventueel zelf koken (met je brander desnoods) in/buiten deze hutten? Grant Village is vrij duur: wat zou een goed alternatief zijn? Zijn de budget cabins een stuk slechter geisoleerd dan de duurdere of zijn ze primitief maar ok? Als je twee dagen op dezelfde plek zou verblijven (toch wel ontspannend), welke plaatsen zou je dan kiezen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is jammer dat Canyon Village nog niet open is als jullie er zijn, dat ligt erg centraal.
Grant Village vind ik er niet zo gezellig uitzien. Zijn de cabins bij Lake hotel geen optie? Dit zijn mooie cabins, beter dan die bij Lake Lodge. Je zit daar ook redelijk centraal,
Koken mag je in principe nergens, behalve op de campgrounds. We hebben wel meegemaakt bij Mammoth dat mensen voor hun cabin kookten.
Hier een overzicht van de eetgelegenheden in het park.
Met goede slaapzazkken en vooral een goed isolerend matje zal kamperen ook wel kunnen. Wij hebben eens in juni in Yellowstone gekampeerd. We hadden nachtvorst, maar overdag was het schitterend weer. In mei loop je meer risico op sneuw en kou, maar onmogelijk is het niet. Je zou een paar dagen van te voren het weerbericht kunnen bekijken en dan definitief besluiten wat je gaat doen. Annuleren kan gratis, je zult even moeten checken tot hoe lang van te voren het nog kan.

Marianne
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Cholla schreef:dag
18-19 (26-27mei) West Yellowstone
20 (28-29 mei) Mammoth hotsprings
21 (29-30 mei) Cody
22 (30-31 mei) Grant Village (erg duur)
23 (31-1juni) Colter Bay (Village tent)
24 1 juni-2 juni Hotel Jackson Hole Town
Pfoe, dat is elke dag een andere overnachtingsplek.
Je rijdt zo wel minder km's maar je moet wel elke dag je spullen inpakken, auto inladen, volgende plek weer inchecken, dat kost ook tijd.
Ik zou dan liever meerdere nachten op 1 plek nemen en dan iets meer rijden.
Wij hebben afgelopen zomer 3 nachten Old Faithful en 3 nachten Mammoth Hot Springs gedaan en dat beviel prima.
Canyon is heel centraal, daar zou je rustig al je overnachtingen kunnen doen (opent pas 31 mei zie ik nu, dus dat is geen optie voor jou).

Er is trouwens meer te zien en doen in de zuidelijke loop, dus ik zou in jouw route maximaal 2 nachten Mammoth doen en de rest aan de zuidelijke loop.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Cholla
Amerika-ontdekker

Bericht door Cholla »

Heel erg bedankt voor de tips!

@Martin&Marianne: kamperen met een beetje vorst is geen probleem voor ons, en is, als het daarna overdag lekker weer is, zelfs heerlijk. We zijn meer bang voor veel sneeuw: sneeuwkamperen heb ik wel eens gedaan en kan ook fantastisch zijn, maar voor 5 nachten een beetje too much voor ons. Wij vroegen ons of er redelijke (betaalbare) uitwijkmogelijkheden zijn als het gesneeuwd heeft of dat alles tegen die tijd vol zit. Zo ja, dan klinkt op-het-beste hopen ook wel aanlokkelijk. Lake Hotel ziet er idd leuker uit dan Grant Village en is nog goedkoper ook.

@annet: ja het programma was inderdaad niet zo handig bedacht en erg omslachtig. Bedankt!

@lilo: echt een mooie site heb je overigens!

We denken nu aan het volgende schema:

18-19 (26-27mei) Old Faithful budget cabin 72$
20 (28-29 mei) Mammoth hotsprings bc 87$
21 (29-30 mei) Mammoth hotsprings
22 (30-31 mei) Lake hotel frontier cabin 142$
23 (31-1juni Colter Bay (Village tent) (Grand Teton)
24 1 juni-2 juni Jackson Hole Town

Het leek ons handig om op het laatst een beetje centraal te zitten (en niet te ver van de GT) om alle opties open te houden. Onzin?! Is Lake Hotel de 70$ extra tov Old Faithful een (klein) beetje waard?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben in Bryce de Navajo / Queens Garden / Peekaboo trail gecombineerd. Dat was een schitterende wandeling. Hier vind je ons verslag van die dag. Wij kamperen ook geregeld. Kijk 'ns op onze site voor onze ervaringen.

Elly
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Beste Cholla. Je concentreert je m.i. teveel op overnachtingsplaatsen IN Yellowstone national park.
Bedenk dat in plaatsen net buiten het park (West Yellowstone en Gardiner) de prijs/kwaliteitverhouding veel beter is. (lees: Een betere kamer voor minder geld)
Als je wil kamperen, in of bij beide plaatsen zijn diverse campgrounds
Gardiner ligt op slechts 5 minuten rijden van Mammoth Hot Springs. West Yellowstone op een half uurtje van Old Faithfull geyser.
Mocht je dat half uurtje rijden een bezwaar vinden, bedenk dan dat je hiermee mogelijk wel vele tientallen $ kunt besparen.
Cholla
Amerika-ontdekker

Bericht door Cholla »

@ACees: ik had mij niet beseft dat Gardiner zo dicht bij Mammoth lag en idd mooie hotels daar. Bedankt! West Yellowstone ligt idd ook wel handig, zeker tov de rondjes die je kan maken, maar wakker worden naast een geyser klinkt ook wel bijzonder.....We gaan er vanavond naar kijken. Bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Cholla schreef:Het leek ons handig om op het laatst een beetje centraal te zitten (en niet te ver van de GT) om alle opties open te houden. Onzin?! Is Lake Hotel de 70$ extra tov Old Faithful een (klein) beetje waard?
Zowel vanuit Old Faithful als vanaf Lake rij je vrij snel naar Grand Teton. Wij vonden OF geweldig, wij zaten in 208 in een kamer in de Inn, zie ons reisverslag. In 2004 hadden we een cabin bij het Lake Hotel. Je zit daar fraai aan het meer (niet de cabin, maar wel het hotel). Bij OF vind ik het wel leuker omdat het geweldig is om langs de geisers te lopen als iedereen het park weer uit is.

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo Cholla,

In Capitol Reef zijn de wandelingen naar Hickman Bridge en Cassidy Arch wel leuk. Cassidy Arch is wel wat zwaarder.
In Arches kan je de devils garden hike doen: is een combinatie van alle kortere hikejes aan elkaar, je ziet dan de meeste bogen (Delicate Arch blijft wel apart te doen).
Je hebt er ook de fiery furnace. Je kan die wandeling met een gids doen (er bestaat de kans dat je anders de weg kwijt geraakt) of toch alleen (kan tegenwoordig ook). Wij hebben hem met een gids en dus nog een boel andere mensen gedaan. Sommige mensen vinden dit een echte aanrader. Wij vonden de hike op zich nog wel leuk, maar je moet dan wel wachten op 'de laatste wandelaar'. Ben toch meer voorstander van devils garden dan van fiery furnace.

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Cholla
Amerika-ontdekker

Bericht door Cholla »

We hebben gisterenavond een hoop overnachtingen geboekt: uiteindelijk hebben we een paar woestijncampings verruild voor een paar hopelijk koele motels, waardoor onze vakantie toch wel iets luxer is geworden.

De yurts waren al weg, dus we gaan waarschijnlijk kijken of de Fruita camping bij Capitol Reef vrij is (zeker als het warm is), en zo nee rijden we door naar Goblin Valley State Park. Wel iets minder tijd in Moab, maar Fruita zag er wel iets comfortabeler/koeler uit dan de camping in Goblin Valley. Iig gaan we ter plekke beslissen welk van de twee het wordt.

Uiteindelijk de Old Faithful Cabins voor de eerste twee dagen Yellowstone geboekt en de Lake Cabin voor dag vijf. We hadden bijna een luxe en warm verblijf geboekt in Gardiner, maar toen zagen we foto's van elanden, bisons en grondeekhoorns genomen bij de Mammoth Cabins. Voor een eigen bison in de tuin willen we best een beetje kou lijden (hoewel Gardiner er ook mooi uitzag met eveneens kans op bisons en elanden). Toch erg bedankt Cees!

Hoe langer mijn vriendin zocht op bezienswaardigheden in Salt Lake City, hoe minder de stad haar trok. We overwegen nu ook om zo ver mogelijk door te rijden (ongeveer 6.5 uur). en zo meer tijd in Yellowstone over te houden
Een goed idee, of onderschatten wij SLC? Waar zou je het beste kunnen overnachten? Is Idaho Falls leuk of een stadje daar in de buurt? Zo, ja: zouden jullie de vrijgekomen middag Yellowstone opofferen voor de Craters of the Moon de dag erop?
Is Flaming Gorge de omweg waard als je niet naar Dinosaur NP gaat?

@Michelly: Ziet er mooi uit, bedankt!
@lilo: Bedankt voor de goede tips: Devils Garden trail staat nu op de to do list als het tenminste niet te warm is die dag.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Flaming Gorge kan ik je niks over vertellen maar Craters of the Moon vinden wij een ontzettend leuk parkje. We zijn hier inmiddels al 3x geweest. In een middag kun je er best veel zien. De inferno Cone beklimmen is heel leuk en ook een bezoekje aan de Indian Tunnel is de moeite waard. Ik begrijp dat jullie niet hier willen overnachten? Want de camping kan ik je ook van harte aanbevelen.

Fruita Campground: heel leuk!

Elly
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Toch is Salt Lake City best leuk voor een middag.
Op Temple Square in het centrum van SLC liggen alle belangrijke mormonengebouwen bij elkaar.
Bekijk de info over Temple Square maar eens: http://www.visittemplesquare.com/
Om je een idee te geven wat afbeeldingen: http://www.google.nl/search?q=temple+sq ... 63&bih=709

Bij Temple Square vind je ook het Family search center.
Erg interessant. Ik ging daar ooit eens naar binnen met het idee "even kijken" en pas 3 uur en een aantal opgespoorde onbekende familieleden later stond ik weer buiten.
Tip: Neem wat bekende gegevens mee van je (over)grootouders en je zult versteld staan hoeveel men over je familie weet.
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Nordschleife »

Cholla schreef:We hebben gisterenavond een hoop overnachtingen geboekt:
De yurts waren al weg, dus we gaan waarschijnlijk kijken of de Fruita camping bij Capitol Reef vrij is (zeker als het warm is), en zo nee rijden we door naar Goblin Valley State Park. Wel iets minder tijd in Moab, maar Fruita zag er wel iets comfortabeler/koeler uit dan de camping in Goblin Valley. Iig gaan we ter plekke beslissen welk van de twee het wordt.

Hoe langer mijn vriendin zocht op bezienswaardigheden in Salt Lake City, hoe minder de stad haar trok. We overwegen nu ook om zo ver mogelijk door te rijden (ongeveer 6.5 uur). en zo meer tijd in Yellowstone over te houden
Een goed idee, of onderschatten wij SLC?
Goblin Valley heeft een heerlijk rustige CG dus het is geen straf om hier te overnachten, ookal zijn de douches wel wat vies.

Hoe SLC is weet ik niet maar als je je er toe zet kan je best een eind komen met even door bijten. Wij zijn deze zomer van Goblin Valley met de RV in 1 keer naar Hoback CG iets voor Jackson, WY.
Wat ook een heerlijke camping was overigens. Waren op de hele camping maar 3 plekken bezet.
Waren net aangekomen 's avonds en ff snel wat burgers bakken, kwam er gelijk een vos bij de RV kijken. Fantastisch!
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer