Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis joriske18: SF-LV-LA September 2013
Reis joriske18: SF-LV-LA September 2013
Hey,
Volgend jaar wil ik met 3 vrienden op reis naar de west kust. We zijn allen jonge twintigers en deze reis stat al lang op mijn planning en ik kan hem nu eindelijk concreet maken.
Ik heb al op allerhande forums en websites gelezen en advies op gezocht maar begin op den duur door de bomen het bus niet meer te zien.
Wat ik voorlopig als route heb staat hier onder aangegeven. Waar ik het voorlopig moeilijk mee heb is om in te schatten hoe lang je ergens kan/moet zijn. Ik heb momenteel de vrees dat ik misschien te veel in eens wil doen?
Google Maps
Dag 1 Brussel - San Franscico
Dag 2 San Franscico - /
Dag 3 San Franscico - /
Dag 4 San Franscico - Yosemite
Dag 5 Yosemite - /
Dag 6 Yosemite - Lee vining, (Bodie)
Dag 7 Lee vinig - Death valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas -
Dag 10 Las vegas - Zion
Dag 11 Zion - /
Dag 12 Zion - Bryce
Dag 13 Bryce - Page
Dag 14 Page - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - /
Dag 16 Grand Canyon - Joshua Tree National Park
Dag 17 Joshua Tree National Park - Los Angeles
Dag 18 Los Angeles - /
Dag 19 Los Angeles - Santa barbara
Dag 20 Santa barbara - San Franscico
Dag 21 San Franscico - Brussel
Alvast bedankt voor je input
Volgend jaar wil ik met 3 vrienden op reis naar de west kust. We zijn allen jonge twintigers en deze reis stat al lang op mijn planning en ik kan hem nu eindelijk concreet maken.
Ik heb al op allerhande forums en websites gelezen en advies op gezocht maar begin op den duur door de bomen het bus niet meer te zien.
Wat ik voorlopig als route heb staat hier onder aangegeven. Waar ik het voorlopig moeilijk mee heb is om in te schatten hoe lang je ergens kan/moet zijn. Ik heb momenteel de vrees dat ik misschien te veel in eens wil doen?
Google Maps
Dag 1 Brussel - San Franscico
Dag 2 San Franscico - /
Dag 3 San Franscico - /
Dag 4 San Franscico - Yosemite
Dag 5 Yosemite - /
Dag 6 Yosemite - Lee vining, (Bodie)
Dag 7 Lee vinig - Death valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas -
Dag 10 Las vegas - Zion
Dag 11 Zion - /
Dag 12 Zion - Bryce
Dag 13 Bryce - Page
Dag 14 Page - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - /
Dag 16 Grand Canyon - Joshua Tree National Park
Dag 17 Joshua Tree National Park - Los Angeles
Dag 18 Los Angeles - /
Dag 19 Los Angeles - Santa barbara
Dag 20 Santa barbara - San Franscico
Dag 21 San Franscico - Brussel
Alvast bedankt voor je input
Re: SF-LV-LA September 2013
Beste Joriske,
Welkom op dit forum. Je hebt al goed rondegekeken is te zien. Route ziet er goed uit. Wat nog wel van belang is in welke periode en met welk vervoermiddel gaan jullie reizen? Dit in verband met het nog mogelijk afgesloten zijn van passen (bijvoorbeeld in Yosemite).
Een optie is om 1 nacht Grand Canyon in te ruilen voor 1 nacht Page zodat je de Antilope Canyon midden op de dag kan bezoeken. Dat is de mooiste tijd. Als je overnacht in de Grand Canyon kom je al veel tegen bij binnenrijden vanuit Page en kan je de volgende dag het park uit ook eerst nog een aantal viewpoints bezoeken.
Als jullie hikes willen doen ligt het natuurlijk ook weer anders.
Dag 16 van GC naar Joshua Tree is een lange reisdag maar wel te doen.
Dus nog iets meer info om jullie verder te helpen.
Succes
Groet
Aad
Welkom op dit forum. Je hebt al goed rondegekeken is te zien. Route ziet er goed uit. Wat nog wel van belang is in welke periode en met welk vervoermiddel gaan jullie reizen? Dit in verband met het nog mogelijk afgesloten zijn van passen (bijvoorbeeld in Yosemite).
Een optie is om 1 nacht Grand Canyon in te ruilen voor 1 nacht Page zodat je de Antilope Canyon midden op de dag kan bezoeken. Dat is de mooiste tijd. Als je overnacht in de Grand Canyon kom je al veel tegen bij binnenrijden vanuit Page en kan je de volgende dag het park uit ook eerst nog een aantal viewpoints bezoeken.
Als jullie hikes willen doen ligt het natuurlijk ook weer anders.
Dag 16 van GC naar Joshua Tree is een lange reisdag maar wel te doen.
Dus nog iets meer info om jullie verder te helpen.
Succes
Groet
Aad
Weinig mis met dit schema. (San Franscico ken ik niet, maar ik neem aan dat je San Francisco bedoelt)
Alleen 1 dingetje. Ik zou Santa Barbara schrappen en wat meer noordelijk overnachten. Bv. Cambria of Morro Bay.
Dat geeft je de volgende dag wat meer tijd voor het mooiste gedeelte van de kustlijn, het stuk tussen Cambria en Monterey
@ Rockie: Joris reist in september. De kans dat dan de Tioga Pass is gesloten is vrijwel nihil.
Alleen 1 dingetje. Ik zou Santa Barbara schrappen en wat meer noordelijk overnachten. Bv. Cambria of Morro Bay.
Dat geeft je de volgende dag wat meer tijd voor het mooiste gedeelte van de kustlijn, het stuk tussen Cambria en Monterey
@ Rockie: Joris reist in september. De kans dat dan de Tioga Pass is gesloten is vrijwel nihil.
Het is inderdaad in september te doen en met waarschijnlijk een mid size suv.
We willen wel is ergens een hike doen en misschien wat we gaan van de toeristische plekken maar dat zal nog uitzoeken worden welke parken zich hier het best voor lenen.
We willen wel is ergens een hike doen en misschien wat we gaan van de toeristische plekken maar dat zal nog uitzoeken worden welke parken zich hier het best voor lenen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind er ook weinig mis mee. Wat je evt wel zou kunnen doen, maar dat is ook voor iedereen anders, is de 2e dag gelijk naar Yosemite rijden en alle dagen San Francisco op het einde zetten. De meeste mensen reizigers zijn vanwege het tijdsverschil altijd de 1e paar dagen vroeg wakker en kunnen dan vroeg op pad. Ook zou je dan je auto een paar dagen eerder al kunnen inleveren, want in SF heb je een goed openbaar vervoer. Aan de andere kant vind ik het altijd wel fijn om overal een auto te hebben, ben ik door de adrenaline de 1e dag zowieso niet moe te krijgen en heb ik dus weinig last van de jetlag. Misschien ook wel fijn als je terug in SF komt om dan de dag erna gelijk weg te zijn. Dan nog een paar dagen op je 'eind' lokatie rond te hangen.
Overigens, voor jonge 20-ers (ik hoop wel ouder dan 21???) zijn jullie wel erg kort in Las Vegas?
Overigens, voor jonge 20-ers (ik hoop wel ouder dan 21???) zijn jullie wel erg kort in Las Vegas?
Re: Reis joriske18: SF-LV-LA September 2013
Van Santa Barbara naar SF langs de kust is 8 uur rijden zonder stoppen en er is zo veel te zien. Ik sluit me dus bij Cees aan. Ook kan ik mij vinden in het advies van Wally om meteen naar Yosemite te rijden en SF voor het eind te bewaren. Zorg dat je reserveringen hebt in Yosemite en GC vooral.
Met wat ik hier heb gelezen en na eens te hebben samengezeten met de reisgenoten ben ik tot deze nieuwe route gekomen.
za, 08-31-13 Brussel - San Francisco ( Kwart voor 12 landen we, tegen 14-15u uit de luchthaven )
zo, 09-01-13 San Francisco - / ( Alcatraz + sightseeing )
ma, 09-02-13 San Francisco - Yosemite - 3u ( s morgens vertrekken, voor de middag aankomen in Yosemite )
di, 09-03-13 Yosemite - /
wo, 09-04-13 Yosemite - Lee vining, (Bodie) - 2u ( Smorgens richting mono lake via Tioga Rd. Bodie is een spook stad, eventueel skippen als we langer in Yosomite blijven of langer onderweg zijn )
do, 09-05-13 Lee vinig - Death valley - 2u + 2u30 ( Via Kings canyon national Park & Alabama Hills )
vr, 09-06-13 Death Valley - Las Vegas - 2u ( Death Valley national Park, s avond in vegas aankomen )
za, 09-07-13 Las Vegas - / ( Uitstap hoverdam, gun range? )
zo, 09-08-13 Las Vegas - /
ma, 09-09-13 Las vegas - Zion - 2u45 ( s morgens vertrekken, langs hooverdam gaan ? )
di, 09-10-13 Zion - / - ( Angels landing, smorgens vroeg aan beginnen )
wo, 09-11-13 Zion - Bryce - 2u ( Nog zion of al naar bryce vetrekken? )
do, 09-12-13 Bryce - Page - 3u ( Tijdens dag Bryce, Via 'Cottonwood Canyon' naar Page )
vr, 09-13-13 Page - Grand Canyon - 2u45 ( Tijdens den dag Page, 's avond naar Grand canyon rijdne )
za, 09-14-13 Grand Canyon - / ( )
zo, 09-15-13 Grand Canyon - Joshua Tree National Park - 7u ( Vroeg vertrekken, lange rit )
ma, 09-16-13 Joshua Tree National Park - Los Angeles - 2u20 ( Tijdens den dag het Park, 's avonds naar LA )
di, 09-17-13 Los Angeles - / ( LA verkennen )
wo, 09-18-13 Los Angeles - Santa barbara - 1u35 ( Tijdens den dag LA, 's avond naar Santa barbara )
do, 09-19-13 Santa barbara - San Francisco - 5u10 ( Via Highway one, tussenstop bij Point Lobos State Reserve Park )
vr, 09-20-13 San Francisco - /
za, 09-21-13 San Francisco - Brussel
zo, 09-22-13 - Brussel
Google Maps
We zijn er al redelijk tevreden over, enkel de route na grand canyon is vrij lang. Als er nog suggesties zijn over de route of tips voor bepaalde plaatsen dan hoor ik het graag!
za, 08-31-13 Brussel - San Francisco ( Kwart voor 12 landen we, tegen 14-15u uit de luchthaven )
zo, 09-01-13 San Francisco - / ( Alcatraz + sightseeing )
ma, 09-02-13 San Francisco - Yosemite - 3u ( s morgens vertrekken, voor de middag aankomen in Yosemite )
di, 09-03-13 Yosemite - /
wo, 09-04-13 Yosemite - Lee vining, (Bodie) - 2u ( Smorgens richting mono lake via Tioga Rd. Bodie is een spook stad, eventueel skippen als we langer in Yosomite blijven of langer onderweg zijn )
do, 09-05-13 Lee vinig - Death valley - 2u + 2u30 ( Via Kings canyon national Park & Alabama Hills )
vr, 09-06-13 Death Valley - Las Vegas - 2u ( Death Valley national Park, s avond in vegas aankomen )
za, 09-07-13 Las Vegas - / ( Uitstap hoverdam, gun range? )
zo, 09-08-13 Las Vegas - /
ma, 09-09-13 Las vegas - Zion - 2u45 ( s morgens vertrekken, langs hooverdam gaan ? )
di, 09-10-13 Zion - / - ( Angels landing, smorgens vroeg aan beginnen )
wo, 09-11-13 Zion - Bryce - 2u ( Nog zion of al naar bryce vetrekken? )
do, 09-12-13 Bryce - Page - 3u ( Tijdens dag Bryce, Via 'Cottonwood Canyon' naar Page )
vr, 09-13-13 Page - Grand Canyon - 2u45 ( Tijdens den dag Page, 's avond naar Grand canyon rijdne )
za, 09-14-13 Grand Canyon - / ( )
zo, 09-15-13 Grand Canyon - Joshua Tree National Park - 7u ( Vroeg vertrekken, lange rit )
ma, 09-16-13 Joshua Tree National Park - Los Angeles - 2u20 ( Tijdens den dag het Park, 's avonds naar LA )
di, 09-17-13 Los Angeles - / ( LA verkennen )
wo, 09-18-13 Los Angeles - Santa barbara - 1u35 ( Tijdens den dag LA, 's avond naar Santa barbara )
do, 09-19-13 Santa barbara - San Francisco - 5u10 ( Via Highway one, tussenstop bij Point Lobos State Reserve Park )
vr, 09-20-13 San Francisco - /
za, 09-21-13 San Francisco - Brussel
zo, 09-22-13 - Brussel
Google Maps
We zijn er al redelijk tevreden over, enkel de route na grand canyon is vrij lang. Als er nog suggesties zijn over de route of tips voor bepaalde plaatsen dan hoor ik het graag!
Zoals ik al zei. Santa Barbara naar SF is 8 uur rijden langs hw1. Niet 5. Google stuurt je via 101.
In het donker naar GC rijden is af te raden. Donker is echt donker hier, en wildlife op de weg plus je mist de prachtige viewpoints onderweg.
Kings Canyon kan je niet bereiken vanaf de Eastern Sierras. Er gaat geen weg naar toe.
Cottonwood rd kan onbegaanbaar zijn na regen en je bent meestal niet verzekerd met de huurauto
In het donker naar GC rijden is af te raden. Donker is echt donker hier, en wildlife op de weg plus je mist de prachtige viewpoints onderweg.
Kings Canyon kan je niet bereiken vanaf de Eastern Sierras. Er gaat geen weg naar toe.
Cottonwood rd kan onbegaanbaar zijn na regen en je bent meestal niet verzekerd met de huurauto
Santa Barbara naar SF red je niet in 1 dag en is geen 5 uur rijden, als je dit via de kustroute doet. De tijd die jij opgeeft is via de 101, en dat is niet de kustroute.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Na je landing doe je er echt geen 3u over om de luchthaven uit te komen. Of je moet meegenomen worden voor verhoor ofzo.
Verder niet echt van belang, maar San Francisco - Yosemite is eerder 4 á 4.5u dan 3uur rijden. Tik voor Yosemite in google maps Yosemite Village of Yosemite Valley in.
Verder sluit ik me bij Yeehaw en Hockey aan over de kustroute. Rij van LA via Santa Barbara naar Cambria en rij de volgende dag door naar San Francisco. Dan is die laatste dag nog een lange rit, maar dan is het iig do-able.
De rit van de GC naar Joshua Tree zou ik wel zo houden. Het is zeker een lange dag, maar ik zou voor de rest niet weten waar je nog een dag vandaag moet halen namelijk.
Verder niet echt van belang, maar San Francisco - Yosemite is eerder 4 á 4.5u dan 3uur rijden. Tik voor Yosemite in google maps Yosemite Village of Yosemite Valley in.
Verder sluit ik me bij Yeehaw en Hockey aan over de kustroute. Rij van LA via Santa Barbara naar Cambria en rij de volgende dag door naar San Francisco. Dan is die laatste dag nog een lange rit, maar dan is het iig do-able.
De rit van de GC naar Joshua Tree zou ik wel zo houden. Het is zeker een lange dag, maar ik zou voor de rest niet weten waar je nog een dag vandaag moet halen namelijk.
Na de tips hier weer een licht aangepaste route
za, 08-31-13 - Brussel - San Francisco - ( Kwart voor 12 landen we, tegen 14u uit de luchthaven )
zo, 09-01-13 - San Francisco - / - ( Alcatraz + sightseeing )
ma, 09-02-13 - San Francisco - /
di, 09-03-13 - San Francisco - Yosemite - 339km 4u ( s morgens vertrekken, voor de middag aankomen in Yosemite )
wo, 09-04-13 - Yosemite - / )
do, 09-05-13 - Yosemite - Lee vining, (Bodie) - 116km 2u ( Smorgens richting mono lake via Tioga Rd. Bodie is een spook stad, eventueel skippen als we langer in Yosomite blijven of langer onderweg zijn )
vr, 09-06-13 - Lee vinig - Death valley - 196 + 221km 2u + 2u30 ( Via Alabama Hills, in 'Furnace Creek' overnachten, Death valley in namiddag doen? )
za, 09-07-13 - Death Valley - Las Vegas - 141km 2u ( Death Valley national Park, s avond in vegas aankomen )
zo, 09-08-13 - Las Vegas - / - ( Uitstap hoverdam, gun range? )
ma, 09-09-13 - Las Vegas - /
di, 09-10-13 - Las vegas - Zion - 264km 4u20 ( s morgens vertrekken - via de Northshore Road naar Valley of Fire(1u40), dan Zion 2u40 )
wo, 09-11-13 - Zion - / - ( Angels landing, smorgens vroeg aan beginnen )
do, 09-12-13 - Zion - Bryce - 141km 2u ( Vertrekken via Zion-Mt; Carmel Highway, tegen de middag in Bryce: wandeling & sunset )
vr, 09-13-13 - Bryce - Page - 264km 4u ( Voormiddag evt nog een stuk Bryce, Via 'Cottonwood Canyon' (kan onebereikbaar zijn door regen), langs Grosvenor Arch naar Page )
za, 09-14-13 - Page - Grand Canyon - 227km 2u45 ( Id voormiddag nog Antelope Canyon & Horseshoe bend(>1u stappen). Smiddags naar Grand canyon rijden )
zo, 09-15-13 - Grand Canyon - /
ma, 09-16-13 - Grand Canyon - Joshua Tree National Park - 660km 7u ( Vroeg vertrekken, lange rit )
di, 09-17-13 - Joshua Tree National Park - Los Angeles - 231km 2u20 ( Tijdens den dag het Park, 's avonds naar LA )
wo, 09-18-13 - Los Angeles - / - ( LA verkennen )
do, 09-19-13 - Los Angeles - Santa barbara - 153km 1u35 ( Tijdens den dag LA, 's avond naar Santa barbara )
vr, 09-20-13 - Santa barbara - Monterey - 403km 5u30 ( Via Highway one, mogelijke tussenstop bij Pismo Beach, Morro Rock, Point Lobos State Reserve Park, 17 Mile Drive )
za, 09-21-13 - Monterey - San Francisco - Brussel - 172km 2u ( Vlucht 12.25, 10u20 ten laatste in luchthaven, 8u vertrekken )
zo, 09-22-13 Brussel
Ik heb de laatste SF dag terug naar voorgeschoven, en we rijden nu langs highway maar tot Monterey in niet tot in SF. Ik heb ook de activiteiten per dag een beetje aangepast en beter verdeeld.
Google Maps
za, 08-31-13 - Brussel - San Francisco - ( Kwart voor 12 landen we, tegen 14u uit de luchthaven )
zo, 09-01-13 - San Francisco - / - ( Alcatraz + sightseeing )
ma, 09-02-13 - San Francisco - /
di, 09-03-13 - San Francisco - Yosemite - 339km 4u ( s morgens vertrekken, voor de middag aankomen in Yosemite )
wo, 09-04-13 - Yosemite - / )
do, 09-05-13 - Yosemite - Lee vining, (Bodie) - 116km 2u ( Smorgens richting mono lake via Tioga Rd. Bodie is een spook stad, eventueel skippen als we langer in Yosomite blijven of langer onderweg zijn )
vr, 09-06-13 - Lee vinig - Death valley - 196 + 221km 2u + 2u30 ( Via Alabama Hills, in 'Furnace Creek' overnachten, Death valley in namiddag doen? )
za, 09-07-13 - Death Valley - Las Vegas - 141km 2u ( Death Valley national Park, s avond in vegas aankomen )
zo, 09-08-13 - Las Vegas - / - ( Uitstap hoverdam, gun range? )
ma, 09-09-13 - Las Vegas - /
di, 09-10-13 - Las vegas - Zion - 264km 4u20 ( s morgens vertrekken - via de Northshore Road naar Valley of Fire(1u40), dan Zion 2u40 )
wo, 09-11-13 - Zion - / - ( Angels landing, smorgens vroeg aan beginnen )
do, 09-12-13 - Zion - Bryce - 141km 2u ( Vertrekken via Zion-Mt; Carmel Highway, tegen de middag in Bryce: wandeling & sunset )
vr, 09-13-13 - Bryce - Page - 264km 4u ( Voormiddag evt nog een stuk Bryce, Via 'Cottonwood Canyon' (kan onebereikbaar zijn door regen), langs Grosvenor Arch naar Page )
za, 09-14-13 - Page - Grand Canyon - 227km 2u45 ( Id voormiddag nog Antelope Canyon & Horseshoe bend(>1u stappen). Smiddags naar Grand canyon rijden )
zo, 09-15-13 - Grand Canyon - /
ma, 09-16-13 - Grand Canyon - Joshua Tree National Park - 660km 7u ( Vroeg vertrekken, lange rit )
di, 09-17-13 - Joshua Tree National Park - Los Angeles - 231km 2u20 ( Tijdens den dag het Park, 's avonds naar LA )
wo, 09-18-13 - Los Angeles - / - ( LA verkennen )
do, 09-19-13 - Los Angeles - Santa barbara - 153km 1u35 ( Tijdens den dag LA, 's avond naar Santa barbara )
vr, 09-20-13 - Santa barbara - Monterey - 403km 5u30 ( Via Highway one, mogelijke tussenstop bij Pismo Beach, Morro Rock, Point Lobos State Reserve Park, 17 Mile Drive )
za, 09-21-13 - Monterey - San Francisco - Brussel - 172km 2u ( Vlucht 12.25, 10u20 ten laatste in luchthaven, 8u vertrekken )
zo, 09-22-13 Brussel
Ik heb de laatste SF dag terug naar voorgeschoven, en we rijden nu langs highway maar tot Monterey in niet tot in SF. Ik heb ook de activiteiten per dag een beetje aangepast en beter verdeeld.
Google Maps
Ik eerder dan 8am uit Monterey vertrekken voor de vlucht. Je moet de auto nog inleveren en wie weet staat er ergens een file onderweg. Of wellicht een lekke band etc etc. De dag ervoor is ook een volle dag. Met een overnachting tussen LA en SF kan je de dag voor vertrek ergens bij de luchthaven overnachten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1845 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 12 Reacties