Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis boudinge: West Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
boudinge
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis boudinge: West Amerika

Bericht door boudinge »

Ik zou graag reactie willen op de route die we in ons hoofd hebben. We reizen met de camper en hebben drie kinderen (11,13 en 16 ) mee. Ik wil graag weten of de afstanden te doen zijn, of dat we juist te langzaam zijn. En of het voor de kinderen zo goed te doen is.
Ik twijfel ook erg aan het stuk tussen de Grand Canyon en San Diego, Goede tips?
En om een camping te boeken in Yosemite lees ik verschillede dingen, moet je nu gaan boeken 15 januari of februari of maart? als je in augustus er wil zijn?

Hier onze route
Dag 1 Amsterdam-San Fransisco
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF- Yosemite (camper halen, early bird)
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite-Mono lakes (of Mammoth lakes doen?)
Dag 7 Mono lakes- Las Vegas
Dag 8 Las Vegas- Zion
Dag 9 Zion- Bryce
Dag 10 Bryce
Dag 11 Bryce-Arches
Dag 12 Arches
Dag 13 Arches- Monument valley
Dag 14 Monument valley- Page
Dag 15 Page- Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon-Lake Havasu city
Dag 18 Lake Havasu city- San Diego
Dag 19 San Diego (sea world)
Dag 20 San Diego-Los Angeles
Dag 21 LA (Disney)
Dag 22 LA (Universals)
Dag 23 LA
Dag 24 LA- Amsterdam

Ik hoop op reacties,
Groeten Inge
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis boudinge: West Amerika

Bericht door Yeehaw »

Hi
Het ophalen van een RV en daarna nog boodschappen doen neemt een hoop tijd. Het is maar de vraag of je die dag nog in Yosemite aankomt.
Van Mammoth naar Las vegas. Mooiste route is via death Valley maar je moet eerst navragen of je wel door DV mag rijden in de zomer van je verhuurbedrijf.
Ik zou 2 nachten in Zion blijven en een nacht in Bryce. Bryce-Maob via de scenic route met een RV neemt een lange dag en er is veel te zien onderweg. 1 volle dag Moab is erg kort.
In Page kan je best 2 nachten doorbrenegen. 2 nachten GC is ook mooi maar niet altijd nodig als je niet veel wil wandelen.
Om het rustiger aan te doen zou je kunnen overwegen of Moab of San Diego uit de route te halen.
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

boudinge schreef:En om een camping te boeken in Yosemite lees ik verschillede dingen, moet je nu gaan boeken 15 januari of februari of maart? als je in augustus er wil zijn?
Het is eigenlijk heel duidelijk, kijk maar eens op http://www.nps.gov/yose en dan onder fees & reservations en dan campground reservations. Als je voor 15 augustus aankomt moet je een maand eerder klaarzitten dan wanneer je er na 15 augustus aankomt.
Kijk ook eens op de AA-site naar het artikel over Yosemite.
Met kinderen is Zion leuk om te bezoeken, ik zou ook voorstellen om daar 2 nachten te blijven. Misschien heb je iets aan het reisverslag van Isis, zij reizen ook met een camper en met kinderen.
Ik begrijp dat het qua route niet anders kan, maar ik vind het wel veel pretparken achterelkaar. Misschien DIsney overslaan? Dat is niet heel erg anders dan in Parijs. Dan kun je elders een dag langer blijven. Of een Studiotour bij warner bros ipv Universal. Zie daarvoor ons 2006-verslag. En voor Disney ons 2008-verslag.

Marianne
Rockie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Rockie »

Hallo Boudinge

Er zitten pittige afstanden met een camper in. Mono Lake - LV = 550 km. En als je al door DV mag wordt het echt een lange dag. De 2 dagen van GC naar SD zijn ook pittig. Ben het ook eens met Jeehaw.

Ik denk dat je andere keuzes moet maken rekening houdende met het rijden met een camper en de kids.

Afhankelijk van of je door DV mag zou ik kiezen voor Yosemite naar Lee Vining of Bishop en dan de volgende dag naar Death Valley met overnachting. Vervolgens DV naar LV. Zo niet dan kan je van Yosemite naar Ridgecrest en dan Las Vegas.

2 dagen Zion is niet te veel. Voor kids ook het nodige te doen.

Bryce zou je 1 nacht kunnen inleveren.

San Diego zou ik bewaren voor een volgende trip. Blijft er nog wat te wensen over :wink: Is teveel rijden. Deze 4 dagen kan je dan elders gebruiken. 1 voor het deel tussen Yosemite en Las Vegas. 1 voor Page. En 2 voor Moab.

Succes met plannen.

Groet
Aad
boudinge
Amerika-ontdekker

Bericht door boudinge »

Bedankt voor de tips!

Dat betekent dat ik weer wat te puzzelen heb. We mogen idd niet door death valley. Dus daar moet ik eens naar kijken.

Is Sonora als eerste stop na SF een goede optie? Of andere ideeen?

Groeten, Inge
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Sonora ligt in de western foothills van de Sierras in Gold Country. Mooie omgeving. Van Mono Lake kan je via Tonopah en Beatty naar Las Vegas rijden.
boudinge
Amerika-ontdekker

Bericht door boudinge »

Weet iemand of het te doen is om met een 30 ft camper vanaf Bishop via de 168 en 266 naar de route 95 in 1 keer naar Las Vegas te rijden?

Mijn andere optie is om van Yosemite naar Owens Lake te rijden, daar een stop. Dan de volgende dag doorrijden naar Barstow, weer een stop en dan Las Vegas. Ik vind het alleen een beetje zonde van de extra dag.

Ik denk dat via Mono Lake je ook eigenlijk niet in een keer naar Las Vegas kan via Tonopah en Beatty, of wel?

Ik vind dit een moeilijk stukje van de reis om rond te krijgen. Ik heb wel de blog van Isis gelezen en die rijden in 1 keer volgens de bovenste optie naar LV, maar die hebben een kleinere camper, dacht ik.

Ik hoop op reactie,
Groet Inge
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is een lange rit maar ik weet van meerdere mensen dat ze in 1 dag van Lee Vining via Tonopah naar Las vegas zijn gereden. Jammer van de tijd om daar langer over te doen, hoewel het stuk naar Lone Pine wel mooi is natuurlijk. De route via de 168 en 266 staat onder andere hier genoemd (gebruik de zoekfunctie maar eens, zoeken op 168 en 266 via de google-zoekfunctie levert meerdere topics op).

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja via 168 moet je wel een pass over (Westgard Pass)
ranchopalos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ranchopalos »

In plaats van het stuk Grand Canyon - San Diego zou je kunnen denken aan GC naar Sedona (Prescott). Dit ongeveer 115 miles en een mooi gebied voor een stop.
Wij gaan in juli een rondje LA-LA doen (3 kinderen auto en camper) en volgen verder deels jullie route. Omdat we niet met een camper in death valley mogen huren wij eerst een auto en stappen daarna (Vegas) in de camper.
Omdat het met 5 personen lastig c.q prijzig is om goede accomodatie te vinden kiezen wij in het camperloze deel voor apartementen/cabins.
Als je de mogelijkheid hebt zou ik proberen in Vegas en Page een dagje extra te blijven.
Succes!
Karin
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Sedona is idd heel mooi maar van Sedona naar San Diego in een dag met een RV is al snel zo''n 9 uur rijden.
boudinge
Amerika-ontdekker

Bericht door boudinge »

Dank jullie voor het meedenken, ik heb een nieuwe route bedacht met daar in nog een dag over. Graag jullie input waar nog extra of waar langer? Is het verblijf in Page nu te lang?

29-7 Ams-SF
30-7 SF
31-7 SF
1-8 SF- Yosemite (camper halen, als dit te laat op de dag is niet naar Yos. maar naar Sonora?)
2-8 Yosemite
3-8 Yosemite
4-8 Yosemite- Bishop
5-8 Bishop-Las Vegas (via de 168 en 266, camper 30 ft Gaat dat goed?) Lange rit ben ik me bewust, maar anders misschien zonde van de dag die je kwijt bent
6-8 Las Vegas- Zion
7-8 Zion
8-8 Zion-Bryce
9-8 Bryce-Page
10-8 Page (te veel Page?)
11-8 Page
12-8 Page-Grand Canyon
13-8 GC- Prescott
14-8 Prescott- Blythe (anders te lange rit?)
15-8 Blythe- San Diego
16-8 San Diego (Sea World mag er niet uit van de kinderen)
17-8 San Diego - Los Angeles
18-8 LA ( 1 van de pretparken)
19-8 LA
20-8 Deze dag kan nog ergens anders bij Tips?
21-8 LA-Ams

Ik heb heel veel aan jullie ervaringen en heb al veel verhalen gelezen. Het is voor het eerst dat we een grote reis gaan maken (ik ga zelfs voor het eerst Europa uit). Dus ik vind het heel spannend, maar ook wel moeilijk om voor het eerst zo een reis samen te stellen.
Vast bedankt voor jullie reacties

Groet, Inge
ranchopalos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ranchopalos »

Mooie reis!
Ik zelf heb er voor gekozen een extra dag Bryce te doen. Ook een extra dag GC .
Een tussenstop bij Mammoth is ook leuk. Watersport voor de kinderen, paardrijden.
Zelf vond ik San Diego/Seaworld niet zo heel bijzonder. Soort Dolfinarium. Hoor wel van mensen die zeer enthousiast waren over de avondvoorstelling in Seaworld/SanDiego.
Rondom LA is veel te doen/zien. Venice beach, Hollywood, Walk of fame, shopping, luieren aan het strand. Het rondrijden over Wilshire boulevard en huizen van beroemdheden spotten spreekt denk ik tieners erg aan (de mijne zeker).
De camper is niet echt handig in LA, kun je beter achterlaten in SD. Auto is makkelijker. Veel redelijk geprijsde en mooie short stay apartementen voor gezinnen met 3 kinderen.
Hoewel niet helemaal logisch binnen je reis maar wel heel mooi: vanuit SF naar Carmel en Monterey de eerste dag (ongeveer 2,5 uur). Is fantastisch gebied (17 mile drive). Dan volgende dag naar Yosemite (ca. 5 uur).
gr karin
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een 30' RV kan wel over Westgard pass (168) als je het maar heel rustig aan doet. Ook de route Sedona-Prescott gaat door de bergen (Mingus Mountains)met langzaam rijden net als na Prescott. Prescott is de oude hoofdstad van Arizona en een bezoek meer dan waard maar de meeste mensen gaan naar Sedona. He komt ook nog door Jerome. Zal niet meevallen een zo grote RV daar te parkeren. Whiskey Row is erg leuk in Prescott. In Blythe is niet veel. Vul de tank van de RV nog in Az, veel goedkoper dan in California. Wel een leuke route tussen Blythe en San Diego is via 78 door Imperial Sanddunes met een stop bij de Osborne overlook. Neem 111 vlak voor Brawley naar I8 en gebruik een lage versnelling voor de bergen vlak voor San Diego. Lange en steile klim en afdaling. Er is een station vlak over de grens Az/Ca waar je moet stoppen voor controle. Is meestal geen probleem.
Yeehaw
boudinge
Amerika-ontdekker

Bericht door boudinge »

Hoi,

Ik heb al heel veel tips hier opgedaan, dank daarvoor.

Ik zit nog te puzzelen met het laatste deel van de reis, nl. het stuk Grand Canyon naar San Diego. We denken erover 's ochtends een helikoptervlucht te doen in GC en dan 's middags te gaan rijden naar de volgende bestemming, dit moet dus niet zo ver zijn

Bijvoorbeeld zoals al eerder bedacht, maar net iets anders:
GC-Sedona
Sedona- Blythe (alleen is hier niet zoveel interessants, zoals ik hier gehoord heb)
en dan naar San Diego via de 78 zoals Yeehaw voorstelde.

Of is dit leuker misschien?
GC- Kingman (KOA i.i.g een zwembadje voor de kinderen)
Kingman-RV park oasis palms (zuidelijk langs Joshua Tree en daar onderweg een bezoek brengen)
en dan door naar San Diego.

Weet iemand tot hoe laat je kunt inchecken bij de campings?

En we zitten in het weekend in Yosemite, waarschijnlijk niet handig met de drukte zoals ik hier al gelezen heb. Als het nu niet lukt om een camping in North Pines o.i.d. te boeken waar kunnen we dan heen met onze camper?
boudinge
Amerika-ontdekker

Bericht door boudinge »

Hi,

Ik schrik toch telkens weer van de prijzen in de VS! :shock:

Aangezien we toch keuzes moeten maken en het budget ergens een keer op is wil ik graag jullie ervaring vragen.

Als je zou moeten kiezen tussen een helikoptervlucht boven de Grand Canyon of of boot huren bij Lake Powell, wat is dan het leukste? (is persoonlijk realiseer ik me, maar ik hoor graag reacties)

Groet, Inge
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

boudinge schreef: Bijvoorbeeld zoals al eerder bedacht, maar net iets anders:
GC-Sedona
Sedona- Blythe (alleen is hier niet zoveel interessants, zoals ik hier gehoord heb)
en dan naar San Diego via de 78 zoals Yeehaw voorstelde.
Sedona is leuk met de kinderen; je kunt dan naar het Slide Rock SP gaan. Parkeren kan wel lastig zijn daar als je er niet heel vroeg bent. Of je rijdt nog wat verder dan Sedona en dan de volgende dag in een keer doorrijden?
Joshua Tree is erg heet in de zomer, wij deden er indertijd onze kinderen geen plezier mee.
boudinge schreef: En we zitten in het weekend in Yosemite, waarschijnlijk niet handig met de drukte zoals ik hier al gelezen heb. Als het nu niet lukt om een camping in North Pines o.i.d. te boeken waar kunnen we dan heen met onze camper?
Als je in het park zit valt het naar onze ervaring wel mee met de drukte. Je kunt dan de vroege en late uren gebruiken voor de drukste wandelingen/bezienswaardigheden. Mocht het niet lukken op een van de pines-campings dan is Crane Flat het beste alternatief.
Ik denk dat je in maart moet reserveren? Denk er aan dat je dan om 15.00 uur klaar zit, en niet om 16.00 uur zoals in de andere maanden.
Wat de keuze betreft voor de vlucht of de boottocht: ik denk dat het met kinderen leuker is om een boottocht te doen. Je kunt ook kijken naar een raft op de rivier. Je kutn het ook ter plekke bekijken; waar heb je zin in, hoe is het weer, etc.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Als je zou moeten kiezen tussen een helikoptervlucht boven de Grand Canyon of of boot huren bij Lake Powell, wat is dan het leukste? (is persoonlijk realiseer ik me, maar ik hoor graag reacties)
Tja wij hebben de helicoptervlucht niet gedaan dus onze voorkeur is duidelijk nietwaar.
We hebben ooit wel al met een helicopter gevlogen. En die GC-tour schijnt zo kort te zijn. En je moet geluk hebben met je plaats.
De skiboot huren is een ganse dag dolle pret. Kijk eens op die andere topic. Nu, wij zijn wel echte watersportliefhebbers, dit is dus zo subjectief als wat.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou het geld voor de vlucht in de zak houden. De uitzichten vanaf de rim zijn al indrukwekkend genoeg. De Colorado riverraft is geweldig. Wij hebben zelf nooit een boot gehuurd maar wel op Lake Powell gevaren. Naar Rainbow Bridge is vrij lang en duur maar je kan ook bv een tour maken naar Antelope Canyon over het water. Veel goedkoper en ook leuk. Ze starten van Wah Weap marina. Er zijn ook tours vanaf Antelope Point marine.
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Ik zou na het ophalen van de camper richting Oakhurst rijden, dan kan je de volgende dag gelijk beginnen met de Mariposa Grove met de Sequoia bomen. Wij reden van Lee Vining naar Las Vegas via Tonopah, dat ging prima. Eind van de middag en avond kan je dan nog naar de strip in Vegas. Ik zou voor dat stuk niet voor een mooie route kiezen maar voor snel i.v.m. de hitte en anders weinig tijd voor LV. Ook van Sedona naar San Diego zo snel mogelijk gaan vanwege de hitte. In 2011 reden wij met een camper een vergelijkbaar rondje, zie ons verslag.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer