Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Fl_@merika: Denver - LA
- Fl_@merika
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis Fl_@merika: Denver - LA
Hallo allemaal,
Wij (mijn vriend en ik) gaan in mei 2013 een 23-daagse reis van Denver naar Los Angeles maken. Mede dankzij deze site zijn we al bijna klaar met de planning en voorbereiding. Alle hotels zijn al geboekt omdat we geen zin in stress ter plekke hebben. De SUV is gehuurd (bij National via Sunny Cars) en de vliegtickets zijn geboekt. We hebben de reis zo gepland dat we in vrij korte tijd veel verschillende plekken zien (wetend dat we vast ook een hoop over zullen moeten slaan). Wie kan ons tips geven over wat je het beste kunt gaan zien in korte tijd? Wat zijn mooie en niet te zware wandelingen onderweg?
Ons reisschema ziet er als volgt uit:
Dag 1: aankomst Denver - overnachting Denver
Dag 2: Denver - Cheyenne
Ik heb gelezen dat de trail ridge road helaas nog gesloten is begin/half mei. Wat is een een leuke alternatieve route om te rijden en wat zijn leuke tussenstops? Ik heb iets gelezen over de peak to peak highway, kan dat begin/half mei? Ik denk dat we sneeuwkettingen (moeten) huren?
Dag 3: Cheyenne - Buffalo via Devils tower.
Dag 4: Buffalo - Cody via Bighorn Canyon
Dag 5: Cody - West Yellowstone via de noordkant van Yellowstone NP.
Op de site van Yellowstone heb ik gelezen dat de kans groot is dat er wel al een aantal wegen open zijn half mei. Welke locaties in Yellowstone zijn mooi en goed te bezoeken half mei (met nog flink wat sneeuw denk ik...dus ook hier sneeuwkettingen nodig)?
Dag 6: West Yellowstone - Jackson via (Old Faithfull) geisers en Grand Tetons NP. Wat zijn hier de mooiste plekken om te bekijken?
Dag 7: Jackson - Evanston.
Dag 8: Evanston - Salt Lake City. In SLC bezoeken we de bingham kopermijn en het olympisch stadion.
Dag 9: Salt Lake City - Panguitch we rijden vandaag nog naar Bryce Canyon.
Dag 10: Panguitch - Ticaboo. Burr Trail lijkt ons erg mooi. Welke route is aan te raden?
Dag 11: Ticaboo - Tuba city. Is de overtocht met de veerboot bij Bullfrog/Hall's crossing aan te raden? Natuurlijk willen we Monument Valley bezoeken. Wat is nog meer aan te raden op deze route?
Dag 12: Tuba City - Flagstaff via Gran Canyon South rim.
Dag 13: Flagstaff - Las Vegas via Hooverdam
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Lone Pine via Death Valley. Dantes View en Zabriskie point lijken ons erg mooi. Wat zijn andere aan te raden plekken/routes?
Dag 16: Lone Pine - Tulare via Alabama Hills.
Dag 17: Tulare - San Francisco via Sequoia NP (in ieder geval de General Sherman Tree).
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - San Simeon via HW1.
Dag 20: San Simeon - Calabasas
Dag 21 en 22 Calabasas/Los Angeles
Dag 23 terugvlucht
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes Fem
Wij (mijn vriend en ik) gaan in mei 2013 een 23-daagse reis van Denver naar Los Angeles maken. Mede dankzij deze site zijn we al bijna klaar met de planning en voorbereiding. Alle hotels zijn al geboekt omdat we geen zin in stress ter plekke hebben. De SUV is gehuurd (bij National via Sunny Cars) en de vliegtickets zijn geboekt. We hebben de reis zo gepland dat we in vrij korte tijd veel verschillende plekken zien (wetend dat we vast ook een hoop over zullen moeten slaan). Wie kan ons tips geven over wat je het beste kunt gaan zien in korte tijd? Wat zijn mooie en niet te zware wandelingen onderweg?
Ons reisschema ziet er als volgt uit:
Ik heb gelezen dat de trail ridge road helaas nog gesloten is begin/half mei. Wat is een een leuke alternatieve route om te rijden en wat zijn leuke tussenstops? Ik heb iets gelezen over de peak to peak highway, kan dat begin/half mei? Ik denk dat we sneeuwkettingen (moeten) huren?
Dag 3: Cheyenne - Buffalo via Devils tower.
Dag 4: Buffalo - Cody via Bighorn Canyon
Dag 5: Cody - West Yellowstone via de noordkant van Yellowstone NP.
Op de site van Yellowstone heb ik gelezen dat de kans groot is dat er wel al een aantal wegen open zijn half mei. Welke locaties in Yellowstone zijn mooi en goed te bezoeken half mei (met nog flink wat sneeuw denk ik...dus ook hier sneeuwkettingen nodig)?
Dag 6: West Yellowstone - Jackson via (Old Faithfull) geisers en Grand Tetons NP. Wat zijn hier de mooiste plekken om te bekijken?
Dag 7: Jackson - Evanston.
Dag 8: Evanston - Salt Lake City. In SLC bezoeken we de bingham kopermijn en het olympisch stadion.
Dag 9: Salt Lake City - Panguitch we rijden vandaag nog naar Bryce Canyon.
Dag 10: Panguitch - Ticaboo. Burr Trail lijkt ons erg mooi. Welke route is aan te raden?
Dag 11: Ticaboo - Tuba city. Is de overtocht met de veerboot bij Bullfrog/Hall's crossing aan te raden? Natuurlijk willen we Monument Valley bezoeken. Wat is nog meer aan te raden op deze route?
Dag 13: Flagstaff - Las Vegas via Hooverdam
Dag 15: Las Vegas - Lone Pine via Death Valley. Dantes View en Zabriskie point lijken ons erg mooi. Wat zijn andere aan te raden plekken/routes?
Dag 17: Tulare - San Francisco via Sequoia NP (in ieder geval de General Sherman Tree).
Dag 23 terugvlucht
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes Fem
Laatst gewijzigd door Fl_@merika op 11 jan 2013, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
2016: Las Vegas - Las Vegas
2015: Miami - Orlando
2013: Denver - Los Angeles http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag183"
2009 en 2010: New York City
- Fl_@merika
- Amerikafan
Re: Reis Denver-LA
Wij vertrekken overigens 9 mei uit Nederland en vliegen 31 mei weer terug (1 juni weer in Nederland).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Reis Fl_@merika: Denver - LA
Ik geloof niet dat je veel tijd gaat hebben voor wandelingen, je zult het meer van de uitzichtpunten moeten hebben waar je met de auto bij kan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik doe de reis precies andersom ( en via een iets andere route). Grote kans dat we elkaar zo bij old faithful tegenkomen qua data. En daar zit em ook net de crux. Hou http://www.nps.gov/yell/index.htm in de gaten voor de openingstijden van oa. de south entrance, want anders kun je niet eens naar de Tetons. Je neemt wel erg weinig tijd voor Yellowstone.
Daarna ga je veel rijden.
Ik zou van Bryce naar Page gaan en evt dan Monument Valley, maar eigenlijk heb je daar veel te weinig tijd. Ook Flagstaff zou ik niet aandoen. Probeer iets in jullie prijsrange te vinden in GCNP, is dat er niet, dan in Tusayan of anders rij naar Williams. Dat ligt nl op de route en het scheelt toch weer een uur tov Flagstaff.
Dag 16, via Alabama Hills?? Daar ligt Mount Whitney tussen, de hoogste berg van de aaneengesloten staten. Daar kun je niet overheen. Je zult via Lake Isabella moeten rijden. De overnachting in Tulare snap ik niet, ga dan in Three Rivers zitten.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar er zitten wat reisbureau overnachtingsplaatsen tussen lijkt het wel. Het is wel een erg vol/druk schema hoor.
Daarna ga je veel rijden.
Ik zou van Bryce naar Page gaan en evt dan Monument Valley, maar eigenlijk heb je daar veel te weinig tijd. Ook Flagstaff zou ik niet aandoen. Probeer iets in jullie prijsrange te vinden in GCNP, is dat er niet, dan in Tusayan of anders rij naar Williams. Dat ligt nl op de route en het scheelt toch weer een uur tov Flagstaff.
Dag 16, via Alabama Hills?? Daar ligt Mount Whitney tussen, de hoogste berg van de aaneengesloten staten. Daar kun je niet overheen. Je zult via Lake Isabella moeten rijden. De overnachting in Tulare snap ik niet, ga dan in Three Rivers zitten.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar er zitten wat reisbureau overnachtingsplaatsen tussen lijkt het wel. Het is wel een erg vol/druk schema hoor.
Waarom overnachten in Calabasas? Naar LA is het nog maar een uurtje rijden (als de files meezitten). Tenzij jullie dit als uitvalsbasis willen gebruiken voor LA, dan raad ik je dit sterk af. Je moet dan precies met de files mee LA in. En de 101 en de 405 zijn een ramp 's ochtends.
- Fl_@merika
- Amerikafan
Bedankt voor de tips! Ik ga zeker nog even puzzelen daarmee, vooral dat stuk Yellowstone/grand Tetons....lastig. 2 nachten west Yellowstone is misschien een goed idee. Wat grappig trouwens dat we dan tegelijk daar zijn
. Gelukkig zijn al de hotels die we geboekt hebben gratis te annuleren. Ik ga even puzzelen ermee.....

- Fl_@merika
- Amerikafan
En daar zit em ook net de crux. Hou http://www.nps.gov/yell/index.htm in de gaten voor de openingstijden van oa. de south entrance, want anders kun je niet eens naar de Tetons. Je neemt wel erg weinig tijd voor Yellowstone.
Misschien dat we Jackson maar moeten ontwijken voor de zekerheid. Evanston komt dan ook te vervallen. Dan zou het dus worden Cody --> West Yellowstone (3 nachten) --> SLC. Of 2 dagen in West Yellowstone en dan een dag extra ergens anders....
.Ik zou van Bryce naar Page gaan en evt dan Monument Valley, maar eigenlijk heb je daar veel te weinig tijd.
Dit heb ik er in gepland omdat het gebied en de Burr Trail mij zo mooi lijkt, maar is dit te ambitieus en hebben we eigenlijk nergens tijd voor dan? De reistijden lijken mee te valen op google maps (4:53 min), maar is dat misschien een beetje misleidend?
Het komt hier eigenlijk op neer: óf twee dagen extra (ten opzichte van de eerste planning) in Yellowstone óf één extra in Yellowstone en één in 'indianengebied'' (even oneerbiedig zo genoemd

Dit heb ik even uitgezocht. Zie deze link: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... hills.html.Volgens de info op deze site zijn de Alabama Hills prima bereikbaar vanuit Lone Pine.
Ook Flagstaff zou ik niet aandoen. Probeer iets in jullie prijsrange te vinden in GCNP, is dat er niet, dan in Tusayan of anders rij naar Williams. Dat ligt nl op de route en het scheelt toch weer een uur tov Flagstaff.
Flagstaff leek ons een leuker stadje dan Williams (wat gezelliger??).
De overnachting in Tulare snap ik niet, ga dan in Three Rivers zitten.
Ik vond Three rivers wel érg duur in vergelijking met Tulare. Een beetje extra reistijd is dan niet zo erg m.i.
Mijn hoofd draait overuren

- Fl_@merika
- Amerikafan
Waarom overnachten in Calabasas? Naar LA is het nog maar een uurtje rijden (als de files meezitten). Tenzij jullie dit als uitvalsbasis willen gebruiken voor LA, dan raad ik je dit sterk af. Je moet dan precies met de files mee LA in. En de 101 en de 405 zijn een ramp 's ochtends.
Tja, das een goeie. Ik had inderdaad ook gelezen dat LA best goed bereikbaar is vanuit Calabasas (recenties van hotelgasten) qua afstand. Daarnaast is het strand prima bereikbaar vanuit Calabasas. We willen de laatste dagen wel even naar LA, maar ook vooral lekker bijkomen en relaxen. Een hotel midden in LA en dan ook nog dicht bij het strand is redelijk prijzig bovendien.....
- Fl_@merika
- Amerikafan
Dit zou eventueel een alternatieve route kunnen zijn:
Dag 3: Cheyenne - Buffalo via Devils tower. Wel een lange reis
, misschien Buffalo wijzigen??
Dag 4: Buffalo - Cody via Bighorn Canyon.
Dag 5: Cody - West Yellowstone.
Dag 6: West Yellowstone
Dag 7: West Yellowstone - Salt Lake City
Dag 8: Salt Lake City - Panguitch. In SLC bezoeken we het olympische stadion en de bingham kopermijn.
Dag 9: Panguitch - Page via Bryce Canyon
Dag 10: Page (bezoek Antelope canyon, nog meer 'must see' aanraders??)
Dag 11: Page - Tuba city via Monument Valley
Dag 13: Flagstaff - Las Vegas via Hooverdam.
Dag 15: Las Vegas - Lone Pine via Death Valley.
Dag 17: Tulare - San Francisco via Sequoia NP.
Dag 23 terugvlucht
Dag 3: Cheyenne - Buffalo via Devils tower. Wel een lange reis

Dag 4: Buffalo - Cody via Bighorn Canyon.
Dag 6: West Yellowstone
Dag 7: West Yellowstone - Salt Lake City
Dag 8: Salt Lake City - Panguitch. In SLC bezoeken we het olympische stadion en de bingham kopermijn.
Dag 9: Panguitch - Page via Bryce Canyon
Dag 10: Page (bezoek Antelope canyon, nog meer 'must see' aanraders??)
Dag 11: Page - Tuba city via Monument Valley
Dag 13: Flagstaff - Las Vegas via Hooverdam.
Dag 17: Tulare - San Francisco via Sequoia NP.
Dag 23 terugvlucht
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zoals gezegd niet in GC NP overnachten in plaats van in Flagstaff? Het is nog een behoorlijk eind rijden naar Flagstaff en je mist dan de mooiste uren in het park. Kijk eens op http://www.grandcanyponlodges.com voor de mogelijkheden.
Je zult niet veel tijd hebben voor Sequoia NP.
Ik mis Zion. En Yosemite.
Marianne
Je zult niet veel tijd hebben voor Sequoia NP.
Ik mis Zion. En Yosemite.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, dat klopt natuurlijk. Ik dacht even dat je vanuit Lone Pine door de Sierra Nevada naar Tulare wilde rijden en dat kan dus niet. Je moet onderlangs via Lake Isabella.Volgens de info op deze site zijn de Alabama Hills prima bereikbaar vanuit Lone Pine.
- Fl_@merika
- Amerikafan
Bedankt voor de site. Ik denk inderdaad dat ik die maar omboek, de lodges zien er ook wel erg leuk uitWaarom zoals gezegd niet in GC NP overnachten in plaats van in Flagstaff? Het is nog een behoorlijk eind rijden naar Flagstaff en je mist dan de mooiste uren in het park. Kijk eens op http://www.grandcanyponlodges.com voor de mogelijkheden.

Tja, ik denk dat ik Zion nog heel lastig in kan plannen. Anders moeten we ter plekke maar kijken of we nog tijd hebben na bryce, maar ik vind het zonde om daar écht te weinig tijd te nemen omdat we Zion nog willen bezoeken. Ik las ook dat Zion wel een heel groot park is en Bryce wat kleiner. Jammer genoeg moeten we hier en daar toch keuzes makenIk mis Zion. En Yosemite.

Yosemite heb ik bewust eruit gelaten omdat er een zeer grote kans schijnt te zijn dat de Tioga pass nog gesloten is...
Kunnen we misschien op een andere manier via de oost en noordkant vanuit Lone Pine? Kunnen we dan nog wel ergens Sequoia's bekijken (dat willen we eigenlijk wel heel graag)??
Wat vinden jullie van de verdeling tussen Yellowstone en Page, zo kunnen we op beide plekken in ieder geval de 'highlights' zien denk ik?
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Om de one-way kosten voor je huurauto te vermijden kun je een Alamo via USAReisen! huren in Denver en terugbrengen in Los Angeles.
Dit bespaart je 250 $ + allerlei taxen, samen minimaal 300 $
Dit bespaart je 250 $ + allerlei taxen, samen minimaal 300 $
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- Fl_@merika
- Amerikafan
Bedankt voor de tip!
Het scheelt mij inderdaad € 250,-. Ik heb het niet helemaal gedaan zoals je zei, namelijk wel gewoon één rit. Ze hadden nu namelijk een actie dat je geen One-way kosten hoeft te betalen. Daarnaast hebben we er voor hetzelfde geld (als de oude boeking bij Sunny Cars) een tweede bestuurder bij. Helemaal goed!!

Het scheelt mij inderdaad € 250,-. Ik heb het niet helemaal gedaan zoals je zei, namelijk wel gewoon één rit. Ze hadden nu namelijk een actie dat je geen One-way kosten hoeft te betalen. Daarnaast hebben we er voor hetzelfde geld (als de oude boeking bij Sunny Cars) een tweede bestuurder bij. Helemaal goed!!
- Fl_@merika
- Amerikafan
Ik heb al wat hotelovernachtingen veranderd, maaar zit nog met een paar vraagjes:
Dag 2: Denver - Estes Park.
Dag 3: Estes Park. Bezoek RM NP --> Ligt er te veel sneeuw of is het ook rond 10/11 mei de moeite waard om iets langer in Rocky Mnt NP te verblijven? (Devils tower en Bighorn canyon vervallen hierdoor)
Dag 4: Cheyenne - Cody.
Dag 6: West Yellowstone. Bezoek Yellowstone
Dag 7: West Yellowstone - Salt Lake City.
Dag 8: Salt Lake City - Panguitch. Bezoek kopermijn en olympisch stadion.
Dag 9: Panguitch - ?? (optie 1 of 2). Bezoek Bryce canyon.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Optie 1
Dag 10: Page - ??. bezoek ???.
Ik twijfel of we een nacht extra in page blijven of in een andere plaats een hotelovernachting moeten boeken.... Valley of the gods lijkt mij namelijk ook wel erg mooi, maar is dat in combi met Monument Valley te veel van hetzelfde?? Waar kunnen we dan het beste overnachten?
Dag 11: ?? - Tuba city. Bezoek ??
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Optie 2
Dag 10: Zion - Page. Bezoek Zion NP
Dag 11: Page - Tuba City. Bezoek Monument Valley
Dag 12: Tuba City - Gran Canyon South rim.
Dag 13: Grand Canyon - Las Vegas. Bezoek Hooverdam.
Dag 16: Lone Pine - Tulare (misschien wijzig ik dit nog...) via Alabama Hills.
Dag 17: Tulare - San Fransisco. Bezoek Sequoia NP
Dag 23 terugvlucht
Dag 2: Denver - Estes Park.
Dag 3: Estes Park. Bezoek RM NP --> Ligt er te veel sneeuw of is het ook rond 10/11 mei de moeite waard om iets langer in Rocky Mnt NP te verblijven? (Devils tower en Bighorn canyon vervallen hierdoor)
Dag 4: Cheyenne - Cody.
Dag 6: West Yellowstone. Bezoek Yellowstone
Dag 7: West Yellowstone - Salt Lake City.
Dag 8: Salt Lake City - Panguitch. Bezoek kopermijn en olympisch stadion.
Dag 9: Panguitch - ?? (optie 1 of 2). Bezoek Bryce canyon.
Optie 1
Dag 10: Page - ??. bezoek ???.
Ik twijfel of we een nacht extra in page blijven of in een andere plaats een hotelovernachting moeten boeken.... Valley of the gods lijkt mij namelijk ook wel erg mooi, maar is dat in combi met Monument Valley te veel van hetzelfde?? Waar kunnen we dan het beste overnachten?
Dag 11: ?? - Tuba city. Bezoek ??
Optie 2
Dag 10: Zion - Page. Bezoek Zion NP
Dag 11: Page - Tuba City. Bezoek Monument Valley
Dag 12: Tuba City - Gran Canyon South rim.
Dag 13: Grand Canyon - Las Vegas. Bezoek Hooverdam.
Dag 16: Lone Pine - Tulare (misschien wijzig ik dit nog...) via Alabama Hills.
Dag 17: Tulare - San Fransisco. Bezoek Sequoia NP
Dag 23 terugvlucht
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ieder zijn eigen voorkeur uiteraard, maar ik persoonlijk zou deze reis niet zo doen. Je reist vanaf 9 mei richting Yellowstone. Dat is vroeg in het jaar. Het Rocky Mountain NP moet je grotendeels gedwongen links laten liggen. De Trail Ridge Road is dan vanwege de sneeuw zeker nog gesloten. Die opent qua planning op 24 mei dit jaar. Mount Rushmore, Crazy Horse en Custer State Park laten jullie rechts liggen. En dat allemaal voor slechts 1,5 à 2 dagen in Yellowstone, waarna je alweer richting SLC vertrekt. Bovendien heb je risico dat als er veel sneeuw valt dit jaar, dat allerlei wegen in Yellowstone nog gesloten zijn, bijvoorbeeld de zuidingang in Yellowstone, waardoor je ook GrandTeton NP mist op weg naar SLC, niet dat je daar nu tijd voor zou hebben (West Yellowstone Salt Lake City via Grand Teton NP is 400 mijl of te wel ruim 7 uur rijden zonder stops.)
Je gebruikt zes dagen voor deze snelle en risicovolle (qua sneeuw) trip naar Yellowstone, waardoor je op de rest van je reis krap komt te zitten qua dagen en je je van de ene plaats naar de andere moet haasten. Zo bedraagt de trip Tulare - Kings Canyon - San Francisco volgens Google Maps 7 uur. Veel tijd om het park te bezoeken heb je dan niet.
Als ik jullie was zou ik een bezoek aan Rocky Mountains NP, Yellowstone - overigens met Yosemite mijn favoriete park in Amerika - , Grand Teton NP e.d. voor een volgende reis te bewaren. Die dagen die je hier nu mee bespaart, kan je dan gebruiken om de reis van Denver naar LA wat gemoedelijker te maken, bijvoorbeeld door Moab en Zion er in op te nemen en wat meer tijd voor de andere parken onderweg uit te trekken. Mijn advies zou dus zijn: bewaar een bezoek aan Yellowstone voor de volgende keer.
Martin
Je gebruikt zes dagen voor deze snelle en risicovolle (qua sneeuw) trip naar Yellowstone, waardoor je op de rest van je reis krap komt te zitten qua dagen en je je van de ene plaats naar de andere moet haasten. Zo bedraagt de trip Tulare - Kings Canyon - San Francisco volgens Google Maps 7 uur. Veel tijd om het park te bezoeken heb je dan niet.
Als ik jullie was zou ik een bezoek aan Rocky Mountains NP, Yellowstone - overigens met Yosemite mijn favoriete park in Amerika - , Grand Teton NP e.d. voor een volgende reis te bewaren. Die dagen die je hier nu mee bespaart, kan je dan gebruiken om de reis van Denver naar LA wat gemoedelijker te maken, bijvoorbeeld door Moab en Zion er in op te nemen en wat meer tijd voor de andere parken onderweg uit te trekken. Mijn advies zou dus zijn: bewaar een bezoek aan Yellowstone voor de volgende keer.
Martin
- Fl_@merika
- Amerikafan
Martin, bedankt voor je reactie. Dit zet ons écht even serieus aan het denken. Ik was al heel erg aan het twijfelen over de hele planning (vandaar ook al de vele veranderingen).
Ik ga geloof ik maar helemaal opnieuw beginnen. De hotels (veelal via hotels.com) kunnen gelukkig allemaal kosteloos geannuleerd worden, dat is erg fijn. Denver blijft natuurlijk wel een mooi startpunt.
Jullie horen zeker nog van mij
Ik ga geloof ik maar helemaal opnieuw beginnen. De hotels (veelal via hotels.com) kunnen gelukkig allemaal kosteloos geannuleerd worden, dat is erg fijn. Denver blijft natuurlijk wel een mooi startpunt.
Jullie horen zeker nog van mij

- Fl_@merika
- Amerikafan
Ben weer even aan het puzzelen geweest (gelukkig met een beetje voorkennis, dus lekker vlot):
Dag 1: Amsterdam-Denver
Dag 2: Denver-Buena Vista via Garden of the Gods.
Dag 3: Buena Vista-Montrose via Black Canyon of the Gunnison.
Dag 4: Montrose-Moab via Colorado NM.
Dag 5: Moab. i.i.g. bezoek Arches en Dead horse point.
Dag 6: Moab-Escalante via Capitol Reef.
Dag 7: Escalante-Zion vai Bryce Canyon\.
Dag 8: Zion.
Dag 9: Zion-Page via GC north rim (als deze al geopend is, spant er om).
Dag 10: Page. i.i.g. bezoek Antelope Canyon.
Dag 11: Page-Tuba City via Monument Valley.
Dag 12: Tuba City-Grand Canyon Village via GC south rim.
Dag 13: GC-Las Vegas via Hoover Dam.
Dag 14: Las Vegas.
Dag 15: Las Vegas-Lone Pine via Death Valley.
Dag 16: Lone Pine-Kings Canyon via Alabama Hills (langste rit).
Dag 17: Kings Canyon-SF.
Dag 18: SF. i.i.g. Alcatraz.
Dag 19: SF-San Simeon via HW1.
Dag 20: San Simeon-Calabasas via HW1.
Dag 21 en 22: LA/strand.
Dag 23/24: LA-Amsterdam
Wat vinden jullie er van? Is het weer te 'vluchtig' of kan het zo goed. De reistijden vallen m.i. mee. Nog tips?? Wat wel of juist niet zien? Mensa verde, santa fe of canyon de chelly lijken mij ook wel heel mooi, maar ik weet niet hoe ik dat nog in de planning kan verwerken.....
Dag 1: Amsterdam-Denver
Dag 2: Denver-Buena Vista via Garden of the Gods.
Dag 3: Buena Vista-Montrose via Black Canyon of the Gunnison.
Dag 4: Montrose-Moab via Colorado NM.
Dag 5: Moab. i.i.g. bezoek Arches en Dead horse point.
Dag 6: Moab-Escalante via Capitol Reef.
Dag 7: Escalante-Zion vai Bryce Canyon\.
Dag 8: Zion.
Dag 9: Zion-Page via GC north rim (als deze al geopend is, spant er om).
Dag 10: Page. i.i.g. bezoek Antelope Canyon.
Wat vinden jullie er van? Is het weer te 'vluchtig' of kan het zo goed. De reistijden vallen m.i. mee. Nog tips?? Wat wel of juist niet zien? Mensa verde, santa fe of canyon de chelly lijken mij ook wel heel mooi, maar ik weet niet hoe ik dat nog in de planning kan verwerken.....
Laatst gewijzigd door Fl_@merika op 16 jan 2013, 08:16, 2 keer totaal gewijzigd.
- Fl_@merika
- Amerikafan
Nog even een aanvullende vraagje: ik lees veel over auto's met high clearance. Hebben alle gehuurde SUV's dit standaard (wij huren een Jeep Liberty of gelijkwaardig bij Alamo)? Die band verwisselen durven we zelf wel aan, maar ik wil niet het risico lopen de auto zelf te beschadigen.....
- Fl_@merika
- Amerikafan
Ik gaf hierboven al aan het ook wel heel leuk te vinden om o.a. Mesa Verde te bezoeken. Santa Fe en Chanyon of the Chelly er in plannen lukt mij niet, maar Mesa verde en great sand dunes wel. Dit is een andere mogelijke planning:
Dag 1: Amsterdam-Denver.
Dag 2: Denver-Alamosa via Garden of the Gods.
Dag 3: Alamosa-Durango via Great Sand Dunes.
Dag 4: Durango-Montrose via Mesa Verde en Black Canyon.
Dag 5: Montrose - Moab via Colorado NM.
Dag 6: Moab. Bezoek Corona, Dead horse en Arches.
Dag 7: Moab-Escalante via Capitol Reef.
Dag 8: Escalante-Zion via Bryce Canyon.
Dag 9: Zion-Page. Bezoek Zion NP daarna door via GC north rim (als deze al geopend is). Ik heb hierbij gekozen voor 1 dag minder Zion. Het zal ongetwijfeld een prachtig park zijn, maar het trekt mij op een of andere manier iets minder dan sommige andere parken.
Dag 10: Page. Bezoek Antelope Canyon, Horseshoe (nog meer aanraders?).
Ik heb ook even naar de reistijden gekeken. We rijden gemiddeld 3:45 op een dag. Met uitzondering van dag 16 en 17 (5:45 en 4:45 uur), maar bij uitzondering vinden we dat niet zo erg. Volgens mij kunnen we dan een hoop bekijken op een dag. Daarnaast is de planning:
Dag 1 heenreis (komen eind van de middag aan), dag 2 t/m 5 reizen, dag 6 een 'rustdag (weinig reizen)', dag 7 t/m 9 reizen, dag 10 een rustdag, dag 11 t/m 13 reizen, dag 14 een rustdag, dag 15 t/m 17 reizen (beetje pittig blokje), dag 18 rustdag, dag 19 en 20 reizen en dag 21 en 22 rustdag, dag 23/24 terugvlucht. Dit is wel een mooie verdeling vind ik....
Schiet maar raak!!

Dag 1: Amsterdam-Denver.
Dag 2: Denver-Alamosa via Garden of the Gods.
Dag 3: Alamosa-Durango via Great Sand Dunes.
Dag 4: Durango-Montrose via Mesa Verde en Black Canyon.
Dag 5: Montrose - Moab via Colorado NM.
Dag 6: Moab. Bezoek Corona, Dead horse en Arches.
Dag 7: Moab-Escalante via Capitol Reef.
Dag 8: Escalante-Zion via Bryce Canyon.
Dag 9: Zion-Page. Bezoek Zion NP daarna door via GC north rim (als deze al geopend is). Ik heb hierbij gekozen voor 1 dag minder Zion. Het zal ongetwijfeld een prachtig park zijn, maar het trekt mij op een of andere manier iets minder dan sommige andere parken.
Dag 10: Page. Bezoek Antelope Canyon, Horseshoe (nog meer aanraders?).
Ik heb ook even naar de reistijden gekeken. We rijden gemiddeld 3:45 op een dag. Met uitzondering van dag 16 en 17 (5:45 en 4:45 uur), maar bij uitzondering vinden we dat niet zo erg. Volgens mij kunnen we dan een hoop bekijken op een dag. Daarnaast is de planning:
Dag 1 heenreis (komen eind van de middag aan), dag 2 t/m 5 reizen, dag 6 een 'rustdag (weinig reizen)', dag 7 t/m 9 reizen, dag 10 een rustdag, dag 11 t/m 13 reizen, dag 14 een rustdag, dag 15 t/m 17 reizen (beetje pittig blokje), dag 18 rustdag, dag 19 en 20 reizen en dag 21 en 22 rustdag, dag 23/24 terugvlucht. Dit is wel een mooie verdeling vind ik....
Schiet maar raak!!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves