Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MarianneVink: advies route LA - LA in 23 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MarianneVink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis MarianneVink: advies route LA - LA in 23 dagen

Bericht door MarianneVink »

Dag allen!

Ja hier nog zo'n stel dat medio mei 23 dagen gaat rondreizen in het westen!
Ook wij zijn enorm aan het puzzelen voor wat betreft de Route... Nog best lastig (we willen zo veel).

Dit is ons schema tot nu toe. We hebben ergens een dag speling erin gezet voor het geval dat. Het meest twijfel ik aan het stuk tussen Las Vegas - Death Valley - Yosemite. Dat zijn volgens mij nog best lange ritten.

Graag jullie advies.

Dag 1 – Aankomst Los Angeles – Hilton
Dag 2 – Los Angeles (auto ophalen 9:00)
Dag 3 – Los Angeles  SanDiego  Palm Springs
Dag 4 – Palm Springs  Joshua Tree NP  Phoenix
Dag 5 – Phoenix  Scottsdale  Kingman
Dag 6 – Kingman  Hackberry  Grand Canyon (TOEVOEGEN SKYWALK??)
Dag 7 – Grand Canyon  Page
Dag 8 – Page  Monument Valley  Moab
Dag 9 – Moab  Bryce Canyon
Dag 10 – Bryce Canyon  Zion NP  Hooverdam/Las Vegas
Dag 11 – Las Vegas
Dag 12 – Las Vegas  Death Valley / Lone Pine
Dag 13 – Death Valley /Lone Pine  Yosemite NP
Dag 14 – SPELING
Dag 15 – Yosemite  San Francisco
Dag 16 – San Francisco (alcatraz??!!)
Dag 17 – San Francisco
Dag 18 – San Francisco  Monterey (17 mile drive)  Carmel
Dag 19 – Carmel  San Simeon (via Highway 1)
Dag 20 – San Simeon  Oxnard
Dag 21 – Oxnard  Santa Monica (via Highway 1)
Dag 22 – Santa Monica  Los Angeles (Universal Studio’s)
Dag 23 – Los Angeles (auto inleveren 18:00)
Dag 24 – Los Angeles  Amsterdam
jerommeke10
Amerikakenner

Re: Advies route LA - LA in 23 dagen

Bericht door jerommeke10 »

Dag 3 – Los Angeles  SanDiego  Palm Springs
Dag 4 – Palm Springs  Joshua Tree NP  Phoenix
Dag 5 – Phoenix  Scottsdale  Kingman
Dag 6 – Kingman  Hackberry  Grand Canyon (TOEVOEGEN SKYWALK??)
Dit zou kunnen indien je overschot van tijd hebt. Helaas... Die skywalk schijnt een bekende tourist trap te zijn... schrappen dus.

Dag 8 – Page  Monument Valley  Moab
Dag 9 – Moab  Bryce Canyon
Dag 10 – Bryce Canyon  Zion NP  Hooverdam/Las Vegas
Dit doe je per helicopter of zo? Maximaal haalbaar is Page - MV - Moab - Moab - Bryce - Zion - Las Vegas
En dat is nog te snel.
Dag 13 – Death Valley /Lone Pine  Yosemite NP
Dag 14 – SPELING
Dag 15 – Yosemite  San Francisco
Speling = Yosemite
Dag 18 – San Francisco  Monterey (17 mile drive)  Carmel
Dag 19 – Carmel  San Simeon (via Highway 1)
Dag 20 – San Simeon  Oxnard
Dag 21 – Oxnard  Santa Monica (via Highway 1)
En hier doe je dan weer redelijk lang over. Van SF naar LA kan met één overnachting, twee is beter.
MarianneVink
Amerika-ontdekker

oke.. dank voor de reactie. Een aangepaste route is weer in de maak.
We zitten erover te denken om MOAB te schrappen omdat dit toch best een eindje 'uit de route' is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker Moab schrappen, daar heb je helemaal geen tijd voor. Hebben jullie enig idee wat jullie willen doen in de parken? Jullie trekken er nu helemaal geen tijd voor uit. Ook voor San Diego trekken jullie geen tijd uit, dat zou ik ook laten vallen. Van Palm Springs zou ik in een keer naar Kingman rijden, dus niet via Phoenix. tenzij jullie daar een speciale reden voor hebben?
Die dag speling is inderdaad natuurlijk voor Yosemite, en dan heb je er nog weinig tijd.
Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl om te zien wat er in de parken te doen is en lees eens wat reisverslagen.

Marianne
MarianneVink
Amerika-ontdekker

Re: Reis MarianneVink: advies route LA - LA in 23 dagen

Schrijven = schrappen zeg ik altijd maar. Heb al tig reisverslagen gelezen.. blijft lastig in te schatten. Twijfel ook over San Diego. Phoenix willen we er graag inhouden. Heb er leuke verhalen over gelezen.

Momenteel aan het schrappen dus. :wink:
jerommeke10
Amerikakenner

Misschien moet je overwegen om naar Phoenix te vliegen en terug vanuit LA? Twee dagen winst. Misschien lukt Moab dan wel? En/of LA en de kuststrook schrappen, om zeker Moab erbij te nemen? Het hangt er maar van af waar de voorkeur naar uitgaat.
MarianneVink
Amerika-ontdekker

we hebben het eea aangepast....

De aangepaste route ziet er nu zo uit, stuk beter denk ik. Ik vind het nog steeds erg moeilijk om in te schatten hoeveel tijd we ergens willen blijven. Maar dat is ook weer het leuke van de vrijheid die we hebben.

Dag 3 – Los Angeles  Joshua Tree NP
Dag 4 – Joshua Tree NP Oatman  Kingman
Dag 5 – Kingman  Hackberry  Grand Canyon
Dag 6 – Grand Canyon  Monument Valley
Dag 7 – Monument Valley
Dag 8 – Monument Valley  Page
Dag 9 – Page  Bryce Canyon
Dag 10 – Bryce Canyon  Zion NP
Dag 11 – Zion NP  Hooverdam/Las Vegas
Dag 12 – Las Vegas
Dag 13 – Las Vegas  Death Valley / Lone Pine
Dag 14 – Death Valley /Lone Pine  Yosemite NP
Dag 15 – Yosemite
Dag 16 – Yosemite  San Francisco
Dag 17 – San Francisco (alcatraz??!!)
Dag 18 – San Francisco
Dag 19 – San Francisco  Monterey (17 mile drive)  Carmel
Dag 20 – Carmel  San Simeon (via Highway 1)
Dag 21 – San Simeon  Oxnard  Santa Monica
Dag 23 – Los Angeles (auto inleveren 18:00)
Dag 24 – Los Angeles  Amsterdam
jerommeke10
Amerikakenner

dag 7 hele dag in MV is niet nodig,
dag 14 dat is een heel lange rijdag. Via de Tioga pas is er heel veel te zien. Je moet wel nakijken wanneer die open gaat.
Ik zou hier overnachting boeken in Lee Vining (Mono lake bij zonsondergang, Bodie indien je vanutt Lone Pine vertrekt).
Als je overnacht in Death Valley (aanrader) dan is DV - Yosemite m.i. echt te lang. Slapen in Lee Vining en en daags nadien voor de drukte naar Bodie.

Voor het overige mooi, al kan er voor mij nog een dag af tussen SF en LA (ten voordele van Zion of Page dan), maar dat is persoonlijk.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Leuke route hoor, dat wordt een mooi tripje.

Wat ben je op dag 4 eigenlijk van plan, want dat is routetechnisch maar een klein dagje?
Ik zou, als je niets speciaals bij MV van plan bent, bv paardrijden, dag 7 en 8 omdraaien. Dus:

Dag 6 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 7 Monument Valley - Page
Dag 8 Page

Bekijk dan bij Page de Glen Canyon dam en laat op dag 11 de hooverdam zitten en blijf die dag nog wat hangen in Zion NP.

Dag 13 en 14 alternatief achter de hand hebben mocht de Tioga Pass en Sonora Pass nog dicht zijn. Verder is Lone Pine - Yosemite wel te doen, maar dan is ook Bodie erbijmdoen, misschien net te veel van het goede.

Als laatste is het misschien een idee om al je dagen LA op het einde te zetten en gelijk na aankomst je auto te halen. Je bent wrs vroeg wakker ivm het tijdsverschil en wat adrenaline en dan zou je voor de files LA al uit kunnen zijn richting Joshua Tree. Je zou mijns inziens makkelijk een dag kunnen winnen tussen LA en de Grand Canyon door via Joshua Tree naar Kingman te rijden ipv daar 2 dagen over te doen.die dag zou je bij Zion, bij Las Vegas, of tussen Death Valley en Yosemite kunnen plakken om daar wat meer tijd te hebben.

Neemt niet weg dat je een leuke trip gaat maken, dat staat vast!
MarianneVink
Amerika-ontdekker

Dank voor de goede tips!

We hebben ervoor gekozen om de auto de volgende ochtend pas op te halen omdat onze vlucht pas laat land. In de hoop dat we dan gelijk het Hotel induiken en slapen.
Ik vermoed ook dat we vroeg wakker zullen zijn. Alleen geen idee hoe laat we de auto echt op kunnen halen. dacht uur of 9:00.

De eerste dag in LA willen we het liefst besteden aan Hollywood/sunset Blvd, Griffith Park, misschien nog de Universal city Walk.
De volgende ochtend, dag 3, vroeg naar Joshua Tree vertrekken inderdaad.

Dag 4 zat in eerste instantie ook nog Scottsdale bij, dat hebben we eruit gehaal omdat het ook weer zo’n afwijking in de route is. Misschien dat we ook niet in Kingman blijven en gelijk doorrijden richting Grand Cayon.
Ik twijfel trouwens over de tijd die we in de grand canyon willen/kunnen besteden...
Ik dacht aan een hele middag en een hele ochtend (is ook een hele dag in totaal), dus incl overnachting. Het liefst zouden we in de ochtend een heli-vlucht willen maken.

Een dag MV leek mij achteraf inderdaad wel wat veel. Omdraaien met Page is dan wel beter. Bij Page is er een hoop te doen te zien.
Goed punt vwb de Hooverdam ruilen met Glen Canyon Dam, heb ik ook al over zitten denken.

Dag 13 en 14 zullen erom gaan hangen…. We zullen daar in de tweede helft van mei aankomen als de weg open is. Zo niet: moeten we idd een alternatief bedenken.

Route Death Valley – Yosemite zit me nog niet lekker. Moet ik nog eens over nadenken. De tips zal ik zeker meenemen!!

De laatste dagen zijn we in LA, waarvan we er een gaan besteden aan de Universal Studios, en de dag dat we de auto moeten inleveren: er is zat te doen, we vermaken ons wel. :mrgreen:  De hele trip hebben we drie volle dagen LA dus dat moet goed komen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hoe ga jij van de plek waar je de auto hebt ingeleverd naar de andere plekken in LA komen? Met slecht OV?
En je bent dan in Inglewood, een wijk die mensen in LA zelf liever vermijden in het donker.
MarianneVink
Amerika-ontdekker

Dat is niet nodig. We hoeven de auto pas in de avond in te leveren, dus overdag hebben we nog beschikking over de auto.
Daarna richting hotel: maffen en weer vroeg uit de veren voor vertrek naar LAX
Angel1710
Amerika-ontdekker

Bericht door Angel1710 »

Probeer wel te kijken welke dag je naar Alcatraz wilt en boek deze dan in Nederland al.
Vaak zijn ze al een paar dagen uitverkocht als je daar bent. Alcatraz is wel echt de moeite waard.
Heel erg indrukwekkend en de audio tour is ook in het Nederlands.

Verder de West kant is echt super mooi :)
Zie alleen geen sequioa ertussen staan. Wil je die met een reden niet?
MarianneVink
Amerika-ontdekker

Had inderdaad ook al begrepen dat het beter is om Alcatraz in NL te boeken. Ga ik denk ik ook doen, moet alleen nog ff kijken welke dag precies. Beetje op de tweede dag SF volgens planning voor het geval we toch een dag later aankomen.

Sequoia is zeker een optie, denk alleen dat we dan iets uit de planning moeten halen...
Maar wat is handig, mochten we toch besluiten Sequoia te bezoeken?
Via Bakersfield - Sequoia - SF en dan dus weer via Highway 1 naar LA
of
Death Valley (evt Yosemite als de Tioga open is) - SF - Monterey - en dan halverwege de Highway 1 richting Sequoia
Angel1710
Amerika-ontdekker

Bericht door Angel1710 »

Ik heb niet echt een idee hoe je dan het beste kan rijden.
Wij hebben een andere route gereden. Ik kan als je wilt deze wel voor je opsommen.
Wij hadden alleen 18 dagen dus Mount Rushmore hebben we bijv niet gedaan. Wel Antylope Canyon en dat was ook gaaf.
Wij zijn in LA begonnen en de dag erna een stuk gereden en geslapen bij http://www.Madonnainn.com
Wel een heel mooi hotel :) Hele ervaring.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als de Tioga Pass niet open is zou je kunnen overwegen om Sequoia NP toe te voegen. Je rijdt dan na Death Valley onderlangs richting Yosemite, en je kunt dan door Sequoia en Kings Canyon rijden. Het mooiste is om er dan ook wel een volle dag voor uit te trekken.
Mocht de Tioga Pass open zijn (wanneer zijn jullie daar?) dan zou ik zeker die route nemen en de sequoiabomen in Yosemite gaan bekijken. Zie voor beide routes ons 2006-verslag.
Wil je via de Tioga Pass rijden en behalve Yosemite ook nog Sequoia NP bezoeken dan zou je na Yosemite naar Sequoia kunnen gaan en dan naar SF etc. Ik zou dat echter niet doen, je hebt veel meer kilometers en te weinig tijd voor beide parken in dat geval.

Marianne
MarianneVink
Amerika-ontdekker

Ja het is of Yosemite of Sequoia.. Beide gaat hem niet worden.
We zijn rond 23-5 bij Yosemite, dus dat zal erom hangen of de Tioga open is.
Als we vanaf DV naar Sequoia is dat goed te doen m.i.
De rit naar SF vanaf Sequoia is wel lang, dan zullen we vermoed ik een dag van SF af moeten halen. Is wel een goede optie als de Tioga Pass niet open is.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vergis je niet in de afstand Death Valley - Seki, dat is zeker 6.5u rijden. (ik reken dan vanaf stovepipe wells)
MarianneVink
Amerika-ontdekker

zo, we hebben ons reisschema aangepast, mede dankzij jullie hulp.
Aantal dingen geschrapt waardoor we meer quality-time hebben voor mooie bezienswaardigheden

ik heb nog een volgende vraag... We zijn bijna heel mei in America. Nou lees ik her en der dat het slim is om van te voren hotels te boeken, m.n. bij de GC, BC, Page etc... Ik zie het niet zo zitten om alles van te voren al vast te leggen omdat we dan niet meer flexibel zijn.
Had in mn hoofd om onderweg hotels/motels te boeken, ter plekke of op de eg ernaar toe, dus iets van 2-3 dagen vooruit boeken.

Maar wat is slim? Mei is volgens mij niet echt het mega-hoog seizoen waardoor we wellicht wat meer keus hebben, en ook dat zonder alles is volgeboekt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij gaan ook in mei en er is al verschrikkelijk veel volgeboekt. Of heel duur. Waarom zou je niet meer flexibel zijn als je iets boekt? Als je iets wilt aanpassen kun je je reservering annuleren, vaak kan dat tot 24 uur van te voren gratis.
Zeker met Memorial Day zou ik iets vastleggen, dan trekt iedereen er een lang weekend op uit.
Niet reserveren kan natuurlijk wel, maar dan zul je toch wel eens wat tijd kwijt zijn om iets te vinden, en je zult ook wel eens wat durder uit zin.
Het hangt er ook van af wat jullie wensen zijn voor de overnachtingen; als je bijvoorbeeld bij de GC aan de rim wilt zitten, en in Yosemite in het park, dan ben je nu al te laat waarschijnlijk, hoewel het loont om regelmatig te kijken of er iets vrij komt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer