Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Daniels300: informatie reis Phoenix - LAX
- Daniels300
- Amerika-ontdekker
Reis Daniels300: informatie reis Phoenix - LAX
Beste allemaal,
Ik ga van april tot mei dit jaar een reis maken van Phoenix naar LAX. Totaal 20 dagen.
De gebieden die ik aan ga doen zijn: grand canyon, Vegas, yosemite park, san fransisco, la.
Dit ga ik doen in een gezelschap van 3 (2 volwassenen 1 kind)
Heeft er iemand informatie/tips/mooie campings(in de natuur)/of andere dingen die ik niet mag missen?
Alle informatie is welkom!!
Ik ben tevens van plan om bij campertravelusa een camper te boeken (C25)
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes Maeve
Ik ga van april tot mei dit jaar een reis maken van Phoenix naar LAX. Totaal 20 dagen.
De gebieden die ik aan ga doen zijn: grand canyon, Vegas, yosemite park, san fransisco, la.
Dit ga ik doen in een gezelschap van 3 (2 volwassenen 1 kind)
Heeft er iemand informatie/tips/mooie campings(in de natuur)/of andere dingen die ik niet mag missen?
Alle informatie is welkom!!
Ik ben tevens van plan om bij campertravelusa een camper te boeken (C25)
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes Maeve
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Daniels300: informatie reis Phoenix - LAX
Welkom op dit forum.
Ik denk dat je even iets meer info over je route en over wat je allemaal wilt gaan doen moet geven om wat meer info te krijgen. Als je andere topics en reisverhalen doorleest zal je al heel wat meer informatie hebben over wat er onderweg allemaal te zien en doen is.
Paul
Ik denk dat je even iets meer info over je route en over wat je allemaal wilt gaan doen moet geven om wat meer info te krijgen. Als je andere topics en reisverhalen doorleest zal je al heel wat meer informatie hebben over wat er onderweg allemaal te zien en doen is.
Paul
- Daniels300
- Amerika-ontdekker
De route zoals we hem nu hebben uitgestippeld zal zijn:
Phoenix
Sedona
Grand canyon
Lake mead
Valley of fire
Vegas
Death valley
Kings canyon
Yosemite
San fransisco
Santa Cruz
Santa Barbera
Santa Monica
Los Angeles
De route wordt afgelegd met een camper. Grote wandelingen zitten er niet in, aangezien ons kindje pas 2 is.
We beschikken wel over een "draagrugzak" voor haar. We houden van de natuur dus er midden in slapen heeft de voorkeur. Ik ben dan ook op zoek naar wat campgrounds die hieraan voldoen.
Iemand suggesties of verbeteringen? Alles is welkom!!
Phoenix
Sedona
Grand canyon
Lake mead
Valley of fire
Vegas
Death valley
Kings canyon
Yosemite
San fransisco
Santa Cruz
Santa Barbera
Santa Monica
Los Angeles
De route wordt afgelegd met een camper. Grote wandelingen zitten er niet in, aangezien ons kindje pas 2 is.
We beschikken wel over een "draagrugzak" voor haar. We houden van de natuur dus er midden in slapen heeft de voorkeur. Ik ben dan ook op zoek naar wat campgrounds die hieraan voldoen.
Iemand suggesties of verbeteringen? Alles is welkom!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de campings in de parken kun je het beste de NPS-sites bekijken. zie bijvoorbeeld http://www.nps.gov/yose voor Yosemite (en dan onder fees & reservations). Er zijn hier 3 campings in de vallei. Deze konden al 5 maanden van te voren gereserveerd worden. Kijk eens of er nog iets vrij is. Wanneer ben je er precies?
Voor de Grand Canyon is Mather Campground een aanrader.
In Kings Canyon heb je bij Grant Grove een camping. Ik weet niet of je de Generals Higway kunt/mag rijden; zo nee, dan zul je via de 80 het park binnen moeten rijden.
Probeer ook eens een planning per dag te maken en kijk eens naar de reistijden. Je kunt ter plekke de route aanpassen maar het is goed om te zien hoeveel tijd je onderweg kwijt bent en hoelang je overal kunt blijven om op tijd in LA aan te komen.
Is de vlucht al geboekt?
Marianne
Voor de Grand Canyon is Mather Campground een aanrader.
In Kings Canyon heb je bij Grant Grove een camping. Ik weet niet of je de Generals Higway kunt/mag rijden; zo nee, dan zul je via de 80 het park binnen moeten rijden.
Probeer ook eens een planning per dag te maken en kijk eens naar de reistijden. Je kunt ter plekke de route aanpassen maar het is goed om te zien hoeveel tijd je onderweg kwijt bent en hoelang je overal kunt blijven om op tijd in LA aan te komen.
Is de vlucht al geboekt?
Marianne
- Daniels300
- Amerika-ontdekker
Marianne, bedankt voor je reactie!
De vlucht is al geboekt.
13 april vertrekken we naar Texas. (Familiebezoek)
20 april komen we aan op Phoenix en vertrekken op 10 mei weer van LAX naar Nederland.
3 volle weken dus in het vooruitzicht.
De trip ben ik momenteel aan het plannen. Dit heb ik gedaan via een routeplanner op tioagatours.nl
Ik kan dus nog alles aanpassen aan de tips die ik hier krijg. De enige datum die we hebben is 9 mei in Disneyland...
De camper gaan we ook deze weken boeken. Via campertravelusa een in de wacht staan voor 2100 dollar.
Dit is inclusief alles! Wel een 25 ft. Echter kunnen we ook een 19 ft huren voor 2700 dollar.
Weet nog niet welke het wordt aangezien ik niet snap dat een kleinere duurder is.....
Het enige wat het boeken hiervan weerhoudt is dat ik geen recensies vindt over dit bedrijf.
Gr.
De vlucht is al geboekt.
13 april vertrekken we naar Texas. (Familiebezoek)
20 april komen we aan op Phoenix en vertrekken op 10 mei weer van LAX naar Nederland.
3 volle weken dus in het vooruitzicht.

De trip ben ik momenteel aan het plannen. Dit heb ik gedaan via een routeplanner op tioagatours.nl
Ik kan dus nog alles aanpassen aan de tips die ik hier krijg. De enige datum die we hebben is 9 mei in Disneyland...

De camper gaan we ook deze weken boeken. Via campertravelusa een in de wacht staan voor 2100 dollar.
Dit is inclusief alles! Wel een 25 ft. Echter kunnen we ook een 19 ft huren voor 2700 dollar.
Weet nog niet welke het wordt aangezien ik niet snap dat een kleinere duurder is.....
Het enige wat het boeken hiervan weerhoudt is dat ik geen recensies vindt over dit bedrijf.
Gr.
-
- Amerikafan
Bedoel je met lake Mead Page? Het is mooi om te kijken bij Horseshoe Bend en eventueel Antelope Canyon. Van Page kan je naar Zion-Valley of Fire-Las Vegas enz. In ons verslag van 2011 zie je campings op onze route. Voor campingreviews zie: http://www.rvparkreviews.com/
Saskia
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Daniels300
- Amerika-ontdekker
Lake mead bij Vegas.
Geen idee of hier iets te zien is, maar ligt op de route...
Zion hebben we vooralsnog geskipt vanwege de afstand en alles wat we willen zien in 21 dagen.
Ik ga je reisverslag even lezen! Je hebt PB Saskia!
Zion hebben we vooralsnog geskipt vanwege de afstand en alles wat we willen zien in 21 dagen.
Ik ga je reisverslag even lezen! Je hebt PB Saskia!
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Campertravelusa is een Amerikaans bedrijf toch? Of heb je een offerte aangevraagd in Nederland?
Rechtstreeks in Amerika huren zou ik niet doen, geen idee of je dan wel de juiste verzekeringen hebt.
Vraag eens een offerte aan bij Tioga of Travelhome. Op de site van Travelhome kun je ook zelf een offerte samenstellen.
Rechtstreeks in Amerika huren zou ik niet doen, geen idee of je dan wel de juiste verzekeringen hebt.
Vraag eens een offerte aan bij Tioga of Travelhome. Op de site van Travelhome kun je ook zelf een offerte samenstellen.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- Daniels300
- Amerika-ontdekker
Beste kokopelli,
Bedankt voor je tip! Ik heb de reis erin geklopt en heb de goedkoopste voor € 1650 (cruiseamerica)
Hetzelfde type en inventaris is bij campertravelusa (Amerikaans bedrijf) € 1450.
Scheeld toch 200 euro. Waar moet ik eventueel op letten als ik toch zou boeken rechtstreeks?
Heb al meerdere keren contact gehad met dit bedrijf in Amerika en de offerte netjes ontvangen.
De site ziet er ook erg verzorgd uit. Kan alleen geen recensies hierover vinden...
En welke ervaringen hebben anderen hiermee?
Heb iig weer een gegadigde verhuurder erbij...
Bedankt voor je tip! Ik heb de reis erin geklopt en heb de goedkoopste voor € 1650 (cruiseamerica)
Hetzelfde type en inventaris is bij campertravelusa (Amerikaans bedrijf) € 1450.
Scheeld toch 200 euro. Waar moet ik eventueel op letten als ik toch zou boeken rechtstreeks?
Heb al meerdere keren contact gehad met dit bedrijf in Amerika en de offerte netjes ontvangen.
De site ziet er ook erg verzorgd uit. Kan alleen geen recensies hierover vinden...
En welke ervaringen hebben anderen hiermee?
Heb iig weer een gegadigde verhuurder erbij...

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt via de (Google-)zoekfunctie hier rechtsboven kijken of er op het forum al eens iets is gepost over campertravelusa. Zo te zien geen ervaringen hier.
Marianne
Marianne
Bij Lake Mead ligt de Hooverdam. Je kan o.a. een boottochtje maken op Lake Mead.Daniels300 schreef:Lake mead bij Vegas.
Toch zou ik, zoals Marianne al aangaf, overwegen om vanaf de GC via Page - Zion - Valley of Fire naar Vegas te rijden. Zo kun je in de GC de Desert View drive meepakken (onderweg naar Page), bij Page naar Lake Powell (i.p.v. de Hooverdam de Glen Canyon Dam), Antelope Canyon en Horseshoe Bend. Vanaf Page naar Vegas ligt Valley of Fire dan ook meer op de route.
Voor wat betreft de camper kan ik je niet helpen (nooit met een camper rondgereisd, zal ik zeer waarsch ook nooit gaan doen), maar zorg in ieder geval dat je met de juiste verzekeringen op weg gaat! (Zie bijv. deze site voor wat algemene informatie. Op het forum is sowieso nog veel meer info te vinden mbt verzekeringen.)
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij boeken zelf altijd via Tioga, dus ook geen ervaring met boeken in de USA. Wat ik er altijd van begrepen heb is dat je ter plekke nog voor je verzekering moet betalen, en dan ben je zeker duurder uit! Dus lees goed de kleine lettertjes er op na.
In 2025 weer naar Florida.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
let ook even op dat je met een lange camper niet overal in en door sequoia NP mag rijden. Op die http://www.nps.gov/seki/index.htm kun je heel veel over dat park vinden ... en dan weet je gelijk wat sommige met de afkorting SEKI bedoelen 

- Daniels300
- Amerika-ontdekker
Goeie tips!
Als ik de route dan als volgt uitstippel, is deze dan te doen in 20 dagen?
Of welke tussenstop zouden jullie er nog aan toe voegen en/of eruit halen?
Phoenix
Sedona
Grand canyon
Page
Zion
Valley of fire
Vegas
Death valley
Kings canyon
Yosemite
San fransisco
Santa Cruz
Santa Barbera
Santa Monica
Los Angeles
Totaal: 2024 mile
Tevens kreeg ik op een PB de reactie dat er in mei nog sneeuw kan liggen in kings canyon/yosemite.
Is de route zoals ik hierboven heb beschreven wel te rijden?
Wederom bedankt en alvast bedankt!
Als ik de route dan als volgt uitstippel, is deze dan te doen in 20 dagen?
Phoenix
Sedona
Grand canyon
Page
Zion
Valley of fire
Vegas
Death valley
Kings canyon
Yosemite
San fransisco
Santa Cruz
Santa Barbera
Santa Monica
Los Angeles
Totaal: 2024 mile
Tevens kreeg ik op een PB de reactie dat er in mei nog sneeuw kan liggen in kings canyon/yosemite.
Laatst gewijzigd door Daniels300 op 27 jan 2013, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniels300
- Amerika-ontdekker
Complimenten trouwens voor alle reacties en tips!!! 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is wat lastig te zeggen als we niet weten hoe lang je overal blijft. Als je bijvoorbeeld 2 dagen bij de GC blijft zou je de omgeving van Sedona ook onderweg van Phoenix naar de GC kunnen bezoeken. Met maar 1 nacht voor de GC is een overnachting bij Sedona wel weer mooi.Daniels300 schreef: Als ik de route dan als volgt uitstippel, is deze dan te doen in 20 dagen?
Wil je zowel in Santa Barbara als in Santa Monica en LA overnachten? Kijk eens wat je allemaal wilt doen en welke campings er zijn.
Tussen Death Valley en Kings Canyon zul je nog een overnachting moeten doen.
Een route met Page en Zion er in zou wel mooi zijn, zeker in die tijd van het jaar. Kijk voor Phoenix - Las Vegas via Zion eens in mijn 2011-verslag.
Hou ook rekening met de tijd die je kwijt bent met het ophalen en wegbrengen van de camper.
Wat de sneeuw betreft: ja, er kan nog sneeuw liggen in de parken, maar in deze route ga je niet via de Tioga Pass en normaal gesproken zullen de overige wegen wel begaanbaar zijn. Zoals gezegd zijn er wel restricties voor campers in Sequoia NP, maar als je niet door Sequoia wilt maar rechtstreeks naar Kings Canyon heb je daar geen last van. Kijk ook eens op de NPS-sites bij road conditions.Daniels300 schreef:Tevens kreeg ik op een PB de reactie dat er in mei nog sneeuw kan liggen in kings canyon/yosemite.
Stel je vragen liever niet via een PB maar via het forum, dan hebben anderen er ook iets aan.
Marianne
Ik weet niet of Santa Cruz een bewuste keuze is? Wij waren er vorig jaar en behalve de boardwalk vond ik niet dat er heel veel te doen is. Bovendien is SC vanaf SF niet heel ver rijden, dus je zou kunnen kijken of je vanaf San Fran al wat verder kunt afdalen. Zo win je misschien een dag die je in het begin van je route kunt gebruiken.
Gezien de "beperkte" tijd zou je kunnen overwegen om de kustweg met slechts 1 tussenstop te doen.
Gezien de "beperkte" tijd zou je kunnen overwegen om de kustweg met slechts 1 tussenstop te doen.
- Daniels300
- Amerika-ontdekker
De route staat nog niet vast, evenals de overnachtingen.
Nadat ik de route definitief heb (na alle reacties lijkt m dit te gaan worden), ga ik de nachten indelen.
Dit ook weer aan de hand van de ervaringen van jullie..
Page en Zion zitten er definitief tussen na alle tips en ervaringen!!!
De kust lijn wil ik volgen aan de hand van de beschreven punten. Echter is mij nog niet duidelijk wat wel de moeite waard is om te overnachten en waar niet.
De informatie die ik eventueel krijg na een PB deel ik uiteraard. Echter gebruik ik de PB voor verduidelijking van de gegeven tips.
Als jullie de route zo zien, en 18 nachten vrij in te delen zijn, is dit dan haalbaar? Voor het geval ik teveel prop in deze dagen.. Wij willen niet gehaast de vakantie door.
We hebben een klein meisje bij van 2 dus heel ver lopen zit er niet in (wel in de rugstoel/tas)
Overnachten doen we graag midden in de parken. Vegas zal maximaal 1 nacht zijn (weinig te vermaken voor mijn kleine)
En LA doen we nacht 19 en 20 aan.. (Disneyland)
Wat betreft de camper: welke zouden jullie aanraden? Een 19ft of een 25ft?
De ruimte van een 19ft is voldoende. Echter is deze 550 euro duurder....
Nadat ik de route definitief heb (na alle reacties lijkt m dit te gaan worden), ga ik de nachten indelen.
Dit ook weer aan de hand van de ervaringen van jullie..

Page en Zion zitten er definitief tussen na alle tips en ervaringen!!!
De kust lijn wil ik volgen aan de hand van de beschreven punten. Echter is mij nog niet duidelijk wat wel de moeite waard is om te overnachten en waar niet.
De informatie die ik eventueel krijg na een PB deel ik uiteraard. Echter gebruik ik de PB voor verduidelijking van de gegeven tips.
Als jullie de route zo zien, en 18 nachten vrij in te delen zijn, is dit dan haalbaar? Voor het geval ik teveel prop in deze dagen.. Wij willen niet gehaast de vakantie door.
We hebben een klein meisje bij van 2 dus heel ver lopen zit er niet in (wel in de rugstoel/tas)
Overnachten doen we graag midden in de parken. Vegas zal maximaal 1 nacht zijn (weinig te vermaken voor mijn kleine)
En LA doen we nacht 19 en 20 aan.. (Disneyland)
Wat betreft de camper: welke zouden jullie aanraden? Een 19ft of een 25ft?
De ruimte van een 19ft is voldoende. Echter is deze 550 euro duurder....
-
- Amerikafan
Ik zou de 25 ft camper huren, in het voorjaar zal je ook wel eens binnen zitten, dan is wat ruimte wel fijn. Probeer een plek te reserveren in Yosemite, zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm
Saskia
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daniels, ik antwoord hier even op je PB.
Ik zou niet weten welke camper je het best kunt huren, want heb zelf nooit met de camper door de usa gereden.
Wij waren eind April in Yosemite en hadden er heerlijk weer en 'volle' watervallen!! Daar ga je in Mei denk ik, op evt de gesloten tioga pass, geen problemen ondervinden.
In Sequoia is het stuk vanuit Three Rivers het park in (of het park uit richting three rivers natuurlijk) enorm bochtig en daar ben je gewoon traag.
Ik zou niet weten welke camper je het best kunt huren, want heb zelf nooit met de camper door de usa gereden.
Wij waren eind April in Yosemite en hadden er heerlijk weer en 'volle' watervallen!! Daar ga je in Mei denk ik, op evt de gesloten tioga pass, geen problemen ondervinden.
In Sequoia is het stuk vanuit Three Rivers het park in (of het park uit richting three rivers natuurlijk) enorm bochtig en daar ben je gewoon traag.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 928 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 18 Reacties