Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ikkie: Eerste keer naar Amerika. Hulp bij route SF-LA?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ikkie
Amerika-newbie

Reis Ikkie: Eerste keer naar Amerika. Hulp bij route SF-LA?

Bericht door Ikkie »

Hallo iedereen,

in september zou ik voor de allereerste keer op reis gaan naar Amerika. We hebben hiervoor gekozen voor een rondrit in het Zuid-Westen.
Ik heb hier op het forum al heel veel informatie gevonden, maar ik vind het toch moeilijk om een route te plannen waarin je een goede impressie krijgt van de streek.
We zouden in totaal voor ongeveer 18 dagen willen gaan. De exacte data liggen nog niet vast, maar ergens in september dus.
We willen in elk geval voldoende tijd nemen om elke plaats die we aandoen op het gemak te bezoeken. Liever dus iets minder plaatsen bezoeken dan heel snel overal opgejaagd moeten zijn.

Wat ik tot nu toe in gedachten heb is het volgende:
Dag 1: vliegen naar SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: van SF naar Yosemite
Dag 5: Yosemite en omgeving (oa Mono Lake)
Dag 6: van Yosemite naar Death Valley
Dag 7: Death Valley
Dag 8: van Death Valley naar Zion
Dag 9: van Zion naar Bryce Canyon
Dag 10: van Bryce Canyon naar Page/Lake Powell/Monument Valley
Dag 11: Page/Lake Powell/Monument Valley
Dag 12: van Page/Lake Powell/Monument Valley naar Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: van Grand Canyon naar LA (met extra tussenstop nodig?)
Dag 15: tussenstop tussen Grand Canyon en LA?
Dag 15 (of 16): LA
Dag 16 (of 17): Disneyworld
Dag 17 (of 18): terug naar Brussel

Wat ik me hierbij afvraag:
- is dit een logische indeling?
- zijn er belangrijke dingen die ik hierbij over het hoofd heb gezien?
- hebben jullie tips over waar we het beste overnachten?
- is de rit van Grand Canyon naar LA in 1 dag te doen of moeten we een tussenstop inlassen?
- is de verdeling van het aantal dagen voor elk park / elke stad een beetje logisch?

Alle tips of opmerkingen van mensen met ervaring zijn welkom!

Alvast bedankt,
Sandra
Bqtje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ikkie: Eerste keer naar Amerika. Hulp bij route SF-

Bericht door Bqtje »

Zelf maken wij ook voor de eerste keer ongeveer deze reis , ook in september . Ik zou niet te lang meer wachten met de juiste datums , vliegtuigtickets worden alleen maar duurder .
Zet heel je rondreis eens op een kaartje ( bv google-maps ) , dan zie je zelf de mogelijke fouten en of je dagtrips te doen zijn .

Disneyworld is in Orlando , Disneyland is in Los Angeles :wink:
http://disneybelgskes.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zuid-West Amerika september 2013 http://mtenbqtjeopstap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Sandra,
Welkom op het forum!
Je hebt een mooie route gemaakt. Over de verdeling van de tijd voor de parken is natuurlijk altijd wel wat op te merken, maar het belangrijkste is wat jullie overal willen doen. lees eens wat over de parken op de NPS-site en op http://www.ontdek-amerika.nl. Probeer een inschatting te maken van de activiteiten die je overal wilt doen en de verschillende delen van de parken die je wilt bezoeken. In Yosemite heb je bijvoorbeeld verschillende gebieden die allemaal een bezoek waard zijn. Als je op dag 5 al Mono Lake wilt bezoeken heb je dus maar 1 nacht voor Yosemite. dat is erg weinig als je de vallei wilt bezoeken, en ook bijvoorbeeld naar Glacier Point wilt en naar de Mariposa grove. Als je wilt wandelen heb je meerdere dagen nodig.
Zo zul je ook voor de Grand Cnayon eens goed moeten kijken wat je daar wilt doen. Veel mensen vinden het voldoende om een paar uitzichtpunten te bekijken. In dat geval heb je daar aan 1 overnachting voldoende. Je kunt er echter veel meer tijd doorbrengen, zie bijvoorbeeld mijn 2011-verslag voor mijn bezoek in september.
Voor Death Valley zijn 2 nachten wat veel hoewel je je daar natuurlijk ook best langer kunt vermaken. Het zal ook van de temperatuur afhangen, en of je dirt roads wilt rijden etc, maar ik zou in jullie geval 1 nacht wel voldoende vinden.
Zion verdient een extra nacht, zeker als je graag wandelt. Zie ook hiervoor mijn 2011-verslag.
Ik weet niet wat je precies bedoelt bij dag 11 en 12. Page ligt aan Lake Powell. Monument Valley ligt 2 uur verder, daar zou ik een aparte overnachting voor uittrekken als je daarnaartoe wilt.

Marianne
Ikkie
Amerika-newbie

Bericht door Ikkie »

Hoi,

bedankt voor jullie reacties.
We hebben alles nog eens bekeken en hebben beslist om de volgorde om te keren en te vertrekken in LA en vandaar naar SF te gaan. Zo eindigen we in in SF, wat ons leuker lijkt.

We hebben de dagen ook een beetje aangepast met jullie opmerkingen.

Dag 1: Brussel - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA (Disneyland)
Dag 4: LA - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Page / Lake Powell
Dag 7: Page / Lake Powell
Dag 8: Page / Lake Powell - Bryce
Dag 9: Bryce - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Mono Lake / Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite - SF
Dag 15: SF
Dag 16: SF
Dag 17: vertrek SF - Brussel

Dan hebben we nog 1 dag over. Waar zouden we die het best inplannen? Moet er een tussenstop ingepland worden tussen LA en Grand Canyon of kunnen we die dag nuttiger elders gebruiken? Hebben jullie nog ideeën om dit schema te verbeteren?

Groetjes,
Sandra
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Is het een bewuste keuze om Vegas niet aan te doen? Das ook een beleving opzich, misschien leuk nog tussen Zion en DV. :)
Ikkie
Amerika-newbie

Bericht door Ikkie »

Het was een bewuste keuze om LV te bezoeken, maar als ik geen nuttige invulling vind voor mijn extra dag dan plan ik een overnachting LV tussen Zion en DV nu ik gezien heb hoe dicht we er toch passeren :-D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou er toch ook eens nog over nadenken om die volle dag lake powell te verwijderen en dan dag Yosemite toe te voegen. Of blijf je dag 14 nog grotendeels in Yosemite hangen voor je naar SF gaat?

Dag 12 zou je dan bv bij lone pine even kunnen rondkijken, dan naar bodie rijden en overnachten bij mammoth lakes/lee vining. Dag 13 de Tioga Pass en de vallei, dag 14 Glacier Point en de Mariposa Grove
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer