Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rwin: San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rwin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Rwin: San Francisco

Bericht door Rwin »

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om in september een rondreis te maken startend en eindigend in San Francsisco.
Nu heb ik al een opzet gemaakt en offerte ontvangen (Tioga Tours) maar aangezien mijn reiservaring zich beperkt tot strandvakanties, en ik geen USA ervaring heb, ben ik zeer benieuwd of dit "droomreis" waardig is of dat er nog stommiteiten in staan;

07-09-2013 San Francisco, Californie Buena Vista Motor Inn
08-09-2013 San Francisco, Californie Buena Vista Motor Inn
09-09-2013 Yosemite (zuidwest ingang Mariposa), CalifornieMiners Inn
10-09-2013 Yosemite (zuidwest ingang Mariposa), CalifornieMiners Inn
11-09-2013 Death Valley, Californie Furnace Creek Ranch Resort
12-09-2013 Las Vegas, Nevada Tropicana, A Doubletree Hotel
13-09-2013 Las Vegas, Nevada Tropicana, A Doubletree Hotel
14-09-2013 Bryce Canyon, Utah Bryce View Lodge
15-09-2013 Bryce Canyon, Utah Bryce View Lodge
16-09-2013 Capitol Reef, Utah Rim Rock Inn
17-09-2013 Moab, Utah Ramada Inn Moab
18-09-2013 Moab, Utah Ramada Inn Moab
19-09-2013 Monument Valley, Arizona Wetherill Inn
20-09-2013 Grand Canyon, Arizona Red Feather Lodge
21-09-2013 Grand Canyon, Arizona Red Feather Lodge
22-09-2013 Palm Springs, Californie Royal Sun Inn
23-09-2013 Los Angeles, Californie Sportsmen's Lodge
24-09-2013 Los Angeles, Californie Sportsmen's Lodge
25-09-2013 San Simeon, Californie Sands By The Sea
26-09-2013 San Francisco, Californie Red Roof Inn Sfo Airport

Wellicht hading om te weten, we zijn twintigers.
Hebben jullie nog tips trucs en verbeterpunten ik hoor het graag!

Alvast bedankt en groeten,

Erwin
KimDaanUSA
Amerikafan

Re: Reis Rwin: San Francisco

Bericht door KimDaanUSA »

Tip: 1 dag minder Grand Canyon (of je moet met de helicopter willen) en een dag Zion erbij!
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eventueel als je je route nog een keer op moet schrijven ivm wijzigingen of dergelijke dan opschrijven in de vorm : van - naar, dus 09-09-2013 San Francisco - Mariposa.
Zo ziet ieder die op je route wilt reageren ook de reisdagen namelijk. In 1e instantie vind ik je route zeker niet slecht, maar er zitten een aantal hele lange rijdagen in (naar Death Valley en naar Palm Springs bijvoorbeeld) en ik mis een aantal zeer mooie plekken die je overslaat.

Miners Inn ligt nog wel 1u en 10 min rijden van Yosemite Village af. Dus zowieso al 2.20 per dag 'kwijt' aan het rijden. Maargoed, dat kan een keuze zijn, want die hotels zijn vaak wat goedkoper dan in de vallei zelf, of in El Portal.
Maar dan de rit vanuit daar naar Death Valley, Furnace Creek is echt een flinke. Dat is zowieso al 6.5u rijden zonder te stoppen en er zijn heel veel stopplaatsen daar waar je je ogen kunt uitkijken.

Is het een bewuste keuze om Zion NP en Page niet te bezoeken en Capitol Reef en Moab wel? Heb je evt al eens gekeken op http://www.allesamerika.nl voor wat er in alle parken te zien is? Bryce Canyon NP heeft namelijk niet persé 2 overnachtingen nodig.

Wat willen jullie gaan doen in de Grand Canyon? Alleen sightseeing of ook een hele lange hike doen? Anders heb je daar niet persé 2 overnachtingen nodig namelijk. De rit naar Palm Springs is namelijk erg lang en evt zou je dus de dag ervoor al een stukje die richting in kunnen gaan.
Rwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rwin »

Wally en KimDaan bedankt voor jullie reacties.
De reis die we voor ogen hebben is de highlights zien en dat niet in een rondrace maar met tijd voor tussenstops.
Wat we zeker wel willen doen is de route langs de kust, en verder dus de high lights maar zonder echt te weten welke.
Het is dan ook geen bewuste keuze naar Capitol Reef en Moab te gaan ipv Zion en Page, dit kwam van een voorbeeldvakantie uit de routeplanner rollen en ik nam aan dat dit dan ook DE highlights waren.
Uit je reactie maak ik op dat Zion en Page "higher lights" zijn en dat pas ik dan ook naar hartelust aan;

09-09-2013 San Francisco – Mariposa
11-09-2013 Mariposa – Death Valley
12-09-2013 Death Valley – Las Vegas
14-09-2013 Las Vegas – Zion
16-09-2013 Zion – Bryce Canyon
17-09-2013 Bryce Canyon – Page
18-09-2013 Page – Monument Valley
19-09-2013 Monument Valley – Grand Canyon
21-09-2013 Grand Canyon – Palm Springs
22-09-2013 Palm Springs – Los Angeles
24-09-2013 Los Angeles – San Simeon
25-09-2013 San Simeon - San Francisco

Omdat we de reis niet kunnen verlengen zie ik zo gauw niet waar ik tussen Mariposa en Death Valley, en tussen Grand Canyon en Palm Springs een tussenstop kan inplannen.
Maar wellicht dat jullie hier een logische oplossing voor hebben, Palm Springs overslaan en elders overnachten tussen Grand Canyon en LA?
Overigens vind ik 2 lange ritten in 3 weken vakantie geen probleem, maar het moet natuurlijk niet ten koste van hoogtepunten gaan.

En nee, we zijn niet van plan om flink te gaan hiken, een wandeling naar een vieuwpoint OK, maar we maken er geen bergsportvakantie van.
De helicoptervlucht in de Grand Canyon staat ook hoog op mijn verlanglijst, dus 2 nachten daar zijn noodzakelijk als ik heb goed begrijp.

Bedankt voor het meedenken en de tips!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Uit je reactie maak ik op dat Zion en Page "higher lights" zijn en dat pas ik dan ook naar hartelust aan;
Zeer zeker niet hoor, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Maar voor Moab moet je eigenlijk minimaal 3 overnachtingen uittrekken, waar Bryce het met 1 af zou kunnen. Het is allemaal afhankelijk van wat je er wilt gaan doen.

Ik moet wel zeggen dat als ik je route zo lees dat het erg 'vol' vind zitten...Heb je de vliegtickets al geboekt? Je zou ook kunnen starten in LA en terugvliegen vanuit Las Vegas of Phoenix nl.

Ik had overigens meer zoiets bij je route in gedacht, maar ik zie dat je op het einde een dag minder hebt?? Klopt dit?

07-09-2013 San Francisco
08-09-2013 San Francisco
09-09-2013 SF - Yosemite
10-09-2013 Yosemite
11-09-2013 Yosemite - Lone Pine/Death Valley
12-09-2013 Lone Pine/Death Valley - Las Vegas
13-09-2013 Las Vegas
14-09-2013 Las Vegas - Zion
15-09-2013 Zion
16-09-2013 Zion - Bryce
17-09-2013 Bryce - Page
18-09-2013 Page - Monument Valley
19-09-2013 Monument Valley - Grand Canyon
20-09-2013 Grand Canyon - Kingman
21-09-2013 Kingman - LA
22-09-2013 Los Angeles
23-09-2013 Los Angeles
24-09-2013 Los Angeles - Pismo Beach
25-09-2013 Pismo Beach - Monterey
26-09-2013 Monterey - San Francisco, Californie Red Roof Inn Sfo Airport

Eventueel de 2e dag LA bij iets anders zetten, bv Page of van Yosemite naar Mammoth Lakes rijden (tioga road en bodie en mono lake) en dag erna dan deze dag inzetten voor toch een overnachting in death valley)
Rwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rwin »

We hebben nog niks geboekt, en daar ben ik blij om nu ik hier het e.e.a. lees :thumbup:

De optie om van LA naar Las Vegas te gaan is een hele goede.
Daar zit alleen wel 1 grote haak aan en wel de reis van Death Valley naar Zion, volgens Google maps 5 uur
Een tussenstop in Las Vegas is daar logisch, maar ik wil de vakantie eindigen in Las Vegas.
Aan de andere kant is dat op papier de enige echt lange rit en kilometersvreten is natuurlijk onvermijdelijk.

En dan ga ik toch vervelend zijn en wéér een reis droppen;

07-09 aankomst LA
08-09 LA
09-09 LA - San Simeon
10-09 San Simeon - SF
11-09 SF
12-09 SF - Yosemite
13-09 Yosemite
14-09 Yosemite - Lone Pine
15-09 Lone Pine - Death Valley
16-09 Death Valley - Zion
17-09 Zion - Bryce Canyon
18-09 Bryce Canyon - Capitol Reef
19-09 Capitol Reef - Moab
20-09 Moab
21-09 Moab - Monument Valley
22-09 Monument Valley - Page
23-09 Page - Grand Canyon
24-09 Grand Canyon
25-09 Grand Canyon - Las Vegas
26-09 Las Vegas
27-09 Las Vegas vertrek

Ik zie nu je op je website dat je deze route ook ongeveer gedaan hebt, ik heb nu geen tijd om deze uitgebreid te checken maar ga dat zeker doen.
Ziet er strak uit en weer bedankt voor je tips.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In onze reis zat een dag Furnace Creek - Page. Toen we Pahrump uitreden richting Vegas en de stad in de verte zagen liggen konden we het niet laten om alvast over de strip te rijden. Dit heeft ons wel minimaal een uur gekost trouwens.

Death valley - zion en de dag erna gelijk door naar bryce geeft je erg weinig tijd voor zion. Als ik dat dan doortrek tot aan Moab ga je op heel dat stuk erg snel. Ieder zn eigen ding natuurlijk, maar wij hebben meer tijd voor de kustroute en Las Vegas uitgetrokken. Dat ging ten koste van in ons geval Zion en Bryce. Dat komt in Mei dit jaar
Rwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rwin »

Dat teruglezende is dat inderdaad wel meer rondrace dan rondreis.
Misschien is het voor ons beter Moab over te slaan en de reis wat rustiger aan te doen en ook aan de kust een extra stop te doen; (daar ga ik weer)

07-09 LA
08-09 LA
09-09 LA - Pismo
10-09 Pismo - Montery
11-09 Montery - SF
12-09 SF
13-09 SF - Yosemite
14-09 Yosemite
15-09 Yosemite - Death Valley
17-09 Zion
18-09 Zion - Capitol Reef
19-09 Capitol Reef - Monument Valley
20-09 Monument Valley - Page
21-09 Page - Grand Canyon
22-09 Grand Canyon
23-09 Grand Canyon - Las Vegas
24-09 Las Vegas
25-09 Las Vegas

En nu is er nog ruimte om ergens een extra overnachting te doen, ik denk dan ergens tussen Zion en Grand Canyon.
We zijn meer stadsmensen dan natuurliefhebbers dus dat het tempo wat hoog ligt is geen probleem. Natuurlijk willen we zoveel mogelijk zien en ervan genieten, maar we zijn niet van plan urenlange wandelingen te gaan maken.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Ik zou eerder Zion - Bryce - Page - MV - GC (South Rim) doen. En dan dus Capitol Reef eruit laten. Je zou evt een extra nacht in Page kunnen doen, om bijv. een boot te kunnen huren of een (halve) dagtrip te maken naar Rainbow Bridge NM.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is nog steeds wat vol vind ik en je hebt zo geen tijd voor Bryce. De rit Yosemite - Death valley is ook erg veel voor één dag. Bekijk eerst eens wat jullie leuk vinden en hoeveel tijd je overal nodig denkt te hebben. Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor bezienswaardigheden in de parken. Zelfs als je geen urenlange wandelingen gaat doen heb je toch wel wat tijd nodig per park, en een paar korte wandelingen maken een bezoek veel leuker. Kijk eens op mijn wandelsite voor leuke korte wandelingen.
Als jullie graag veel willen zien en van de omgeving willen genieten vanuit de auto dan is de rit via Capitol Reef erg mooi, maar als je het iets rustiger aan wilt doen zou ik in Bryce overnachten een het voorstel van Ems2012 volgen.
Probeer ook een stop tussen Yosemite en DV te plannen, dan heb je in Yosemite ook nog tijd voor de Mariposa grove, en kun je misschien nog naar Bodie.
Kijk voor de kust eens naar dit topic. Als je geen bezoek gaat brengen aan Hearst Castle of het aquarium in Monterey etc, heb je wellicht aan één tussenstop ook voldoende.
Is eindigen in LAs Vegas een must? Overweeg ook eens om LV te bezoeken tussen DV en Zion en te eindigen in Phoenix.
Misschien heb je voor het laatste deel iets aan het verslag van mijn septemberreis in 2011.

Marianne
Rwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rwin »

Bedankt voor de tips.
Ik heb me wat verder ingelezen en voel me steeds meer Amerika leek, en reis dummy. Curacao plannen ging toch stukken makkelijker vorig jaar :wink:
Met de tips, genoemde websites en een beetje heen en weer gegoogle een nieuwe offerte opgevraagd.
Deze viel me in prijs mee dus het kan zomaar zijn dat dit het gaat worden;

07-09 aankomt Los Angeles
08-09 Los Angeles
09-09 Los Angeles - San Simeon
10-09 San Simeon - San Francisco
11-09 San Francisco
12-09 San Francisco - Yosemite
13-09 Yosemite
14-09 Yosemite - Lone Pine
15-09 Lone Pine - Death Valley
17-09 Zion
18-09 Zion - Bryce Canyon
19-09 Bryce Canyon - Page
20-09 Page
21-09 Page - Monument Valley
22-09 Monument Valley - Grand Canyon
23-09 Grand Canyon
24-09 Grand Canyon - Las Vegas
25-09 Las Vegas
26-09 Las Vegas

Minpuntje wel dat nu het Circus hotel geoffreerd is, dit zie ik niet zo zitten. Gegil van kinderen is precies waar we níet op zitten te wachten..
Zijn er nog aanvullende reistips dan hoor ik het graag, want geboekt hebben we nog niet.
Al het uitzoek werk heeft er overigens wel voor gezorgt dat ik meer en meer zin krijg om op vakantie te gaan!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind je reis nu iig wel qua schema goed doenbaar. Circus circus ligt idd niet echt heel erg lekker. Aan de andere kant, als je er alleen maar slaapt zal het verder allemaal nog wel meevallen met de gillende kinderen.
Curacao plannen ging toch stukken makkelijker vorig jaar
haha ja, 60 km (als je het rondje uberhaupt gemaakt hebt) of 3600km is nogal een verschil. Al vind ik mambo beach en de jan thiel baai persoonlijk toch een mooiere stranden dan elk amerikaans strand dat ik tot nu toe gezien heb.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik wil je adviseren er bij het reisbureau op aan te dringen voor Zion een hotel in Springdale te nemen en niet in Hurricane of zelfs st George.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Rwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rwin »

Old Faithful schreef:Ik wil je adviseren er bij het reisbureau op aan te dringen voor Zion een hotel in Springdale te nemen en niet in Hurricane of zelfs st George.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Even gecheckt en we zitten, zoals het er nu voor staat, in de Majestic View Lodge, in Springdale dus daar zitten we goed.
Rwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rwin »

PSVwally schreef:
Curacao plannen ging toch stukken makkelijker vorig jaar
haha ja, 60 km (als je het rondje uberhaupt gemaakt hebt) of 3600km is nogal een verschil. Al vind ik mambo beach en de jan thiel baai persoonlijk toch een mooiere stranden dan elk amerikaans strand dat ik tot nu toe gezien heb.
Dat rondje hebben we zeker gemaakt, sterker nog, omdat het rondreiden daar zo beviel (al zijn het maar kleine stukjes) willen we dit jaar een autorondreis doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waar zit je bij Yosemite? En waarom in Lone Pine overnachten als je ook al in DV overnacht? Wat willen jullie in Yosemite gaan doen? Heb je daar voldoende tijd nu?
Is het niet handiger om zelf accommodatie te boeken, dan kun je ook nog eens iets annuleren mocht je dat willen.
Eindigen in Phoenix is geen optie (had ik al gevraagd zie ik)?
En kijk eens in ons 2004- en 2006-verslag voor het stuk Las Vegas -Death Valley - Yosemite.
CircusCircus is lekker goedkoop, met gegil van kinderen zal het wel meevallen, maar je zit niet op een leuke plek op de strip.

Marianne
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik kan Marianne alleen maar gelijk geven, boek alles lekker zelf, daar heb je geen reisbureau voor nodig.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Rwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rwin »

Martin & Marianne schreef:Waar zit je bij Yosemite? En waarom in Lone Pine overnachten als je ook al in DV overnacht? Wat willen jullie in Yosemite gaan doen? Heb je daar voldoende tijd nu?
Is het niet handiger om zelf accommodatie te boeken, dan kun je ook nog eens iets annuleren mocht je dat willen.
Eindigen in Phoenix is geen optie (had ik al gevraagd zie ik)?
En kijk eens in ons 2004- en 2006-verslag voor het stuk Las Vegas -Death Valley - Yosemite.
We zitten in Mariposa en de tussenstop in Lone Pine omdat de rit naar Death Valley een flinke is en de rit daarna naar Zion ook al een flinke is.
Alles is een optie maar Phoenix trekt me totaal niet, ik denk dat de route zoals die nu in mijn hoofd zit een mooie is.
Mooie reisverslagen trouwens, jullie hebben er ook goed de tijd voor genomen. Die tijd hebben wij helaas niet, we willen in 20 dagen de highlights zien, zonder dat het teveel racen is.

En voor wat betreft het zelf boeken, misschien ben ik verwend, lui of een beetje dwangneurotisch maar ik wil dat alles vastligt en laat dat graag aan de "experts" over. :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou proberen iets anders te vinden dan Mariposa. Dat ligt ver van de vallei en van de andere bezienswaardigheden in Yosemite. Misschien niet verkeerd als je meerdere dagen hebt, maar nu een beetje zonde van je tijd.
Een tussenstop tussen Yosemite en Death Valley is inderdaad verstandig, maar Lee Vining of Mammoth Lakes ligt dan meer voor de hand, dan heb je de afstand, rekening houdend met stops onderweg, beter verdeeld. Maar als je veel tijd in DV wilt besteden en inderdaad nog door gaat naar Zion is Lone Pine niet verkeerd. Zoals ik aangaf zou een stop in Las Vegas tussen DV en Zion niet verkeerd zijn, dan heb je ook nog iets aan je ochtend in DV en nog tijd voor Valley of Fire.
Met mijn voorstel om te eindigen in Phoenix bedoel ik niet dat je Phoenix zelf moet bezoeken, het is meer omdat je dan nog een mooie route hebt vanaf de Grand Canyon.
Zelf boeken is net zo zeker of wellicht nog veiliger dan het aan een reisbureau overlaten, je hebt immers alles zelf in de hand. Het uitzoeken is het meeste werk, en dat heb je al gedaan.

Marianne
Rwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rwin »

Een overnachting in Yosemite park viel 200 eu per nacht duurder uit en dat vond mij portemonnee niet zo leuk...
Maar (omdat zaalvoetballen niet doorging en ik geen toestemming kreeg om Real-ManU te kijken :roll: :offtopic: ) ben ik toch eens gaan surfen om alles zelf te boeken.
Ik kwam al snel honderden euros goedkoper uit, en dat vond mijn portemonne wél heel leuk.

Nu zijn vliegtickets geen probleem, en de auto ook al niet met dank aan dit forum.
Maar hotels uitzoeken blijt toch een flinke uitdaging (iets met door de bomen de national parks niet meer zien), niet zozeer in de steden maar meer de kleinere plaatsen.
Ik kon zo gauw het topic niet vinden dus vraag het hier maar aan jullie kenners; welke site's voor de beste deals? weekendjeweg.nl biedt in deze geen uitkomst :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer