Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Carola en Dirk-Jan: rondreis westen vanuit LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
caroladerond
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Carola en Dirk-Jan: rondreis westen vanuit LV

Bericht door caroladerond »

Beste allen,

Ook wij, Carola en Dirk-Jan, gaan een rondreis door het zuidwesten maken. Ik (Carola) heb, mede aan de hand van de tips op dit forum, onze oorspronkelijke route al redelijk gewijzigd (lees: het aantal plekken dat we willen zien verlaagd) en ik heb nu - denk ik althans - ook een beter beeld van hoe we moeten rijden. Toch blijf ik het idee hebben dat jullie kritische blik ook behulpzaam kan zijn, dus bij deze leg ik toch nog onze route aan jullie voor!

Hieronder de route die ik NU in gedachten heb. Soms geef ik bij een plek nog een kleine toelichting.

Do 30 mei: aankomst Las Vegas
Vrij 31 mei: Las Vegas
Zat 1 juni: rijden naar een plek dicht bij ingang Yosemite - Tioga Pass (Lee vining?) (wij gaan er dus inderdaad vanuit dat Tioga Pass dan open is, uiteraard weten we dat dit niet per se het geval hoeft te zijn!)
Zon 2 juni; yosemite (overnachting in het park, nu lijkt in de buurt van Yosemite Village alleen Curry Village nog cabins te hebben)
Ma 3 juni: Yosemite - Modesto (of andere plek op de route naar SF)
Di 4 juni: modesto – san fransisco
Woe 5 juni: san fransisco
Don 6 juni; vertrek SF - 17 mile drive / highway 1 – San simeon? Morro Bay, Pismo Beach of Solvang?
Vrij 7 juni: vertrek San Simeon - LA
Zat 8 juni; LA
Zon 9 juni: vertrek LA - (plaats bij ingang grand canyon?)
Ma 10 juni; grand canyon
Di 11 juni: Grand canyon – plek dicht bij lake powell (flag staff?)
Woe 12 juni: lake powell – plek dicht bij antelope canyon (page?)
Don 13 juni: antelope canyon – bryce
Vrij 14 juni: bryce - zion (overnachting: springdale?)
Zat 15 juni: zion - Las Vegas
Zon 16 juni: Las Vegas, vertrek

Nog een kleine toelichting:

Het enige dat al vast ligt, zijn de vliegtickets en de SUV. Voor nu ben ik vooral benieuwd naar of onze planning rondom de parken goed is. We hebben al bewust Sequoia en Monument Valley geschrapt om meer tijd te hebben in de parken zelf. Verder willen we graag altijd zoveel mogelijk dicht of in de parken slapen. En komen we met deze route erg in de knel als de Tioga Pass toch nog dicht blijkt?

Super bedankt alvast!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Carola en Dirk-Jan: rondreis westen vanuit LV

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Carola, welkom op het forum!
Jullie route is prima, maar kijk eens goed naar de stops die je nu hebt, en naar de reisafstanden. Waarom Modesto? Je kunt Yosemite-SF heel goed in 1 dag rijden. Bekijk toch nog eens wat routes hier of lees wat reisverslagen, dan zul je zien dat een tussenstop niet nodig is. Ik zou wel aanraden om tussen Las Vegas en Yosemite al eerder te stoppen, als je via Death Valley wil rijden. Dan heb je dat stuk wat beter verdeeld. Ook hier de tip om eens met googlemaps de reistijden te bekijken, en te bedenken wat je onderweg wilt doen. Zie ons 2004- en 2006-verslag voor dat stuk.
Als er in Yosemite cabins beschikbaar zijn (ik bedoel niet de tentcabins) zou ik die meteen boeken. Je kunt eventueel later nog eens kijken of er iets naders is, maar de cabins zijn vaak niet beschikbaar, dus leg het vast als het kan. En dan zeker 2 nachten, maar liever nog 3 om echt iets van Yosemite te kunnen zien.
Lake Powell ligt bij Page, niet bij Flagstaff. Je zou hier een nacht kunnen winnen en die bij Zion of yosemite toevoegen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Don 6 juni; vertrek SF - 17 mile drive / highway 1 – San simeon? Morro Bay, Pismo Beach of Solvang?
Ik denk dat Solvang wel iets te ver is, dat zou ik niet doen, zeker als je bij Monterey/Carmel de 17-mile drive ook wilt meepakken en nog iets langs highway 1 wilt zien en doen.
Zon 9 juni: vertrek LA - (plaats bij ingang grand canyon?)
Ma 10 juni; grand canyon
Di 11 juni: Grand canyon – plek dicht bij lake powell (flag staff?)
Woe 12 juni: lake powell – plek dicht bij antelope canyon (page?)
LA - Grand Canyon is wel een erg lange rit. Natuurlijk kan dit, maar de vraag is, wil je onderweg nog wat bekijken? Als je bv Joshua tree np, of calico ghost town (stukje omrijden bij Barstow), of vanaf Needles route 66 tot aan Seligman wilt gaan rijden dan zou je evt tot aan Williams kunnen rijden. Dat is 'maar' een uur van de GC af. Flagstaff, daar kom je eigenlijk niet langs op je route.
Page moet je inderdaad als uitgangspunt gebruiken voor lake Powell en Antelope Canyon (en horseshoe bend). Als je de 11e nou al alle highlights van Page meepakt, dan zou je die dag bij Zion of Yosemite (ivm wel of niet open zijn van tioga pass zou ik dit voor de zekerheid doen) kunnen steken.
Ma 3 juni: Yosemite - Modesto (of andere plek op de route naar SF)
Di 4 juni: modesto – san fransisco
wat is het doel van deze overnachting? Wil je 3 juni nog de hele dag in Yosemite blijven en 's avonds al een stuk richting San FranCisco? Vanuit de Vallei is het ongeveer 4u rijden naar SF. ik zou ok in Yosemite blijven en op 4 juni vanuit daar gewoon naar SF rijden. Als je vroeg wegrijd heb je nog 1.5 dag voor die mooie stad. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is op 3 juni overnachten in Oakhurst of Mariposa. Dan ben je in ieder geval al wel het park uit.
caroladerond
Amerika-ontdekker

Superbedankt voor de snelle reacties en enkele tips nemen we direct ter harte. Zoals het schrappen van Modesto en een tussenstop nabij Death Valley. Wat betreft de lange rit van LA - Grand Canyon: hier hebben we zelf ook wel lang over nagedacht maar we zijn bang dat we met het toevoegen van Joshua Tree (weer een bestemming erbij) op andere plekken in de knel komen met de tijd. Ik heb een paar wijzigingen doorgevoerd en kom nu op dit lijstje.

Do 30 mei: las Vegas
Vrij 31 mei: las Vegas
Zat 1 juni; las vegas – Death valley - overnachtigslocatie tussen death valley en ingang yosemite in? (bij sluiting tioga pass: alternatieve route)
Zon 2 juni; ? - yosemite
Ma 3 juni: Yosemite
Di 4 juni: yosemite – san franCisco
Woe 5 juni: san franCisco
Don 6 juni; highway 1 / 17 mile drive (locatie dus niet solvang, san simeon dus maar?)
Vrij 7 juni: San simeon - LA
Zat 8 juni; LA
Zon 9 juni: LA – locatie dicht bij grand canyon
Ma 10 juni: grand canyon (hele dag)
Di 11 juni: Grand canyon – page (lake powell)
Woe 12 juni: page - antelope canyon – bryce
Don 13 juni: bryce
Vrij 14 juni: bryce - zion (evt: 13 juni al naar zion, vind ik een lastige)
Zat 15 juni: zion – las Vegas
Zon 16: vlucht terug

Wederom zijn alle tips meer dan welkom. Jammer dat we niet 3 weken hebben want ik merk dat ik graag wat meer tijd voor San FranCisco en LA zou hebben, maar het is helaas niet anders!
Daniels300
Amerika-ontdekker

Bericht door Daniels300 »

Planning inkloppen bij tioagatours.nl is een aanrader.
Alle afstanden en tijden zijn beschikbaar en uiteindelijk een mooi overzicht als resultaat.
Ben ik momenteel ook mee bezig voor Vegas-La (linksom)

Gr. Maeve
caroladerond
Amerika-ontdekker

Die tip van Tioga tours is fantastisch! Heel erg bedankt :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Begin juni weet je het maar nooit met de Tioga Pass, je zou de route om kunnen draaien zodat je vrijwel zeker bent van een open pas. Maak eens een planning voor Yosemite; er is erg veel te zien, je zult keuzes moeten maken als je er maar 1 dag hebt. Als je in het park wilt overnachten zul je snel moeten reserveren.
Voor Bryce is in principe 1 overnachting wel voldoende, voor Zion zou een extra dag mooi zijn als je wilt wandelen. Kijk eens op mijn wandelsite om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag voor onze indeling bij Bryce en Zion.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat kan met google maps ook en als die evt niet gelijk de goede route pakt (bv nu de tioga pass gesloten is slaat hij die automatisch over) kun je de route aanklikken en verschuiven.

Ik vind overigens de route zo slecht nog niet hoor Carola. Als je het omdraait heb je wel meer kans dat de tioga road open is iig.
Als de Tioga Pass is gesloten kun je overigens kijken of de Sonora Pass open is. Als je dus bovenlangs rijdt zou ik via death valley naar Bishop gaan. Anders als je lang in death valley wil blijven uiterlijk Ridgecrest. Wil je alleen wat highlights doen dan evt doorrijden tot Lake Isabelle/Kernville of evt zelfs Bakersfield.

Als je de reis omdraait krijg je trouwens iets wat er zo uitziet.

Do 30 mei: aankomst in las Vegas
Vrij 31 mei: Las Vegas - Zion
Zat 1 juni; Zion
Zon 2 juni; Zion - Bryce (grotendeels aan bryce besteden)
Ma 3 juni: Bryce - Page (aan page besteden)
Di 4 juni: Page - Grand Canyon
Woe 5 juni: Grand Canyon - Kingman
Don 6 juni; Kingman - Los Angeles
Vrij 7 juni: Los Angeles
Zat 8 juni; LA - Cambria / San Simeon
Zon 9 juni: Cambria / San Simeon - San Francisco
Ma 10 juni: San Francisco
Di 11 juni: San Francisco - Yosemite
Woe 12 juni: Yosemite
Don 13 juni: Yosemite - Lone Pine (is zowel boven als onderlangs te doen)
Vrij 14 juni: Lone Pine - Death Valley- Las Vegas
Zat 15 juni: Las Vegas
caroladerond
Amerika-ontdekker

Dank voor de tip! De overnachtingen in yosemite liggen inmiddels vast en daarnaast zijn er andere redenen waarom we de route niet andersom willen doen, maar goede tip uiteraard. Wederom bedankt voor de feedback!
caroladerond
Amerika-ontdekker

Het schema is inmiddels weer wat gedetailleerder gemaakt / aangepast

Do 30 mei: las Vegas
Vrij 31 mei: las Vegas
Zat 1 juni; las vegas – Death valley - Bishop
Zon 2 juni; Bishop – Tioga road / Sonora pass - yosemite
Ma 3 juni: Yosemite
Di 4 juni: yosemite – san francisco
Woe 5 juni: san franCisco
Don 6 juni; san Francisco - Monterey
Vrij 7 juni: monterey – Big Sur – Santa Maria (?)
Zat 8 juni: Santa Maria – LA
Zon 9 juni: LA
Ma 10 juni: LA – Williams
Di 11 juni: Williams - grand canyon (hele dag)
Woe 12 juni: Grand canyon – page (lake powell/horseshoe bend):
Don 13 juni page - antelope canyon – bryce
Vrij 14 jun: bryce - zion
Zat 15 juni: zion – las vegas

Ik vroeg mij af: wat is wijsheid wat betreft de grand canyon? We komen er 11 juni, na die ochtend uit WIlliams te zijn vertrokken. Het liefst slaap ik de 11e in of zeer dichtbij het park, zodat we in ieder geval tot zonsondergang er kunnen zijn, en de ochtend erop ook de zonsopgang kunnen meepakken. Je komt binnen via de south rim, dus ik zou zeggen dat je dan eerder wat 'verder' in het park wil overnachten, dan aan de south rim. Maar de meeste hotels zitten wel aan de south rim. En - o ja - in het park is bijna alles al volgeboekt of vrij prijzig haha (ik zie nu alleen kachina lodge voor ongeveer 190 dollar voor een nacht). Als je het meest van de grand canyon mee wil pakken, wat is dan de beste tactiek?

Dank alvast!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat bedoel je met "wat verder in het park"? De lodges in het park liggen in Grand Canyon Village, en dat is ook het beste uitgangspunt voor een bezoek aan het park. Je zit dan aan de rim of er vlakbij (Maswik of yavapai Lodge) en je kunt lopend of met de shuttlebus heel veel doen. Op weg naar Page kun je de viewpoints langs de Desert View drive meepakken. Kijk eens naar de kaarten op http://www.nps.gov/grca (onder view park map, links onderaan). Zie het kaartje linksboven voor de ligging van de lodges en het onderste kaartje voor het totaalbeeld.
Kijk ook eens naar mijn 2011-verslag voor onze indeling.
Meestal komt er wel iets vrij aan de rim, je zou ook nu iets kunnen reserveren in bv Tusayan, en dan weer annuleren als er iets betaalbaars in het park vrij komt.

Marianne
caroladerond
Amerika-ontdekker

Dank je wel Marianne. Met 'verder in het park' bedoelde ik dat ik niet zo goed wist of alle hoogtepunten een beetje gecentreerd liggen of niet - ik ging er van uit dat de hoogtepunten best wel verspreid zouden kunnen liggen, maar begrijp uit jouw post dat de omgeving south rim de mooiste stukjes bevat. Dan zouden we inderdaad de 11e in Tusayan kunnen overnachten of wellicht toch aan de South Rim als er nog iets vrij komt. En dan de 12e via Desert View naar Page. Dank voor de link naar de kaarten!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hoe kom je bij Santa Maria? Ik bedoel dus hoe je op het idee kwam voor deze plaats als overnachtingsplaats.
caroladerond
Amerika-ontdekker

Die plaats staat ook nog niet vast, de reden dat ik hem nu had gekozen is omdat ik had bekeken welke plaats tussen Monterey en LA ligt en vanwaar het niet nog erg lang naar LA rijden is. Betere suggesties?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Morro Bay, het stuk aan de haven. Je kan lopen naar je hotel. Verder Pismo Beach en Solvang. Doch eventueel San Luis Obispo. Indien je Solvang te duur vindt, daar rondkijken en eten en dan overnachten in Buellton.
caroladerond
Amerika-ontdekker

Ik heb nog een vraag. 1 juni gaan we vanuit Las Vegas richting Yosemite rijden. Nu is het zeer de vraag of de Tioga Road dan al open is (na Martin's recente post vrees ik daar voor...). Omrijden via het zuiden lijkt mij een stuk minder mooi, aangezien je Death Valley dan skipt. Eerder is de tip gegeven om dan te kijken of Sonora Pass open is. Maar ik zie dat de Sonora Pass meestal niet gek veel eerder open is (het scheelt een paar dagen tot in het gunstigste geval twee weken.)

Nu wil ik op korte termijn in ieder geval hotels boeken voor 2 juni, zowel een voor als we toch via Yosemite/Sonora kunnen en een voor als we moeten omrijden. Ik kan tzt zodra duidelijkheid is over de openingen natuurlijk een cancelen. Het lijkt me dat ik dan dus één hotel boek in het 'oosten' van het park (Bishop) en één hotel moet ik toch ergens aan de zuid/west-kant van het park boeken. Wat is een goede suggestie als ik toch via het zuiden moet reizen? En zit ik goed met Bishop voor het oosten? Voor de goede orde: ik heb 3 juni in Curry Village een tent. Het wordt dus via het zuiden een pittige reis, maar het is niet anders (overigens via oosten waarschijnlijk ook haha).

Dank alvast voor alle hulp!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Of je nu via de Tioga Pass of onderlangs rijdt; in beide gevallen kun je via Death Valley rijden. Dus:

1 juni Las Vegas - Death Valley
2 juni Death Valley - Lee Vining
3 juni Lee Vining - Yosemite (via Tioga Pass/Sonora Pass/CA88)

Of:
1 juni Las Vegas - Death Valley
2 juni Death Valley - ?
3 juni ? - Yosemite

In het eerste geval zou ik iets in Lee Vining of Mammoth Lakes reserveren. Bishop kan ook maar als je in DV overnacht kun je wel verder rijden. In het tweede geval zou ik niets reserveren en kijken hoever je komt. Bakersfield is een mogelijkheid, maar je kunt ook tot Fresno doorrijden. Het zal geen probleem zijn om daar iets te vinden.
Ik begrijp uit je laatste post dat je 2 stops hebt tussen LV en Yosemite, maar in een vorige post was dat er maar 1. Met 1 stop wordt het natuurlijk iets anders, dan is Lone Pine of Bishop beter dan LV of ML.

Wij willen op 1 juni vanaf Mammoth Lakes of Lee Vining via de CA 4 rijden en komen de 2e in Yosemite aan. Het blijft spannend met die passen, maar voor ons is de 88 een goed alternatief.

Marianne
caroladerond
Amerika-ontdekker

Dank voor je reactie! Maar we hebben idd maar 1 stop (1 juni rijden we weg, de 3e hebben we een tent in Curry Village). Fingers crossed dat de Tioga open is! En een geluk dat we, mocht dat niet het geval zijn, toch nog een stukje Death Valley mee kunnen pakken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bedoel je met de tent in Curry Village op de 3e juni dat je daar overnacht van 2 op 3 juni? Anders heb je toch echt nog 2 nachten tussen Las Vegas en Yosemite.
Of kom je al op 2 juni in Curry Village aan?

Marianne
caroladerond
Amerika-ontdekker

SORRY! We komen de 2e al aan :shock:

Verkeerd gekeken. Een overnachting dus, dat had ik in ieder geval wel goed onthouden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer