Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wookie - Connections - Nevada-California roadtrip

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Connections (België) - Nevada-California roadtrip

Bericht door Tipsy_1 »

wij vonden Bodie het hoogtepunt (of toch één van de ;-) ) van onze 2010 rondreis in het zuidwesten, absoluut een aanrader en ook een erg mooie rit!
domi
Amerika-ontdekker

Bericht door domi »

Hoi,

Wij zijn in oktober in geweest. We boekten bij connections de vlucht en auto. het viel me wel op dat er een prijsverschil tussen de site en in de shop: maw in de shop vinden ze vaak beterkope tarieven.
Santa Monica is leuk! Op Venice hadden we een plezant hotelletje: venice on the Beach hotel. We zijn al vaak in de states geweest en bijna steeds de hotels ter plaatse geboekt. Moet wel er bij zeggen dat we er nooit in juli, augustus waren. Steeds buiten het hoogseizoen.
Zoals reeds gezegd: het zelf uitpluizen van de route en verblijven is bijna zo leuk als de reis zelf, dat zou ik dus niet aan anderen overlaten.
Succes!
wookie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door wookie »

we gaan dus op onze trip van Lone Pine naar Yosemite een omwegje doen naar Bodie, is dat doenbaar?
Nog een vraagje, is het aan te raden om zo'n America the beautifull pass te kopen of gewoon elk np apart te betalen? Ik zag dat we buiten Death Valley en Yosemite ook nog via een ander park naar dat mooie strandje (met die waterval, ben naam effe kwijt) bij Big Sur moeten rijden, dat is volgens mij alles van nationale parken op onze trip.
Afbeelding
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

De America the beautifull pass kost 80$ als ik mij niet vergis. In principe is dit dus enkel voordelig als de kostprijs van de afzonderlijke parken meer is dan 80$. ;-) Tenzij je graag de parken steunt door dus wat meer te betalen aan een pas als je die niet nodig hebt. ;-) Ik heb snel even op Ontdek-Amerika.nl gekeken en daar lees ik dat zowel Yosemite als DV 20$ kosten. Het zou me dus straf lijken moest je hier boven komen met dat derde park erbij. ;-)

Lone Pine - Yosemite (vallei) is net geen 200mi rijden ofte 4u volgens Google Maps. Bodie erbij nemen is in pure reistijd 1.5u extra. Persoonlijk zou ik beide routes meenemen in mijn roadbook en op het moment zelf zien waar ik zin in heb. Wij hebben het destijds niet gedaan, maar zijn wel even afgeslagen richting Mono Lake. Dat is niet zo ver om en ook zeker de moeite. ;-) Vergeet ook niet dat er langs de Tioga Pass ook nog mooie stopplaatsen zijn. :-)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je pfeiffer big sur state park bedoeld. Dat is $5 entree. Je bent dus goedkoper uit om overal los te betalen. Voor een state park zou zo'n pas overigens toch niet uitmaken, dus ik zou gewoon aan de poortjes van Yosemite en in het VisitorCenter van Death Valley kaartjes kopen. Deze zijn altijd meer dagen geldig, dus je hoeft niet elke dag opnieuw te betalen. Ook bij Carmel/Monterey moet je overigens betalen voor de 17mile drive.
wookie
Amerikafan

Zwemmen met dolfijnen?

Bericht door wookie »

Weet iemand of dat mogelijk is in Californië? Ik vind enkel Seaworld en Sixflags, maar daar wil ik niet naartoe!
Afbeelding
wookie
Amerikafan

Re: Zwemmen met dolfijnen?

Bericht door wookie »

weinig reactie?
Afbeelding
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Misschien heb je wat aan deze link (bij step 3 & 4).
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Charter a Private Boat

Seaworld and the Discovery Kingdom are the only two California businesses that currently put people in the water with dolphins. A number of whale and dolphin watching tours allow guests to see the animals up close, but none of these places actually permits swimming with the dolphins. If you are an expert swimmer who wants to swim with dolphins in the wild, though, you may consider chartering a private boat in an area where dolphins are known to congregate. Popular California locations include Monterey Bay and Dana Point. It is important to recognize that these activities may be dangerous because dolphins are wild creatures, and you will be swimming in open, unguarded and deep waters. Select this option only with the utmost caution and preplanning.
dus als je niet naar 1 van die 2 parken toe wilt is het antwoord : Als je geluk hebt kun je ze wel zien en/of horen, maar zwemmen : Neen
kurann
Amerika-ontdekker

Hotel Monterey\Carmel

Bericht door kurann »

Wij zijn nog op zoek naar een budgetvriendelijk hotel in Monterey\Carmel. Tips welkom !
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotel Monterey\Carmel

Bericht door annet2009 »

in 2009 zaten wij in Monterey in Padre Oaks Motel: http://www.padreoaks.com/
Niet heel bijzonder, maar nette kamers, dit jaar vanaf $59 (hoogseizoen vanaf $79).
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Padre Oaks is prima. En vaak zit er een coupon in de hotelboekjes bij de autoverhuurbedrijven waarmee je goedkoper kan overnachten daar.
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Ik heb vorig jaar in het Padre Oaks gezeten en toevallig eergister weer voor Padre Oaks gekozen.

Wat ik mooi vond is dat het in een straat lag naast een winkelcentrum waar ik heerlijk bij een Chinees restaurant heb gegeten.

Motel was zeer schoon en vriendelijke mensen.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Wij hebben een nachtje doorgebracht bij Carmel Resort Inn & Cottages, was prima!
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij sliepen afgelopen juli bij Lone Oak Lodge Monterey(rechtstreeks geboekt). Aardige mensen en prima kamer.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

annet2009 schreef:in 2009 zaten wij in Monterey in Padre Oaks Motel: http://www.padreoaks.com/
Niet heel bijzonder, maar nette kamers, dit jaar vanaf $59 (hoogseizoen vanaf $79).
Wij zaten 500 meter meer naar het centrum in de quality inn. Hele grote kamer (geen idee of je daar geluk mee moet hebben) en achter de receptie echt een van de betere ontbijten van de vakantie gehad (zit bij de prijs in).

Ik heb alleen even bij booking.com, de officiele site en ebookers voor willekeurige data in Juli en dat is 3x zoveel als dat wij betaald hebben. Dan was die padre oaks met iets van €62 nog goedkoop wat ik gezien heb.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Wij hebben geslapen in BEST WESTERN Carmel's Town House en hebben 108 dollar betaald, incl. zeer eenvoudig ontbijt.
Prima ligging dichtbij het aardige centrum en ook Mission Carmel goed bereikbaar.
('s Avonds gegeten bij Red Hat Cafe in Pacific Grove, een aanrader !!)
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
wookie
Amerikafan

Bericht door wookie »

Wij hebben 2 nachten geboekt in de Asilomar state beach & conference grounds, de juiste prijs per nacht weet ik niet zo dadelijk (via connections geboekt), de site ziet er in ieder geval heel goed uit, heel rustig, op een paar minuten wandelen van't strand, het terrein ligt in de duinen, tegen Monterey aan, op de grens Carmel/Monterey!
Afbeelding
wookie
Amerikafan

zwembaden bij hotels

Bericht door wookie »

Ik vroeg me eigenlijk af, de zwembaden bij de hotels, is dat net zoals in Europa dat je na 18.00 u ofzo er niet meer kan, of blijven de zwembaden open tot 's avonds laat? Wij komen bijvoorbeeld 's avonds rond 20.30u aan in Las Vegas, en liefst van al zou ik dan effe verkoeling zoeken in't zwembad, om de schok van de hitte effe te compenseren, hahaha.
We hebben nog een paar ritten waarmee we pas tegen de late namiddag/vooravond aankomen in onze hotels, altijd wel leuk om dan nog effe te chillen in het water, na een lange dag in de Californian sun!
Afbeelding
dimona
Amerika-expert

Re: zwembaden bij hotels

Bericht door dimona »

Volgens mij kun je meestal 's avonds nog wel zwemmen, maar je kunt het natuurlijk altijd even vooraf navragen bij het hotel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer