Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kristel88: eerste vakantie USA, tips welkom!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kristel88
Amerika-ontdekker

Reis kristel88: eerste vakantie USA, tips welkom!

Bericht door kristel88 »

Hallo allemaal!

Jezus mijn hoofd draait al een aantal dagen van alles wat ik hier op het forum lees, zoveel informatie! Daarom zet ik er zelf maar even een berichtje op, misschien dat ik alles dan wat meer op een rijtje kan krijgen. :roll: :blink:
Allereerst zal ik ons even voorstellen en wat we van plan zijn.
Wij zijn een stelletje van Vriend 26 & ik 24 jaar, we willen graag op vakantie naar het westen van Amerika met als eerste een tussenstop in NY.
Onze vakantie gaat van maandag 20-5 t/m maandag 10-6. (3 weken)
Na een aantal dingen te hebben bekeken bij reisorganisaties, dit forum en internet, hebben we besloten het zelf te gaan regelen en hierdoor niet besparen op zozeer het geld maar wel het helemaal naar onze eigen wensen aanpassen, hoelang we ergens blijven etc.
Nu beseffen we dat 3 weken niet al te lang is, maar goed het is niet anders en een geldboom hebben we ook niet trouwens.
Vliegtickets zijn nog niet geboekt, maar daar wil ik niet te lang meer mee gaan wachten vandaar dit topic.
Wat wij willen zien/doen/beleven; We willen vanaf (AMS-BRU-DUS, maakt ons niet zoveel uit) vliegen naar NY om daar 2 á 3 dagen te blijven, waarna we door viegen naar San Fransico of LA, vanuit daar een auto huren en dingen zien zoals San Fransisco stad zelf, Alcatraz, Yosemite park, Grand Canyon, Bryce Canyon, evt Death valley en canyonlands, Las Vegas, Los Angeles stad zelf en Hollywood enzo, en de laatste dagen of net daarvoor een beetje kunnen relaxen aan het strand ofzo en dan terug vliegen vanaf LA of San Fransisco. (welke kant op is beter?)
Een hele hoop dingen dus. Verder willen we de vliegtickets kopen, hotel in NY vastleggen, het eerste hotel in het westen en het laatste hotel in het westen vastleggen en de autohuur. De rest willen we op de bonnefooi doen en pas zien als we daar zijn.

Mijn vragen zijn;
-Tips voor goeie vliegmaatschappijen met tussenstop in NY.
-Maakt het vliegveld in NY uit welke je kiest?
-Tips Hotels in NY
-Autohuur tips staan er al veel op dit forum. maar nog speciale tips met betrekking tot het huren van een auto? Mijn vriend is namelijk boven de 25, maar ik en nog net 24(wordt de maand erop pas 25) Dus een beetje jammer dat we net nog die extra verzekering moeten betalen, maar ik wil persee ook kunnen rijden omdat ik last kan hebben van wagenziekte en dan liever zelf achter het stuur zit.
-Wat is verstandig om meteen de auto die je huurt op te halen bij aankomst met het vliegtuig en daarmee naar de steden(LA/SF) te rijden, hoe zit het met parkeren etc.? of de auto pas ophalen als je gaat beginnen met de road-rit en in te leveren als je weer in de stad van vertrek aankomt?
-Wat voor een auto is het fijnst om in te reizen met 2 koffers als bagage, een Midi SUV?
-Wat zou een logische route zijn, met niet al te grote afstanden..Zo'n 3/4 uur per dag max.
-Tips voor Hotels in SF en LA?

Alvast bedankt en ik ga zeker nog heel dit forum doorspitten voor ik ga, maar hoop dat jullie me toch (ookal staat heel dit forum vol met tips) nog wat tips kunnen geven! :geek2:
Kenny1981
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis kristel88: eerste vakantie USA, tips welkom!

Bericht door Kenny1981 »

kristel88 schreef: -Tips Hotels in NY
Mijn ouders zaten twee jaar terug in het Herald Square Hotel. Betaalbaar, geen klachten, kortbij Empire State Building.
kristel88 schreef: -Wat is verstandig om meteen de auto die je huurt op te halen bij aankomst met het vliegtuig en daarmee naar de steden(LA/SF) te rijden, hoe zit het met parkeren etc.? of de auto pas ophalen als je gaat beginnen met de road-rit en in te leveren als je weer in de stad van vertrek aankomt?
Als je op SF vliegt en daar eerst enkele dagen vertoeft zou ik niet meteen de wagen ophalen. In SF kan je veel dingen te voet/met het openbaar vervoer doen. En je betaalt intussen ook geen parking, want dat is er duur.
LA is veel uitgestrekter en "rijdt" ook makkelijker waardoor je daar mss wel meteen de auto kan oppikken.
kristel88 schreef: -Tips voor Hotels in SF en LA?
SF: Park 55 Hotel (aan Union Square)
LA: Celebrity Hotel (Walk of Fame om het hoekje)
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

zien zoals San Fransisco stad zelf, Alcatraz, Yosemite park, Grand Canyon, Bryce Canyon, evt Death valley en canyonlands, Las Vegas, Los Angeles stad zelf en Hollywood enzo,
Canyonlands zou ik vergeten, daar heb je geen tijd voor.

Ik denk dat je moet kiezen: ofwel NY laten wegvallen en dan heb je juist voldoende tijd voor bv. een mooi rondje LA-GC-MV-Page-Bryce-Zion-LV-DV-Yosemite-SF-LA. Eventueel win je nog een dag door te vertrekken vanuit Phoenix (eindigen LA), maar of je dan een interessant ticket vindt?

Als je per se NY erbij wilt, dan zou ik gaan schrappen in de rest, bv. de kustroute SF-LA overslaan. Je kan dan vertrekken in LA en eindigen in SF.
Fl_@merika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Fl_@merika »

Betreft het hotel in NYC:

Wij zaten een paar jaar geleden in het Wolcott hotel, ook om de hoek bij Empire State, een heel fijn hotel, wel kitchy (schrijf je dat zo?) en het ontbijt stelt weinig voor (koffie/thee/jus en overheerlijke muffins). Wel een goede ligging.

Het jaar daarop zaten we in Comfort Inn Times Square West. Die wil ik je écht aanraden. Om de hoek bij Times Square. Gerunt door Indiase mensen. Super schoon en netjes, een paar jaar geleden gerenoveerd, verwacht niet té veel luxe, maar het is prima voor elkaar. En een heerlijk ontbijt. Verse wafels :clap: en nog heel veel anders lekkers.

Succes met je reispuzzel :wink:
2016: Las Vegas - Las Vegas
2015: Miami - Orlando
2013: Denver - Los Angeles http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag183"
2009 en 2010: New York City
kristel88
Amerika-ontdekker

Hulp gevraagd voor ons reisschema!

Bericht door kristel88 »

Hoi allemaal,

Natuurlijk lees ik veel op het forum, maar ik zou het ook fijn vinden als jullie zouden kunnen reageren op de plannen die we hebben gemaakt met evt nog tips.
Onze route is ongeveer als volgt, het enige wat vast ligt zijn de vliegtickets, autohuur en hotel in NY.

20/5 7:00u Dusseldorf - JFK (overstap London Heathtrow 2,5 uur)
aankomst in NY rond 15:00u
21/5 NY
22/5 NY
23/5 JFK-SF
vertrek 7:00 aankomst ongveer 13:30u
24/5 SF
25/5 SF 9:00 u ophalen huurauto op SF luchthaven
Vanaf hier gaan rijden naar Yosemite
26/5 Yosemite daarna doorrijden naar Bishop daar overnachten
27/5 Las Vegas
28/5 Bryce Canyon
29/5 Page (lake Powell)
30/5 Grand Canyon
31/5 Grand Canyon
1-6 Phoenix
2/6 Palm Spring/ Joshua tree park
3/6 San Diego
4/6 San Diego
5-6 LA of omgeving ergens nog tips?
6/6 LA of omgeving ergens nog tips?
7/6 LA
8/6 LA
9/6 Vertrek LA 7:00 naar Dusseldorf met overstap op Chicago <---- Nog een vraag hierover wij hebben hier een overstap van 2,5 uur is dit lang genoeg en moeten wij onze koffers van de bagage band halen of worden deze doorgelabeld? We vliegen met American AIrlines?

Wat vinden jullie van deze route? waar ligt precies die Tiogo Pass waar we evt om zouden moeten rijden? We willen verder alleen nog hotels boeken voor de eerste dagen in SF en de laatste dagen in LA en voor de rest het op de bonnefooi te doen. Alleen las ik dat een hotel reserveen bij Yosemite aangeraden wordt, wat is jullie ervaring?
Laatst gewijzigd door markro op 20 feb 2013, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hulp gevraagd voor ons reisschema!

Bericht door gyatso »

Hoi Kristel, je maakt het iets makkelijker als je even aangeeft met hoeveel mensen jullie gaan en waar je interesses liggen, wandelen, of juist stadsmens. Je wil bv vanaf de Grand Canyon naar Phoenix, bijzondere reden? Redelijk lange tijd voor LA, terwijl ik iets meer tijd voor SF zou uittrekken. Vanuit Bishop rechtstreeks naar Las Vegas, zou er een nachtje Death Valley tussen plakken. Niet overnachten in Bishop maar Lee Vining en dan een ritje Bodie doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor ons reisschema!

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de Tioga Pass; bekijk eens http://www.nps.gov/yose voor zowel de kaart van het park (bij de links aan de linkerkant,) als informatie over afsluitingen etc. Reserveren is noodzakelijk als je in het park wilt overnachten, zie daarvoor http://www.yosemitepark.com.
Op het forum is al veel geschreven over alternatieve routes voor als de pas dicht is, gebruik de zoekfunctie maar eens of blader eens langs de andere voorgestelde routes hier, daar kun je sowieso veel informatie uithalen.
Kijk ook eens goed wat je overal wilt doen, waar houden jullie van? Waarom geen tijd voor Zion en nauwelijks tijd voor Yosemite, maar wel twee nachten Grand Canyon?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 20 feb 2013, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

Hi Kristel,

Wat een info op dit forum, niet? Het heeft ons nu al 2 x naar de USA gebracht en een derde (26-04) keer komt eraan.
In 2006 hebben wij ook in 3 weken door het zuidwesten gereisd, inclusief 4 dagen New York. Wellicht kun je via mijn posts ons reisverslag vinden. Wij vonden het geweldig. Het is wat veel in 3 weken, maar je hebt voor jaren gespreksstof en herinneringen.
Twee jaar geleden zijn wij 3 weken in Florida geweest, maar nu gaan we toch weer naar het zuidwesten.

Heel veel plezier met plannen en ik hoop dat je tussen alle info die mooie pareltjes vindt die Amerika zo mooi maken, met dank aan al die ervaren forumleden die dat met ons willen delen.
Afbeelding
kristel88
Amerika-ontdekker

Bericht door kristel88 »

Hoi allemaal,

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Wij zijn met z'n 2en (stelletje 26&24) en we houden van natuur, een beetje wandelen maar geen hele tochten en we houden er ook van om steden te bekijken, maar we gaan wel echt voor de highlights van zo'n stad.
Het gaat ons voornamelijk om het zien van veel mooie dingen van dat stukje Amerika, we beseffen dat 3 weken niet lang is om alles te bekijken, daarom willen wij de voor ons hoogtepunten eruit proberen te pikken. De reden waarom er achteraan onze reis zoveel dagen LA staan is omdat we wat ruimte over willen laten als we echt ergens langer willen blijven, vandaar dat we ook zo weinig mogelijk willen boeken vanaf. We zijn totale groentjes als het gaat om zo'n reis maken en dit wordt dan ook veel proberen te genieten en ervaring opdoen!
@gyasto, niet een speciale reden voor Phoenix maar het leek ons een logische stop, aangezien we geen 8 uur willen rijden op een dag, maar rond de 5 uur of minder willen blijven zitten. Death Valley wist ik niet dat je daar ook kon overnachten vandaar dat het er niet tussen staat en Lee Vining en Bodie had ik nog nooit van gehoord, ik ga het eens opzoeken!

@Marianne Bedankt ik ga eens op die sites kijken! Zion omdat we beseffen dat we niet alles kunnen zien en we nog wel willen genieten en niet constant op de road willen zijn en misschien moeten we inderdaad wat langer in Yosemite blijven. En 2 nachten Grand Canyon te lang?

@Monstertje Elke dag komt er weer een beetje informatie in mijn hoofd bij en ik moet er erg aan wennen! Het wordt voor ons de eerste keer dat ze zo'n reis maken, dus dat maakt het extra spannend. Jullie ook veel plezier maar weer in de USA en idd echt heel fijn zo'n forum met dal die mensen die de tijd nemen om te reageren!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

we beseffen dat 3 weken niet lang is om alles te bekijken, daarom willen wij de voor ons hoogtepunten eruit proberen te pikken. De reden waarom er achteraan onze reis zoveel dagen LA staan is omdat we wat ruimte over willen laten als we echt ergens langer willen blijven, vandaar dat we ook zo weinig mogelijk willen boeken vanaf. We zijn totale groentjes als het gaat om zo'n reis maken en dit wordt dan ook veel proberen te genieten en ervaring opdoen!
Met het niet vastleggen van je route is weinig mis. Het gaat grote kans wel een probleem opleveren als je IN een nationaal park wilt overnachten.
Verder is het handig om je route uit te schrijven in VAN en NAAR, ik heb het in je zuidwest route even gedaan dus :
23/5 Aankomst San Francisco
24/5 SF
25/5 SF - Yosemite
26/5 Yosemite - Bishop tijd tekort voor Yosemite en bij gesloten tioga pass en sonora pass onderlangs naar Ridgecrest of Lone Pine rijden
27/5 Bishop - Las Vegas via death valley (en ook als je er omheen rijdt weinig tijd voor Vegas
28/5 Las Vegas - Bryce Canyon
29/5 Bryce Canyon - Page
30/5 Page - Grand Canyon
31/5 Grand Canyon
01/6 Grand Canyon - Phoenix
02/6 Phoenix - Palm Springs
03/6 PS - San Diego
04/6 San Diego
05/6 San Diego - LA
06/6 Los Angeles
07/6 Los Angeles
08/6 Los Angeles
09/6 LA - Dusseldorf
10/6 aankomst thuis

Dan ga je de reisdagen beter zien en dan is het veel duidelijker hoe veel, of in jullie geval hoe weinig, tijd je voor sommige dingen uittrekt. Je hebt 21 dagen waarbij dag 1 de heenvlucht is en dag 21 de terugvlucht dag.
Ook al wil je niet alles vastleggen, je hebt nu vanaf dat je naar Yosemite gaat tot je bij de Grand Canyon gaat nergens een volle dag. Overigens, als je de ochtend van de 29ste nog in bryce blijft en de ochtend van de 30ste in page is er niets mis met die volle dag Grand Canyon. Je hebt ivm SF en LA eigenlijk geen tijd voor las Vegas. Is dat bewust?
Als je evt geen dagen LA wilt offeren zou je ook eens na kunnen denken of je het stuk naar Phoenix er iet uit moet halen en van de Grand Canyon bv naar Kingman of lake Havasu rijdt en vanuit daar via Joshua Tree NP naar Palm Springs. Opties genoeg.
Rockie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Rockie »

Hallo Kristel

Als je zoveel mogelijk wilt zien in korte tijd maar toch het gevoel hebben dat je niet aan het racen bent is het handig om in een aantal NP in of zeer nabij het NP te overnachten. Zo ben je snel bij de mooie plekken. Volg de tip van Marianne en kijk op de websites van Yosemite, Death Valley en Grand Canyon of er nog plek is om te overnachten. Dit is zeer snel vol en jullie gaan al in een drukke reistijd.

Van Las Vegas naar Bryce kan je de scenic route door Zion NP nemen. Zion is een schitterend park waar je ook korte hikes kunt doen.

Ik zou toch ook proberen 1 of 2 dagen in te plannen tussen Bryce en Page voor Moab en omgeving.

Vanaf Page naar GC kom je het park al binnen langs de rim en kun je een stop maken bij diverse view points. Met een overnachting in het park en de volgende ochtend een zonsopgang en wat andere viewpoints is het niet nodig om nog een nacht te blijven. Hier win je dan 1 dag.

Als je de route via Phoenix wilt rijden is een omweg via Sedona aan te raden. Dit is een gezellig plaatsje temidden van de rode bergen. Phoenix zelf overigens (imho) is niet echt een topper, wordt meestal gebruikt als start of -eindpunt van een reis. De weg van Phoenix naar Joshua Tree NP is lang en eentonig. Beter is het advies van PSV Wally om vanaf de GC via Kingman (misschien stuke Route 66 bij Seligman) naar Joshua Tree NP te reizen.

Kijk nog eens goed rond op dit forum en iid schrijf de route eens verder uit, krijg je een beter beeld.

succes
kristel88
Amerika-ontdekker

Bericht door kristel88 »

Bedankt voor de tips!
Ik heb de route alvast wat aangepast en kan er natuurlijk nog aan blijven veranderen, daarom hebben we er ook voor gekozen om zelf te gaan rijden.
Ik snap dat het reserveren in of bij de NP natuurlijk erg verstandig is, maar ik vind het lastig om dit vast te leggen, eens kijken of ik kan reserveren met annuleren erbij kan doen.
Onze route is nu ongeveer als volgt.
Nog steeds een aantal dagen in de omgeving van LA voor als we ergens toch langer willen blijven of vertraging oplopen zoals de nu afgesloten weg van Page naar de Grand Canyon of een dichte Tioga Pass

20-5 07:20 Dusseldorf - 13:10 JFK (tussenstop London) Aankomst NY, naar hotel(reeds geboekt) met de taxi opfrissen, en stad savonds wat verkennen Overnachting NY
21-5 NY Stad verkennen o.a. Empire state, Liberty state, Ground zero, Times Square oftewel de grootste Highlights van NY Overnachting NY
22-5 NY Stad verkennen o.a. Empire state, Liberty state, Ground zero, Times Square oftewel de grootste Highlights van NY Overnachting NY
23-5 08:00 JFK - 11:35 SFO, naar het hotel(nog niet geboekt, nog wel van plan) met de BART, opfrissen, stad SF verkennen Overnachting SF
24-5 San Fransisco stad verkennen o.a. Alcatraz (tickets bestellen), Golden Gate Bridge en highlights van SF Overnachting SF
25-5 9:00 Huurauto ophalen op SFO, terug naar SF om verder de stad nog te verkennen en in de middag doorrijden naar Yosemite of meteen doorrijden naar Yosemite park Overnachten Yosemite Park of in de buurt
26-5 Yosemite Park verkennen Overnachten Yosemite
27-5 Yosemite Park verkennen en later doorrijden naar Bisschop/ bijv verder naar onder ( afhankelijk of de Tioga pass open is) Overnachten in bijv. Bisschop/Bakersfield
28-5 Van Bisschop/Bakersfield doorrijden naar Las Vegas via Death valley Las Vegas in de avond/nacht verkennen Overnachten in Las Vegas
29-5 Las Vegas wat later doorrijden naar Zion of meteen naar Bryce Canyon Overnachten in of rond Zion of Bryce Canyon
30-5 Bryce Canyon verkennen en doorrijden naar Page Overnachten Page of omgeving
31-5 Page verkennen, in de middag doorrijden naar Grand Canyon Overnachten in of omgeving Grand Canyon
1-6 Grand Canyon verkennen (evt Helicoptervlucht)Overnachten in of omgeving Grand Canyon
2-6 van Grand Canyon vertrekken naar bijv. Lake Havasu City omgeving verkennen en rustig aan doen Overnachting Lake Havasu City Of na tip via Seligman naar KIngman stukje route 66 Overnachten KIngman of alsnog doorrijden naar Lake Havasu City
3-6 Lake Havasu City naar San Diego, stad verkennen Overnachten San Diego
4-6 San Diego stad verkennen Overnachten San Diego
5-6 Langs de kustlijn rijden naar LA Ergens langs de kust overnachten
6-6 LA verkennen of kustlijn ergens o.a. Hollywood, Venice Beach Etc. Overnachten LA
7-6 LA verkennen & ik wil graag gaan eten bij een restaurant van Gordon Ramsey at the London (verrassing voor mijn lief, wij zijn namelijk allebei kok), iemand ervaringen?(hotel nog niet geboekt, wel van plan) Overnachten LA
8-6 LA verkennen (hotel nog niet geboekt, wel van plan) Overnachten LA
9-6 5:00 huurauto inleveren LAX 7:30 LAX vertrekken naar Chicago aankomst 13:30 Chicago vertrek 15:35
10-6 7:00 aankomst Dusseldorf Overnachting eigen bed!

Nou tijdens het typen nog het een en ander aangepast. Alle tips zijn nog steeds welkom! Vind het best wel eng allemaal dus lezen op dit forum is heel fijn, maar zie af en toe door de bomen het bos niet meer! Hopelijk nemen er mensen de tijd op deze al waarschijnlijk 1000x geschreven vragen..

Kristel
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Wellicht nog het overwegen waard: meer tijd in en rond Monument Valley en niet naar San Diego gaan.

Je kunt bijvoorbeeld vanaf GCNP rechtstreeks naar LA rijden. Dat is inderdaad een uurtje of 7 a 8 rijden en dat lijkt ver, maar vergis je niet, het rijden op zich is ook een stukje van je vakantie. Tot vlak bij LA kom je geen kip tegen, cruise control aan en genieten van de omgeving en de vergezichten. Onderweg een paar leuke stops, stukje route 66, en voordat je het weet is je dag voorbij en ben je in LA.

Ik zou dan de tijd die je hebt voordat je in GC oprekken, juist dat gebied maakt een eerste bezoek aan het zuidwesten van de US zo bijzonder.

Houdt er trouwens rekening mee dat US89 vanaf Page naar het zuiden dicht is. Jammer, mooie weg, maar helaas is daar gisteren een stuk weg verzakt en ik gok dat dat ook in juni nog niet heropend is. Stukje omrijden dus (uurtje extra).

Verder weet ik niet of jullie wijnliefhebbers zijn, maar er zijn heel veel mooie wijngebieden in de omgeving van zowel SF als LA en een dagje wijngaarden en wat proeflokalen bezoeken is echt de moeite waard! Zeker in Napa Valley en rond Sonoma bieden veel vineyards ook rondleidingen en is het dus meer dan alleen proeven.
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Nathalie21 »

Hallo Kristel,

wat spannend jullie eerste keer naar de USA! Ik had vorig jaar precies hetzelfde en zat ook met veel vragen.
Inmiddels hebben wij onze eerste reis achter de rug en kan ik niet wachten om terug te gaan! Ik heb even gekeken naar jullie plannen en ben zo vrij geweest
een andere planning te maken.

Jullie planning momenteel:
20-5 07:20 Dusseldorf - 13:10 JFK (tussenstop London) Aankomst NY, naar hotel(reeds geboekt) met de taxi opfrissen, en stad savonds wat verkennen Overnachting NY
21-5 NY Stad verkennen o.a. Empire state, Liberty state, Ground zero, Times Square oftewel de grootste Highlights van NY Overnachting NY
22-5 NY Stad verkennen o.a. Empire state, Liberty state, Ground zero, Times Square oftewel de grootste Highlights van NY Overnachting NY
23-5 08:00 JFK - 11:35 SFO, naar het hotel(nog niet geboekt, nog wel van plan) met de BART, opfrissen, stad SF verkennen Overnachting SF
24-5 San Fransisco stad verkennen o.a. Alcatraz (tickets bestellen), Golden Gate Bridge en highlights van SF Overnachting SF
25-5 9:00 Huurauto ophalen op SFO, terug naar SF om verder de stad nog te verkennen en in de middag doorrijden naar Yosemite of meteen doorrijden naar Yosemite park Overnachten Yosemite Park of in de buurt
26-5 Yosemite Park verkennen Overnachten Yosemite
27-5 Yosemite Park verkennen en later doorrijden naar Bisschop/ bijv verder naar onder ( afhankelijk of de Tioga pass open is) Overnachten in bijv. Bisschop/Bakersfield
28-5 Van Bisschop/Bakersfield doorrijden naar Las Vegas via Death valley Las Vegas in de avond/nacht verkennen Overnachten in Las Vegas
29-5 Las Vegas wat later doorrijden naar Zion of meteen naar Bryce Canyon Overnachten in of rond Zion of Bryce Canyon
30-5 Bryce Canyon verkennen en doorrijden naar Page Overnachten Page of omgeving
31-5 Page verkennen, in de middag doorrijden naar Grand Canyon Overnachten in of omgeving Grand Canyon
1-6 Grand Canyon verkennen (evt Helicoptervlucht)Overnachten in of omgeving Grand Canyon
2-6 van Grand Canyon vertrekken naar bijv. Lake Havasu City omgeving verkennen en rustig aan doen Overnachting Lake Havasu City Of na tip via Seligman naar KIngman stukje route 66 Overnachten KIngman of alsnog doorrijden naar Lake Havasu City
3-6 Lake Havasu City naar San Diego, stad verkennen Overnachten San Diego
4-6 San Diego stad verkennen Overnachten San Diego
5-6 Langs de kustlijn rijden naar LA Ergens langs de kust overnachten
6-6 LA verkennen of kustlijn ergens o.a. Hollywood, Venice Beach Etc. Overnachten LA
7-6 LA verkennen & ik wil graag gaan eten bij een restaurant van Gordon Ramsey at the London (verrassing voor mijn lief, wij zijn namelijk allebei kok), iemand ervaringen?(hotel nog niet geboekt, wel van plan) Overnachten LA
8-6 LA verkennen (hotel nog niet geboekt, wel van plan) Overnachten LA
9-6 5:00 huurauto inleveren LAX 7:30 LAX vertrekken naar Chicago aankomst 13:30 Chicago vertrek 15:35
10-6 7:00 aankomst Dusseldorf Overnachting eigen bed!
Ik ben zo vrij geweest hier het volgende van te maken:

21-5: New York
22-5: New York
23-5: New York - San Francisco
24-5: San Francisco
25-5: San Francisco - Merced (Dit is je eerste rij dag dus wellicht lekker niet direct een grote afstand te rijden, ongeveer 2 uur).
26-5: Merced - Yosemite National Park (Mariposa Grove)
27-5: Yosemite National Park (Glacier Point + evt hike in de ochtend) - Mammoth Lakes / Bishop
28-5: Mammoth Lakes / Bishop - Death Valley (overnachten in Death Valley, mooie ervaring en je kunt 's ochtends vroeg opstaan om aantal punten te bekijken voor het erg heet wordt).
29-5: Death Valley - Las Vegas (in de middag aankomst in Las Vegas)
30-5: Las Vegas (hele dag Las Vegas)
31-5: Las Vegas - Zion National Park (vertrek ochtend naar Zion National Park, middag tijd voor verkennen park en evt. hike)
1-6: Zion National Park - Bryce Canyon (in de ochtend tijd voor een hike daarna door naar Bryce Canyon voor de zonsondergang)
2-6: Bryce Canyon - Page (wellicht zonsopgang meepakken in Bryce en dan door naar Page, pak in Page de Horseshoebend mee).
3-6: Page - Grand Canyon (Antylope Canyon en daarna doorrijden naar Grand Canyon)
4-6: Grand Canyon - Kingman (evt. in de ochtend / begin middag een helikopter vlucht en daarna door naar Kingman, ong. 2 en half uur rijden, aankomst begin avond).
5-6: Kingman - San Diego (na je ontbijt aan de Route 66 vertrek je voor een lange rij dag naar San Diego, stop halverwege even in Barstow bij de outlet, tijd om te shoppen:wink:)
6-6: San Diego - Los Angeles (aan het einde van de middag richting Los Angeles, voor de zonsondergang aankomen in Los Angeles bij jullie hotel)
7-6: Los Angeles
8-6: Los Angeles
9-6: Los Angeles (dag van vertrek).

Wellicht heb je er iets aan, ik ben van mening dat er dan iets meer rust in jullie reis zit en je dus meer tijd hebt alles te zien.
Mocht je nog meer advies willen dan hoor ik het graag!
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
kristel88
Amerika-ontdekker

Bericht door kristel88 »

@Roelb Bedankt voor je reactie
San Diego wil ik echt graag heen en ik snap dat de natuur bij Monument Valley ook erg mooi is, maar ja ligt net te ver uit de richting denk ik.
7 á 8 uur rijden kan voor sommige mensen erg relaxed zijn, maar voor mij is rijden echt iets wat puur noodzakelijk is, heb namelijk last van wagenziekte en vind 4 á 5 uur in de auto echt de max op mijn vakantie! Natuurlijk kom je onderweg mooie dingen tegen, en dat wil ik ook niet missen, anders zou ik zo'n reis niet moeten gaan maken, reizen hoort er nu eenmaal bij, maar als het even kan vermijd is de 8 uur in de auto.
Ja ik had het gelezen op dit forum van de us89, erg vervelend, maar het is niet anders!
Die wijngebieden ga ik eens opzoeken, als koks lusten wij ook zeker een wijntje!

@Natalie21 Bedankt voor je reactie
Ik ga je planning eens nader bestuderen, sommige dingen zijn goeie tips, maar ook dingen die niet zo bij ons passen denk ik.
-De eerste stop in Merced zie ik niet zo zitten, is verder niet echt iets bijzonders en dan rijd ik liever meteen door naar Yosemite
-Bijna 2 dagen in LV zie ik niet zo zitten, lijkt me namelijk helemaal niet zo bijzonder om er lang te zijn, ik wil het gewoon gezien hebben.
-Is de tijd in Bryce niet te kort? van zonsondergang tot zonsopgang?
-Horshoebend en antylope canyon goede tips gaan we zeker langs!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

kristel88 schreef: 23-5 08:00 JFK - 11:35 SFO, naar het hotel(nog niet geboekt, nog wel van plan) met de BART, opfrissen, stad SF verkennen Overnachting SF
Ik zou meteen na aankomst in SF de auto meenemen, of op de dag dat je vertrekt een auto in het centrum huren. Het is erg omslachtig om eerst naar het vliegveld te reizen en dan weer de stad in te gaan.
kristel88 schreef: 29-5 Las Vegas wat later doorrijden naar Zion of meteen naar Bryce Canyon Overnachten in of rond Zion of Bryce Canyon
Een overnachting bij Zion is aan te raden. Op die manier kun je op je gemak met de shuttlebus het park in, als je alleen erdoorheen rijdt mis je veel van het park. Zie mijn wandelsite voor leuke wandelingen die niet veel tijd kosten.

Je vraagt bij de route van Nathalie of de tijd voor Bryce niet te weinig is, maar in jouw route heb je ook weinig tijd voor Bryce. Met een tussenstop in Zion heb je zelfs meer tijd voor Bryce. Je moet wel ergens de ruimte vandaan halen, en ik denk dat een dag minder bij LA wel zou kunnen.

Marianne
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

kristel88 schreef:San Diego wil ik echt graag heen en ik snap dat de natuur bij Monument Valley ook erg mooi is, maar ja ligt net te ver uit de richting denk ik.
Ik bedoelde natuurlijk het Grand Staircarse Escalante national monument (en omliggende gebieden zoals Vermilion Cliffs), en daar ben je al. Dat is zeg maar grofweg het gebied tussen/rond Zion, Bryce Canyon, Kenab en Page, waar je nu maar /1/ dag hebt gepland. Terwijl dit echt het meest indrukwekkende en bijzondere gebied in het zuidwesten van de US is. Als je een beetje sportief bent ingesteld kun je fantastische hikes maken, van een uurtje tot een hele dag. Op sommige plekken waan je je daadwerkelijk alleen op de wereld en sommige zijn heel bijzonder (zoals the Wave, maar goed, dat is dan wel een gebied waarvoor je een permit moet hebben).

Ook een rondleiding in bijvoorbeeld de Glen Canyon dam is erg leuk en gratis - maar dan moet je wel iets met engineering hebben denk ik.

Over LV zou ik echt nog een keer nadenken. 1 nachtje is wel erg kort. Er is zo veel te zien en te doen. Alleen al met een rondje wandelen langs en door de grote hotels mid-strip ben je een dag kwijt. Wellicht leuk om nog een show te bezoeken - je hebt enorme keuze: van musical tot theater, acrobatiek, muziek, illusionisten en nog veel meer; Of gewoon lekker uit eten met uitzicht op de strip: het terras van Mon Ami Gabi (Paris hotel) is erg leuk en als jullie kok zijn moet je tafelen toch zeker kunnen waarderen!

Wellicht zou je Las Vegas juist /na/ je bezoek aan Monument Valley en de Grand Canyon kunnen plannen. Dan van daaruit naar LA, en vanuit LA naar San Diego op en neer. Dat scheelt je wat afstand en creert meer tijd. Als de Tioga pass nog dicht is zou ik in dit schema Death Valley over slaan en inruilen voor een extra dagje in Utah. En daarmee maak je van Las Vegas ook een mooi uitrustpunt. Lekker even genieten van alles wat er te zien is, maar ook van een wijntje of cocktail aan de rand van het zwembad. Om dan weer uitgerust verder te trekken.

Verder is Antelope Canyon mooi, maar een hike in het ongerepte gebied tussen Page en Kenab eigenlijk veel mooier. Bijvoorbeeld naar de Hoodoo's of een van de hikes in Paria Canyon. Kost niets, terwijl je bij Antelope Canyon de lokale indianen economie fors sponsort. Niets mis mee, maar het wordt wel erg uitgebuit inmiddels.

Wellicht zou je een dagje Yosemite kunnen inruilen voor een dagje in Napa en Sonoma. Je hebt beperkte tijd, en er staan nu in feite drie dagen Yosemite NP. Mooi park hoor, maar in de beperkte tijd die je hebt lijken drie dagen mij erg lang, zeker ook omdat je ook naar San Diego wil. Tot slot zou ik dan ook de tijd in LA inkorten. Ook hier geldt: fantastische stad en genoeg te doen, maar de echte toeristische highlights heb je in een dag gezien. Ik kan verder een (gratis) avond bij de Griffith Observatory echt aanraden! Al is het alleen maar voor het uitzicht over LA.

Met het restaurant van Gordon Ramsey in LA heb ik geen ervaring. Nog niet zo lang geleden nog wel bij The Maze in London geweest. Ik moet zeggen, zelf als geboren criticus kon ik echt nergens iets op aanmerken.

Je hebt trouwens wel lekkere tijden geboekt om te vliegen zeg ;-). 07.30 vertrek vanuit LA, oef! En op de heenweg ook al midden in de nacht ;-). Tijdig assimileren, zeker met een horeca-ritme..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie die 3 dagen Yosemite nergens staan. :? Ik zou zeker niet nog andere dingen gaan inplannen, het is al vol genoeg zo.
Death Valley zou ik nu juist niet overslaan, daar komt TS toch ongeveer langs.
Wat je noemt in het gebied tussen Page en Kanab is natuurlijk mooi, maar voor een eerste reis met weinig tijd zou ik dat niet direct aanraden. Antelope Canyon is niet goedkoop maar toch zeer de moeite waard. Wellicht onderweg wat hoodoos (geen hoodoo's :wink: ) meenemen, maar het blijft keuzes maken.

Marianne
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Martin & Marianne schreef:Ik zie die 3 dagen Yosemite nergens staan. :? Ik zou zeker niet nog andere dingen gaan inplannen, het is al vol genoeg zo.
Death Valley zou ik nu juist niet overslaan, daar komt TS toch ongeveer langs.
25, 26, 27/5 Yosemite. Dat is best lang in verhouding tot de totale tijd. Als de Tioga pass dicht is en ze onderlangs richting Zion moeten dan is DV echt nog een aardige omweg en zou ik het overslaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De 25e gaan ze de auto ophalen en nog SF bekijken, dan blijft er die dag dus geen tijd over voor het park. De 27e vertrekken ze naar Bishop of Bakersfield. Het zal er van afhangen waar overnacht wordt, maar als dat buiten het park is zal er die dag ook weinig of geen tijd voor het park overblijven als de Tioga Pass dicht is. Dus 1 volle dag Yosemite. In dat in mei, prime time!
Van Bakersfield naar LV via DV is 2 uur langer dan rechtstreeks, en in 1 dag te doen. En de route is veel en veel mooier.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer