Jezus mijn hoofd draait al een aantal dagen van alles wat ik hier op het forum lees, zoveel informatie! Daarom zet ik er zelf maar even een berichtje op, misschien dat ik alles dan wat meer op een rijtje kan krijgen.

Allereerst zal ik ons even voorstellen en wat we van plan zijn.
Wij zijn een stelletje van Vriend 26 & ik 24 jaar, we willen graag op vakantie naar het westen van Amerika met als eerste een tussenstop in NY.
Onze vakantie gaat van maandag 20-5 t/m maandag 10-6. (3 weken)
Na een aantal dingen te hebben bekeken bij reisorganisaties, dit forum en internet, hebben we besloten het zelf te gaan regelen en hierdoor niet besparen op zozeer het geld maar wel het helemaal naar onze eigen wensen aanpassen, hoelang we ergens blijven etc.
Nu beseffen we dat 3 weken niet al te lang is, maar goed het is niet anders en een geldboom hebben we ook niet trouwens.
Vliegtickets zijn nog niet geboekt, maar daar wil ik niet te lang meer mee gaan wachten vandaar dit topic.
Wat wij willen zien/doen/beleven; We willen vanaf (AMS-BRU-DUS, maakt ons niet zoveel uit) vliegen naar NY om daar 2 á 3 dagen te blijven, waarna we door viegen naar San Fransico of LA, vanuit daar een auto huren en dingen zien zoals San Fransisco stad zelf, Alcatraz, Yosemite park, Grand Canyon, Bryce Canyon, evt Death valley en canyonlands, Las Vegas, Los Angeles stad zelf en Hollywood enzo, en de laatste dagen of net daarvoor een beetje kunnen relaxen aan het strand ofzo en dan terug vliegen vanaf LA of San Fransisco. (welke kant op is beter?)
Een hele hoop dingen dus. Verder willen we de vliegtickets kopen, hotel in NY vastleggen, het eerste hotel in het westen en het laatste hotel in het westen vastleggen en de autohuur. De rest willen we op de bonnefooi doen en pas zien als we daar zijn.
Mijn vragen zijn;
-Tips voor goeie vliegmaatschappijen met tussenstop in NY.
-Maakt het vliegveld in NY uit welke je kiest?
-Tips Hotels in NY
-Autohuur tips staan er al veel op dit forum. maar nog speciale tips met betrekking tot het huren van een auto? Mijn vriend is namelijk boven de 25, maar ik en nog net 24(wordt de maand erop pas 25) Dus een beetje jammer dat we net nog die extra verzekering moeten betalen, maar ik wil persee ook kunnen rijden omdat ik last kan hebben van wagenziekte en dan liever zelf achter het stuur zit.
-Wat is verstandig om meteen de auto die je huurt op te halen bij aankomst met het vliegtuig en daarmee naar de steden(LA/SF) te rijden, hoe zit het met parkeren etc.? of de auto pas ophalen als je gaat beginnen met de road-rit en in te leveren als je weer in de stad van vertrek aankomt?
-Wat voor een auto is het fijnst om in te reizen met 2 koffers als bagage, een Midi SUV?
-Wat zou een logische route zijn, met niet al te grote afstanden..Zo'n 3/4 uur per dag max.
-Tips voor Hotels in SF en LA?
Alvast bedankt en ik ga zeker nog heel dit forum doorspitten voor ik ga, maar hoop dat jullie me toch (ookal staat heel dit forum vol met tips) nog wat tips kunnen geven!