Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis trientje1990: Amerikareis 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
trientje1990
Amerika-newbie

Reis trientje1990: Amerikareis 2014

Bericht door trientje1990 »

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum en hoop langs deze weg een beetje tips & tricks te sprokkelen!
Samen met 2 vrienden ben ik van plan in het najaar volgend jaar een grote amerikarondreis te doen.

We hebben al eens samengezeten over wat we precies willen zien en doen, en hebben ongeveer een route uitgestippeld.
Mijn vriendin wou bv ABSOLUUT naar Yellowstone gaan.
Zouden jullie even jullie mening willen geven? (is dit doenbaar?, zijn er andere (en betere) bezienswaardigheden in de buurt?, zouden jullie het anders doen?,...)

San Diego
Palm springs
Kingman
Grand Canyon
Lake powell & Antelope canyon
Monument Valley
Grand junction
Denver
Grand Teton NP
Yellowstone NP
Bear Lake
Idaho Falls
Salt lake city
Capitol Reef
Zion NP
Bryce NP
Las vegas
Bakersfield
Yosemite NP
Sacramento
San Francisco
Santa Cruz & Carmel
Santa Barbara
Los angeles & Long beach
San diego

Hoeveel tijd & budget trekken we hier nu best voor uit?
We vinden het absoluut niet erg om propvolle dagen te hebben, maar willen toch wel een beetje genieten (het is en blijft vakantie e :wink: ) Zodoende vinden we het niet erg om op bepaalde plaatsen maar 1 nacht te spenderen, terwijl we in de grotere steden/NP's meerdere nachten willen blijven, om zo toch het max uit de bestemming te halen.
Qua overnachtingen zijn we helemaal niet kieskeurig, dat mogen motels, hotels, hostels, lodges zijn. Misschien nemen we zelfs een tent mee voor in de NP's te overnachten, maar hier zijn we nog niet helemaal over uit. Of zijn we goedkoper af door een camper te huren ipv een auto?

Alvast heel hard bedankt voor de tips!!
xx
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Amerikareis 2014

Bericht door eddepet71 »

Schrijf eerst je reis eens uit, bijv
Dag / van naar/ reisafstand/ wat te zien/voorkeur overnachting

Zo kan je zelf zien of het haalbaar is qua tijd en budget..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis trientje1990: Amerikareis 2014

Bericht door Martin & Marianne »

Het budget zal voor een groot deel afhankelijk zijn van het aantal dagen dat je wilt gaan. En van de vliegtickets. Daar kun je wel een idee van krijgen door eens wat bookingssites voor de prijzen van dit jaar te bekijken. Als je uitgaat van 800 euro pp zit je veilig denk ik. Van autohuur kun je ook een goed idee krijgen door een wat rond te kijken naar modellen en pakketten. Een tent voor de parken is erg leuk en scheelt veel geld. Je kunt dat combineren met hotels/motels.
Jullie hebben al een mooie route uitgestippeld. Meerdere dagen bij bijvoorbeeld Yellwostone is noodzakelijk. Ik zou zelf Denver laten vallen en via Moab naar Yellowstone rijden. Idaho Falls zou voor mij ook geen must zijn. Zion en Bryce kun je beter omdraaien. Maar verder heel mooi, zeker als je er voldoende tijd voor uittrekt.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2008-verslag voor een route met Yellowstone (waarbij opgemerkt moet worden dat we voor Yellowstone en Yosemite niet veel tijd hebben uitgetrokken omdat we daar al eens geweest waren).

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis trientje1990: Amerikareis 2014

Bericht door PSVwally »

Wanneer ik je route zo bekijk zeg ik dat je minimaal een volle maand nodig hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer