Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wendelien: graag jullie mening over onze SF-SF reis!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Wendelien: graag jullie mening over onze SF-SF reis

Bericht door Martin & Marianne »

Wendelien schreef:Waarom raden jullie 2 nachten bij zion aan en maar 1 in bryce?
Bryce is klein en je krijgt een goede indruk als je de uitzichtpunten langs de rim doet en een wandeling naar beneden zoals MacN al aangaf. De combinatie van de Navajo en Queens Garden is ook een mogelijkheid.
In Zion zijn de wandelingen wat gevarieerder en Springdale is ook leuk om te verblijven.
Ik had voor beide parken en onze tijdbesteding al naar mijn 2011-verslag verwezen, daaruit kun je een goede indruk krijgen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 23 feb 2013, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Waarom raden jullie 2 nachten bij zion aan en maar 1 in bryce?
Zoals MacN al schrijft, Zion is groter dan Bryce.
Van belang is echter wat jullie in een bepaald park willen doen.

Voorbeeldje:
Je kunt met je auto langs de rim van de Grand Canyon rijden, hier en daar bij een uitzichtpunt even kijken en wat fotos maken. Ben je in een halve dag klaar met de Grand Canyon.
Je kunt daar echter ook van de ene kant naar de andere kant lopen en 's nachts beneden in de canyon overnachten. Ben je 2 volle dagen mee bezig .....................
Nu noem ik 2 uitersten, maar daartussenin is er ook nog genoeg te doen.
Een goede voorbereiding en weten wat er te doen is, is hier dus essentieel en hetgeen je wil gaan doen bepaalt de tijd die je in een park nodig hebt.

Lees je daarom goed in en bekijk wat je in zo'n nationaal park allemaal kunt doen
Een goed hulpmiddel is deze site:
Nationale parken: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
Andere bezienswaardigheden: http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html
Fotoreportages: http://www.ontdek-amerika.nl/fotoreportages.html

Of deze site van national park service: http://www.nps.gov/findapark/index.htm
Klik, als je de pagina van een bepaald park hebt gevonden, op "plan your visit" voor alle activiteiten.
Onderaan het menu vind je, bij "view park map" , ook een kaart van he betreffende park

En Cees waarom zou jij kiezen om eerst naar yosemite te gaan en te eindigen in san francisco?
Door het tijdverschil met Nederland ben je de eerste dag(en) al om 4 of 5 uur 's morgens klaarwakker.
Maak daar positief gebruik van door de dag na aankomst vroeg uit San Francisco naar Yosemite te vertrekken.
Mis je de ochtendspits en heb je wat meer tijd voor Yosemite.
Een 2e reden waarom ik de dag San Francisco naar het einde heb geschoven is te voorkomen dat je in tijdnood komt.
In jouw schema in je 1e bericht kom je uit Monterey en diezelfde middag vertrekt je vliegtuig al.
Je hoeft maar iets van file of ander oponthoud te hebben en je zit in de zenuwen.
In mijn schema kom je 21/9 uit Monterey.
22/9 heb je de hele dag voor San Francisco. (dit is dus die dag die bij jouw schema op dag 2 stond)
en 23/9, jullie laatste vakantiedag, hoef je niet te stressen want je bent al in San Francisco.
Dit leek me allemaal wat rustiger. Realiseer je ook dat zo'n rondreis best inspannend is.
Op het eind dan nog een paar dagen rustig aan doen op je eindbestemming is best fijn ............... Maar daar kom je vanzelf achter.
Wendelien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Wendelien »

Bedankt Cees voor de links. Ik ga ze zeker doornemen.

Het enige waar ik nu nog mee zit, is wel of niet M onument valley. Ik zag dat de hotels bij monument valley en de ene in kayenta best prijzig zijn of vol..

Is het mogelijk om vanuit page naar monument valley te rijden en dan naar tusayan voor grand cayon, dus zonder overnachting. Of monument valley maar helemaal te skippen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar MV wilt is een overnachting daar wel erg mooi, maar je kuint er natuurlijk ook langs rijden, met de omweg door de afgesloten 89 scheelt dat ook niet veel meer.
Heb je voor overnachtingen ook naar de cabins en casita's bij Gouldings Campground gekeken? Zie http://www.gouldings.com.

Marianne
Wendelien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Wendelien »

Marianne, bedankt. Ik had de cabins nog niet gezien. Inderdaad goeie optie. Leuke afwisseling van alle hotels/motels.
Judith01
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Judith01 »

Wat een mooie reis gaat dat worden, ik verlang ook alweer terug!!!
Vergeet geen baseball wedstrijd mee te maken in LA en natuurlijk Hollywood en Beverly Hills te bezoeken. Verder is daar niet zoveel of je moet voor het strand gaan. Palm Springs is erg relaxed, een 55+ stadje. Mooi groen in een woestijnachtig landschap. San Fransisco is erg leuk, door de bouw op de heuvels ook heel veelzijdig. Hier ook zeker China Town, Fishermans Wharf en Pier 39 bezoeken. En over de beroemde brug rijden naar Sausalito natuurlijk. In Yosemite kun je ook Sequoia's zien als je wil, zo'n 40 minuten wandelen vanaf de parkeerplaats. Heen omlaag maar terug iets omhoog, hou daar rekening mee. Verder een veelzijdig park, erg groen met veel vissers/riviertjes, mooie vergezichten en op de hogere delen ligt zelfs nog sneeuw in de zomer. Je kunt er er net zoveel en zolang vermaken als je wil. De Grand Canyon bij zonsondergang is het mooist! Vergeet geen cd mee te nemen voor onderweg, er is daar in de omgeving geen radio ontvangst! De Red rocks zijn overigens ook prachtig, vlakbij Sedona te vinden. Route 66 is best erg saai... Ik zou er niet een tweede keer voor om rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer