Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis monique classens: Yellowstone in anderhalve dag.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis monique classens: Yellowstone in anderhalve dag.
Hallo,
Wij gaan in juli naar yellowstonepark en zullen daar aderhalve dag blijven.
Wij komen van de zuidkant binnen.
Wat raden jullie aan om te zien??
Wij zijn wel niet van het uren wandelen en rondkijken.
We hebben kinderen en die maken we daar ook niet blij mee.
We willen wel zoveel mogelijk zien.
Dank je.
Wij gaan in juli naar yellowstonepark en zullen daar aderhalve dag blijven.
Wij komen van de zuidkant binnen.
Wat raden jullie aan om te zien??
Wij zijn wel niet van het uren wandelen en rondkijken.
We hebben kinderen en die maken we daar ook niet blij mee.
We willen wel zoveel mogelijk zien.
Dank je.
Re: Yellowstone in anderhalve dag.
Ik vrees dat je in anderhalve dag in juli (hoogseizoen) niet veel zult kunnen zien.
Ik raad aan om old faithfull, gand canyon, mammoth hot springs, norris geyser, fountain paint pot en firehole lake zeker te doen
Ik raad aan om old faithfull, gand canyon, mammoth hot springs, norris geyser, fountain paint pot en firehole lake zeker te doen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Monique,
Je kunt eens in het noordwesten forum kijken, daar lopen aardig wat Yellowstone-topics. Kijk ook eens in onze reisverslagen (2004 en 2008).
Hoe oud zijn julile kinderen? En wat zijn de stops voor en na Yellowstone en waar overnachten jullie? In het park of erbuiten?
Yellowstone is niet echt een wandelpark, je hoeft niet bang te zijn dat je te veel gaat wandelen om de highlifhts te kunenn zien. Maar je zult wel met de auto/camper aardige afstanden af moeten leggen, en ook zo nu en dan eens een boardwalk moeten lopen.
Kijk ook eens naar het junior ranger programma.
Marianne
Je kunt eens in het noordwesten forum kijken, daar lopen aardig wat Yellowstone-topics. Kijk ook eens in onze reisverslagen (2004 en 2008).
Hoe oud zijn julile kinderen? En wat zijn de stops voor en na Yellowstone en waar overnachten jullie? In het park of erbuiten?
Yellowstone is niet echt een wandelpark, je hoeft niet bang te zijn dat je te veel gaat wandelen om de highlifhts te kunenn zien. Maar je zult wel met de auto/camper aardige afstanden af moeten leggen, en ook zo nu en dan eens een boardwalk moeten lopen.
Kijk ook eens naar het junior ranger programma.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Staat daar wel alles goed aan gegeven waar je heen moet rijden.
Ik weet in Bryce canyon rijd je gewoon 1 weg en dan zie je alles.
Misschien is dit een stomme vraag want ik zie dat elk deel in rondjes is gedeeld.
Ik had in gedachten als we vroeg in de middag aan komen meteen aan het zuidelijke rondje te gaan beginnen.
We willen graag buiten het park slapen.
Dus misschien iemand een idee??
Ik weet in Bryce canyon rijd je gewoon 1 weg en dan zie je alles.
Misschien is dit een stomme vraag want ik zie dat elk deel in rondjes is gedeeld.
Ik had in gedachten als we vroeg in de middag aan komen meteen aan het zuidelijke rondje te gaan beginnen.
We willen graag buiten het park slapen.
Dus misschien iemand een idee??
Als je buiten het park wil slapen kun je naar het plaatsje West Yellowstone. Dit dorpje heeft diverse hotels en ligt pal tegen de westelijke parkingang.
Of je kunt naar Gardiner, dit plaatsje ligt tegen de noordelijke ingang aan. (bij Mammoth Hotsprings)
Als je van het zuiden komt lijkt me West Yellowstone meer geschikt.
Door Yellowstone loopt een weg die de vorm heeft van een 8. Deze weg is 250 km lang en alle bezienswaardigheden liggen aan deze weg.
Kijk maar eens op de kaart van het park. Die kaart vind je hier: http://www.nps.gov/yell/index.htm Klik in linker menu op "view park map"
Of je kunt naar Gardiner, dit plaatsje ligt tegen de noordelijke ingang aan. (bij Mammoth Hotsprings)
Als je van het zuiden komt lijkt me West Yellowstone meer geschikt.
Door Yellowstone loopt een weg die de vorm heeft van een 8. Deze weg is 250 km lang en alle bezienswaardigheden liggen aan deze weg.
Kijk maar eens op de kaart van het park. Die kaart vind je hier: http://www.nps.gov/yell/index.htm Klik in linker menu op "view park map"
Als je maar 1½ dag hebt, kun je beter een lijstje maken met de dingen die je zéker wilt zien.
Anders ga je wat doelloos rondrijden en mis je de echte hoogtepunten.
En als je ook nog eens buiten het park logeert, moet je toch wel op en neer rijden om iets te zien.
Kun je er niet een dagje aanknopen? Dat zou zo veel schelen.
Anders ga je wat doelloos rondrijden en mis je de echte hoogtepunten.
En als je ook nog eens buiten het park logeert, moet je toch wel op en neer rijden om iets te zien.
Kun je er niet een dagje aanknopen? Dat zou zo veel schelen.
16x USA / 30 staten
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ze zullen Yellowstone fantastisch vinden.
Er is zo ontzettend veel te doen, vergis je niet. Even het zuidelijke rondje doen, doe je niet even zomaar. Daar kan je zo een hele dag zoet mee zijn incl alle bezienswaardigheden (die echt de moeite waard zijn!)
Bepaal dus van te voren wat je echt wilt zien!
Wij verbleven ook in West Yellowstone omdat we dat een prettige uitvalsbasis is met kinderen. Er is ook een Imax (leuk!) Mac D
, Wolf en Bear discovery centre. (leuk voor de kids!)
Het is even een klein stukje rijden naar de ingang van het park, maar er is genoeg te zien op de weg erheen in de vorm van wildlife etc.
(zo zit op de route vanaf West Yellowstone naar de ingang van het park al jaren een nest met Bald Eagles, super gaaf!)
Wat ik zou zo toevoegen op mijn lijstje: (rekening houdend met de kids)
Old Faithfull
Morning Glory Pool (leuke wandeling ook)
Grand Prismatic Spring
De kids kunnen ook deelnemen aan een ranger program. Genoeg te doen. Je raakt niet uitgekeken. Wij vonden 3 volle dagen nog te weinig.
Succes met plannen!
Er is zo ontzettend veel te doen, vergis je niet. Even het zuidelijke rondje doen, doe je niet even zomaar. Daar kan je zo een hele dag zoet mee zijn incl alle bezienswaardigheden (die echt de moeite waard zijn!)
Bepaal dus van te voren wat je echt wilt zien!
Wij verbleven ook in West Yellowstone omdat we dat een prettige uitvalsbasis is met kinderen. Er is ook een Imax (leuk!) Mac D

Het is even een klein stukje rijden naar de ingang van het park, maar er is genoeg te zien op de weg erheen in de vorm van wildlife etc.
(zo zit op de route vanaf West Yellowstone naar de ingang van het park al jaren een nest met Bald Eagles, super gaaf!)
Wat ik zou zo toevoegen op mijn lijstje: (rekening houdend met de kids)
Old Faithfull
Morning Glory Pool (leuke wandeling ook)
Grand Prismatic Spring
De kids kunnen ook deelnemen aan een ranger program. Genoeg te doen. Je raakt niet uitgekeken. Wij vonden 3 volle dagen nog te weinig.
Succes met plannen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel handig om even aan te geven hoe je verdere route er uitziet. En inderdaad hoe oud je kinderen zijn, dan kunnen we wat meer meedenken.
Waarom wil je buiten het park slapen?
Heb je onze 2004 3n 2008-verslagen als bekeken voor het Yellowstone-deel?
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl en op http://www.nps.gov/yell bij plan your visit en bepaal welke dingen je echt wilt zien.
Marianne
Waarom wil je buiten het park slapen?
Heb je onze 2004 3n 2008-verslagen als bekeken voor het Yellowstone-deel?
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl en op http://www.nps.gov/yell bij plan your visit en bepaal welke dingen je echt wilt zien.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Mijn kinderen zijn 13 en 11 jaar.
wij zijn met hun al eens geweest maar toen waren ze 4 en 2.
Nu willen wij hun al het moois laten zien en zelf dan nog iets wat wij niet hebben gezien.
Wij willen gewoon langs de route hotels pakken zodat we zelf kunnen beslissen waar en wanneer we stoppen.
Hier komt ie.
Dag 1 Vlucht naar LA.
Dag 2 Via pacific coast naar San Simeon.(of in de buurt)
Dag 3 Via de 1 naar San Francisco met rondrit.
Dag 4 San Francisco met alcatraz
Dag 5 Lake Tahoe en Reno
Dag 6 Van Reno naar Twin Falls
Dag 7 Twin Falls naar craters of the moon naar Yellowstone
Dag 8 Yellowstone park
Dag 9 Grand Teton naar Salt lake city.
Dag 10 Salt lake city naar Arches en Canyonlands.(hotel richting moab)
Dag 11 Capitol reef naar Bryce canyon.
Dag 12 Bryce canyon naar Grand Canyon(hotel williams)
Dag 13 Williams met stukje route 66 naar Las vegas.
Dag 14 Las vegas
Dag 15 Naar LA met rondrit naar sign, walk of fame,Rodeo drive en Venice beach.
Dag 16 Stranddag LA
Dag 17 Stranddag LA
Dag 18 Naar huis.
wij zijn met hun al eens geweest maar toen waren ze 4 en 2.
Nu willen wij hun al het moois laten zien en zelf dan nog iets wat wij niet hebben gezien.
Wij willen gewoon langs de route hotels pakken zodat we zelf kunnen beslissen waar en wanneer we stoppen.
Hier komt ie.
Dag 1 Vlucht naar LA.
Dag 2 Via pacific coast naar San Simeon.(of in de buurt)
Dag 3 Via de 1 naar San Francisco met rondrit.
Dag 4 San Francisco met alcatraz
Dag 5 Lake Tahoe en Reno
Dag 6 Van Reno naar Twin Falls
Dag 7 Twin Falls naar craters of the moon naar Yellowstone
Dag 8 Yellowstone park
Dag 9 Grand Teton naar Salt lake city.
Dag 10 Salt lake city naar Arches en Canyonlands.(hotel richting moab)
Dag 11 Capitol reef naar Bryce canyon.
Dag 12 Bryce canyon naar Grand Canyon(hotel williams)
Dag 13 Williams met stukje route 66 naar Las vegas.
Dag 14 Las vegas
Dag 15 Naar LA met rondrit naar sign, walk of fame,Rodeo drive en Venice beach.
Dag 16 Stranddag LA
Dag 17 Stranddag LA
Dag 18 Naar huis.
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is wel een heel vol schema. Weet je het zeker
?
Persoonlijk zou ik Moab laten voor wat het is. Je hebt toch geen tijd om er wat dan ook te zien ( of Yellowstone natuurlijk, dan heb je overal een stuk meer tijd). En dan nog is het erg krap overal, zelfs als je niet van wandelingen houdt.
Ga vanuit Salt Lake City naar Bryce of Zion. Misschien is Zion wat avontuurlijker voor tieners...?

Persoonlijk zou ik Moab laten voor wat het is. Je hebt toch geen tijd om er wat dan ook te zien ( of Yellowstone natuurlijk, dan heb je overal een stuk meer tijd). En dan nog is het erg krap overal, zelfs als je niet van wandelingen houdt.
Ga vanuit Salt Lake City naar Bryce of Zion. Misschien is Zion wat avontuurlijker voor tieners...?
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
is arches en canyonland niks dan??
Zou het niet weten.
Moab is alleen voor te slapen.
Zou het niet weten.
Moab is alleen voor te slapen.
het is een zeer strak schema moet ik zeggen. Als moab enkel is om te slapen zou ik dit overslaan en rechtstreeks naar Bryce gaan.
Craters of the moon is wel tof voor de kinderen, vooral als je je zaklamp meeneemt en in de grotten gaat.
Is er geen mogelijkheid om een extra dagje Yellowstone in te voeren?
Craters of the moon is wel tof voor de kinderen, vooral als je je zaklamp meeneemt en in de grotten gaat.
Is er geen mogelijkheid om een extra dagje Yellowstone in te voeren?
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Arches en Canyonlands zijn beide prachtig, maar je hebt er in dit schema gewoonweg geen tijd voor. Voor ieder park moet je toch wel ongeveer een dag uittrekken, excl. de reistijd ernaartoe. En op de dag dat je dit wilt bezoeken ga je ook nog aardig wat kilometers afleggen (min. 4 uur rijden), ofwel naar Moab ofwel de dag erna naar Bryce.
Om Arches en Canyonlands te bezoeken zou je eigenlijk op minimaal 2 of 3 overnachtingen in Moab moeten rekenen, anders is het eigenlijk de moeite van de omweg niet.
Om Arches en Canyonlands te bezoeken zou je eigenlijk op minimaal 2 of 3 overnachtingen in Moab moeten rekenen, anders is het eigenlijk de moeite van de omweg niet.
Groetjes Inge
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Moab is zoooooo leuk voor de kids van die leeftijd. Arches, Canyonlands is fantastisch, maar daar heb je dan echt meer tijd voor nodig.
En ik moet zeggen.......ik zou gek worden van het tempo wat je er op na houdt in bovenstaande schema. Je hebt geen moment rust.
De kinderen zijn dan wel wat ouder, maar ook zij zullen wellicht eens een dagje wat minder willen doen.
Ik zou inderdaad ook keuzes maken en wellicht Yellowstone overslaan.
En ik neem aan dat je in juli de hotels van tevoren wel hebt geboekt? Anders zou je her en der wel eens flink mis kunnen grijpen.
Ik zou de route nog eens heroverwegen en meer rust in bouwen. Nu lijkt het net een Japanner tour.......snel uitstappen, foto's maken en weer verder gaan.
En vergis je niet in de parken. Je bent zo 1 uur verder voordat je ergens bent.
En ik moet zeggen.......ik zou gek worden van het tempo wat je er op na houdt in bovenstaande schema. Je hebt geen moment rust.
De kinderen zijn dan wel wat ouder, maar ook zij zullen wellicht eens een dagje wat minder willen doen.
Ik zou inderdaad ook keuzes maken en wellicht Yellowstone overslaan.
En ik neem aan dat je in juli de hotels van tevoren wel hebt geboekt? Anders zou je her en der wel eens flink mis kunnen grijpen.
Ik zou de route nog eens heroverwegen en meer rust in bouwen. Nu lijkt het net een Japanner tour.......snel uitstappen, foto's maken en weer verder gaan.
En vergis je niet in de parken. Je bent zo 1 uur verder voordat je ergens bent.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb een beetje zitten kijken in reisbrochures.
En vanuit daar de autorondreizen bekeken.
Ik kan natuurlijk Arches en Canyonland overslaan en dan een dag langer in Yellowstone blijven.
Alles kan er staat niks vast.
En vanuit daar de autorondreizen bekeken.
Ik kan natuurlijk Arches en Canyonland overslaan en dan een dag langer in Yellowstone blijven.
Alles kan er staat niks vast.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij deden zoiets in 2008, maar dan wel in ruim 4 weken. Ik had je al naar mijn verslag verwezen. Mijn kinderen waren toen 13 en 15. Ik zou je echt aanraden om eens wat reisverslagen te lezen, dat is leerzamer dan reisbrochures.
En Zion is echt leuk met kinderen, en dat geldt ook voor Yosemite.
Als de vlucht nog niet vaststaat zou je ook een one way kunnrn overwegen, zeker als je naar Yellowstone wilt.
Marianne
En Zion is echt leuk met kinderen, en dat geldt ook voor Yosemite.
Als de vlucht nog niet vaststaat zou je ook een one way kunnrn overwegen, zeker als je naar Yellowstone wilt.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ben al bezig met lezen.
Zeer interresant.
One way is ook duurder omdat je dan met de huurauto zit.
Daar moet je dan ook weer iets voor betalen.
Zeer interresant.
One way is ook duurder omdat je dan met de huurauto zit.
Ik vond zelf Arches en de Canyonlands eigenlijk specialer dan Yellowstone, maar dat is natuurlijk weer heel persoonlijk.
Veel extra moet je niet bijbetalen. Voor ons was dit 50$ twee jaar terug. Maar als je hierdoor meerdere plaatsten kunt aandoen is dit mss wel het overwegen waard.monique classens schreef: One way is ook duurder omdat je dan met de huurauto zit.
Bij sommige maatschappijen is het trouwens gratis als je de auto in een andere staat aflevert
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ik ben het volledig eens met diverse opmerkingen hierboven : dat reisschema is gewoon niet te doen. Wij proppen nu ook wel altijd onze trips goed vol, maar dat van jullie...
.
De meeste forumleden trekken 2-3 weken uit voor ofwel de échte westkust, ofwel het zuidwesten ofwel het noordwesten, maar jullie willen dat allemaal doen in dezelfde reistijd...
.
Yellowstone is prachtig maar eigenlijk zinloos om dat te willen doen op 1 dag. Vergeet niet dat er maar 1 weg ( in de vorm van een cijfer acht) loopt en dat die dus "iedereen" neemt...en dat is niet bepaald weinig in het hoogseizoen.
Ik kan enkel maar aanraden om één en ander te herwerken en vooral...te schrappen. Op die manier kunnen jullie een bepaalde regio écht bezoeken en ten volle genieten van al dat moois.
Wij vertrekken binnen 2 weken opnieuw naar het zuidwesten en blijven oa, voor de tweede keer, 3 dagen in Moab, gewoon omdat daar zo veel te doen is. Misschien haal je uit onze onderstaande blogs nog iets nuttig.
En...vergeet de reisbrochures want die willen jou laten geloven dat je de ganse States kan bezoeken op n paar weken tijd...
. Ik raad aan om daarentegen reisblogs te lezen van forumleden, daar haal je zó veel méér echt nuttige info uit. Veel succes alvast met de planning 

De meeste forumleden trekken 2-3 weken uit voor ofwel de échte westkust, ofwel het zuidwesten ofwel het noordwesten, maar jullie willen dat allemaal doen in dezelfde reistijd...

Yellowstone is prachtig maar eigenlijk zinloos om dat te willen doen op 1 dag. Vergeet niet dat er maar 1 weg ( in de vorm van een cijfer acht) loopt en dat die dus "iedereen" neemt...en dat is niet bepaald weinig in het hoogseizoen.
Ik kan enkel maar aanraden om één en ander te herwerken en vooral...te schrappen. Op die manier kunnen jullie een bepaalde regio écht bezoeken en ten volle genieten van al dat moois.
Wij vertrekken binnen 2 weken opnieuw naar het zuidwesten en blijven oa, voor de tweede keer, 3 dagen in Moab, gewoon omdat daar zo veel te doen is. Misschien haal je uit onze onderstaande blogs nog iets nuttig.
En...vergeet de reisbrochures want die willen jou laten geloven dat je de ganse States kan bezoeken op n paar weken tijd...

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2286 Weergaves
-
Laatste bericht door Monique D
-
- 9 Reacties