Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ikkie: LA - SF in september. Welke wegen kiezen?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ikkie
Amerika-newbie

Reis Ikkie: LA - SF in september. Welke wegen kiezen?

Bericht door Ikkie »

Hoi iedereen,

met veel hulp van hier op het forum hebben we onze route vastgelegd. Deze ziet er als volgt uit:

Dag 1: Brussel - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA - Tusayan
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Tusayan - Page (namiddag al iets bezoeken rond Page)
Dag 7: Page en omstreken
Dag 8: Page - Springdale
Dag 9: Bryce Canyon
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Springdale - LV
Dag 12: LV + Hoover Dam
Dag 13: LV - Oakhurst (via Tioga Pass)
Dag 14: Yosemite NP
Dag 15: Oakhurst - SF (voormiddag nog in Yosemite en tegen avond naar SF)
Dag 16: SF
Dag 17: SF
Dag 18: SF - Brussel

Nu heb ik via Google al wat routes uitgestippeld om telkens van punt A naar punt B te geraken, maar aangezien de rit toch ook telkens een deel van de ervaring is zou ik graag weten of jullie tips hebben over welke de mooiste wegen zijn om te rijden?

Alvast bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Ikkie: LA - SF in september. Welke wegen kiezen?

Bericht door PSVwally »

LA - Tusayan
Normaal zou ik zeggen rij dit in 2 dagen via route 66, maar in 1 dag zou ik je dat afraden. Gewoon de snelste weg pakken, want dat is al lang genoeg.

Springdale moet je gebruiken als uitvalsdorp voor ZIon, niet voor Bryce. Dus van Page naar Bryce (of tropic) en dan naar Zion (Springdale).

Las Vegas - Oakhurst... wil je ook nog via Death Valley rijden? Dan zou ik dit stuk echt in 2-en delen. Dit is ook een heel erg lange rit namelijk. Ik zie alleen niet waar je dit zo 123 vanaf zou moeten halen zonder in je stedendagen te moeten snijden.

En als laatste de hamvraag.... in welke maand gaan jullie?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Volgens mij gaan ze in september ;) Van Las vegas zou ik via DVNP naar bv Bishop rijden en dan de volgende dag over Tioga Pass naar Yosemite maar Oakhusrt ligt nog een eind van de valley af. In Page heb je Glen Canyon Dam. Net zo groot als Hoover.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In je route-topic zag de route er wat anders (en beter) uit, je had toen nog een overnachting tussen Las Vegas en Yosemite. Als je via de Tioga Pass wilt rijden is LV - Oakhurst veel te ver en als je dat niet doet mis je erg veel moois.
En inderdaad: van Page naar Bryce, daar overnachten, en dan naar Zion.
Wat de wegen betreft: koop een Hallwag-kaart (nr 5 en eventueel ook 6) en kijk wat de scenic routes zijn. Meestal heb je weinig alternatieven. Maar zeker is dat de route van LV via Death Valley en de Tioga Passs mooier is dan de snellere route onderlangs!

Marianne
Ikkie
Amerika-newbie

Bericht door Ikkie »

Hoi iedereen,

Las Vegas is inderdaad toegevoegd ten nadele van DV. Mijn vriend is ingenieur en wil echt heel graag een bezoekje brengen aan Hoover Dam... Vandaar deze wijziging. Death Valley zullen we deze keer dus niet aandoen, dat komt later nog wel eens.

Begrijp ik jullie goed dat het niet mogelijk is om in 1 dag vanuit LV naar Oakhurst te rijden via de Tioga Pass?

De 3 nachten bij Zion zijn er gekomen omdat ik geen hotel in de buurt van Bryce vond die ons konden bekoren. Het dichtsbijzijnde was ook al ruim een uur rijden. Dan dacht ik "laten we dan maar opeens naar Zion gaan en Bryce een daguitstap maken". 2 uur rijden om iets te bezoeken is iets dat we in België ook vaak doen, dus dat lijkt me wel overbrugbaar?

In elk geval bedankt voor de tip over Hallwag kaart!

Groetjes,
Ikkie
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Over die 3 nachten Springdale. Kun je voor Bryce echt helemaal niets in Tropic of evt Panguitch vinden?
Begrijp ik jullie goed dat het niet mogelijk is om in 1 dag vanuit LV naar Oakhurst te rijden via de Tioga Pass?
Zet het eens in google maps zou ik zeggen.
1) Las Vegas - Oakhurst via de Tioga Pass, de snelste weg (niet door death valley) = 717 km - 8u38m zonder stops!
2) Las Vegas - Oakhurst via de tioga pass via death valley = 734km - 9u05m zonder stops!

Dus conclusie, JA het is te rijden puur qua km's, maar wil je ook stoppen onderweg om mooie dingen te bekijken dan zou ik echt NEE zeggen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De mooiste momenten voor Bryce zijn sunset, sunrise en stargazing. De sterren zien van Bryce is een aparte ervaring en veel beter dan in Zion. Wij hebben bij Bryce in oa Best Western Grand en Ruby's Inn gezeten. Weinig mis mee. Je wil beslist niet in het donker rijden tussen Zion en Bryce. En ja, Las Vegas naar Oakhurst is echt veel te ver in een dag imo. Niet dat het nooit gedaan is maar je mist te veel onderweg.
Ikkie
Amerika-newbie

Bericht door Ikkie »

"Wij hebben bij Bryce in oa Best Western Grand en Ruby's Inn gezeten. Weinig mis mee."

=> ik heb inderdaad deze hotels bekeken en proberen boeken, maar beiden zijn volzet :(
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bryce View lodge is wat eenvoudiger dan BW Grand maar je komt niet voor de luxe denk ik.
Of probeer anders Tropic eens, of Panguitch
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Is er ook niets meer beschikbaar via de officiële site van BW zelf? Wij hadden een paar weken terug hetzelfde (via Expedia en booking etc niets meer beschikbaar), maar op de officiële site van BW waren er nog wel kamers.
Ikkie
Amerika-newbie

Bericht door Ikkie »

Via de officiële site ook niets meer vrij en Bryce view lodge is ook volzet...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer