Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Amsterdamseparel: tips route las vegas - los angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Amsterdamseparel
Amerika-ontdekker

Reis Amsterdamseparel: tips route las vegas - los angeles

Bericht door Amsterdamseparel »

hallo, we gaan deze zomer (juli) met onze tieners een leukeUSA reis maken en kunnen nog wel wat tips gebruiken. tickets zijn geboekt.
we starten 4 dagen in ny en vliegen van daaruit naar las vegas, vanuit las vegas willen we een rondje rijden richting los angeles, alwaar we ergens in de buurt de vakantie eindigen met een paar dagen strand.
we zijn geen grote wandelaars, wel avontuurlijk ingesteld van tijd tot tijd :-) heel vaak erg grote stukken rijden willen we niet.
we hebben bewust gekozen om niet richting san francisco te gaan, dat doen we misschien een andere keer.

we hebben momenteel deze route bedacht.
dag 1-4 New York
Dag 5 NY- LV (we komen savonds aan, dus daarom in las vegas overnachten)
Dag 6 Las vegas
Dag 7 Las vegas richting Grand Canyon met een stukje route 66. Is er ergens een leuke plek om te overnachten?Graag tips.
Dag 8..... naar Grand Canyon , overnachten in omgeving Grand Canyon, is dat erg moeilijk op de bonnefooi een hotelkamer regelen?
Dag 9 Grand canyon -Page
dag 10 Page
dag 11 Page -Monument Valley-Moab
dag 12 Moab
dag 13 Moab
dag 14 Moab- Torrey / Capitol Reef
dag 15 Capitol reef- Bryce Canyon
dag 16 Bryce Canyon - Zion
dag 17 Zion
Dag 18 Zion - naar ? we moeten richting LA, las vegas hebben we al gehad , iemand tips voor leuke overnachting?
Dag 19 van ... naar los angeles
Dag 20 strand
Dag 21 strand
Dag 22 LOS Angeles- huis
op en aanmerkingen zijn welkom.
we hebben een aantal hotels reeds gereserveerd; dat zijn de plaatsen waar we iets langer zitten New York, Las Vegas (omdat het wel heelerg goedkoop aanbiedingkje was ) , Moab en de laatste paar dagen bij LA , de rest staat nog open misschien willen we dat ook open laten om ter plekke een motel of blokhut of iets dergelijks te boeken, we willen niet helemaal vastzitten, maar weten niet of dat verstandig is.
We willen in principe wel voor de kinderen een hotel zoeken met een zwembad(je), wij zijn verder blij met een schoon bed, rest is niet zo belangrijk.

Graag jullie tips.
Cees A
Amerikakenner

Re: Reis Amsterdamseparel: tips route las vegas - los angele

Bericht door Cees A »

Je route hieronder gekopieerd/geplakt en opmerkingen in rood ertussen gezet.

dag 1-4 New York
Dag 5 NY- LV (we komen savonds aan, dus daarom in las vegas overnachten)
Dag 6 Las vegas
Dag 7 Las vegas richting Grand Canyon met een stukje route 66. Is er ergens een leuke plek om te overnachten?Graag tips.
Las Vegas - Grand Canyon is een halve dag rijden. Waarom ergens overnachten ?
Blijf dan liever een dag langer in Las Vegas of in Grand Canyon (al naar gelang je interesse)

Dag 8..... naar Grand Canyon , overnachten in omgeving Grand Canyon, is dat erg moeilijk op de bonnefooi een hotelkamer regelen?
Met een gezin zou ik dat risico niet nemen. Probeer iets te reserveren in Tusayan (ligt tegen de ingang van Grand Canyon nat.park) of in het park zelf
Dag 9 Grand canyon -Page
dag 10 Page
dag 11 Page -Monument Valley-Moab
dag 12 Moab
dag 13 Moab
dag 14 Moab- Torrey / Capitol Reef
dag 15 Capitol reef- Bryce Canyon
dag 16 Bryce Canyon - Zion
dag 17 Zion
Dag 18 Zion - naar ? we moeten richting LA, las vegas hebben we al gehad , iemand tips voor leuke overnachting?
Tussen Las Vegas en Los Angeles is niet zoveel. Je zou in Twentynine Palms kunnen overnachten.
Ik zie echter meer in overnachten in Las Vegas, ook al ben je daar al geweest.
Je kunt van Zion bijvoorbeeld via Valley of Fire rijden, is je dag toch ver gevuld en slaap je in een stad met meer dan genoeg slaapplaatsen.
Info Valley of Fire: ------> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... epark.html
Fotoserie Valley of Fire: -----> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... groot.html
Een andere mogelijkheid is van Zion via Las Vegas doorrijden naar Death Valley, overnachten in Death Valley en dan de volgende dag doorrijden naar LA

Dag 19 van ... naar los angeles
Dag 20 strand
Dag 21 strand
Dag 22 LOS Angeles- huis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Amsterdamseparel schreef:Dag 7 Las vegas richting Grand Canyon met een stukje route 66. Is er ergens een leuke plek om te overnachten?Graag tips.
Je zou prima in een keer naar de GC kunnen rijden, en daar overnachten. Williams is ook een mogelijkheid. Als je in het park zelf wilt staan de 2e nacht zou ik dat van te voren boeken. Zeker voor 1 nacht zou ik dat aanraden, dan kun je ook de zonsondergang meemaken in het park, en met parkeren is het ook wel handig om in het park te overnachten.
Hou rekening met omrijden als je van de GC naar Page gaat in verband met de afsluiting van de 89. In jullie route komt het wat onhandig uit omdat je de 98 twee keer moet rijden nu.
In plaats van 2 nachten Page zou je ook 1 nacht Page en 1 nacht Monument Valley kunnen doen. Zie voor een leuke overnachting bij MV ons 2008-verslag.
Voor Zion zou je eens naar de Desert Pearl Inn kunnen kijken als je eens een mooie kamer en een mooi zwembad wilt. Niet goedkoop, maar erg leuk voor de afwisseling. De Canyon Ranch Motel ertegenover is ook een mogleijkheid, en een stuk goedkoper.
Amsterdamseparel schreef:Dag 18 Zion - naar ? we moeten richting LA, las vegas hebben we al gehad , iemand tips voor leuke overnachting?
Je zou via DV kunnen rijden en daar overnachten, zie daarvoor ook ons 2008-verslag.

Marianne
Amsterdamseparel
Amerika-ontdekker

Goed, overnachten midden juli dichtbij grand canyon is nog niet zo makkelijk te regelen of we moeten onze portemonnee flinkopentrekken.. We komen ook heel handig op een vrijdag daar aan..
Iemand nog tips daarvoor? Is er misschien een geheime locatie waar niemand nog kennis van heeft genomen? Hah. We zijn nu Williams aan het kijken, maar ik voel me geneigd om op de bonnefooi williams in te rijden, of is dat echt een heel slecht plan?
Nog een andere vraag, hoe weetik, als amerika maagd, welke wegen we het beste kunnen nemen? Iemand tips?
Alvast dank voor reacties.
arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

Amsterdamseparel schreef: We zijn nu Williams aan het kijken, maar ik voel me geneigd om op de bonnefooi williams in te rijden, of is dat echt een heel slecht plan?
Wij, gezin met 3 kids(13,15,18) hebben in Williams kamers bij het Highlander Motel( eigenaar komt uit België) geboekt, komend vanuit Las Vegas. Het is aan het begin van onze reis, voor de rest van de reis boeken we ter plekke zodat we alle vrijheid hebben.
Amsterdamseparel
Amerika-ontdekker

Ik heb toch nog vandaag in grand canyon village een kamer kunnen reserveren in maswick lodge
redelijk goedkoop voor 94 dollar. scheelt weer een uurtje rijden :thumbup:
De rest, hebben we voorgenoemen, gaan we echt op de gok..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Maswik lodge is mooi, dat scheelt een stuk rijden en Je hoeft niet naar een parkeeerplaats te zoeken. Ik zou wel ook de andere weekenden vastleggen want het zal niet altijd makkelijk zijn om iets te vinden. Annuleren kan vaak tot een dag van te voren gratis.

Marianne
Amsterdamseparel
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Maswik lodge is mooi, dat scheelt een stuk rijden en Je hoeft niet naar een parkeeerplaats te zoeken. Ik zou wel ook de andere weekenden vastleggen want het zal niet altijd makkelijk zijn om iets te vinden. Annuleren kan vaak tot een dag van te voren gratis.

Marianne
Ah okee

in het volgende weekend zitten we warschijnlijk in de omgeving van bryce canyon, daar kan het ook druk zijn? Ik zoek daar eigenlijk een soort van blokhutje voor 1 nacht of de nacht erns ergens bij zion national park , zal dat inderdaad moeilijk worden om dat te vinden?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Zoek voor een cabin (blokhutje) via Google met de woorden (voorbeeld voor Zion NP): zion national park lodging cabins

Bij de oostingang: Zion Mountain Ranch, zie: http://www.zmr.com/

Voor een verblijf bij Bryce Canyon kan je kiezen voor cabins in het plaatsje Tropic:
zie bij de AllesAmerikabeoordelingen meerdere opties: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... c&staat=UT
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Amsterdamseparel
Amerika-ontdekker

We zij er bijna klaar voor om binnenkort op reis te gaan, de plannen zijn nagenoeg gelijk gebleven op wat kleine details na. En een wat groter detail, bijna alle hotels en motels hebben we toch maar geboekt, waaronder een guest ranch :thumbup: . Alleen de 3 overnachtingen tussen moab en zion zijn nog niet geboekt en proberen we ter plaatse te boeken.

Ik zou graag als dat kan nog wat leuke route tips van jullie willen krijgen.

Vanuit moab tot aan zion , ik weet dat scenic route 12 een aanrader is.
Nog andere ritten die we moeten doen als we daar rijden ?
En tips? Absolute must see bij bryce bijvoorbeeld? En capitol reef?

We willen bij zion ook nog ergens gaan canyoneering, iemand nog een geheim adresje?

We gaan zeer waarschijnlijk na zion nog een nachtje vegas pakken en daarna door naar de kust.
Iemand ervaring daarmee ik las dat het in de zomer nog wel eens mistig kan zijn we zitten iets onder los angeles.

Nou goed, het gaat nu echt leuk en spannend worden. Yeah yeah yeah !
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Onder LA zal het wrs nog wel meevallen met de mist. Ik hoop voor je dat je rond Bryce en Zion nog een fatsoenlijk geprijsde overnachting kan vinden. Check Tropic voor Bryce, of Panchuits, al las ik hier laatst dat daar wat dingen mis waren met een hotel of hotels? Doe je Bryce op doorreis van capitol reef dan zou ook hatch nog een mogelijkheid zijn.
Voor Zion ben ik bang dat Hurricane de dichtsbijzijnde overnachtingsplek is. Springdale zal of ver of zijn of duur.
Als je echt wat Canyoning wilt doen, zou ik een deel vd narrows in Zion lopen. Let wel dat je voor de gehele wandeling een permit nodig hebt, maar wrs is dat voor vooral de kinderen toch te lang. http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/thenarrows.htm
Amsterdamseparel
Amerika-ontdekker

Ja, we zijn bij zion inderdaad met boejen in hurricane terecht gekomen.. Is dat heel erg? Geen idee wat ik van zo een stadje mag verwachten. Het waswel goedkoop. :oops:

Overnachtingen tussen moab en zion hebben we niet geboekt, ik zie wel.
Goh wat avontuurlijk haha. Er zit zelfs een weekend in..

Ik heb een aantal hotels en motels en hutjes opgeslagen in mn telefoon, dus moet toch goedkomen , toch, toch?
Tips?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer