Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MarcoenSimone: Denver-Yellowstone-Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MarcoenSimone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis MarcoenSimone: Denver-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door MarcoenSimone »

Beste allemaal,

Wij zijn vorig jaar voor het eerst naar Amerika geweest en verslaafd geraakt!!! Dit jaar willen we terug!!! Vorig jaar hebben we het klassieke rondje door het Zuidwesten gemaakt. Dit jaar willen we iets anders (maar nog wel een keer terug naar LV want dat vonden we echt te gek) en na lang wikken en wegen denken we nu aan Denver-yellowstone-Las Vegas en daarna nog een paar dagen Vancouver. We hadden nl. eerst LV- yellowstone-Seattle-Vancouver (en nog plaatsen daartussen natuurlijk) maar dat leek ons wel wat gehaast. Wel leek de afwisseling grote steden en het indianen bestaan ons erg leuk. ook vinden we de nationale parken super. Vorig jaar hebben we zion, bryce, grand canyon en yosemite gedaan.Wie heeft er tips?!?! Wat moeten we echt gaan zien, wat niet. Ik heb zoveel verslagen gelezen waar mensen dit forum prijzen dus ik ben benieuwd! :D Wij staan open voor alle tips voor zowel plaatsen, reizen, hotels en bezienswaardigheden! Onze reis ligt nog niet vast, we weten alleen dat we in juli gaan. Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Simone
MarcoenSimone
Amerika-ontdekker

Re: Reis Denver-yellowstone-Las Vegas

Dit zou het zo'n beetje worden, na wat gepuzzel.
Denver
Cheyenne
Rapid city
Cody
Yellowstone
Grand Teton
Salt lake city (?)
Moab
Page
Las Vegas
Vancouver

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.......

Groet,
Simone
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, leuk....alleen hoe lang heb je de tijd? Vooral als je ook nog Vancouver erbij pakt kan je wel eens tijd tekort komen.

Heb je Page de vorige keer niet bezocht? Je zou ook Capitol Reef en Scenic byway 12 http://www.scenicbyway12.com/ kunnen meepakken tussen Moab en Las Vegas.

Ten oosten van Rapid city ligt ook nog badlands.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat lijkt me een mooie route! Schrijf het eens per dag uit om te zien of er overal voldoende tijd is op die manier. Misschien heb je voor het eerste deel iets aan ons 2004-verslag. Ik zou 3 nachten uittrekken voor South Dakota (dus 2 volle dagen). Waarom Cheyenne?
Voor Yellowstone en Moab zie ons 2008-verslag.

Marianne
MarcoenSimone
Amerika-ontdekker

Fijn dat jullie mee willen denken! We zijn de vorige keer niet in Page geweest. Hebben toen Zion gedaan. Tsja.... Waarom Cheyenne, dit hebben we in een bestaande reis gezien. Als jullie een beter idee hebben dan graag!
Ik denk dat onze reis er zo uit gaat zien maar hij staat nog open voor verbetering.

Dag 1 Amsterdam Denver
Dag 2 Denver
Dag3 Denver Cheyenne
Dag 4 Cheyenne Rapid Ciry
Dag 5 Rapid City
Dag 6 Rapid City Cody
Dag 7 Cody Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellostone
Dag 10 Yellowstone Grand Teton
Dag 11 Grand Teton Salt Lake City (voor deze zouden we graag iets anders vinden, hebben we hebben gelezen dat SLC niet zo heel leuk is)
Dag 12 SLC Moab
Dag 13 Moab
Dag 14 Moab Monument Valley
Dag15 Monument Valley LV
Dag 16 LV
Dag 17 LV
Dag 18 LV Vancouver
Dag 19 Vancouver
Dag 20 Vancouver
Dag 21 Vancouver Amsterdam

Ik hoop dat jullie nog goede ideeën of tips hebben!
Heb gezien dat jullie al heel wat mooie reizen hebben gemaakt!!!
Alvast bedankt!

Groetjes Simone
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mooie trip. Toch even de vraag of Vancouver een must is voor deze trip?
Ik zou er een dag yellowstone/grand teton bij doen namelijk en een of 2 dagen Moab.

Ik denk dat je je voor die halve dag in SLC best kunt vermaken. Maar je zou de rit naar Moab ook via Vernal kunnen doen. Daar ligt Dinosaur NM nog in de buurt en Flaming Gorge.
Ik doe het stuk in Mei precies andersom en laat het even van het weer afhangen of ik via vernal naar Jackson rij of via SLC.

Ik weet niet of er bv een rodeo in Cheyenne is die dag, maar anders zou ik of eerst een stukje rocky mountain np meepakken ( bv via de peak to peak hw ban idaho springs naar estes park rijden. Daar even rondkijken en dan naar Cheyenne, of al verder richting de black hills rijden en Cheyenne als tussenstop meepakken.

Je gaat zowieso een leuke trip maken (y) dat staat vast
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis MarcoenSimone: Denver-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Als Denver geen must is zou ik het overslaan. Die dag kun je beter gebruiken, want zowel in South Dakota als in Yellowstone en bij Moab zou je wel een dag extra kunnen gebruiken. Rij vanuit Denver op de tweede dag zover mogelijk richting SD, bijvoorbeeld naar Hot Springs. Voor Mount Rushmore, Crazy Horse, Custer SP, Badlands, etc is 1 dag echt te weinig.
Van Grand Teton naar Moab zou zoals PSVwally zegt ook via Vernal kunnen. Je kunt ook de route nemen via SLC maar dan verder doorrijden. Wij reden in 2008 via de I70, dat is een prachtige weg. SLC overslaan en zo ver mogelijk doorrijden betekent meer tijd voor Moab, en met twee parken en nog veel meer bezienswaardigheden kun je die tijd wel gebruiken daar.
Als jullie nog niet in Page zijn geweest dan zou ik ook daar tijd voor proberen vrij te maken. Op weg van MV naar Page kun je Antelope Canyon bezoeken. Ook Horseshoe Bend is een stop waard. Misschien daarna nog doorrijden naar Kanab. Of Overnachten in Page las je nog meer in de omgeving wilt doen.
Zonder Vancouver heb je wat meer mogelijkheden. Is het niet handiger om dat op te nemen in een route met het noordwesten erin? Of doe een route van Denver, via Moab naar Yellowstone en eindig in Seattle.

Marianne
MarcoenSimone
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie tips! :thumbup: Wij gaan weer even puzzelen en dan laat ik van mij horen!!!

Simone
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nou daar wachten we daar maar op. Ik neem aan dat je van LV naar Vancouver gaat vliegen.
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

MarcoenSimone schreef: Tsja.... Waarom Cheyenne
Als je tussen 19-28 juli in Cheyenne bent, kun je de Frontier days meemaken. Een wildwest spektakel met heel veel verschillende activiteiten waaronder iedere dag een rodeo. Heb je meteen een goede reden om er naar toe te gaan. :wink:
MarcoenSimone
Amerika-ontdekker

Beste forumleden,

Na wat gepuzzel hebben we onze reis aangepast en het volgende is eruit gekomen:

Dag 1 Amsterdam Denver
Dag 2 Denver Estes Park
Dag 3 Estes Park
Dag 4 Estes Park Cheyenne Hot Springs
Dag 5 Hot Springs Rapid City ( Wind Cave, Custer, Crazy Horse)
Dag 6 Rapid City ( Mount Rushmore, Deadwood)
Dag 7 Rapid City Sheridan ( Devils Tower)
Dag 8 Sheridan Cody ( Buffulo Bill Museum)
Dag 9 Cody Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone Jackson (Grand Teton)
Dag 13 Jackson Vernal ( Flaming Gorge)
Dag 14 Vernal Moab
Dag 15 Moab (Arches Canyonland)
Dag 16 Moab MV
Dag 17 MV Page ( Antelope Canyon)
Dag 18 Page LV
Dag 19 LV
Dag 20 LV
Dag 21 LV Amsterdam

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Tips en adviezen zijn erg welkom!!!

Groet,
Simone
MarcoenSimone
Amerika-ontdekker

We zitten nu alleen nog te twijfelen om van Jackson via Vernal (zoals het nu staat) of van Jackson via Salt Lake City naar Moab te gaan. Dit omdat we dan een beetje afwisseling tussen natuur en steden hebben. Of Vernal moet erg mooi zijn. Iemand daar ideeën over??

Groet,
Simone
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Vernal is niet meer, vind ik tenminste, dan een overnachtingsplaats. Een overnachting daar geeft je wel de mogelijkheid eventueel Flaming Gorge N.R.A. en/of Dinosaur National Monument te bezoeken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou dag 5,6 &7 proberen in 2 dagen te doen en dan een dag extra bij Moab. Verder :thumbup: mooie trip
MarcoenSimone
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tips!! We gaan voor Vernal en hebben een extra dag bij Moab!!

Groetjes Simone
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer