Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis krilin: rondreis met opa & oma juli 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
krilin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis krilin: rondreis met opa & oma juli 2013

Bericht door krilin »

Hallo allemaal,
Nog even een korte introductie misschien, wij zijn een koppel uit Roeselare met een zoon
van 8 jaar en doen deze zomer een rondrit samen met mijn man zijn ouders mee.
Opa & oma zijn beiden 71 jaar en nog heel actief, enkel opa heeft een beetje last
soms met het ver lopen wegens 2 nieuwe knieën en een nieuwe heup, al flink wat
wisselstukken zeg ik dan maar :wink:
Wij hebben onze reis laten boeken door een reisbureau wegens het stressniveau die te hoog
opliep voor mij toen ik overwoog om het zelf te doen.
Ook zijn we grote Disneyfans en dus was ons programma erop toegelegd dat we dit zeker
gingen doen.
10 jaar geleden hebben we al eens Florida gedaan en verder zijn we toch frequente reizigers
maar de voorbij jaren was dat meer puur strandvakantie's met vliegtuig.
Dus hierbij volgt ons schema:

21 juli San Francisco; Marriott Marquis
22 juli San Francisco; Marriott Marquis
23 juli San Francisco; Marriott Marquis
24 juli Yosemite, El Portal; Cedar Lodge
25 juli Bishop; BW plus Bishop Holiday Spa Lodge
26 juli Las Vegas; Circus Circus
27 juli Las Vegas; Circus Circus
28 juli Bryce Canyon; BW Ruby's Inn
29 juli Page; Lake Powell Resort
30 juli Page Lake Powell Resort
31 juli; Monument Valley; The View Hotel
1 augustus Grand Canyon; Kachina Lodge
2 augustus Grand Canyon; Kachina Lodge
3 augustus Needles; BW Colorado River Inn
4 augustus Anaheim; BW plus Stovalls Inn
5 augustus Anaheim; BW plus Stovalls Inn
6 augustus Anaheim; BW plus Stovalls Inn
7 augustus Los Angeles; Sheraton downtown
8 augustus Los Angeles; Sheraton downtown
9 augustus Vertrek naar huis ...

Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik hier de hotels bij vermelde maar heb het voor de zekerheid toch gedaan.
Anders, een beginnersfoutje vrees ik.
Benieuwd naar jullie tips en commentaar!
Groetjes, Linda
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis krilin: rondreis met opa & oma juli 2013

Bericht door PSVwally »

Kun je uberhaupt nog iets veranderen?

Je hebt heel weinig tijd in yosemite. Daar zou ik een dag Page of Grand Canyon voor opofferen. Of kort yosemite doen en Zion een dag toevoegen tussen Las Vegas en Bryce.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Ik zou een nachtje meer voorzien in Yosemite en eentje in Zion; en daarvoor eentje opofferen in Page en in GC.

Yosemite is heel groot en afwisselend. Als je niet meer kan verschuiven, bereidt je dan heel goed voor. Bekijk de kaart, lees je in, vertrek vroeg uit SF, en beslis wat je zeker wilt zien.

Zion is mooi, en een klein stukje van de de Narrows-hike zou voor jouw zoon ongetwijfeld een hoogtepunt zijn;

In Page is een nacht voldoende indien jullie geen bootje gaan huren om op de lake te gaan of geen grote uitstappen gaan doen. Jullie gaan wellicht Antelope canyon en Horseshoe bend bezoeken?

Idem voor GC, 2 nachten is mooi maar niet noodzakelijk.

Jullie zitten nu in een druk weekend in LV; jouw reisbureau moet in staat zijn om zonder kosten nog enkele wijzigingen door te voeren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Linda, jullie gaan een mooie vakantie tegemoet. Zeker voor een reisbureau vind ik het helemaal niet zo’n slechte reis. :roll: Wel ben ik het met PSVWally en Jerommeke eens dat je beter een dag extra in Yosemite kan blijven en een dagje Zion kan tussenvoegen.

Die dag Yosemite kan je winnen door een dag minder te verblijven in San Francisco. Je kan de belangrijkste dingen in SF in één dag bekijken. Met de cable car van Union Square naar Fisherman’s wharf, een bezoek aan Alcatraz, een terrasje bij Ghiradelli square (daar parkeer je dan opa en oma :P ), lopen met je zoon langs Fishermans wharf, kijk naar de zeehonden die vast wel ergens zitten te luieren of je bekijkt de schepen in het San Francisco Maritime National Historical Park (bij de Hyde Street Pier). Ook kan je nog wat rondrijden met de auto, bijvoorbeeld de Golden Gate brug over naar het uitzichtpunt aan de andere kant van de brug (let op, je hebt tegenwoordig voor de Golden Gate brug een elektronisch tolding nodig).

De volgende dag kan je dan al naar Yosemite NP. Het Wawona-hotel in Yosemite is een mogelijkheid die dag. Het heeft nog vrije kamers op 23 juli. Van SF daarheen is ongeveer 4 uur rijden. De Mariposa Grove met de reuze sequoia-bomen ligt daar vlak bij. Die zou je dan ’s middags kunnen gaan bekijken. De volgende dag kan je dan naar de vallei rijden en onderweg Glacier Point bekijken en daarna de vallei bezoeken en overnachten in El Portal. Zo heb je niet alleen meer tijd om al het moois van Yosemite te zien, maar geeft het ook wat meer rust.

De dag Zion kan je inderdaad het beste winnen door een dagje Page minder te doen. Zion is zeker voor opa in verband met de hitte een fijnere “attractie” dan Page. In Springdale heb je, als je mooi (en duur) wilt zitten de Desert Pearl Inn.

Voor de rest ziet je schema er niet slecht uit. Twee volle dagen voor Disneyland en Disney California Adventure Park zal je zoon leuk vinden. Kijk even naar combi toegangskaarten.

Voor wat betreft je hotels, ook dat heb ik wel slechter gezien bij reisbureaus. Zo zit je in de Kachina Lodge bij de Grand Canyon heel goed voor wat betreft zonsondergang en zonsopkomsten (vlak bij de rand) en ook de The View Hotel en Ruby’s Inn zijn prima keuzes.
Circus Circus zal je zoon prachtig vinden. Je hebt er een arcade, een soort kermis, helemaal gericht op kinderen. Alleen de ligging is niet helemaal je van het. Als je ’s avond met je zoon en opa en oma de “buitenatttracties” wilt zien (de boten bij Treasure Island, de fonteinen bij Bellagio en de vulkaan bij de Mirage, dan moet je wel een stukje lopen (of achterlangs rijden en je auto bij één van die hotel neerzetten.)

Het hotel waar ik een beetje vraagtekens bij heb is het hotel in LA. Dat ligt in downtown LA. Weliswaar vlakbij een metro maar niet in de buurt van de Hollywood Boulevard of de Universal Studios. Het hangt er dus een beetje van af wat je in LA wilt doen of het een goede keuze is.

Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer