Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Flexs: Eerste keer Amerika
Reis Flexs: Eerste keer Amerika
Hoi allemaal,
Met veel interesse heb ik al grote gedeeltes van het forum gelezen, ter voorbereiding op onze eerste reis naar Amerika. We zijn van plan om zelf te rijden met een huurauto (zoals ik lees is dat goed te doen) en dan de volgende planning aan te houden:
Dag Locatie
1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 SF - Yosemite np
4 Yosemite np
5 Yp - Death Valley
6 DV - Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas - Zion
9 Zion
10 Zion - Bryce Canyon
11 BC - Lake Powell
12 LP - Grand Canyon
13 Grand Canyon
14 GC- Palm Springs (Joshua Tree np)
15 PS - Los Angeles
16 Los Angeles
17 LA - Pismo
18 Pismo - San Fransisco
19 SF - Amsterdam
Wat vinden jullie van deze reisplanning?
Hoe raden jullie aan te gaan boeken, gewoon via bookings.com ofzo? Als er nog tips zijn voor overnachtingsplekken, dan zijn wij daar zeker in geinteresseerd!
Eventueel kunnen we nog twee extra dagen toevoegen als jullie nog tips hebben, maar dit lijkt het goedkoopst met de vlucht.
Groetjes en alvast bedankt voor jullie commentaar!
M&A
Met veel interesse heb ik al grote gedeeltes van het forum gelezen, ter voorbereiding op onze eerste reis naar Amerika. We zijn van plan om zelf te rijden met een huurauto (zoals ik lees is dat goed te doen) en dan de volgende planning aan te houden:
Dag Locatie
1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 SF - Yosemite np
4 Yosemite np
5 Yp - Death Valley
6 DV - Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas - Zion
9 Zion
10 Zion - Bryce Canyon
11 BC - Lake Powell
12 LP - Grand Canyon
13 Grand Canyon
14 GC- Palm Springs (Joshua Tree np)
15 PS - Los Angeles
16 Los Angeles
17 LA - Pismo
18 Pismo - San Fransisco
19 SF - Amsterdam
Wat vinden jullie van deze reisplanning?
Hoe raden jullie aan te gaan boeken, gewoon via bookings.com ofzo? Als er nog tips zijn voor overnachtingsplekken, dan zijn wij daar zeker in geinteresseerd!
Eventueel kunnen we nog twee extra dagen toevoegen als jullie nog tips hebben, maar dit lijkt het goedkoopst met de vlucht.
Groetjes en alvast bedankt voor jullie commentaar!
M&A
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Flexs: Eerste keer Amerika
Welke periode gaan jullie?
Op zich geen verkeerd schema, alleen de dag van Yosemite naar DV is een vrij lange rijdag, maar wel goed te doen, je zal alleen wat dingen onderweg moeten overslaan.
Boeken kan vooruit, maar is eigenlijk alleen nodig in de nationale parken, ook afhankelijk van de tijd van het jaar.
Verder is er altijd ergens wat te vinden.
Op zich geen verkeerd schema, alleen de dag van Yosemite naar DV is een vrij lange rijdag, maar wel goed te doen, je zal alleen wat dingen onderweg moeten overslaan.
Boeken kan vooruit, maar is eigenlijk alleen nodig in de nationale parken, ook afhankelijk van de tijd van het jaar.
Verder is er altijd ergens wat te vinden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad wel even goed te weten in welke periode jullie gaan. Met een of 2 extra dagen zou ik zeker nog een overnachting tussen Yosemite en Death Valley doen (zie bijvoorbeeld on 2004 en 2006-verslag voor die route). En je zou dan ook nog Monument Valley kunnen toevoegen.
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hallo,
Zou je misschien ook even kunnen vermelden in welke periode je gaat? Als je bv april/mei/evt begin juni gaat zouden er nog passen tussen yosemite en death valley dicht kunnen zijn en sneeuw in zuid Utah kunnen liggen.
Als je nog dagen kunt bijvoegen zou ik sowieso een dag extra tussen Pismo en San Francisco zetten. Wij deden al van een uur of 9 tot 16 om van Pismo naar Monterey te komen, zonder echt lange wandelingen te maken.
Ook evt een extra dag tussen Yosemite en Death Valley zetten.
Kan dat niet dan kun je ook multicity tickets boeken. Dit hoeft niet persé duurder te zijn dan een retourticket. Dan zou je bv het stuk tussen de GC en Palms Springs/LA kunnen overslaan en wat meer tijd aan de andere steden/parken kunnen geven en evt zelfs Monument Valley toevoegen. (in dat geval beginnen of eindigen in LA)
Boekingen, ik zou afhankelijk dus van wanneer je gaat wel wat hotels boeken. Iig als je wilt overnachten in de nationale parken moet je er optijd bijzijn, want de 'goedkope' plekken zijn vaak snel weg. Er zijn zoveel boeking sites die gewoon heel goed zijn, maar let wel op dat sommige andere voorwaarden hebben. Ik boek bv niet alles van te voren, omdat ik wat speelruimte wil hebben. Ik boek dus regelmatig een dag van te voren, of op de dag zelf bv in een fastfood restaurant waar free Wifi is. Maar mocht het bv aangeraden worden om van te voren te reserveren, dan probeer ik zoveel mogelijk te hotels te boeken die nog te annuleren zijn. Behalve bookings ,heb je ook nog trivago, e-bookers, hotels.com, Expedia en zo zullen er nog wel meer zijn. Controleer ook altijd de eigen sites van hotels.
Zou je misschien ook even kunnen vermelden in welke periode je gaat? Als je bv april/mei/evt begin juni gaat zouden er nog passen tussen yosemite en death valley dicht kunnen zijn en sneeuw in zuid Utah kunnen liggen.
Als je nog dagen kunt bijvoegen zou ik sowieso een dag extra tussen Pismo en San Francisco zetten. Wij deden al van een uur of 9 tot 16 om van Pismo naar Monterey te komen, zonder echt lange wandelingen te maken.
Ook evt een extra dag tussen Yosemite en Death Valley zetten.
Kan dat niet dan kun je ook multicity tickets boeken. Dit hoeft niet persé duurder te zijn dan een retourticket. Dan zou je bv het stuk tussen de GC en Palms Springs/LA kunnen overslaan en wat meer tijd aan de andere steden/parken kunnen geven en evt zelfs Monument Valley toevoegen. (in dat geval beginnen of eindigen in LA)
Boekingen, ik zou afhankelijk dus van wanneer je gaat wel wat hotels boeken. Iig als je wilt overnachten in de nationale parken moet je er optijd bijzijn, want de 'goedkope' plekken zijn vaak snel weg. Er zijn zoveel boeking sites die gewoon heel goed zijn, maar let wel op dat sommige andere voorwaarden hebben. Ik boek bv niet alles van te voren, omdat ik wat speelruimte wil hebben. Ik boek dus regelmatig een dag van te voren, of op de dag zelf bv in een fastfood restaurant waar free Wifi is. Maar mocht het bv aangeraden worden om van te voren te reserveren, dan probeer ik zoveel mogelijk te hotels te boeken die nog te annuleren zijn. Behalve bookings ,heb je ook nog trivago, e-bookers, hotels.com, Expedia en zo zullen er nog wel meer zijn. Controleer ook altijd de eigen sites van hotels.
Bedankt voor alle reacties, leuk om te lezen. De periode waarin we willen reizen is is tussen 23 augustus en 14 september, waarin we maximaal 21 dagen willen reizen.
Naar een multicity ticket hebben we al wel eens gekeken, maar we hadden toen het idee dat dat een stuk duurder was en dat we dan toch een deel van de tocht missen. We zullen dit nog eens bekijken!
Welke overnachtingsplaats zouden jullie aanraden tussen yosemite en death valley?
Bedankt alvast!
Naar een multicity ticket hebben we al wel eens gekeken, maar we hadden toen het idee dat dat een stuk duurder was en dat we dan toch een deel van de tocht missen. We zullen dit nog eens bekijken!
Welke overnachtingsplaats zouden jullie aanraden tussen yosemite en death valley?
Bedankt alvast!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of je voor dit jaar kijkt, maar een groot deel van de verslaafden hier zoekt altijd wel een tijdje naar tickets voordat ze boeken..of er moet hier op het forum een interessante link worden neergezet om te boeken. Vaak zijn er rond december/januari altijd wel mooie aanbiedingen... Verder zijn ticketprijzen zo veranderlijk als de AEX beurs.
Als ik nu bv op kayak.com kijk,
2 personen en ik tik in retour Ams - SFO heen 23 augustus, terug 11 september dan kom ik uit op €747 pp
Tik ik multicity in en dan 23 augustus Ams - Lax en 11 sept terug PHX - Ams , dan kom ik uit op €700 pp
Kijk ik nu bv op arkefly voor een retourtje SF(Oak) heen op 25aug en terug op 15sep (dan kom ik wel een dag langer uit qua planning) dan is het zeg 650 pp... wel wat lower budget vliegen, maar wat ik zie qua reistijden wel ideaal
Uw reissom
Prijs deelnemer 1 € 738,00
Prijs deelnemer 2 € 738,00
Kassakorting € -200,00
Boekingskosten € 15,00
Totale reissom € 1.291,00
Inclusief alle belastingen en toeslagen
Tussen Yosemite en death valley zullen de meeste kiezen om tijd te spenderen aan de tioga pass, bodie en rond mono lake. Dus dan zou je kunnen overnachten in het gebied rond Mammoth Lakes en Bishop.
Als ik nu bv op kayak.com kijk,
2 personen en ik tik in retour Ams - SFO heen 23 augustus, terug 11 september dan kom ik uit op €747 pp
Tik ik multicity in en dan 23 augustus Ams - Lax en 11 sept terug PHX - Ams , dan kom ik uit op €700 pp
Kijk ik nu bv op arkefly voor een retourtje SF(Oak) heen op 25aug en terug op 15sep (dan kom ik wel een dag langer uit qua planning) dan is het zeg 650 pp... wel wat lower budget vliegen, maar wat ik zie qua reistijden wel ideaal
Uw reissom
Prijs deelnemer 1 € 738,00
Prijs deelnemer 2 € 738,00
Kassakorting € -200,00
Boekingskosten € 15,00
Totale reissom € 1.291,00
Inclusief alle belastingen en toeslagen
Tussen Yosemite en death valley zullen de meeste kiezen om tijd te spenderen aan de tioga pass, bodie en rond mono lake. Dus dan zou je kunnen overnachten in het gebied rond Mammoth Lakes en Bishop.
Hoi PSVWally,
Daar hebben wij inderdaad ook naar zitten kijken, maar we wisten niet dat ze t/m morgen 200 euro kassakorting geven, bedankt voor de tip dus (dat wordt snel boeken)! Het lijkt me dat we voor deze prijs (of iets in die buurt) op deze relatief korte termijn niet meer kunnen boeken.
We moeten dan echter wel van zondag 25 aug t/m donderdag 12 september, want later kunnen we niet ivm werk (en vroeger is 200 euro pp duurder).
We landen dan wel op San Francisco (Oakland), maakt dat nog wat uit?
We zouden dan dus de 19 dagen hebben zoals bovenstaand vermeld. Is dit wel een goede route of is zijn er dingen echt af te raden (zoals afstand Yosemite NP naar Death Valley)?
Het vluchtschema zou er dan zo uit zien, landen we dan in SF op zondag en komen we op de vrijdag terug in amsterdam (ben niet zo goed met de tijdverschillen)?
Heenreis zo 25-8-2013
Vanaf Amsterdam
met ArkeFly, Economy
vertrektijd: 08:15 uur
aankomsttijd San Francisco OAK: 11:25 uur lokale tijd
vluchtnummer: OR 315
Terugreis do 12-9-2013
Vanaf San Francisco OAK
met ArkeFly, Economy
vertrektijd: 15:25 uur lokale tijd
aankomsttijd Amsterdam: 11:55 uur
vluchtnummer: OR 312
Bedankt!
Groetjes,
M&A
Daar hebben wij inderdaad ook naar zitten kijken, maar we wisten niet dat ze t/m morgen 200 euro kassakorting geven, bedankt voor de tip dus (dat wordt snel boeken)! Het lijkt me dat we voor deze prijs (of iets in die buurt) op deze relatief korte termijn niet meer kunnen boeken.
We moeten dan echter wel van zondag 25 aug t/m donderdag 12 september, want later kunnen we niet ivm werk (en vroeger is 200 euro pp duurder).
We landen dan wel op San Francisco (Oakland), maakt dat nog wat uit?
We zouden dan dus de 19 dagen hebben zoals bovenstaand vermeld. Is dit wel een goede route of is zijn er dingen echt af te raden (zoals afstand Yosemite NP naar Death Valley)?
Het vluchtschema zou er dan zo uit zien, landen we dan in SF op zondag en komen we op de vrijdag terug in amsterdam (ben niet zo goed met de tijdverschillen)?
Heenreis zo 25-8-2013
Vanaf Amsterdam
met ArkeFly, Economy
vertrektijd: 08:15 uur
aankomsttijd San Francisco OAK: 11:25 uur lokale tijd
vluchtnummer: OR 315
Terugreis do 12-9-2013
Vanaf San Francisco OAK
met ArkeFly, Economy
vertrektijd: 15:25 uur lokale tijd
aankomsttijd Amsterdam: 11:55 uur
vluchtnummer: OR 312
Bedankt!
Groetjes,
M&A
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou dan iets als dit kunnen doen...zit nog aardig vol, maar je krijgt een leuk 1e beeld.
Ik heb al je dagen San Francisco op het einde gezet, zodat je daar dan op het einde rustig de tijd hebt... Nadeel is dan wel dat je op vrijdag en zaterdag in Las Vegas bent en dat is duurder.
Je zou overigens ook arkefly eens kunnen bellen en vragen hoeveel het kost als je vliegt op LA en terugvliegt vanaf Las Vegas als dat kan op die dagen.
25 ams - san francisco
26 san francisco - yosemite
27 yosemite
28 yosemite - mammoth lakes
29 mammoth lakes - death valley
30 death valley - las vegas
31 las vegas
1 las vegas - zion
2 Zion - Bryce
3 bryce - page
4 page - grand canyon
5 grand canyon - kingman
6 kingman - Los Angeles
7 LA
8 LA - Cambria
9 cambria - san francisco
10 san francisco
11 san francisco
12 oak - naar huis
13 aankomst thuis
Ik heb al je dagen San Francisco op het einde gezet, zodat je daar dan op het einde rustig de tijd hebt... Nadeel is dan wel dat je op vrijdag en zaterdag in Las Vegas bent en dat is duurder.
Je zou overigens ook arkefly eens kunnen bellen en vragen hoeveel het kost als je vliegt op LA en terugvliegt vanaf Las Vegas als dat kan op die dagen.
25 ams - san francisco
26 san francisco - yosemite
27 yosemite
28 yosemite - mammoth lakes
29 mammoth lakes - death valley
30 death valley - las vegas
31 las vegas
1 las vegas - zion
2 Zion - Bryce
3 bryce - page
4 page - grand canyon
5 grand canyon - kingman
6 kingman - Los Angeles
7 LA
8 LA - Cambria
9 cambria - san francisco
10 san francisco
11 san francisco
12 oak - naar huis
13 aankomst thuis
-
- Amerikafan
- Partner van: RemcoUSA
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Tussen Yosemite en death valley ligt het Sequioa np. Dit is een prachtige route en wij wonden het erg indrukwekkend die gigantische bomen. Zonde als je die over zou slaan..
Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar de route via de Tioga Pass is toch ook mooi? En voor Sequoia NP is eigenlijk geen tijd in het voorstel van Paul.
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In zn eerste eigen route ook niet. Maar Dat was de reden dat ik het ook via de tioga pass schreef.
-
- Amerikafan
- Partner van: RemcoUSA
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Als ik moest kiezen tussen seqoia of death valley zou ik voor seqoia gaan... Ik zou dus nog eerder death valley skippen... 

Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overigens vind ik dit wel een grappige opmerking 
Ik denk dat zowel via de Tioga Pass als via Sequoia NP wel mooie wegen zijn om te rijden. Alleen denk ik (ben bij beide niet geweest) dat je voor Sequoia even iets meer tijd moet nemen dan voor de tioga road.
Had je je willen laten rondrijden danWe zijn van plan om zelf te rijden met een huurauto (zoals ik lees is dat goed te doen)

Ik denk dat zowel via de Tioga Pass als via Sequoia NP wel mooie wegen zijn om te rijden. Alleen denk ik (ben bij beide niet geweest) dat je voor Sequoia even iets meer tijd moet nemen dan voor de tioga road.
Bedankt voor alle tips weer! Het lijks ons inderdaad een goed idee om de dagen SF op het einde te zetten. We hebben de aflopen dagen weer veel gelezen op allesamerika en hebben nu een aantal vragen.
- We hebben de vluchten bij Arke Fly ondertussen geboekt. Dit betekent dat we de eerste dag rond half 12 ’s middags aankomen op Oakland. De dag erna willen we naar Yosemite. Is het aan te raden die dag in Oakland te blijven of is er iets anders in de buurt waar we naartoe zouden kunnen?
- Ik denk dat we een keuze gaan maken tussen óf twee overnachtingen bij de kustroute óf twee overnachtingen tussen yosemite en las vegas. Ik heb het idee dat we anders tijd kwijt zijn op plaatsen waar we niet perse hoeven te zijn, terwijl beide routes met 1 overnachting ook te doen moeten zijn. We denken dan nu aan de Tioga Pass voor de route Yosemite – Las Vegas, omdat dat sneller is en toch mooi. Wellicht zien we dan wat minder onderweg, maar dit is een keuze die we moeten maken. Zie ik dit verkeerd en welke route zou jullie voorkeur hebben om er langer over te doen? Of zijn beide routes toch echt met 1 overnachting te doen?
- Dan zouden we in onderstaand reisschema 5 of 6 hele dagen op 1 plaats hebben (afhankelijk van de keuzes). Zelf gaat onze voorkeur uit naar in ieder geval Yosemite, San Francisco, Las Vegas en Zion. Dan blijft over Los Angeles, Page en Grand Canyon. Wat zou jullie voorkeur hebben om een extra dag te blijven?
25-aug 1 Amsterdam - Oakland
26-aug 2 Oakland - Yosemite np
27-aug 3 Yosemite np
28-aug 4 Yp - Death Valley
29-aug 5 DV - Las Vegas
30-aug 6 Las Vegas
31-aug 7 Las Vegas - Zion
1-sep 8 Zion
2-sep 9 Zion - Bryce Canyon
3-sep 10 BC - Page
4-sep 11 Page - Grand Canyon
5-sep 12 Grand Canyon
6-sep 13 GC- Kingman
7-sep 14 Kingman - Los Angeles
8-sep 15 Los Angeles
9-sep 16 LA - Cambria
10-sep 17 Cambria - San Fransisco
11-sep 18 San Francisco
12-sep 19 SF - Oakland - Amsterdam
- We hebben de vluchten bij Arke Fly ondertussen geboekt. Dit betekent dat we de eerste dag rond half 12 ’s middags aankomen op Oakland. De dag erna willen we naar Yosemite. Is het aan te raden die dag in Oakland te blijven of is er iets anders in de buurt waar we naartoe zouden kunnen?
- Ik denk dat we een keuze gaan maken tussen óf twee overnachtingen bij de kustroute óf twee overnachtingen tussen yosemite en las vegas. Ik heb het idee dat we anders tijd kwijt zijn op plaatsen waar we niet perse hoeven te zijn, terwijl beide routes met 1 overnachting ook te doen moeten zijn. We denken dan nu aan de Tioga Pass voor de route Yosemite – Las Vegas, omdat dat sneller is en toch mooi. Wellicht zien we dan wat minder onderweg, maar dit is een keuze die we moeten maken. Zie ik dit verkeerd en welke route zou jullie voorkeur hebben om er langer over te doen? Of zijn beide routes toch echt met 1 overnachting te doen?
- Dan zouden we in onderstaand reisschema 5 of 6 hele dagen op 1 plaats hebben (afhankelijk van de keuzes). Zelf gaat onze voorkeur uit naar in ieder geval Yosemite, San Francisco, Las Vegas en Zion. Dan blijft over Los Angeles, Page en Grand Canyon. Wat zou jullie voorkeur hebben om een extra dag te blijven?
25-aug 1 Amsterdam - Oakland
26-aug 2 Oakland - Yosemite np
27-aug 3 Yosemite np
28-aug 4 Yp - Death Valley
29-aug 5 DV - Las Vegas
30-aug 6 Las Vegas
31-aug 7 Las Vegas - Zion
1-sep 8 Zion
2-sep 9 Zion - Bryce Canyon
3-sep 10 BC - Page
4-sep 11 Page - Grand Canyon
5-sep 12 Grand Canyon
6-sep 13 GC- Kingman
7-sep 14 Kingman - Los Angeles
8-sep 15 Los Angeles
9-sep 16 LA - Cambria
10-sep 17 Cambria - San Fransisco
11-sep 18 San Francisco
12-sep 19 SF - Oakland - Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het gaat er niet om wat onze voorkeur heeft, maar wat jullie voorkeur heeft.
Die extra dag zul je zelf in moeten vullen, dus kijk goed wat je overal kunt doen en wat je zelf zou willen doen. Voor de parken is de NPS-site erg handig (http://www.nps.gov/grca voor de grand Canyon). Daar staat bij elk park een "plan your visit"- hoofdstuk. Lees dat, en kijk wat je aanspreekt. De Grand Canyon heeft ook een handige tripplanner. En bij Yosemite heb je de Yosemite Guide (krijg je ook bij de ingang). Blader zelf eens rond op die sites, dan zie je meer dan wat we allemaal op dit forum kunnen melden. Ook reisverslagen lezen helpt goed om je een beeld te vormen van wat je overal kunt doen. Kijk bijvoorbeeld eens naar mijn 2011-verslag voor de dagindeling DV/Las Vegas/Zion/Bryce/Page/Grand Canyon.
Je kunt met 1 stop van Yosemite naar Las Vegas, maar dan zou ik al wat eerder stoppen, bijvoorbeeld in Lone Pine; dat geeft je meer tijd voor Yosemite (de Tioga Road) en andere bezienswaardigheden. Daarover is hierboven al het nodige geschreven. Als je in Yosemite de sequoia's in de Mariposa Grove gaat bekijken is wat meer tijd voor Yosemite zeker niet verkeerd, en dan zouden 2 tussenstops wel mooi zijn.
Marianne

Die extra dag zul je zelf in moeten vullen, dus kijk goed wat je overal kunt doen en wat je zelf zou willen doen. Voor de parken is de NPS-site erg handig (http://www.nps.gov/grca voor de grand Canyon). Daar staat bij elk park een "plan your visit"- hoofdstuk. Lees dat, en kijk wat je aanspreekt. De Grand Canyon heeft ook een handige tripplanner. En bij Yosemite heb je de Yosemite Guide (krijg je ook bij de ingang). Blader zelf eens rond op die sites, dan zie je meer dan wat we allemaal op dit forum kunnen melden. Ook reisverslagen lezen helpt goed om je een beeld te vormen van wat je overal kunt doen. Kijk bijvoorbeeld eens naar mijn 2011-verslag voor de dagindeling DV/Las Vegas/Zion/Bryce/Page/Grand Canyon.
Je kunt met 1 stop van Yosemite naar Las Vegas, maar dan zou ik al wat eerder stoppen, bijvoorbeeld in Lone Pine; dat geeft je meer tijd voor Yosemite (de Tioga Road) en andere bezienswaardigheden. Daarover is hierboven al het nodige geschreven. Als je in Yosemite de sequoia's in de Mariposa Grove gaat bekijken is wat meer tijd voor Yosemite zeker niet verkeerd, en dan zouden 2 tussenstops wel mooi zijn.
Marianne
Haha gelukkig wel, maar we zijn heel benieuwd naar wat mensen zeggen die deze trip al eens gedaan hebben.
Bedankt voor de links en tips, die gaan we eens goed doorlezen (de tripplanner had ik nog niet gezien).
Wellicht zouden we dan beter de 2e overnachting in Yosemite (dag 3op4) al richting lone pine (een stukje Tioga Road) kunnen plannen?
Bedankt voor de links en tips, die gaan we eens goed doorlezen (de tripplanner had ik nog niet gezien).
Wellicht zouden we dan beter de 2e overnachting in Yosemite (dag 3op4) al richting lone pine (een stukje Tioga Road) kunnen plannen?
- goldenhills
- Amerika-expert
In Oakland zit je al gelijk aan de goede kant van de Bay Area als je richting Yosemite gaat, dus op zich een prima plek. Je kunt eventueel naar Berkeley die middag/avond (universiteit, winkels langs Telegraph Ave, goede restaurants in downtown). Je ook evt. naar Jack London Square in Oakland. Yoshi's heeft jazzoptredens en een erg goed Japans restaurant.Flexs schreef:Dit betekent dat we de eerste dag rond half 12 ’s middags aankomen op Oakland. De dag erna willen we naar Yosemite. Is het aan te raden die dag in Oakland te blijven of is er iets anders in de buurt waar we naartoe zouden kunnen?
Een andere optie is bijvoorbeeld in Pleasanton of Livermore neerstrijken die middag, voor avondeten en hotel. Pleasanton heeft een klein historisch downtown, maar je kunt er geen uren doorbrengen. Het scheelt 20 a 30 minuten rijden de volgende dag.
In theorie kun je ook al de eerste dag de huurauto pakken en naar de oostkant van de Central Valley rijden om dichter in de buurt van Yosemite uit te komen, maar dat lijkt me wel heftig met een lange vlucht achter de rug. De Central Valley zelf is in dat deel niet bijster interessant.
Ondertussen zijn we al weer wat verder gevorderd met het plannen van de reis, waarin we al aardig wat tips mee hebben kunnen nemen, bedankt!
We zijn nu hotels aan het boeken en zijn een beetje aan het twijfelen over onderstaande 2:
Dag 2: Oakland naar Yosemite
Dag 3: Yosemite naar ?
Dag 4: ? naar Death Valley
We zijn aan het twijfelen waar we dag 3 zullen overnachten. Dit kan in El Portal, maar dit is erg duur. Of in Oakhurst of Mariposa, maar dat is zeker een uur de andere kant in, aangezien we de volgende ochtend direct willen vertrekken naar death valley (via Tioga pass). Denken jullie dat het beter is om op dag 3 al te overnachten in Mammoth lakes of June lake? We moeten sowieso een stuk rijden en ons lijkt het dan handiger om dat al richting death valley te doen.
Vraag 2:
Dag 11: Page naar Grand Canyon (overnachting in Yavapai Lodge)
Dag 12: Grand Canyon naar ?
Dag 13: ? naar twentynine palms
Dag 13 rijden we 's ochtends meteen door, een extra (dure) overnachting in of dicht bij de Grand Canyon is dus niet echt nodig. We zaten dus te denken aan een overnachting in Williams, is dit te doen of zouden jullie toch voor 2 overnachtingen in/bij Grand Canyon gaan?
We horen graag wat jullie er van denken!
We zijn nu hotels aan het boeken en zijn een beetje aan het twijfelen over onderstaande 2:
Dag 2: Oakland naar Yosemite
Dag 3: Yosemite naar ?
Dag 4: ? naar Death Valley
We zijn aan het twijfelen waar we dag 3 zullen overnachten. Dit kan in El Portal, maar dit is erg duur. Of in Oakhurst of Mariposa, maar dat is zeker een uur de andere kant in, aangezien we de volgende ochtend direct willen vertrekken naar death valley (via Tioga pass). Denken jullie dat het beter is om op dag 3 al te overnachten in Mammoth lakes of June lake? We moeten sowieso een stuk rijden en ons lijkt het dan handiger om dat al richting death valley te doen.
Vraag 2:
Dag 11: Page naar Grand Canyon (overnachting in Yavapai Lodge)
Dag 12: Grand Canyon naar ?
Dag 13: ? naar twentynine palms
Dag 13 rijden we 's ochtends meteen door, een extra (dure) overnachting in of dicht bij de Grand Canyon is dus niet echt nodig. We zaten dus te denken aan een overnachting in Williams, is dit te doen of zouden jullie toch voor 2 overnachtingen in/bij Grand Canyon gaan?
We horen graag wat jullie er van denken!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1807 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 4 Reacties