Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis paultje: advies / tips gevraagd over RV-vakantie
Reis paultje: advies / tips gevraagd over RV-vakantie
Hoi
Begin juli ga ik met mijn gezin naar Amerika.
Een keer eerder ben ik er met een vriend daar geweest om met een Harley daar rond te trekken en heb toen heel veel miles gereden
Nu ga ik met een RV met het gezin ( vrouw en 2 jongens van 15 en 18 jaar)
Door dit forum intensief te lezen heb ik een route samen gesteld, ik zal hem hieronder beschrijven .
Als er iets niet niet klopt of er nog mensen zijn die nog goede tips hebben , hoor ik dat graag.
1) Amsterdam - San Francisco
2) San Francisco RV ophalen overnachten bij Marin parc voor 2 nachten , is al geboekt
3) San Francisco
4) San Francisco - Yosimete national park 2 nachten geboekt voor upper pines
5) Yosimete national park
6) Yosimete national park - Red rock park ( die bij LA en niet die bij las Vegas ) of Mojave dit is volgens mij een lange dag, via tioga road het park uit en ik denk dat er voor Bodie geen tijd is , toch wil ik die dag veel rijden omdat de volgende dag six flags magic mountain op het programma staat.
7) Red rock park - Santa Clarita met een bezoek aan six flags magic mountain
8) Santa Clarita - Blythe met onderweg een bezoek aan het Joshua tree national park
9) Blythe - Sedona met een bezoek aan slide rock
10) Blythe - Monument Valley met bezoek aan wupakti monument
11) Monument Valley - Torry bezoek aan capitol reef park
12) Torry - Kanab met bezoek aan bryce canyon
13) Kanab - Grand canyon
14) Grand canyon
15) Grand canyon - naar ergens in de buurt van Las Vegas , Boulder city ? rijden via de route 66
16) Boulder city - Las Vegas inleveren rv
17) Las Vegas we overnachten in Las vegas in de Mirage , is al geboekt
18) Las Vegas
19) las Vegas - Amsterdam
Klopt dit een beetje ?
Dag 6 is denk ik wel een lange dag rijden maar de kinderen wilde six flags in het programma.
Voor de rest is het volgens mij gemiddeld zo`n 4 uur rijden per dag.
Alvast dank voor het mee denken
Begin juli ga ik met mijn gezin naar Amerika.
Een keer eerder ben ik er met een vriend daar geweest om met een Harley daar rond te trekken en heb toen heel veel miles gereden
Nu ga ik met een RV met het gezin ( vrouw en 2 jongens van 15 en 18 jaar)
Door dit forum intensief te lezen heb ik een route samen gesteld, ik zal hem hieronder beschrijven .
Als er iets niet niet klopt of er nog mensen zijn die nog goede tips hebben , hoor ik dat graag.
1) Amsterdam - San Francisco
2) San Francisco RV ophalen overnachten bij Marin parc voor 2 nachten , is al geboekt
3) San Francisco
4) San Francisco - Yosimete national park 2 nachten geboekt voor upper pines
5) Yosimete national park
6) Yosimete national park - Red rock park ( die bij LA en niet die bij las Vegas ) of Mojave dit is volgens mij een lange dag, via tioga road het park uit en ik denk dat er voor Bodie geen tijd is , toch wil ik die dag veel rijden omdat de volgende dag six flags magic mountain op het programma staat.
7) Red rock park - Santa Clarita met een bezoek aan six flags magic mountain
8) Santa Clarita - Blythe met onderweg een bezoek aan het Joshua tree national park
9) Blythe - Sedona met een bezoek aan slide rock
10) Blythe - Monument Valley met bezoek aan wupakti monument
11) Monument Valley - Torry bezoek aan capitol reef park
12) Torry - Kanab met bezoek aan bryce canyon
13) Kanab - Grand canyon
14) Grand canyon
15) Grand canyon - naar ergens in de buurt van Las Vegas , Boulder city ? rijden via de route 66
16) Boulder city - Las Vegas inleveren rv
17) Las Vegas we overnachten in Las vegas in de Mirage , is al geboekt
18) Las Vegas
19) las Vegas - Amsterdam
Klopt dit een beetje ?
Dag 6 is denk ik wel een lange dag rijden maar de kinderen wilde six flags in het programma.
Voor de rest is het volgens mij gemiddeld zo`n 4 uur rijden per dag.
Alvast dank voor het mee denken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Advies / tips gevraagd over RV vakantie
Jammer van six flaggs zou ik zeggen, maar vergeet die rare kronkel, en neem tijd voor Zion.
Heb je de route in googlemaps of zo uitgezet? Ik neem aan dat je de South rIm van de GC gaat bezoeken (Grand Canyon Village in de oruteplanner); dan rij je daar in de buurt toch ook wel raar heen en weer?
En als je met een camper bent, waarom dan in Kanab overnachten en niet bij Bryce?
Ter illustratie hier de route zoals je hem nu hebt. Zoals je ziet is het handiger om na Sedona eerst naar de Grand Canyon te gaan. Ik zou dan na Bryce via Zion naar Las Vegas rijden.
Marianne
Heb je de route in googlemaps of zo uitgezet? Ik neem aan dat je de South rIm van de GC gaat bezoeken (Grand Canyon Village in de oruteplanner); dan rij je daar in de buurt toch ook wel raar heen en weer?
En als je met een camper bent, waarom dan in Kanab overnachten en niet bij Bryce?
Ter illustratie hier de route zoals je hem nu hebt. Zoals je ziet is het handiger om na Sedona eerst naar de Grand Canyon te gaan. Ik zou dan na Bryce via Zion naar Las Vegas rijden.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 apr 2013, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel een hele drukke planning, moet ik zeggen, er zitten aardig wat dagen tussen die wel heel erg lang zijn met een camper.
Dag 6 tot en met dag 16 is een hele rare kronkel, die eigenlijk niet te doen, maar zeker onlogisch is.
Vergeet Torrey, om mee te beginnen, logischer is om vanaf Blythe naar Sedona te gaan, dan vanaf Sedona naar de Grand Canyon,en daarna richting Page met desnoods Monument Valley, en via de noordkant van de GC naar Las Vegas.
Dag 6 tot en met dag 16 is een hele rare kronkel, die eigenlijk niet te doen, maar zeker onlogisch is.
Vergeet Torrey, om mee te beginnen, logischer is om vanaf Blythe naar Sedona te gaan, dan vanaf Sedona naar de Grand Canyon,en daarna richting Page met desnoods Monument Valley, en via de noordkant van de GC naar Las Vegas.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, zonder Torrey blijft er wat meer tijd over voor de rest. Je kunt dan ook nog langs Page rijden, ook zeer de moeite waard met Antelope Canyon, Horseshoe Bend etc. Met kidneren zou ik zeker naar zion gaan. Ook heerlijk kamperen daar.
Ik ben in mijn kaartje voor Red Rock Park uitgegaan van Red Rock Canyon, maar dat is niet bij LA. Wat bedoel je daar precies?
Marianne
Ik ben in mijn kaartje voor Red Rock Park uitgegaan van Red Rock Canyon, maar dat is niet bij LA. Wat bedoel je daar precies?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis paultje: advies / tips gevraagd over RV-vakantie
Red rock canyon ligt op nog zo'n 2uur rijden van Six Flags Magic Mountain.
Wil je helemaal niets van LA zelf zien overigens?
Eigenlijk zijn de rest vd tips die ik je kan geven al gezegd. Pak er eens google maps, of een doodnormale kaart bij en kijk eens wat voor rare kronkel je maakt.
Wil je helemaal niets van LA zelf zien overigens?
Eigenlijk zijn de rest vd tips die ik je kan geven al gezegd. Pak er eens google maps, of een doodnormale kaart bij en kijk eens wat voor rare kronkel je maakt.
Re: Reis paultje: advies / tips gevraagd over RV-vakantie
Bedankt voor de tips , ik begrijp dat er nog even aan gesleuteld moet worden maar daar heb ik nog wel de tijd voor 
Ik neem jullie adviezen zeker mee, alvast dank
gr Paul

Ik neem jullie adviezen zeker mee, alvast dank
gr Paul
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 11461 Weergaves