Ik heb al wat gezocht op dit forum, maar ondanks dat de bekende parken en plaatsen veel terugkomen ben ik deze route zo snel nog niet tegen gekomen. Dit is een eerste opzet voor de route die we met 5 volwassenen (4 chauffeurs om af te wisselen, 1 auto) willen gaan afleggen in april 2014. We hebben ca. 3 weken en hopen dan alle onderstaande parken en steden te kunnen bezoeken. Het lijkt me een vrij strakke planning, en ik hoor dan ook graag jullie mening.
De afstanden zijn overigens nog bij benadering; ik heb de parken/steden ingevoerd in Google maps en dus nog niet uitgezocht waar precies de ingang van een bepaald park is die we willen hebben.
Waar ik benieuwd naar ben:
- Vinden jullie deze route realistisch?
- Hebben jullie nog tips voor plekken waar we kunnen overnachten? Wij willen uitgaan van ca. 20-30 dollar p.p. per nacht (ik heb al wat op de site gezocht en ga ook nog verder zoeken)
Zodra alles concreter wordt ga ik een soort roadboek maken die ik graag met jullie deel als hier interesse voor is. Wij willen namelijk vrijwel alles van tevoren uitstippelen (lijkt me niet handig om met vijf man op zoek te moeten naar een motel).

Dagnr. Bestemming # Mijl/reistijd
1 Vertrek NL (Vlucht vertrekt vanuit NL bijna altijd in de ochtend en dan kom je laat in de middag of in het begin van de avond Amerikaanse tijd aan).
1 of 2 Aankomst L.A.
(2) en 3 L.A.
4, 5 L.A. – San Fransisco via kust, met onderweg Hollow State beach en de Big Sur.
(Vertrek in weekend of na spits) 441 miles, 8/9 uur
5, 6 SF
7 SF – Yosemite NP 188 miles, 4 uur
8 Yosemite – Sequoia NP (hele dag nog Yosemite, eind van dag richting Sequoia en onderweg overnachten?) 193 miles, 4,5 uur
9 Sequoia NP
10 Sequoia - Death Valley (net voor het park ergens overnachten?) 377 miles, 7,5 uur
11 Death Valley (Badwater?)
12 Death Valley – Las Vegas (misschien in ochtend nog even Death Valley, rest van de dag Las Vegas) 115 miles, 1,5 uur
13 Las Vegas (liever niet in het weekend)
14 Las Vegas – Zion NP 147 miles, 2 uur
15 Zion NP – Bryce NP 85 miles, 2 uur
16 Bryce NP – Page (Antelope Canyon en Horseshoe bend) 152 miles, 3 uur
17 Page - Grand Canyon 150/184 miles, 3 uur
18 Grand Canyon
19 Grand Canyon - Joshua Tree NP (bij L.A.) 360 miles, 5,5 uur
20 Joshua Tree NP – L.A. 133 miles, 2 uur
20 of 21 Vertrek L.A.
21 of 22 Aankomst NL (meestal ’s nachts vliegen en dus dag later aankomst NL)
Totaal 2370 miles = 3815 km