Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sjoukje84: L.A.-SF-LV-L.A. (en veel parken)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sjoukje84
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Sjoukje84: L.A.-SF-LV-L.A. (en veel parken)

Bericht door sjoukje84 »

Hoi allemaal,

Ik heb al wat gezocht op dit forum, maar ondanks dat de bekende parken en plaatsen veel terugkomen ben ik deze route zo snel nog niet tegen gekomen. Dit is een eerste opzet voor de route die we met 5 volwassenen (4 chauffeurs om af te wisselen, 1 auto) willen gaan afleggen in april 2014. We hebben ca. 3 weken en hopen dan alle onderstaande parken en steden te kunnen bezoeken. Het lijkt me een vrij strakke planning, en ik hoor dan ook graag jullie mening.

De afstanden zijn overigens nog bij benadering; ik heb de parken/steden ingevoerd in Google maps en dus nog niet uitgezocht waar precies de ingang van een bepaald park is die we willen hebben.

Waar ik benieuwd naar ben:
- Vinden jullie deze route realistisch?
- Hebben jullie nog tips voor plekken waar we kunnen overnachten? Wij willen uitgaan van ca. 20-30 dollar p.p. per nacht (ik heb al wat op de site gezocht en ga ook nog verder zoeken)

Zodra alles concreter wordt ga ik een soort roadboek maken die ik graag met jullie deel als hier interesse voor is. Wij willen namelijk vrijwel alles van tevoren uitstippelen (lijkt me niet handig om met vijf man op zoek te moeten naar een motel). :-)

Dagnr. Bestemming # Mijl/reistijd
1 Vertrek NL (Vlucht vertrekt vanuit NL bijna altijd in de ochtend en dan kom je laat in de middag of in het begin van de avond Amerikaanse tijd aan).
1 of 2 Aankomst L.A.
(2) en 3 L.A.
4, 5 L.A. – San Fransisco via kust, met onderweg Hollow State beach en de Big Sur.
(Vertrek in weekend of na spits) 441 miles, 8/9 uur
5, 6 SF
7 SF – Yosemite NP 188 miles, 4 uur
8 Yosemite – Sequoia NP (hele dag nog Yosemite, eind van dag richting Sequoia en onderweg overnachten?) 193 miles, 4,5 uur
9 Sequoia NP
10 Sequoia - Death Valley (net voor het park ergens overnachten?) 377 miles, 7,5 uur
11 Death Valley (Badwater?)
12 Death Valley – Las Vegas (misschien in ochtend nog even Death Valley, rest van de dag Las Vegas) 115 miles, 1,5 uur
13 Las Vegas (liever niet in het weekend)
14 Las Vegas – Zion NP 147 miles, 2 uur
15 Zion NP – Bryce NP 85 miles, 2 uur
16 Bryce NP – Page (Antelope Canyon en Horseshoe bend) 152 miles, 3 uur
17 Page - Grand Canyon 150/184 miles, 3 uur
18 Grand Canyon
19 Grand Canyon - Joshua Tree NP (bij L.A.) 360 miles, 5,5 uur
20 Joshua Tree NP – L.A. 133 miles, 2 uur
20 of 21 Vertrek L.A.
21 of 22 Aankomst NL (meestal ’s nachts vliegen en dus dag later aankomst NL)
Totaal 2370 miles = 3815 km
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Sjoukje84: L.A.-SF-LV-L.A. (en veel parken)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Sjoukje, welkom op het forum!
De route die je hebt samengesteld is het klassieke rondje zuidwesten; dat je deze route nog niet bent tegengekomen kan ik me niet voorstellen. Kijk eens in het reisverslagentopic; en bekijk dan eens reizen die in ongeveer dezelfde tijd van het jaar zijn geweest, dan heb je een beetje een idee wat je kunt verwachten. Het kan zijn dat een park als Sequoia nog niet toegankelijk is. Dat geldt ook voor Yosemite. Je zult wellicht ook sneeuwkettingen nodig hebben. Ik kan me voorstellen dat je met 5 man het wel prettig vindt om iets vast te leggen, maar in die tijd van het jaar is enige flexibiliteit ook wel handig.
Je hebt het over 20 tot 30 dollar pp per nacht. Of dat lukt hangt er van af met hoeveel personen jullie een kamer gaan delen; de prijzen zijn per kamer, niet per persoon.
Om te zien hoe lang je ergens wilt blijven is een site als http://www.ontdek-amerika.nl heel handig. Je krijgt dan een goed idee van de activiteiten per park. Kijk of je bijvoorbeeld echt een volle dag Grand Canyon wilt doen en of je bij Zion bijvoorbeeld niet wat meer tijd nodig hebt.
Voor accommodatietips is het goed te weten wat jullie zoeken (vinden jullie luxe belangrijk, een goede ligging, etc) en hoeveel een kamer mag kosten.

Marianne
sjoukje84
Amerika-ontdekker

Bericht door sjoukje84 »

Hoi Marianne,

Dank voor je reactie! Het lijkt me inderdaad ook het klassieke rondje, maar zie dat veel mensen geen roundtrip doen of vanuit LV/SF gaan. Ik zal nog wat verder zoeken zodra ik tijd heb :-). Een roundtrip lijkt me wel het beste i.v.m. kosten voor vlucht en droppen huurauto, of is dat tegenwoordig achterhaald?

Ik schrik er wel van dat je zegt dat we misschien sneeuwkettingen nodig hebben. We zijn niet van plan om hoog de bergen in de te gaan, zou het dan nog steeds nodig zijn denk je? Alleen bij Sequoia kun je volgens mij niet vermijden dat je wel de hoogte in moet, om in Giant forest te komen. Ik heb lang moeten zoeken of Giant forest inderdaad wel al open is in april, maar het lijkt erop alsof dat wel waarschijnlijk is (afhankelijk van het weer).

ontdek-amerika.nl is inderdaad een geweldige site, had hem al in mijn favorieten :D . Daar gaan we alle trails op uitzoeken die we willen gaan lopen. Het mooie is dat veel trails ook best kort zijn (rond de 3 km), en dus goed te doen op een dag.

Bij de overnachtingen hoeven we absoluut geen luxe en gaan we uit van 2 kamers. We hoeven er alleen maar te slapen en douchen (en misschien ontbijten als die mogelijkheid toevallig aanwezig is).

Dank voor de tips!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Binnen CA en ook tussen AA en CA en NV en CA betaal je geen drop off kosten. Ook de tickets hoeven niet duurder te zijn. Je bent dus heel flexibel. En een rondje blijft hetzelfde, of je nu in SF, LA of LV begint! :wink:

Kijk eens op http://www.nps.gov/yose en http://www.nps.gov/seki om te zien wat ze zeggen over een bezoek in het voorjaar. De Yosemite Guide van dit voorjaar is ook nuttig om te lezen (je krijgt dit krantje bij de ingang van het park).

Ik vind zelf 20 tot 30 dollar per nacht pp niet heel veel, dat betekent 50 tot 75 dollar per kamer. Op sommige plaatsen zal dat wel lukken maar in de steden zal dat wel lastig worden denk ik. In dat geval zou je Priceline kunnen proberen. En als je zo nu en dan 1 kamer neemt kun je je gemiddelde flink naar beneden halen. In onze reisverslagen staan onze acommodaties vermeld, maar wij zitten gemiddeld toch wel hoger, maar misschien wel aardig voor een indruk.

Zie voor een overzicht van (korte) wandelingen ook mijn wandelsite.

Marianne
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Kan je je route wat meer uitschrijven in de zin 'van en naar'.
1. AMS - LA
2. LA - LA
3....

Dan is het wat makkelijker te overzien.

Ik denk persoonlijk dat Yosemite en dan die dag ook naar Sequoia heel pittig is en je die dag nagenoeg geen tijd hebt voor Yosemite zelf. Zeker niet als je gebruik moet maken van sneeuwkettingen etc.
Wij vonden dat stuk best pittig en dan reden we in de zomer!

Meestal heb je de eerste dagen last van jetlag en kan je die tijd beter gebruiken om vroeg op te staan en te reizen. LA dus voor op het laatste bewaren.

Ook het laatste stuk (Zion, Bryce, Page, Grand canyon etc) ga je snel doorheen, terwijl daar nou juist zoveel dingen te doen en te zien zijn.
Johsua zou ik er persoonlijk dan uitlaten om meer tijd elders door te brengen.
Ook Grand Canyon hoef je in principe geen hele dag te hebben omdat je het allemaal bekijkt vanaf uitzichtpunten. Tenzij je wilt gaan hiken heb je aan een halve dag genoeg.

Willen jullie veel zien? Of ook veel doen? Wandelen etc??
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik begrijp het ook niet helemaal maar LA naar SF langs de kust is geen dagtrip. Reken op 10 uur zonder stoppen. Ik zou hier zeker een overnachting plannen. Misschien in San Simeon dat meestal wat goedkoper is dan Cambria.
sjoukje84
Amerika-ontdekker

Bericht door sjoukje84 »

Dank voor jullie reacties en tips! Hier heb ik heel veel aan. Ik had een tabel met van-naar plaatsen, maar die is niet mooi uitgekomen op het forum jammer genoeg :-s. Er staan wel steeds een streepje tussen de plaatsen als we reizen (en dagen dat we in een park/stad blijven, daar staat geen afstand bij). Ben trouwens wel de route aan het uitstippelen in het programma Tyre (zag ik elders op dit forum als tip).

Ik snap dat een roundtrip vanuit een andere plaats hetzelfde is :wink: , maar ik zie juist dat veel mensen geen roundtrip blijken te doen. Wellicht is dat voor ons ook nog een optie zodat we wat meer tijd hebben. Dank voor de sites! Die van Sequoia had ik inderdaad al gezien, had wel moeite met het vinden van info over bereikbaarheid van Giant Forest in april, maar uiteindelijk leek het wel bereikbaar (afhankelijk van weer). Ga het nog een keer grondig bekijken.

De trip van de LA naar SF willen we in 2 dagen doen. Had eerst 3 dagen, maar gezien we best wel een stuk kunnen rijden (we willen maar een stuk of twee grotere stops met bezienswaardigheden) en ik graag wat meer tijd wilde in SF (ook als rustmoment), leek me 2 dagen voldoende. Is inderdaad niet handig aangegeven nu.

In Yosemite zijn we twee halve dagen (in de middag als we van SF afkomen, en in de ochtend op de dag voordat we richting Seqouia willen en ergens daarvoor willen overnachten). Ik vrees echter dat dit misschien toch wel kort is, want ik heb veel leuke trails gezien daar. Tot nu toe heb ik er nog niet echt rekening mee gehouden dat je in het park natuurlijk ook nog een afstand af moet leggen voordat je echt in de natuur kunt gaan lopen. Wat is jullie ervaring? Moet je voor Yosemite een of meer volle dagen voor uittrekken?

Vinden jullie Sequoia Giant Forest de moeite waard? Dit kost ons veel tijd en van vrienden begreep ik dat je ook Sequoias in Yosemite tegen komt. Ik zie een beetje op tegen de haarspeldbochten en sneeuwkettingen (en de tijd die het kost) :wink: . Vinden jullie anders National forest (ipv National park) misschien een alternatief? Hier moet ik ook nog wat meer info over zoeken, had het idee dat National forest beter bereikbaar is.

Ik denk inderdaad dat we nog wat meer tijd uit moeten trekken voor Zion en Bryce, want daar kun je meer trails lopen. Grand Canyon kan dan korter.

Ik had ook al in gedachten om Joshua tree park over te slaan, mochten we krap komen te zitten. Fijn dat dit nu bevestigd wordt :-).

Wat betreft kosten overnachtingen; ook goed om te horen wat jullie ervaringen zijn, dan kunnen we daar rekening mee houden. We hebben het budget wel, maar vinden het nogal zonde om meer te betalen dan nodig. Dus dat moeten we ook nog goed gaan uitzoeken.
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Nathalie21 »

Hallo Sjoukje,

ik vind de prijs die jij noemt van 20-30 dollar p.p. per nacht ook erg weinig, zelfs als je alleen een bed wilt en wilt douchen.
Ik neem aan dat je wel lekker wilt slapen en een schone douche wilt? Je zou er rekening mee moeten houden dat je wellicht het dubbele betaald.
Misschien heb je wat aan dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=39869

Wij hebben vorig jaar ook een rondreis gemaakt, vanuit LA en weer terug naar LA in drie en halve week. Wij hebben alleen de kustroute aan het einde gedaan, dus andersom dan van wat jullie nu van plan zijn.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
sjoukje84
Amerika-ontdekker

Bericht door sjoukje84 »

Hoi Nathalie21, dank voor de link! 20-30 dollar p.p. is wat vrienden van ons aangeven die daar zijn geweest, maar hierbij gaan we niet uit van het slapen in een park, maar erbuiten. Gaan jullie daar misschien wel vanuit? Heb wel al het een en ander kunnen vinden voor die prijs, maar over het algemeen zullen we er denk ik wel boven uit komen inderdaad.

Hebben jullie ongeveer dezelfde reis gemaakt dan? Dus ook met bijv. Zion en Bryce? Is het goed bevallen?
Nathalie21
Amerikakenner

Bericht door Nathalie21 »

Wij hebben in de Grand Canyon, Yosemite en Death Valley in het park geslapen, bij Yosemite kun je makkelijk aan de rand van het park gaan zitten
maar bij Grand Canyon en Death Valley vond ik het toch wel heel prettig dat we er 'midden in' zaten. Heerlijk om bij de Grand Canyon 's ochtends vanuit je bed
zo naar de rand te kunnen lopen en de zon te zien opkomen en heerlijk om 's avonds in Death Valley onder de prachtige sterrenhemel te zitten op je schommelstoel op de veranda.
De belevenis is geweldig!

Bij Zion zaten we in Springdale aan de rand van de ingang en betaalde we € 126,00 per nacht, met een shuttelbus gingen we naar Zion om verschillende trails te lopen.
Bij Bryce zaten we in het dorpje Hatch en betaalde we € 55,90 per nacht. Nadeel hiervan vond ik dat we toch een stuk van Bryce af zaten en we hierdoor hebben besloten de zonsopgang niet te bekijken.

Maar iedereen maakt natuurlijk zijn eigen keuze :-)

Onze goedkoopste overnachting en duurste overnachting waren in Las Vegas € 44,97 en € 177,88.

Ons schema zag er als volgt uit:

1 Di 4-sep Düsseldorf - Los Angeles AANKOMST
2 Woe 5-sep Los Angeles
3 Do 6-sep Los Angeles
4 Vrij 7-sep Los Angeles -San Diego
5 Za 8-sep San Diego
6 Zo 9-sep San Diego - Kingman
7 Ma 10-sep Kingman - Grand Canyon
8 Di 11-sep Grand Canyon - Page (Horseshoe bend)
9 Woe 12-sep Page (Antylope Canyon) - Bryce
10 Do 13-sep Bryce - Zion
11 Vrij 14-sep Zion
12 Za 15-sep Zion - Las Vegas
13 Zo 16-sep Las Vegas
14 Ma 17-sep Las Vegas - Death Valley
15 Di 18-sep Death Valley - Mammoth Lakes
16 Woe 19-sep Mammoth Lakes -Yosemite
17 Do 20-sep Yosemite - Merced
18 Vrij 21-sep Merced - San Francisco
19 Za 22-sep San Francisco
20 Zo 23-sep San Francisco
21 Ma 24-sep San Francisco - San Luis Obispo
22 Di 25-sep San Luis Obispo - Santa Barbara
23 Woe 26-sep Santa Barbara - Los Angeles
24 Do 27-sep Los Angeles VERTREK
25 Vrij 28-sep Düsseldorf AANKOMST
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Sequoia's heb je zeker oo in Yosemite, maar ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd was van Sequoia NP. Heel fijn en relaxt park met name een verademing na de drukte van Yosemite.
Nu gaan jullie in april dus zal dat reuze meevallen.

Joshua zou ik inderdaad lekker overslaan. Grand Canyon halve dag voldoende om uitzichtpunten te bekijken.

Bryce kan je een leuke wandeltocht van 2 uurtjes maken (Queens Garden Trail) Zie mijn verslag van die dag http://californie2011.webs.com/22tm28aug.htm

Dus Bryce heb je 1 volle dag genoeg. Zijn jullie wandelaars zou je in Zion 2 dagen kunnen doen.

Page kan je ook zo 2 dagen zoet zijn. Bezoek Horseshoe Bend, Lake Powell, Antelope Canyon, Rainbow Bridge. En zo zijn er nog wat meer dingen te doen.

Moet ik zeggen dat ik niet weet hoe de toestanden in april zijn qua wegen, temperatuur etc.
sjoukje84
Amerika-ontdekker

Bericht door sjoukje84 »

Nathalie21; dank voor de route en de info over prijzen;
Dimple; ook bedankt voor de info over verblijftijden, ik ga ook nog je verslag bekijken.

Allemaal erg zinvolle info die we zeker gaan meenemen in het uitstippelen van alles :-)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Uiteraard laat het weer zich niet voorspellen. In april in Seki hebben we wel eens prachtig weer gehad en bijna geen sneeuw meer maar de weg naar King's Canyon was nog wel gesloten.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je buiten de NP's opvernacht kun je vaak tussen de €50-80 wel een plek vinden. Nadeel als je een rondje doet is dat je veel te weinig tijd hebt voor alles. Multicity tickets (kijk bv op kayak.com) zijn vaak ongeveer gelijk aan prijs.

Ik heb vorig jaar jaar April eenzelfde reis gemaakt, maar vanwege tijdgebrek en het perse meer dan 2 nachten Las Vegas willen doen hebben we bryce en zion moeten overslaan. (Zion rij ik zo heen :D ). Wel hebben wij Monument Valley en Page meegepakt. MV komen jullie niet en behoorde tot wat duurdere overnachting trouwens. Bij oakhurst (voor yosemite) betaalde we €110 voor 2 nachten quality inn), bij Page ook zoiets voor 2 nachten in america's best budget inn ofzoiets.

Wij konden overigens niet Mariposa Grove in Yosemite inrijden. Weg was dicht. Glacier point hadden we wel geluk mee dat het net een paar dagen open was.

Kijk voor mijn verslag op http://paulinamerika2012.wordpress.com/
droomreis
Amerika-newbie

Bericht door droomreis »

Hoi,

In 2011 hebben wij ook een rondreis gemaakt in de maand april. De Tioga pass in Yosemite was nog NIET open voor autoverkeer.
Denk eraan alle soorten kledij mee te nemen. Bryce canyon was ijzig koud en in Laughlin was het veel te warm om buiten te eten.

Groetjes,
Jelle
sjoukje84
Amerika-ontdekker

Bericht door sjoukje84 »

Hoi Yeehaw, PSVWalley en Jelle, ook jullie bedankt voor de tips!

We hopen het Giant Forest in te kunnen (ik zag inderdaad dat een groot deel van het park nog niet bereikbaar zal zijn in april). We hopen heel erg dat Glacier Point open is in Yosemite, maar we zullen inderdaad de opening toegangen in de gaten houden. Volgens ontdek-amerika.nl is de Tioga pass pas in mei open, maar de overige ingangen lijken toegankelijk in april (als het weer mee zit).

PSWWally, dank voor de link naar je verslag! Een groot deel beslaat de route die we ook willen doen. Jij geeft ook al aan (net als anderen hier) dat het wellicht handig is om via een andere plaats terug te vliegen. We willen graag gaan voor een mooie aanbieding via KLM Werelddealweken of Arke, maar dan kun je geloof ik geen andere plaats boeken voor je terugvlucht. Ik zal eens kijken op Kayak.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Het is lastig te bepalen in Yosemite wanneer de pas open gaat.
Wij waren er in 2011 begin juni en toen was de Tiogapas net open.
Ook de weg naar Glacier Point lag veel sneeuw langs de kant! Echt enorm. Als je er heen wilt, ga vroeg!! Toen wij rond lunchtijd weer de parkeerplaats afreden stond er minimaal 1 km file te wachten op een parkeerplaats. Dat gaat dus echt lang duren. Zonde van de tijd.

Succes met voorbereiden :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer