Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Martijn1984: rondreis Zuidwesten 2014
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis Martijn1984: rondreis Zuidwesten 2014
Beste allemaal,
Geinspireerd door jullie tips en verslagen. Heb ik volgende reis opgesteld.
Het plan is om deze reis in Juli of Augustus 2014 te maken.
Nu twijfel ik alleen nog of ik alles zelf zou boeken of via een organisatie?
Ben benieuwd naar jullie mening, tips of eventuele aanpassingen.
Bedankt!
Dag 1 Amsterdam – Los Angeles
Dag 2 Los Angeles – San Diego (Seaworld)
Dag 3 San Diego (San Diego zoo)
Dag 4 San Diego - Scottsdale
Dag 5 Scottsdale – Grand Canyon (Grand Canyon NP)
Dag 6 Grand Canyon – Page (Monument Valley)
Dag 7 Page – Bryce Canyon (Bryce Canyon NP)
Dag 8-8 Bryce Canyon – Zion (Zion NP)
Dag 9 Zion – Las Vegas (Las Vegas)
Dag 10 Las Vegas (Las Vegas + Hooverdam)
Dag 11Las Vegas – Death Valley (Death Valley)
Dag 12 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 13 Mammoth Lakes – Yosemite (Yosemite NP)
Dag 14 Yosemite – San Francisco (Alcatraz)
Dag 15 San Francisco (Bustour)
Dag 16 San Francisco – Monterey (Coastway)
Dag 17 Monterey (Strand)
Dag 18 Monterey - Santa Barbara (Coastway + strand)
Dag 19 Santa Barbara – Los Angeles (Coastway)
Dag 20 Los Angeles – Amsterdam (Los Angeles)
Dag 21 Amsterdam
Geinspireerd door jullie tips en verslagen. Heb ik volgende reis opgesteld.
Het plan is om deze reis in Juli of Augustus 2014 te maken.
Nu twijfel ik alleen nog of ik alles zelf zou boeken of via een organisatie?
Ben benieuwd naar jullie mening, tips of eventuele aanpassingen.
Bedankt!
Dag 1 Amsterdam – Los Angeles
Dag 2 Los Angeles – San Diego (Seaworld)
Dag 3 San Diego (San Diego zoo)
Dag 4 San Diego - Scottsdale
Dag 5 Scottsdale – Grand Canyon (Grand Canyon NP)
Dag 6 Grand Canyon – Page (Monument Valley)
Dag 7 Page – Bryce Canyon (Bryce Canyon NP)
Dag 8-8 Bryce Canyon – Zion (Zion NP)
Dag 9 Zion – Las Vegas (Las Vegas)
Dag 10 Las Vegas (Las Vegas + Hooverdam)
Dag 11Las Vegas – Death Valley (Death Valley)
Dag 12 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 13 Mammoth Lakes – Yosemite (Yosemite NP)
Dag 14 Yosemite – San Francisco (Alcatraz)
Dag 15 San Francisco (Bustour)
Dag 16 San Francisco – Monterey (Coastway)
Dag 17 Monterey (Strand)
Dag 18 Monterey - Santa Barbara (Coastway + strand)
Dag 19 Santa Barbara – Los Angeles (Coastway)
Dag 20 Los Angeles – Amsterdam (Los Angeles)
Dag 21 Amsterdam
Re: Rondreis Zuidwesten 2014
Hallo,
Ik zou zeker de reis zelf boeken, is waarschijnlijk goedkoper, je kan veel dichter bij de parken of in de parken overnachten, veel voorpret.
Ik vind wel dat je niet genoeg tijd besteed in de parken. Op deze manier ga je niet veel zien. Ik zou San Diego eruit halen, zo komt er wat tijd vrij voor iets anders.
Ik zou zeker 1 dag extra bij Yosemite zetten, in Zion en in Page 2 nachten blijven
Lilo
Ik zou zeker de reis zelf boeken, is waarschijnlijk goedkoper, je kan veel dichter bij de parken of in de parken overnachten, veel voorpret.
Ik vind wel dat je niet genoeg tijd besteed in de parken. Op deze manier ga je niet veel zien. Ik zou San Diego eruit halen, zo komt er wat tijd vrij voor iets anders.
Ik zou zeker 1 dag extra bij Yosemite zetten, in Zion en in Page 2 nachten blijven
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Waarom Scottsdale? Dat vind ik zo'n rare lus!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
- AlexBibi
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hoi Martijn,
Oef,... dat is heel veel in weinig tijd. Die reactie ga je vaker krijgen denk ik. Uit ervaring weet ik dat het in theorie leuk klinkt, een park bezoeken en 's avonds naar je volgende bestemming rijden etc. maar in de praktijk valt dat vaak tegen. Je hebt dan gewoonweg te weinig tijd in de parken zelf en tegenvallers kun je niet opvangen. Erg 'rustig' kan dat niet zijn.
Een voorbeeld: In Monument Valley wil je juist tijdens zonsondergang/zonsopgang aanwezig zijn. Dat is dus tegen vijf uur half zes 's ochtends met je camera klaar staan om het schouwspel te bekijken. Daarna nog even de valley in met je eigen auto. Page/Grand Canyon > Monument Valley is zonder tegenslag, tanken etc. bijna drie uur rijden... je snapt me wel... Je gaat niet om twee uur 's ochtends opstaan etc. Ook als je Monument Valley vanuit Grand Canyon wilt doen,... eerst ruim drie uur rijden van Grand Canyon naar Monument Valley, daar een paar uurtjes blijven (dus geen ritje in de Valley) en weer bijna drie uur rijden naar Page, om het de volgende dag ter herhalen naar Bryce etc.
Je kunt beter alles goed doen maar minder, dan veel maar dan voor de helft etc. Althans, dat is mijn mening...
Oef,... dat is heel veel in weinig tijd. Die reactie ga je vaker krijgen denk ik. Uit ervaring weet ik dat het in theorie leuk klinkt, een park bezoeken en 's avonds naar je volgende bestemming rijden etc. maar in de praktijk valt dat vaak tegen. Je hebt dan gewoonweg te weinig tijd in de parken zelf en tegenvallers kun je niet opvangen. Erg 'rustig' kan dat niet zijn.
Een voorbeeld: In Monument Valley wil je juist tijdens zonsondergang/zonsopgang aanwezig zijn. Dat is dus tegen vijf uur half zes 's ochtends met je camera klaar staan om het schouwspel te bekijken. Daarna nog even de valley in met je eigen auto. Page/Grand Canyon > Monument Valley is zonder tegenslag, tanken etc. bijna drie uur rijden... je snapt me wel... Je gaat niet om twee uur 's ochtends opstaan etc. Ook als je Monument Valley vanuit Grand Canyon wilt doen,... eerst ruim drie uur rijden van Grand Canyon naar Monument Valley, daar een paar uurtjes blijven (dus geen ritje in de Valley) en weer bijna drie uur rijden naar Page, om het de volgende dag ter herhalen naar Bryce etc.
Je kunt beter alles goed doen maar minder, dan veel maar dan voor de helft etc. Althans, dat is mijn mening...
2013- Boston/Cape Cod/Adirondacks/Niagara/Finger Lakes/Gettysburg/Shenandoah/Washington
2012- Florida/Carribean Cruise
2011- Rocky Mountains/Custer SP/Yellowstone/Bryce/Zion/Grand Canyon/Monument Valley/Arches/Canyonland
2012- Florida/Carribean Cruise
2011- Rocky Mountains/Custer SP/Yellowstone/Bryce/Zion/Grand Canyon/Monument Valley/Arches/Canyonland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 2515 Weergaves
-
Laatste bericht door MikeS1988
-
- 5 Reacties