Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tipsy goes Texas & New Mexico (2014)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
pushirubiano
Amerikakenner

Re: Tipsy goes Texas & New Mexico (2014)

Bericht door pushirubiano »

Een paar maanden geleden was ik ook bezig met het e.ea. over Texas uit te zoeken. Van een Facebook vriendin kreeg ik toen de volgende tips (sorry and t allemaal wat rommelig is, is een c&p uit FB :) )

We flew into Austin, and spent a few days there (including a day in Hill Country). We also went to the outlet mall (one of the BEST besides the Cabazon mall near Palm Springs) However, it was about 34C, and we did not stay long as it is an outdoor mall. Did a HIll Country loop when the Blue Bonnets were blooming (around Easter) It was one of their best years in the past 10 and Stunning.
Drove from Austin to Del Rio and overnighted there. Hampton Inn is really good, great service. Then from Del Rio to Terlingua. We stayed at an Inn in Terlingua, so not sure about the camping. It's a weird little village, with characters much like Slab City.
Then drove past San Antonio (did not stop) and took the I90 along the Mexican border to Big Bend, Big Bend State Park, up through to Marfa and flew out of El Paso.
We toured Big Bend for a couple of days. We did not end up hiking at that time as it was very hot for us - about 33C every day. So we car toured instead. Drove through Big Bend State Park, and did some hiking there into a slot canyon, very cool. Overnighted at Cibolo Creek Ranch, about an 1/2 hour south of Marfa.
This is the forum where I got a lot of information. You'll find plenty of camping info there
http://www.bigbendchat.com/portal/forum ... 4c5b016e4f
Marfa is EXTREMELY cool. There's a arty subculture that's camped out there, many artists who got sick of NYC. You have to visit the Prada Store near there. Also, eat at Food Shark - a food truck that's got a whole following. The food is excellent. Loved Marfa and would return in a heartbeat. Actually, I would do that whole trip over again, we met so many friendly and interesting people.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ik zag toen ook wat over de 'missions' rond San Antonio wat mij ook leuk leek. Je kon er zelfs een 'beer-tasting' (in plaats van wine-tasting) rondje op de fiets doen! 8)
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

allemaal nogmaals bedankt met de tips! ben ik echt wat mee!

Eén van mijn volgende investeringen is een goede landkaart van Texas kopen denk ik :-)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

In oktober is het weer in elk geval rond Houston ideaal. De afgelopen 2 jaren sloeg het weer pas eind november om, tot die tijd was het heel aangenaam. December (en januari) kunnen tegenvallen, ik kan me herinneren dat het in 2011 de week voor kerst echt vies koud was (overdag 5 graden, 's nachts rond het vriespunt). Afgelopen winter viel Houston wel mee, al hadden we in de kerstvakantie ook nu weer een paar gure dagen. iets minder koud, maar door de motregen voelde het erg kil. We waren vlak na kerst in San Antonio, en daar was het toen ook erg koud. En dat lag niet alleen aan ons, ons bezoek uit Nederland had het ook door en door koud na een dagje Seaworld.
Terug in Texas!
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Tipsy_1 schreef: Eén van mijn volgende investeringen is een goede landkaart van Texas kopen denk ik :-)
http://store.randmcnally.com/rand-mcnal ... d-map.html
http://www.amazon.com/Rand-McNally-Easy ... 0528882074

Deze kaart heb ik al een paar jaar en gaat iedere vakantie weer mee.
Grote, behoorlijk gedetailleerde kaart en zoals de naam al zegt: easy-to-read!
En ook makkelijk mee te nemen, want ze zijn niet groot en makkelijk op te vouwen.
Heb zulke kaarten inmiddels van een heel aantal staten, gekocht via Amazon.

Verder kun je bij Amazon kijken naar andere kaarten/wegenatlas van Texas, want er is best wel wat te koop op dat gebied.
Niet allemaal even handig om mee te nemen (qua formaat), maar wel heel fijn om thuis te gebruiken om de route mee uit te stippelen.

Het was al flink warm in BigBend las ik in je verslag. Veel plezier nog!
16x USA / 30 staten
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

In verband met overnachtingen in het park zelf van Big Bend ( nu ik er toch was heb ik het eens nagevraagd :wink: ):

Thanskgiving + nieuwjaar : 2 jaren vooruit te boeken

Maart tot midden mei: zeer druk - idem voor oktober.
Je kan wel geluk hebben dat er nog iets vrij is want er zijn wel aardig wat afzeggingen.

Ik moet zeggen dat de accomodatie leuk was, het was eenvoudig, maar alles is aanwezig. Er is wel geen tv op je kamer.
Het eten viel in het restaurant was goed en de prijzen waren normaal. Er is ook een winkeltje dat van alles verkoopt, vooral gericht op de kampeerders.

Voor accomodatie in het park, zie chisosmountainlodge.com
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

weer allemaal bedankt! allemaal genoteerd!
Edcar
Amerika-ontdekker

Bericht door Edcar »

Wij gaan dinsdag voor twee weken naar texas als we terug zijn laat ik je wel weten hoe het was.

Groetjes Edcar.
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Heerlijk al deze informatie. Wij gaan in November een maand. Tickets zijn geboekt bij de KLM en wij vliegen op Houston. Nu nog de route uitzoeken.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

wel jaap en edcar, ik kijk er naar uit om over jullie texas ervaringen te horen hier! :thumbup:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Zoals al eerder afgeraden zou ik ook niet na aankomst in Houston zo'n lange rit naar Austin gaan maken. Wat je wel zou kunnen doen is een overnachting in het plaatsje Tomball plannen. Dit is ongeveer een 30-40 minuten rijden van de luchthaven. Tomball is een kleine plaats met goede hotelketens en het heeft een leuk oud centrum met winkeltjes en leuke eetgelegenheden. Zowel met ketens als Chili's, Applebees, Texas Road House en de fast food restaurants als de lokale tentjes (die ik veel leuker vind). Een aanrader is het Harris County Smokehouse, waar je al helemaal in de Texas sfeer kunt komen. Een ander restaurantje wat goed verstopt ligt voor toeristen maar erg geliefd is bij locals is Mel's Country Cafe.
Vanuit Tomball neem je dan de volgende dag de FM2920 tot aan de 290 om vandaar naar Austin te rijden. De 290 gaat door leuke dorpen en de rit kost je ongeveer 2,5 uur. Heb je nog tijd over dan zou je in Brenham kunnen stoppen voor een korte tour van de Blue Bell ice cream fabriek, dè ijsfabriek van Texas.

Galveston Island is ook leuk om te bezoeken op de terugweg voor je weer naar Houston gaat en nog tijd over hebt. Er is een historisch centrum en er zijn historische gebouwen die je kunt bezoeken. Verder heb je het schip "the Elissa" bij het Texas Seaport Museum, waar je veel uitleg krijgt over de geschiedenis van het eiland.
Laatst gewijzigd door houstonwehaveaproblem op 30 mei 2013, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Wat een prima tip :thumbup:
Zo gaan wij volgend jaar onze vakantie in TX beginnen!
16x USA / 30 staten
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

klinkt idd super! bedankt!!!! exact het soort tips waar ik naar op zoek ben :thumbup:
als je er zo nog hebt, laat maar komen! :lol:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Na de zomer kan ik je meer tips geven, want wij zijn van plan deze zomer een groot aantal dingen op jouw lijst te gaan bezoeken.
Ik denk dat het hele springbreak gebeuren wel meevalt hoor trouwens. Het is echt niet zo dat iedereen dan massaal op vakantie gaat hier. Kustplaatsen kunnen wel wat drukker zijn en misschien de pretparken, maar daar wilde je toch niet heen. September/oktober is een goede tijd om te gaan. In Nederland begint het dan alweer echt herfst/fris te worden, terwijl hier de temperaturen juist nog heerlijk zijn (20-30C). Zelfs in de zomer is het hier vroeger donker dan in Nederland, dus die kortere dagen daar ontkom je niet aan. Voordeel is dat je niet tot 22 uur hoeft te wachten voor een zonsondergang :wink: .
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Edcar schreef:Wij gaan dinsdag voor twee weken naar texas als we terug zijn laat ik je wel weten hoe het was.

Groetjes Edcar.
hoe was de trip Edcar?
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Hier kun je de avonturen van Edcar nalezen.

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 9&start=40
16x USA / 30 staten
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: Liz.
Edcar
Amerika-ontdekker

Bericht door Edcar »

Hallo,

Even niet zoveel op de site geweest maar geluikig had Liz je al geholpen, bedankt daarvoor Liz.

Het was weer heerlijk, wij hadden eigenlijk ook de combi willen maken met New Mexico maar te weinig tijd tussen de examens en uitslagen.
Onze dochters zijn wel geslaagd dus dubbel feest bij ons.

Vooral San Antonio vonden we echt geweldig, zo gezellig en anders dan andere steden.

Wat wij ook leuk vonden was de wedstrijd van de Texas Rangers bijwonen, zo gezellig en echt een familieding.

Wil je nog meer weten dan hoor ik het wel,

Veel plezier met verder voorbereiden.

Groeten Edcar.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

thx! de vragen komen vast nog wel!!
zusje80
Amerika-ontdekker

Bericht door zusje80 »

Hoi Tipsy,

misschien kan ik je nog wat bruikbare tips geven.

Austin:
- state capital
- Barton Springs Pool
- Mnt Bonnell (uitzicht over de stad en de Colorado River
- vleermuizen Congress Bridge (april-oktober, maar vliegen niet elke avond)
- Lady Bird Johnson Wildflower Center
- Zilker Park, kanoen op Lady Bird Lake
- Lake Travis
- Food trucks Lamar en South Congress
- McKinney Falls State Park

Hill Country:
- Fredericksburg
- Luckenbach
- Lyndon B. Johnson Ranch
- Guadalupe River State Park
- Enchanted Rock State Park
- Pedernales Falls State Park

San Marcos:
- Premium Outlet Mall
- tubing op de rivier

Strand:
Wij zijn twee weken geleden in Port Aransas geweest. Condo gehuurd met zwembad en op loopafstand van het strand. Helemaal top! Leuk klein plaatsje met leuke restaurants.
Galveston vonden wij tegenvallen qua strand, wel een mooi state park.

Noord en West Texas gaan we deze zomer ontdekken :)

Succes en plezier met voorbereiden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer