Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Gudrun: reisschema Westkust Juli-Augustus

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Cees A
Amerikakenner

Re: Reis Gudrun: reisschema Westkust Juli-Augustus

Bericht door Cees A »

Gudrun schreef:Maar Cees A zei het ie 't zo nooit zelf zou doen. Daarmee da ik vroeg hoe dan wel. Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Sorry, ik had dat inderdaad wat anders moeten opschrijven.
Wat ik bedoelde was dat ik er zowiezo een heel ander reistempo op na hou.
Ik hoef niet meer zo nodig in 3 weken 3 verschillende Amerikaanse staten door te racen. Been there - Done that
Ik kan gerust een hele week in plaatsen als Moab en Page doorbrengen zonder me te vervelen en ook de nationale parken krijgen van mij meer dan de gebruikelijke aandacht.
Als ik echter reisadviezen ga geven in die trend begint iedereen zich hier voorzichtig af te vragen of ik geestelijk nog wel in orde ben. (als ze dat al niet doen) :mrgreen:

Als rondreis is de route zoals ik 'm plaatste is goed te doen.
Je hebt voldoende tijd in de nationale parken om alle highlights te zien en wat korte en middellange wandelingen te maken.
Wat ik nog zou wijzigen (maar da's echt persoonlijk) zijn die 2 dagen in LA aan het begin van je reis. Ik zou die dagen naar het eind verplaatsen.
Het is altijd fijn als je na zo'n hele rondreis aan het einde van die reis nog een paar dagen kunt uitrusten op je eindbestemming.
Maar als je die behoefte niet hebt moet je 't gewoon laten zoals het nu is.

Als je route straks helemaal definitief is zal ik je nog wat tips geven met wat je allemaal kunt doen en ondernemen in de plaatsen die je aandoet.
Succes met plannen,
Cees
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Cees A schreef: Ik kan gerust een hele week in plaatsen als Moab en Page doorbrengen zonder me te vervelen en ook de nationale parken krijgen van mij meer dan de gebruikelijke aandacht.
Als ik echter reisadviezen ga geven in die trend begint iedereen zich hier voorzichtig af te vragen of ik geestelijk nog wel in orde ben. (als ze dat al niet doen) :mrgreen:
Ik ben nu een paar keer in de NP geweest en begin het steeds meer te overwegen om een volgende keer in een bepaald gebied of park een week te blijven om het beter te ontdekken of van te genieten. Het is volgens mij een zeer besmettelijke ziekte ;-)
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik zou zeggen: Doen.
En probeer daarna zoveel mogelijk anderen te besmetten ....................
Gudrun
Amerika-ontdekker

Zion - Las Vegas: Valley of Fire?

Bericht door Gudrun »

Onze reis begint al heel wat vorm te krijgen maar ik heb nu een vraagje over de route tussen Zion en Las Vegas.

Is het de moeite om via Valley of fire te rijden wanneer je enkel op de hoofdweg blijft en hier op het gemak doorrijdt of is het dan beter dit over te slaan omdat hier op die hoofdweg van dit park niet veel te zien is? We vertrekken vanuit Zion en zouden erna nog graag naar de Hooverdam gaan om erna aan te komen in Las Vegas.

Enkele tips?
Laatst gewijzigd door markro op 20 jan 2013, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Zion - Las Vegas: Valley of Fire?

Bericht door Laura&Edwin »

hoe was je van plan de hooverdam te bereiken vanuit Zion?
Mijn idee is dat je de afslag van de I15 naar de 169 gaat pakken en deze dan afrijden richting de Hooverdam. Je laat Valley of Fire dan rechts liggen. Of wilde je op de I15 doorrijden tot de afslag naar de Valley of Fire Highway en dan door Valley of Fire en na het park op de T-splitsing rechtsaf de 169 op? Dat zou dan idd wel kunnen.

En je kunt vanuit de auto ook een indruk krijgen van het park. Je mist wel veel, maar er is ook wel het een en ander vanaf de weg te zien. Zoals bijvoorbeeld de Elephant Rock en enkele andere mooie rosten, zoals de Seven Sisters. Als ik je een advies mag geven, neem dan iets meer tijd voor het park en bezoek ook de petrogliefen op Atlatl-rock, of bezoek de versteende boomstammen of de Arch-rock. Loop tussen de Beehives. Het zal je niet tegenvallen!
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gudrun
Amerika-ontdekker

Bericht door Gudrun »

Als we het allebei wilden doen was mijn idee om dan van de 15 af te gaan via valley of fire hwy, zo het park doorrijden en dan via de 169 volgen om zo tot hoover dam te raken. Maar omdat dit nogal omslachtig is was mijn vraag als het wel de moeite is om dit ermee in te nemen of als de planning beter zou kunnen? Na las vegas gaan we naar death valley en we verblijven ongeveer 2 dagen in las vegas zelf ..
Gudrun
Amerika-ontdekker

overnachting tussen death valley en yosemite?

Bericht door Gudrun »

Hallo iedereen,

momenteel zijn we al een paar van onze overnachtingen aan het boeken voor komende zomer in de NP.
Nu zijn we nog op zoek naar een plaatsje om te overnachten wanneer we van DV naar Yosemite reizen.

Weet hier iemand mooie kampeerplekjes of hotelletjes waarvan de prijs/kwaliteit in orde is?
Laatst gewijzigd door markro op 30 jan 2013, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Ik heb er hier wat neergezet.

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=46180

Tussen DV en Yosemite vonden wij Virginia Creek Settlement (vlakbij Bodie, iets boven Lee Vining) ideaal. Maar niet als je die dag vertrekt uit LV, dan is Lee Vining te ver.
Gudrun
Amerika-ontdekker

Bericht door Gudrun »

Ja we vertrekken die dag wel in LV dus is mss iets te ver om te rijden.
In Bishop niemand ervaring met een goede campground?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Klik hier rechtsboven eens op Hotels & CAmpings. Daar vind je beoordleingen van forumleden. Je kunt per staat of per plaats zoeken.
Er zijn 2 campgrounds in Bishop beschreven.

Marianne
Gudrun
Amerika-ontdekker

Bericht door Gudrun »

Ok, heel fel bedankt!
Had ik nog niet gezien dat er zo een hele lijst stond! :)
Gudrun
Amerika-ontdekker

Alle tips welkom!

Bericht door Gudrun »

Het is bijna zover! Binnen een klein maandje vertrekken we voor de eerste keer naar Amerika!
De route ligt vast maar het zou fijn zijn om nog enkele tips te krijgen in verband met leuke plaatsen om te gaan eten, wandelingen in de parken die ZEKER gedaan moeten worden, tips in verband met goedkoop kunnen winkelen en tanken e.d.

De route die we zullen afleggen is:
Los Angeles - San Diego
San Diego- Havasupai
Havasupai- Grand Canyon
Grand Canyon-Horseshoe bend-Lake Powel
Lake Powel-Page-MV
MV-Arches
Arches-Bryce Canyon
Bryce-Zion NP
Zion-Las Vegas
Las Vegas-Death Valley
Death Valley-Bishop
Bishop-Yosemite
Yosemite-San Francisco
SF-Monterey
Monterey-LA

Het zou heel leuk zijn om tips te krijgen over kleine dingen die eventueel nog mee te pikken zijn of tips over leuke (en goede! :) ) plekjes om iets te eten of te drinken!
Laatst gewijzigd door markro op 13 jun 2013, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ziva
Amerika-expert

Re: Alle tips welkom!

Bericht door Ziva »

Mijn tip is om de forums hier door te spitten en dan een overzichtje te maken van wat je leuk lijkt per reisdeel. Ik denk dat er al heel veel informatie te vinden is over de plaatsen die je bezoekt :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zie voor wandelingen in de parken mijn wandelsite, of kijk op http://www.ontdek-amerika.nl en op de NPS-sites (onder plan your visit/things to do).

Marianne
Gudrun
Amerika-ontdekker

Bericht door Gudrun »

Ik heb al een heel aantal topics doorgenomen op dit forum maar om deze allemaal door te nemen is praktisch onmogelijk.
De sites die hier vernoemd worden heb ik ook al helemaal doorgenomen.
Het is echt om eventueel nog enkele leuke plekjes te leren kennen die niet dadelijk zijn terug te vinden in reisgidsen en dergelijke of ervaringen over bepaalde wandelingen die ook niet terug te vinden zijn in zulke gidsen :)
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Maar moeten wij dan raden wat je al ingepland hebt en wat je leuk vindt? Je zal echt wat meer info moeten geven of gerichtere vragen moeten stellen, anders ben ik bang dat je niet veel extra tips zal krijgen. Er is zo verschrikkelijk veel te zien en te doen in het Zuid Westen. En zoals gezegd, er staan op het forum al talloze tips-topics, van winkelen, Los Angeles, San Francisco, Zion, Las Vegas, Moab, Yosemite, restaurants, en alle andere NP's, tot aan de beste verborgen juweeltjes toe. Ik kan mij niet voorstellen dat je daar niets uit gehaald hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer