Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis metten11: mening over route + enkele vragen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
metten11
Amerika-ontdekker

Reis metten11: mening over route + enkele vragen

Bericht door metten11 »

Dag Iedereen,

In september 2013 vertrekken we naar West-Usa, bedankt om jullie mening te geven over volgende route + enkele vragen te beantwoorden:
- 12/09: aankomst SF
- 13/09: SF
- 14:09: SF
- 15/09: Yosemite (overnachting curry village)
- 16/09: Yosemite
- 17/09: van Yosemite naar Lone Pine (via de Tioga Road die je eerder voorstelde)
- 18/09: Van Lone Pine, via Death Valley, naar Vegas
- 19/09: Grand Canyon
- 20:09: Grand Canyon
- 21/09 : Kingman
- 22/09: LA
- 23/09: LA
- 24/09: LA
- 25/09: LA
- 26/09: vertrek

Extra vragen:
- We dachten voor ons bezoek aan Grand Canyon te overnachten in Flagstaff. Is dit een goed idee? De afstand tussen Grand Canyon en Flagstaff is dik een uur, wat me nog 'relatief' lang lijkt...
- Op één reservatie, Curry Village, dachten we al onze overnachtingen ter plekke te boeken (via booking.com), vinden jullie dit een goed idee?
- In Yosemite - Curry Village zouden we slapen in een tent... Zullen de nachten in september niet te koud zijn?
- Wagen huren: is het nodig dit veel op voorhand te reserveren?
- Laatste, beetje een rare, vraag: we zullen een wagen huren via Avis. Weet er iemand wat de mogelijkheden zijn om muziek af te spelen in huurwagens? Is er AUX? CD-Speler? MP3? ...

Bedankt voor jullie antwoorden :)
iertje007
Amerikakenner

Re: Reis metten11: mening over route + enkele vragen

Bericht door iertje007 »

Is alles in Tusayan al vol, dat je in Flagstaff wil overnachten? Anders zou ik zeggen: boek daar een hotel. Veel dichterbij.

Op dag 19 mis ik een stapje? Je zit dan opeens in de grand canyon, terwijl je de vorige dag een hele lange dag naar vegas rijdt? Vegas - Grand Canyon (ook een flinke rit) zie ik hier niet terug?
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
metten11
Amerika-ontdekker

Bericht door metten11 »

We dachten inderdaad slechts 1 nacht in Vegas te blijven en s'anderdaags meteen door te rijden naar de Grand Canyon (we hebben helaas te weinig tijd om langs Zion of Bryce te rijden).

Ik had me laten vertellen dat 1 avondje Vegas voldoende zou zijn... Klopt dit niet?! S'avonds zijn er veel bezienswaardigheden, terwijl het er overdag vrij kalm is.
Indien jullie een extra nacht aanraden, kan dit wel aangezien we met 4 dagen LA zitten en 3 dagen me wel voldoende lijken...
Ik dacht de dag extra eventueel te gebruiken om een omwegje te maken naar San Diego (dus van Kingman naar San Diego en dan door naar LA).

Alvast bedankt voor de tip van Tusayan... Ik las dat voornamelijk Flagstaff dé verblijfplaats was voor tripjes naar de Grand Canyon, maar ga me hier even in verdiepen! :)
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

- We dachten voor ons bezoek aan Grand Canyon te overnachten in Flagstaff. Is dit een goed idee? De afstand tussen Grand Canyon en Flagstaff is dik een uur, wat me nog 'relatief' lang lijkt...
Zoals eerder geadviseerd, Tusayan is beter. Tusayan ligt tegen de ingang van het park
Een alternatief zou nog Williams kunnen zijn (1 uur rijden van GC) Hotels in Williams zijn een stuk goedkoper.
Je moet kijken of het prijsverschil dat uur rijden rechtvaardigt

- Op één reservatie, Curry Village, dachten we al onze overnachtingen ter plekke te boeken (via booking.com), vinden jullie dit een goed idee?
Ja, in september is overal buiten nationale parken plaats genoeg. Kijk ook naar de sites van de hotels zelf.

- In Yosemite - Curry Village zouden we slapen in een tent... Zullen de nachten in september niet te koud zijn?
Kom je snel genoeg achter ...... Als je kiest voor een tent moet je geen hotelcomfort verwachten

- Wagen huren: is het nodig dit veel op voorhand te reserveren?
Boek je auto via een Europese website, reisorganisatie of broker. Heeft met verzekeringen te maken.

- Laatste, beetje een rare, vraag: we zullen een wagen huren via Avis. Weet er iemand wat de mogelijkheden zijn om muziek af te spelen in huurwagens? Is er AUX? CD-Speler? MP3? ...
MP3 cd's afspelen kunnen ze tegenwoordig allemaal wel.
Of er ook een aux of usb ingang is, is afhankelijk van de klasse die je boekt en het type auto dat je meekrijgt.
Hoe groter en duurder hoe meer kans dat je aux en/of usb hebt .
metten11
Amerika-ontdekker

Bericht door metten11 »

Bedankt voor de tips.

Wat denken jullie: 1 of 2 dagen Vegas? Of kan ik die dag nog ergens beter gebruiken?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou zeker als het de 1e keer is zeker 2 dagen doen! Al zijn de meningen over deze stad sterk verdeeld hier op het forum. In 1 dag kun je iig nooit alles gezien hebben.
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door IvoH »

Als je probeert om 1 dag extra te winnen zou ik proberen deze te pakken in Los Angeles. Las Vegas is echt bijzonder.
De meningen op het forum zijn verdeeld, ik weet het, maar zelf ben ik niet zo een groot fan van LA.
Denk dat 3 dagen LA ruim voldoende is voor een 1e keer.
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Ik zou zeker twee nachten doen, want de eerste dag kom je waarschijnlijk laat en moe aan na een lange, hete reisdag. Dan kun je de volgende dag op je gemak de stad verkennen, er is megaveel te doen!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je een extra dag in LV neemt kan je als je vroeg vertrekt naar GC nog heel wat zien die dag. En dan de volgende dag overnachten in Kingman geeft je nog meer tijd. Die tijd is vaak genoeg voor GCNP als je tenminste niet van plan bent langere wandelingen van de rim te maken. Flagstaff naar GC is 1.5 uur rijden. Je kan ook proberen in het park te overnachten http://www.grandcanyonlodges.com
metten11
Amerika-ontdekker

Bericht door metten11 »

Ik had graag nog even uw mening gevraagd over het volgende (mijn planning is bijna afgerond ).

Het laatste stuk van onze reis ziet er als volgt uit:
Dag 10: In de dag bezoek Grand Canyon en s'avonds eerste stap richting LA door te overnachten in Kingman
Dag 11: Vertrek uit Kingman + nog een stukje route 66 oprijden en eventueel bezoek route 66 museum, tegen avond toekomen in LA
Dag 12: LA
Dag 13: LA
DAg 14: LA
Dag 15: Vertrek naar huis

Wat betreft dag 11: we zouden een stukje terugkeren om even op route 66 te rijden (eventueel tot hackberry general store). Het is een beetje spijtig dat we terug moeten keren, maar ik zou deze liever niet op dag 10 doen. Ik vermoed dat we vrij laat in Kingman zullen aankomen en het lijkt me het best in het donker te rijden op HW 40, eerder dan route 66...

Tegen de middag zou ik dan willen vertrekken naar LA (waarschijnlijk via Joshua Tree), waar we nog drie volle dagen zouden hebben.

Zijn er nog andere alternatieven? Bijvoorbeeld dat we tussen Kingman en LA nog elders overnachten en slechts twee 'volle' dagen verblijven in LA... Een ideetje waarmee ik speel: s'ochtends vertrekken vanuit Kingman richting San Diego, om daar een avond + voormiddag te verblijven en vervolgens door te reizen naar LA... Maar misschien is dit te krap?

Alvast bedankt!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Voor wat betreft een stukje Route 66 rijden kan je ook bij Seligman van de interstate gaan en via Route 66 naar Kingman rijden. Da's volgens google maps maar een klein half uur langer.
Dus 's ochtends bezoek Grand Canyon (op tijd op en met de shuttle de viewpoints tot Hermits Rest bekijken kan ook gemakkelijk, dan kun je ook nog een stukje langs het rimtrail wandelen tot de volgende shuttle stop).
's Middags op tijd vertrekken, dus tussen twee en drie wegrijden. Een stop maken in Seligman en dan besltuien of je via de interstate naar Kingman gaat of via Route 66, afhankelijk van hoe laat het is. Dan kan je 's avonds en de volgende ochtend nog even Kingman bekijken voor je weer op tijd vertrekt.
Probeer zoveel mogelijk te vermijden om in het donker te rijden, op tijd vertrekken, dan heb je daar geen problemen mee.

Je kan ook nog overwegen op weg naar LA in de omgeving van Joshua Tree te overnachten (Twentynine Palms of verderop in Palm Springs). Dan heb je tijd om wat rustiger Kingman en Joshua Tree NP te verkennen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Terugrijden naar Hackberru zou ik ikg zeker niet doen, eerder de dag erna dus naar Oatman
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Als je iets van de Route 66 nostalgie mee wilt pakken, zou ik zeker bij Seligman even van de snelweg afgaan. Je kunt wat rondkijken in het dorp, een paar foto's nemen en aan de andere kant van het dorp de snelweg weer op.
De volgende dag kun je vanaf Kingman Route 66 nemen naar Oatman. Je rijdt dan over een prachtige weg door de bergen. Onderweg kom je langs een oud benzinestation, waar nu een souvenirwinkeltje in zit. Oatman is een oud mijnstadje, waar wilde burro's (ezels) over straat lopen. Het is erg toeristisch, maar leuk om een keer gezien te hebben.
Als je vervolgens doorrijdt over Route 66, kom je bij Needles weer op de snelweg I-40.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

metten11 schreef:- 18/09: Van Lone Pine, via Death Valley, naar Vegas
- 19/09: Grand Canyon
- 20:09: Grand Canyon
- 21/09 : Kingman
Ik zou toch ook een extra nacht Las Vegas inplannen. Lone Pine - Vegas is een lange dag. Om dan 's avonds de ganse strip af te wandelen, ga je niet veel zin in hebben. Met een extra dag en avond kan je het wat meer op je gemak doen. Er is echt wel véél te zien. :)

Ik weet niet wat je allemaal plant te doen aan de Grand Canyon, maar met een volledige dag (20/9) heb je genoeg tijd om alle uitkijkpunten te doen denk ik. Dan kan je de 21e 's morgens op tijd vertrekken voor je route naar Kingman en onderweg nog genoeg meepikken van Route 66.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer