Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Reimar: SF-SF 16 dagen
Reis Reimar: SF-SF 16 dagen
Hallo allemaal,
Ik heb al veel op dit forum zitten lezen en ik kom er niet uit. Ik heb uiteraard dagen te kort. Maar ik blijf op 1 dag hangen waardoor ik het niet rond krijg. Ik denk dat ik keuzes moet maken, en wil graag jullie advies erbij.
De vlucht is geboekt, de rest van de invulling staat nog niet vast. Wij willen de route rijden met een auto. We zijn overigens ervaren backpackers/roadtrippers en hebben altijd een vrij hoog reistempo.
Dit is het reisschema:
23-09 Dag 1: Aankomst 11.30 San Francisco
24-09 Dag 2: San Francisco
25-09 Dag 3: San Francisco-Yosemite
26-09 Dag 4: Yosemite
27-09 Dag 5: Yosemite- Mammoth Lakes
28-09 Dag 6: Mammoth Lakes- Las Vegas
29-09 Dag 7: Las Vegas
30-09 Dag 8: Las Vegas-Bryce Canon
01-10 Dag 9: Bryce Canon- Page
02-10 Dag 10: Page- Flagstaff (GC)
03-10 Dag 11: Flagstaff- Palm Springs
04-10 Dag 12: Palm Springs- LA
05-10 Dag 13: LA- Pismo Beach
Pismo Beach _San Francisco (dag te kort!!)
06-10 Dag 14: San Francisco Vlucht om 12.30
Vraagpunten:
1. Het liefst rijden we vanaf aankomst direct door naar Yosemite. Maar ik denk dat dit geen doen is na de vlucht met jetlag. Hoe denken jullie daar over?
2. Mijn man wil echt 2 nachten in Vegas, dus daar kunnen we niet op inkorten.
3. Hoe zit het met hotels deze periode. Moet je reserveren? Doen wij het liefste niet zodat we ter plekke nog kunnen wijzigen in onze route. Maar de beperkte tijd maakt dat lastig en we hebben ook geen zin om te zoeken naar hotels (zonde van de tijd)
4. De laatste dag vertrekken we om 12.30 vanuit San Francisco. Volgens mij is het makkelijkst als we die nacht bij de luchthaven slapen want om vanuit Pismo Beach daar heen te rijden is zonde van de tijd.
Owh ja: In LA willen we met kennissen gaan dineren, dus daar moeten we wel een nacht blijven. En mijn man wil heel graag 2 nachten Vegas.
Wat kan ik doen om de route passend te krijgen binnen de tijd?
Ik heb al veel op dit forum zitten lezen en ik kom er niet uit. Ik heb uiteraard dagen te kort. Maar ik blijf op 1 dag hangen waardoor ik het niet rond krijg. Ik denk dat ik keuzes moet maken, en wil graag jullie advies erbij.
De vlucht is geboekt, de rest van de invulling staat nog niet vast. Wij willen de route rijden met een auto. We zijn overigens ervaren backpackers/roadtrippers en hebben altijd een vrij hoog reistempo.
Dit is het reisschema:
23-09 Dag 1: Aankomst 11.30 San Francisco
25-09 Dag 3: San Francisco-Yosemite
27-09 Dag 5: Yosemite- Mammoth Lakes
28-09 Dag 6: Mammoth Lakes- Las Vegas
30-09 Dag 8: Las Vegas-Bryce Canon
01-10 Dag 9: Bryce Canon- Page
02-10 Dag 10: Page- Flagstaff (GC)
03-10 Dag 11: Flagstaff- Palm Springs
04-10 Dag 12: Palm Springs- LA
05-10 Dag 13: LA- Pismo Beach
Pismo Beach _San Francisco (dag te kort!!)
Vraagpunten:
1. Het liefst rijden we vanaf aankomst direct door naar Yosemite. Maar ik denk dat dit geen doen is na de vlucht met jetlag. Hoe denken jullie daar over?
2. Mijn man wil echt 2 nachten in Vegas, dus daar kunnen we niet op inkorten.
3. Hoe zit het met hotels deze periode. Moet je reserveren? Doen wij het liefste niet zodat we ter plekke nog kunnen wijzigen in onze route. Maar de beperkte tijd maakt dat lastig en we hebben ook geen zin om te zoeken naar hotels (zonde van de tijd)
4. De laatste dag vertrekken we om 12.30 vanuit San Francisco. Volgens mij is het makkelijkst als we die nacht bij de luchthaven slapen want om vanuit Pismo Beach daar heen te rijden is zonde van de tijd.
Owh ja: In LA willen we met kennissen gaan dineren, dus daar moeten we wel een nacht blijven. En mijn man wil heel graag 2 nachten Vegas.
Wat kan ik doen om de route passend te krijgen binnen de tijd?
Roadtripjes: Nieuw Zeeland (2009/2010) Thailand (2011), Australie (2012) en nu USA(2013)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reimar: SF-SF 16 dagen
Misschien zou je van Page naar Williams kunnen rijden en de dag erna meten door naar LA. Dan heb je geen overnachting echt aan de rim van GC, en een lange dag erna, maar je wint wel een dag.
Doorrijden meteen na de vlucht zou ik niet doen. Je bent echt brak na zo'n zit. De dag erna zou je wel meteen kunnen gaan rijden, meestal ben je dan vroeg wakker en kun je die benutten met kilometers vreten en o tijd inYosemite zijn. Dan kan je de laatste hele dag in SF blijven, en heb je het probleem van het vliegen niet.
Veel plezier met verder plannen!
Sabrina
Doorrijden meteen na de vlucht zou ik niet doen. Je bent echt brak na zo'n zit. De dag erna zou je wel meteen kunnen gaan rijden, meestal ben je dan vroeg wakker en kun je die benutten met kilometers vreten en o tijd inYosemite zijn. Dan kan je de laatste hele dag in SF blijven, en heb je het probleem van het vliegen niet.
Veel plezier met verder plannen!
Sabrina
Je zou of Bryce of Page kunnen skippen. En ik Zion ook nergens.
Je hebt sowieso een probleem met de terugrit van LA naar SF. Pismo Beach naar SF is nog steeds een zeer flinke rit via de kust. Rij dan vanaf LA door tot San Simeon of Cambria. En als het niet om te gooien is, rij via de 101 of de 5 direct naar SF. Je slaat dan wel de kustroute over.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Misschien moet je gewoon Bryce én Page skippen in deze route? En in plaats daarvan van Las Vegas naar Grand Canyon rijden en van daaruit verder richting Palm Springs en LA. Zo zou ik het toch doen denk ik.
Dat wordt dan:
30-09 Dag 8: Las Vegas - Grand Canyon
01-10 Dag 9: Grand Canyon - Palm Springs
En zo heb je al 2 dagen over. Misschien kan je dan een extra nacht aan de Grand Canyon voorzien. Of anders de twee dagen gebruiken voor LA en de route naar SF.
Zoals Yeehaw al zegt mis je ook Zion in deze route. Je zou dan Zion, Bryce en Page eventueel in een latere reis kunnen meenemen als je je meer rond dat gebied zou concentreren.

30-09 Dag 8: Las Vegas - Grand Canyon
01-10 Dag 9: Grand Canyon - Palm Springs
En zo heb je al 2 dagen over. Misschien kan je dan een extra nacht aan de Grand Canyon voorzien. Of anders de twee dagen gebruiken voor LA en de route naar SF.
Zoals Yeehaw al zegt mis je ook Zion in deze route. Je zou dan Zion, Bryce en Page eventueel in een latere reis kunnen meenemen als je je meer rond dat gebied zou concentreren.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De oplossing van Doockles is misschien wel het beste, alles zien daar gaat je toch niet lukken. Of je rijdt van Las vegas naar Zion en dan in 1 keer naar de Grand Canyon (en niet naar Flagstaff, met zo weinig tijd en de korte dagen in september/oktober moet je niet 1,5 uur van het park gaan overnachten lijkt me). En msischein niet in Palm Springs maar Kingman overnachten? Je kunt dat open laten en zien hoe laat je vertrekt en hoe ver je nog wilt rijden.
Als je via Death Valley wilt rijden en daar nog iets wilt zien zou ik niet in Mammoth Lakes overnachten maar iets verder, bijvoorbeeld Bishop of Lone Pine.
Marianen
Als je via Death Valley wilt rijden en daar nog iets wilt zien zou ik niet in Mammoth Lakes overnachten maar iets verder, bijvoorbeeld Bishop of Lone Pine.
Marianen
Dag 1: Aankomst 11.30 San Francisco
25-09 Dag 3: San Francisco-Yosemite (Oakhurst, Mariposa Grove)
27-09 Dag 5: Yosemite Tioga Pass (mooi!) - Mono Lake (south Tufa's), June Lake Loop, Lone Pine (Alabama Hills)
28-09 Dag 6: Lone Pine - Death Valley - uitgang Shoshone - Las Vegas
30-09 Dag 8: Las Vegas- Hoover Dam - stukje route 66 - Grand Canyon (Bright angel lodge:))
01-10 Dag 9: Grand Canyon (in de middag weg) - Sedona over HW 89A scenic route, Red Rock Loop.
02-10 Dag 10: Sedona - Jerome Historic Park - Prescott Watson lake - Palm Springs
03-10 Dag 11: Palm Springs -Palm to Pines Hwy - La
04-10 Dag 12: LA - Cambria
05-10 Dag 13: Cambria - zee Olifanten - MCwayFalls (Jullie Pfeiffer) - Nephente - Brisby Bridge etc etc. - MOntery/Carmel - Santa Cruz -SF
Ik zou echt geen hoger tempo aannemen dus Bryce en Page skippen.
Ik zou persoonlijk zeker 1 nacht Las Vegas ruilen voor 1 nacht Santa Monica of liever nog Santa Barbara.
Njoy!
25-09 Dag 3: San Francisco-Yosemite (Oakhurst, Mariposa Grove)
27-09 Dag 5: Yosemite Tioga Pass (mooi!) - Mono Lake (south Tufa's), June Lake Loop, Lone Pine (Alabama Hills)
28-09 Dag 6: Lone Pine - Death Valley - uitgang Shoshone - Las Vegas
30-09 Dag 8: Las Vegas- Hoover Dam - stukje route 66 - Grand Canyon (Bright angel lodge:))
01-10 Dag 9: Grand Canyon (in de middag weg) - Sedona over HW 89A scenic route, Red Rock Loop.
02-10 Dag 10: Sedona - Jerome Historic Park - Prescott Watson lake - Palm Springs
03-10 Dag 11: Palm Springs -Palm to Pines Hwy - La
04-10 Dag 12: LA - Cambria
05-10 Dag 13: Cambria - zee Olifanten - MCwayFalls (Jullie Pfeiffer) - Nephente - Brisby Bridge etc etc. - MOntery/Carmel - Santa Cruz -SF
Ik zou echt geen hoger tempo aannemen dus Bryce en Page skippen.
Ik zou persoonlijk zeker 1 nacht Las Vegas ruilen voor 1 nacht Santa Monica of liever nog Santa Barbara.
Njoy!
Re: Reis Reimar: SF-SF 16 dagen
Thnx!
Zion willen we inderdaad wel aandoen. Maar geen overnachting hier, maar een extra lange break om een indruk op te doen. Ik ga toch mijn man overhalen om 1 dag Vegas te skippen. Hij is tenslotte ook al een keer in Vegas geweest, maar mocht toen nog geen gokje wagen
Ik heb hem hem nu wat omgegooid. We komen redelijk vroeg aan en kunnen dan nog proberen om wat km's te maken richting Yosemite. Als we 2 uur rijden (ieder een uur) kunnen we in Modesto overnachten. De volgende ochtend zijn we waarschijnlijk vroeg wakker door de jetlag en kunnen we 2 nachten in Mammoth Lakes blijven of eventueel 1 nacht om tijd te winnen. Nu hebben we SF op het einde wat prettiger is. En ik denk dat we inderdaad een keuze moeten maken of tussen Bryce en Page.
23-09 Dag 1: Aankomst 11.30 San Francisco > Modesta (150 km)
24-09 Dag 2: Modesta- Mammoth Lakes (300 km)
25-09 Dag 3: Mammoth Lakes
26-09 Dag 4: Mammoth Lakes- Las Vegas (500km)
27-09 Dag 5: Las Vegas
28-09 Dag 6: Las Vegas-Zion- Bryce Canon (450 km)
29-09 Dag 7: Bryce Canon- Page (250 km)
30-09 Dag 8: Page- Flagstaff (215 km)
01-10 Dag 9: Flagstaff- Palm Springs (650km)
02-10 Dag 10: Palm Springs-LA (200km)
03-10 Dag 11: LA- Pismo Beach (280km)
04-10 Dag 12: Pismo Beach- San Francisco (370km)
05-10 Dag 13: San Francisco
Zion willen we inderdaad wel aandoen. Maar geen overnachting hier, maar een extra lange break om een indruk op te doen. Ik ga toch mijn man overhalen om 1 dag Vegas te skippen. Hij is tenslotte ook al een keer in Vegas geweest, maar mocht toen nog geen gokje wagen

Ik heb hem hem nu wat omgegooid. We komen redelijk vroeg aan en kunnen dan nog proberen om wat km's te maken richting Yosemite. Als we 2 uur rijden (ieder een uur) kunnen we in Modesto overnachten. De volgende ochtend zijn we waarschijnlijk vroeg wakker door de jetlag en kunnen we 2 nachten in Mammoth Lakes blijven of eventueel 1 nacht om tijd te winnen. Nu hebben we SF op het einde wat prettiger is. En ik denk dat we inderdaad een keuze moeten maken of tussen Bryce en Page.
23-09 Dag 1: Aankomst 11.30 San Francisco > Modesta (150 km)
24-09 Dag 2: Modesta- Mammoth Lakes (300 km)
25-09 Dag 3: Mammoth Lakes
26-09 Dag 4: Mammoth Lakes- Las Vegas (500km)
27-09 Dag 5: Las Vegas
28-09 Dag 6: Las Vegas-Zion- Bryce Canon (450 km)
29-09 Dag 7: Bryce Canon- Page (250 km)
30-09 Dag 8: Page- Flagstaff (215 km)
01-10 Dag 9: Flagstaff- Palm Springs (650km)
02-10 Dag 10: Palm Springs-LA (200km)
03-10 Dag 11: LA- Pismo Beach (280km)
04-10 Dag 12: Pismo Beach- San Francisco (370km)
05-10 Dag 13: San Francisco
Roadtripjes: Nieuw Zeeland (2009/2010) Thailand (2011), Australie (2012) en nu USA(2013)
Pismo Beach naar SF is 370 kilometer als je via de 101 rijdt en de kustroute overslaat. Is dit bewust? Of is het een foutje?
Indien het bewust is, waarom dan naar Pismo Beach? Indien het een foutje is, heb je mijn eerdere commentaar gelezen aangaande de afstand Pismo Beach naar SF?
Indien het bewust is, waarom dan naar Pismo Beach? Indien het een foutje is, heb je mijn eerdere commentaar gelezen aangaande de afstand Pismo Beach naar SF?
Laatst gewijzigd door Hockey op 18 jul 2013, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
@Hockey. Ja foutje. Dan kunnen we inderdaad beter verder doorrijden. Is de kustroute wel in 2 dagen te doen?
Ik denk dat we toch een dag af moeten snoepen van of Vegas of Yosemite en die dan aan het einde tussen moeten voegen. Anders zitten we echt alle dagen in de auto de laatste week.
Ik denk dat we toch een dag af moeten snoepen van of Vegas of Yosemite en die dan aan het einde tussen moeten voegen. Anders zitten we echt alle dagen in de auto de laatste week.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je inderdaad om 11:30 aankomt in SF, zou ik er gewoon voor kiezen om op je gemak richting Yosemite te rijden, dat kan makkelijk, zeker als je samen rijdt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom 2 dagen Mammoth Lakes?
En waarom Flagstaff? Wanneer wil je naar de Grand Canyon? Je hoeft niet alle tips op te volgen maar het is wel goed om te weten waarom je bepaalde keuzes maakt, dan kunnen we daar rekening mee houden.
Ik weet niet of Modesto haalbaar is, je zult toch wel moe zijn neem ik aan, maar je kunt kijken hoe ver je komt. Ik zou dan nog een nacht aan de westkant van Yosemite doen of in het park zelf, en Zion etc laten vallen. Dan krijg je zoiets:
23-sep Aankomst SF - Modesto
24-sep Modesto - Yosemite
25-sep Yosemite - Mammoth Lakes
26-sep Mammoth Lakes - Death Valley
27-sep Death Valley - Las Vegas
28-sep Las Vegas
29-sep Las Vegas - Grand Canyon
30-sep Grand Canyon
1-okt Grand Canyon - Palm Springs
2-okt Palm Springs - Los Angeles
3-okt Los Angeles - San Simeon/Cambria
4-okt San Simeon - San Francisco
5-okt San Francisco
6-okt San Francisco
Marianne
En waarom Flagstaff? Wanneer wil je naar de Grand Canyon? Je hoeft niet alle tips op te volgen maar het is wel goed om te weten waarom je bepaalde keuzes maakt, dan kunnen we daar rekening mee houden.
Ik weet niet of Modesto haalbaar is, je zult toch wel moe zijn neem ik aan, maar je kunt kijken hoe ver je komt. Ik zou dan nog een nacht aan de westkant van Yosemite doen of in het park zelf, en Zion etc laten vallen. Dan krijg je zoiets:
23-sep Aankomst SF - Modesto
24-sep Modesto - Yosemite
28-sep Las Vegas
29-sep Las Vegas - Grand Canyon
30-sep Grand Canyon
1-okt Grand Canyon - Palm Springs
2-okt Palm Springs - Los Angeles
3-okt Los Angeles - San Simeon/Cambria
4-okt San Simeon - San Francisco
5-okt San Francisco
6-okt San Francisco
Marianne
Dank je wel!
2 dagen mammoth lakes kan er inderdaad beter eentje worden en dan een nachtje in lone pine. Is dat een goede plaats om te overnachten?
Na Vegas is het inderdaad te ambitieus. Page lijkt mij erg mooi vanwege de antelope, vandaar dat page er tussen staan. Maar dan kunnen we bryce beter schrappen. En en en lukt gewoon niet.
Voor wat betreft grand canyon is het misschien beter om in het park te overnachten gezien de toch al korte tijd daar. Dat wordt vroeg op voor de zonsopgang en dan een lange reiswagen naar palm springs.
2 dagen mammoth lakes kan er inderdaad beter eentje worden en dan een nachtje in lone pine. Is dat een goede plaats om te overnachten?
Na Vegas is het inderdaad te ambitieus. Page lijkt mij erg mooi vanwege de antelope, vandaar dat page er tussen staan. Maar dan kunnen we bryce beter schrappen. En en en lukt gewoon niet.
Voor wat betreft grand canyon is het misschien beter om in het park te overnachten gezien de toch al korte tijd daar. Dat wordt vroeg op voor de zonsopgang en dan een lange reiswagen naar palm springs.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in Mammoth Lakes gaat overnachten zou ik geen overnachting in Lone Pine doen. Overnachten in Death Valley is mooier en qua verdeling van de afstand beter. Alternatief is een overnachting in Yosemite en dan Lone Pine en dan Las Vegas. Dan win je een dag.
Dus:
4-sep Modesto - Yosemite
28-sep Las Vegas
of
4-sep Modesto - Yosemite
25-sep Yosemite - Bishop/Lone Pine
26-sep Bishop/Lone Pine - Las Vegas
27-sep Las Vegas
28-sep Las Vegas -
Als je naar Page wilt realiseer je dan dat je dan toch nog een hele omweg maakt. Antelope Canyon is zeker de moeite waard, maar dat geldt ook voor Zion en Bryce. Zoals al eerder is gezegd hier, is het beter om dat deel voor een andere keer te bewaren. Het is jammer dat jullie beginnen en eindigen in SF, dat beperkt de mogelijkheden nogal, maar dat is nu eenmaal niet anders.
Je zou zelfs kunnen overwegen om ook de GC te laten vallen en meer tijd uit te trekken voor Californië en Las Vegas. Je kunt dan alles op je gemak doen, nog naar Joshua Tree gaan, meer tijd voor LA en de kust nemen, etc.
Marianne
Dus:
4-sep Modesto - Yosemite
28-sep Las Vegas
of
4-sep Modesto - Yosemite
25-sep Yosemite - Bishop/Lone Pine
26-sep Bishop/Lone Pine - Las Vegas
27-sep Las Vegas
28-sep Las Vegas -
Als je naar Page wilt realiseer je dan dat je dan toch nog een hele omweg maakt. Antelope Canyon is zeker de moeite waard, maar dat geldt ook voor Zion en Bryce. Zoals al eerder is gezegd hier, is het beter om dat deel voor een andere keer te bewaren. Het is jammer dat jullie beginnen en eindigen in SF, dat beperkt de mogelijkheden nogal, maar dat is nu eenmaal niet anders.
Je zou zelfs kunnen overwegen om ook de GC te laten vallen en meer tijd uit te trekken voor Californië en Las Vegas. Je kunt dan alles op je gemak doen, nog naar Joshua Tree gaan, meer tijd voor LA en de kust nemen, etc.
Marianne
Vergis je niet in de lange vlucht en de jetlag. Meteen de 1e dag gaan rijden zou ik persoonlijk niet doen.
Mammoth lakes is voornamelijk een winter bestemming. Ik was er 3 weken geleden, veel restaurants dicht en het leek uitgestorven.
Bij Lone Pine is Alabama Hills leuk voor een kort bezoek.
Ik vond mijn route eigenlijk wel goed (zie boven)
Mammoth lakes is voornamelijk een winter bestemming. Ik was er 3 weken geleden, veel restaurants dicht en het leek uitgestorven.
Bij Lone Pine is Alabama Hills leuk voor een kort bezoek.
Ik vond mijn route eigenlijk wel goed (zie boven)

Neemt niet weg dat er in en rond Mammoth Lakes nog heel wat te doen en te zien is maar de meesten komen nooit aan bv Devils Postpile toe. Een gebied dat net zo mooi is als Yosemite imo.
- Wouter62
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij zijn in 2007 2 volle dagen (3 nachten) in Mammoth Lakes geweest: 1 dag Devils Postpile en nabije omgeving en 1 dag een stevige wandeling naar Duck Lake. Naar Duck Lake waren niet elleen: we hebben geluncht met een pas getrouwd stel van in de veertig en 2 mannen op leeftijd (rond de 80 jaar!). Maar die hadden een conditie: daar konden wij niet aan tippen. Het was in de 2de helft van september en 's nachts had het gevroren. Mammoth Lakes had nog wel wat restaurantjes die geopend waren, maar het was geen bruisend plaatsje in september.
Na ons bezoek aan Mammoth Lakes zijn we opnieuw de Tioga Pass overgegaan om 3 dagen te genieten van Yosemite. We zijn die vakantie trouwens California niet uitgeweest.
Trouwens na de landing in SF heb ik nog wel bijna 2 uurtjes gereden naar Manteca en dat ging prima. Maar voor de één zal dit meer problemen geven dan voor de ander.
Wouter
Na ons bezoek aan Mammoth Lakes zijn we opnieuw de Tioga Pass overgegaan om 3 dagen te genieten van Yosemite. We zijn die vakantie trouwens California niet uitgeweest.
Trouwens na de landing in SF heb ik nog wel bijna 2 uurtjes gereden naar Manteca en dat ging prima. Maar voor de één zal dit meer problemen geven dan voor de ander.
Wouter
Foto's vakanties: http://womo.jalbum.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Al heel veel tips, maar als aanvulling..
Wij zijn afgelopen mei in Los Angeles geland, ook zo rond 11.30-12.00 u. Afhandeling op de luchthaven en auto ophalen verliep erg snel (binnen +/- 1,5 u zaten we op de weg) en we zijn diezelfde dag nog naar Lone Pine (350 km) gereden. Ja, het was even doorbijten, maar het is niet onmogelijk. We hebben onderweg 2x gepauzeerd (net buiten LA bij een Denny's/tankstation even snel een energy drankje en daarna in Lancaster bij de Walmart). We waren zo rond 18.00 u in Lone Pine, ingecheckt, wat gaan eten en het bed ingedoken.
Uiteindelijk waren wij heel blij met de keuze om direct te gaan rijden en de dag erna meteen volop te gebruiken.
Wij zijn afgelopen mei in Los Angeles geland, ook zo rond 11.30-12.00 u. Afhandeling op de luchthaven en auto ophalen verliep erg snel (binnen +/- 1,5 u zaten we op de weg) en we zijn diezelfde dag nog naar Lone Pine (350 km) gereden. Ja, het was even doorbijten, maar het is niet onmogelijk. We hebben onderweg 2x gepauzeerd (net buiten LA bij een Denny's/tankstation even snel een energy drankje en daarna in Lancaster bij de Walmart). We waren zo rond 18.00 u in Lone Pine, ingecheckt, wat gaan eten en het bed ingedoken.
Uiteindelijk waren wij heel blij met de keuze om direct te gaan rijden en de dag erna meteen volop te gebruiken.
Inderdaad een heleboel tips! Aanvankelijk wilden we niet vooraf hotels reserveren maar na wat rond te surfen bleek dat we dat toch maar wel moesten doen. Yosemite zat al vol
althans dat wat wij max uit willen geven en liefst iets goedkoper. Dit maakt dat we op sommige punten toch weer de route moeten aanpassen. En waar we ook geen rekening mee hielden is dat als we op de 22e vertrekken ook de 22e aankomen. We reizen meestal naar het oosten namelijk. Toch weer een meevaller 
Maar het wordt in het kort: Modesto, lee vining, lone pine, Vegas, Zion, page, grand canyon, palm springs, Hollywood, san Simeon, san francisco.
Yosemite zat dus vol, Furnance Creek zat vol, grand canyon was nog 1 nacht beschikbaar en 1 nacht Williams. En nu moeten we alleen Zion nog.
Bryce hebben we dus helemaal overgeslagen. Het paste gewoon echt niet. Nog een keer terugkomen om dit te doen zit er niet in, dus vandaar dat we toch best veel mee willen pakken. Gelukkig kunnen webij thuiskomst nog een paar dagen uitrusten

Maar het wordt in het kort: Modesto, lee vining, lone pine, Vegas, Zion, page, grand canyon, palm springs, Hollywood, san Simeon, san francisco.
Yosemite zat dus vol, Furnance Creek zat vol, grand canyon was nog 1 nacht beschikbaar en 1 nacht Williams. En nu moeten we alleen Zion nog.
Bryce hebben we dus helemaal overgeslagen. Het paste gewoon echt niet. Nog een keer terugkomen om dit te doen zit er niet in, dus vandaar dat we toch best veel mee willen pakken. Gelukkig kunnen webij thuiskomst nog een paar dagen uitrusten

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zorg ervoor dat je nog kunt annuleren als je nu iets reserveert. Het kan best zijn dat er binnen nu en 2 maanden wel iets beschikbaar komt. Rij je nu direct na aankomst naar Modesto? Ik zou in dat geval niets reserveren, dan kun je altijd nog zien hoe ver je komt. Wij hebben ook ooit eens bedacht om na aankomst meteen richting Yosemite te rijden. We kwamen toen niet verder dan Livermore - toen sloeg de vermoeidheid toe.
Als je Modesto niet haalt, en zelfs als je Modesto wél haalt, blijft er heel weinig tijd over voor Yosemite. Ik zou zeker nog een overnachting aan de westkant doen. Je zou naar Oakhurst of Fishcamp kunnen gaan, en dan de Mariposa Grove doen, en de vallei op weg naar Lee VIning bezoeken. Heb je voor accommodatie in het park op http://www.yosemitepark.com gekeken? Voor 60 dollar heb je de 23e een tent in Curry village.
Ik begrijp niet zo goed waarom je zowel in Lee Vining als in Lone Pine gaat overnachten, wat wil je tussen Lee Vining en Lone Pine doen? Niet dat er niet genoeg te oden is, maar met zo weinig tijd moet je goed kijken wat je wel en niet wilt doen. Heb je voor Death Valley ook bij Panamint Springs of Stovepipe Wells gekeken?
Marianne
Als je Modesto niet haalt, en zelfs als je Modesto wél haalt, blijft er heel weinig tijd over voor Yosemite. Ik zou zeker nog een overnachting aan de westkant doen. Je zou naar Oakhurst of Fishcamp kunnen gaan, en dan de Mariposa Grove doen, en de vallei op weg naar Lee VIning bezoeken. Heb je voor accommodatie in het park op http://www.yosemitepark.com gekeken? Voor 60 dollar heb je de 23e een tent in Curry village.
Ik begrijp niet zo goed waarom je zowel in Lee Vining als in Lone Pine gaat overnachten, wat wil je tussen Lee Vining en Lone Pine doen? Niet dat er niet genoeg te oden is, maar met zo weinig tijd moet je goed kijken wat je wel en niet wilt doen. Heb je voor Death Valley ook bij Panamint Springs of Stovepipe Wells gekeken?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht