Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ellen147: Chicago-RMNP-Las Vegas/LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ellen147
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Reis Ellen147: Chicago-RMNP-Las Vegas/LA

Bericht door Ellen147 »

Na een paar jaar afwezigheid van het forum ben ik weer terug. We zijn eindelijk weer een reis naar de US aan het plannen! Net vorige week besloten dat we naar de US gaan in de komende vakantie in oktober :clap: :P
Dus heb de afgelopen dagen al ontzettend veel tijd doorgebracht met het lezen van alle topics hier en met Mapquest :)

We willen in oktober vrienden bezoeken in Iowa, daarom willen we vliegen op Chicago (of eventueel Minneapolis, maar Chicago lijkt voordeliger).
Dan even een lange ruk richting Rocky Mountains National Park (via Omaha en het Nebraska National Forest, in 2 dagen).

Dit is onze route so far:
1. vlucht AMS - Chicago
2. Chicago
3. Chicago > Sioux City
4. SxCt
5. SxCt
6. SxCt > Omaha > Dunning (totaal ca. 600 km)
7. Dunning > Estes Park (RMNP)
8. RMNP
9. RMNP > Grand Junction
10. Grand Junction > Black Canyon of the Gunnison
11. Black Canyon > Arches (daar zonsondergang) > Moab
12. Canyonlands
13....

En daarna zitten we een beetje vast.

We hebben in totaal 18 dagen (terugvlucht op dag 18 of 19).

We wilden in eerste instantie ook nog de Pacific Coast Hwy rijden, maar dat werd > 5000 km, een beetje te veel. Daarom denken we er nu aan om in Vegas te stoppen.
We hebben al heel veel gezien in die regio (Zion, Bryce, Yosemite, Antelope, Grand Canyon, Lake Powell, Mesa Verde)

Ik zou heel graag Death Valley ergens nog in de route inpassen, en ook Bryce zou ik graag nog een keer heen willen.

Iemand tips voor de laatste week van onze trip? Of opmerkingen over het stuk vanaf Sioux City? Hoor het graag!

TIA!
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Oktober '13: Chicago-RockyMountains-Las Vegas/LA

Bericht door Yeehaw »

Hi
Om te beginnen begrijp ik niets van die overnachting in Dunning. En waarom zou je dan via Omaha vanaf Sioux City naar Dunning rijden? Is er iets speciaals aan Dunning? Hoe laat on october willen jullie gaan?
Ellen147
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ellen147 »

Hi!
Dunning is bij de ingang van het Nebraska National Park, vandaar. En heb altijd die route2 al eens voor een stuk willen rijden. Ook omdat het me wat te lang leek om in 1x door te rijden naar RMNP.
Omaha 'hoort' voor mij bij een bezoek aan IA - 'for old times' sake' :)
Vanaf Dunning jooen we dan redelijk op tijd aan te komen in RMNP zodat we nog een kleine hike kunnen doen.

We kunnen vertrekken vanaf 5 okt en moeten 1 nov weer terug zijn, maar kunnen max 19 dagen weg (incl reis).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou voor het laatste stuk eens naar ons 2013-verslag kunnen kijken. Wij reden vanaf Moab naar Monticello (met een kort bezoek aan het Needles-deel van Canyonlands) en toen naar Capitol Reef en Bryce. Je zou na Bryce naar Death Valley kunnen gaan, al dan niet met een stop, en dan eindigen in Las Vegas.

Marianne
Ellen147
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ellen147 »

Hi Marianne, heb jullie verslag gelezen, gaaf zeg. Ik twijfel nu wel een beetje over de Black Canyon.
Misschien die overslaan en dan na Canyonlands naar Capitol Reef.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

In 2011 hebben wij Highway 2 door Nebraska gereden. De Sandhills Journey Scenic Byway. Eindeloos veel zandheuvels begroeid met gras, mooi en weids, windmolens en zwarte koeien. In het plaatsje Broken Bow is het Visitor Center gevestigd in een mooie rode barn. Leuk om even binnen te lopen. In Broken Bow is ook het Custer County Museum. Vonden wij zeer de moeite waard. Zie ons verslag hier en hier. Wij sliepen in de Halsey Frontier Inn (10 mijl van Dunning).
Ellen147
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Reis Ellen147: Chicago-RMNP-Las Vegas/LA

Bericht door Ellen147 »

Wat leuk, jouw verslag, dat is precies waarom we die weg een x willen rijden, Felicitas!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er is geen Nebraska National Park alleen een National Forest. Wij hebben 2 ook gereden maar dat ging op een zeker moment wel vervelen moet ik eerlijk zeggen. Bij dat National Forest zijn we niet gestopt. Het ging ons voornamelijk om Carhenge bij Alliance. Op onze route deden we ook us83 of te wel Road to Nowhere....
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je overigens maar 18 dagen hebt en je zou dag 12 en of 13 pas in Moab zijn zou ik zeker niet nog naar LA doorrijden. Want dan verlies je vanaf Moab al 2 of 3 dagen heel veel rijden.
Ellen147
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ellen147 »

Vrees inderdaad dat LA wat teveel van het goede wordt. Jammer, maar wel een goed begin van een volgende reis :lol:

@Yeehaw, misschien dat de 2 inderdaad gaat vervelen, we gaan het zien. Ik heb in IA gewoond dus ben wel wat gewend qua saaie wegen...
En Forest idd, had het initieel wel goed gescreven, maar heb nu zoveel parken, monumenten en bossen bekeken dat ik het af en toe door elkaar haal ;)
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Wat dacht je van een route Moab - Capitol Reef -(via UT12) naar- Bryce Canyon - Las Vegas voor die laatste 5 dagen?
Ik heb Zion eruit gelaten omdat je aangaf daar al geweest te zijn en Bryce erin omdat je aangaf daar graag weer naartoe te willen. Death Valley zou je als een (lange) dag vanuit LV kunnen doen (of er een nachtje verblijven, noch leuker!).
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Misschien nog een beetje anders:
13: Moab-Green River-Little Wild Horse Canyon-Goblin Valley SP-Capitol reef NP-Torrey
14. Ut12 naar Bryce http://www.scenicbyway12.com
15. Bryce-Cedar Breaks-Cedar City hw130/21 Basin and Range drive naar Great Basin NP
16. Great Basin naar Death Valley
17. DVNP
18: DV-Las Vegas
Ellen147
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ellen147 »

Oeh, heel gaaf. Ut12 gaat zeker mee in de route.
Had eigenlijk Great Basin NP niet zo erg op het netvlies, maar lees net dat het er een van de donkerste plekken in de US is. Laat mijn man nou astrofotograaf zijn, dus dat is absoluut een goede optie.

Pom-tie-dom, steeds meer zin in die reis!!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Schitterende route naar Great Basin. Hw21 is niet zo bekend maar hij is in onze top 10. Je rijdt de berg op (range) en dan kan je tientallen mijlen ver kijken over de dalen (basin) De gehele route is verhard en in goede conditie. Veel auto's zal je niet tegenkomen. Stargazing bij zowel Great Basin als in DV is fantastisch.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer