Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MilouD: San Francisco-San Francisco
Re: Reis MilouD: San Francisco-San Francisco
Mooie route heb je!
Wij zijn net terug van een vakantie, oa door Yosemite. Wij wilden niet helemaal naar het zuiden van het park rijden maar wel sequoias zien. We zijn naar de Tuolumne Grove, vlak bij Crane Flat, geweest om de Sequoias te bekijken. Het waren er niet zoveel maar wel héél groot. En maar een klein eindje wandelen vanaf de route naar de Tioga pas. Prima alternatief, vonden wij.
Wij zijn net terug van een vakantie, oa door Yosemite. Wij wilden niet helemaal naar het zuiden van het park rijden maar wel sequoias zien. We zijn naar de Tuolumne Grove, vlak bij Crane Flat, geweest om de Sequoias te bekijken. Het waren er niet zoveel maar wel héél groot. En maar een klein eindje wandelen vanaf de route naar de Tioga pas. Prima alternatief, vonden wij.
Wat een geweldige huwelijksreis gaat dit worden. Wij doen een soort gelijk rondje op dit moment en ik kan me helemaal vinden in jullie route. Kijk voor mee- en tegenvallers maar op mijn blog
Het deel tussen LA en San Francisco hebben wij gesplitst in Santa Barbara en Pacific Grove waar we nu zitten. Deze laatste etappe was eigenlijk te lang naar ons zin. Een overnachting in Morro Bay is zeker een aanrader (heel leuk oud vissersplaatsje) of Cambria.
Wij hebben vier weken voor onze reis (nu nog 4 dagen over
) en als ik met minder toe moest dan ging absoluut Moab er uit. Er is daar heel veel te ondernemen en ik zou me er prima een week kunnen vermaken maar om er alleen voor de Arches heen te gaan.... dan vonden wij een grote tegenvaller.

Wij hebben vier weken voor onze reis (nu nog 4 dagen over

Monique
it's a small world after all...
Reisblog 2013: USA Zuidwest
Reisblog 2014: Zweden ~ rondje grote meren
it's a small world after all...
Reisblog 2013: USA Zuidwest
Reisblog 2014: Zweden ~ rondje grote meren
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je nog extra dagen moet inplannen zou ik die zeker bij Yosemite, Zion en Moab doen. Voor deze 3 plaatsen heb je echt heel weinig tijd in je huidige voorstel. Zoals al aangehaald hiervoor moet je voor Zion met de shuttlebus het park in en dat neemt tijd in beslag. Ook in Yosemite ben je wel even onderweg en als je buiten het park zou zitten (El Portal) moet je hier ook nog eens een hoop tijd extra bijrekenen. Met Bryce - Moab, Moab - Blanding is ook veel in de wagen zitten. Vergeet niet dat je echt wel uit je wagen moet om dingen te zien he.
En als je daar bent, blijf je er altijd langer dan je eerst gepland had.
De bekende parken hebben mooie, goed aangelegde uitkijkpunten, maar je bent altijd wel even bezig met uitstappen, stukje wandelen, foto's nemen,...
Om wat tips te geven naar dingen die er te doen zijn:
In Zion zijn er veel wandelingen waar je uit kan kiezen, van kortere tot lange. Bijvoorbeeld: Angels Landing/Observation Point, the narrows, the emerald pools,... Op weg naar Bryce heb je ook nog de Canyon Overlook Trail, kort maar zeker de moeite.
In Bryce is het ook altijd leuk om naar beneden te wandelen. Dat geeft je toch een totaal ander beeld! Van Zion naar Bryce valt het rijden wel mee. Ik denk ongeveer 2 uur. Dus als je 's morgens zou vertrekken in Zion heb je nog wel wat tijd voor Bryce.
Rond Moab zijn er massa's dingen te doen! Ten eerste de bekende parken Arches, Canyonlands en Dead Horse Point. Met een eerste bezoek ben je hier al zoet mee. En dan heb je nog een hoop andere dingen (Corona Arch, Fisher towers, La sal mountain loop, ...) De meeste mensen rekenen toch 1 à 2 dagen voor Arches en een ganse dag voor Canyonlands in combinatie met Dead Horse Point. Ik weet niet of je de route Bryce - Moab al eens op Google Maps uitgezet hebt, maar langs de mooie UT-12 is het toch een goeie 6u rijden tot het aan verste uitkijkpunt van Canyonlands. En dan nog via Dead Horse Point naar Moab en je bent zo'n 8u alleen maar aan het rijden.
Persoonlijk zou ik Moab uit deze route laten en je tijd verdelen over de andere parken. Blijkbaar fotografeer je graag, dus dan zijn zonsopgang en -ondergang toch wel momenten die je graag wilt meemaken.

Om wat tips te geven naar dingen die er te doen zijn:
In Zion zijn er veel wandelingen waar je uit kan kiezen, van kortere tot lange. Bijvoorbeeld: Angels Landing/Observation Point, the narrows, the emerald pools,... Op weg naar Bryce heb je ook nog de Canyon Overlook Trail, kort maar zeker de moeite.
In Bryce is het ook altijd leuk om naar beneden te wandelen. Dat geeft je toch een totaal ander beeld! Van Zion naar Bryce valt het rijden wel mee. Ik denk ongeveer 2 uur. Dus als je 's morgens zou vertrekken in Zion heb je nog wel wat tijd voor Bryce.
Rond Moab zijn er massa's dingen te doen! Ten eerste de bekende parken Arches, Canyonlands en Dead Horse Point. Met een eerste bezoek ben je hier al zoet mee. En dan heb je nog een hoop andere dingen (Corona Arch, Fisher towers, La sal mountain loop, ...) De meeste mensen rekenen toch 1 à 2 dagen voor Arches en een ganse dag voor Canyonlands in combinatie met Dead Horse Point. Ik weet niet of je de route Bryce - Moab al eens op Google Maps uitgezet hebt, maar langs de mooie UT-12 is het toch een goeie 6u rijden tot het aan verste uitkijkpunt van Canyonlands. En dan nog via Dead Horse Point naar Moab en je bent zo'n 8u alleen maar aan het rijden.
Persoonlijk zou ik Moab uit deze route laten en je tijd verdelen over de andere parken. Blijkbaar fotografeer je graag, dus dan zijn zonsopgang en -ondergang toch wel momenten die je graag wilt meemaken.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Bedankt voor al jullie reacties en input!
Als ik dit zo lees gaan wij kijken naar de mogelijkheden om een extra dag in te plannen in Yosemite en Moab en eventueel Zion! En anders moeten we er inderdaad maar eens over nadenken om Moab uit de route te halen... zou wel heel jammer zijn. Inmiddels is de Lonely Planet ook thuis gearriveerd. Ook hebben we de afgelopen dagen veel reisverslagen gelezen en de sites van de nationale parken bezocht om een beter idee te krijgen van alles wat er te doen is.
@iMoon: wat een geweldig leuke blog houden jullie bij van jullie reis! Deze ga ik vandaag eens doorspitten. De route lijkt inderdaad sprekend op de route die wij voor ogen hebben!
Als ik dit zo lees gaan wij kijken naar de mogelijkheden om een extra dag in te plannen in Yosemite en Moab en eventueel Zion! En anders moeten we er inderdaad maar eens over nadenken om Moab uit de route te halen... zou wel heel jammer zijn. Inmiddels is de Lonely Planet ook thuis gearriveerd. Ook hebben we de afgelopen dagen veel reisverslagen gelezen en de sites van de nationale parken bezocht om een beter idee te krijgen van alles wat er te doen is.
@iMoon: wat een geweldig leuke blog houden jullie bij van jullie reis! Deze ga ik vandaag eens doorspitten. De route lijkt inderdaad sprekend op de route die wij voor ogen hebben!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als je Moab laat vallen, zou je zoiets kunnen krijgen:
(er is dan veel meer tijd om ook iets te zien op de plaatsen waar je komt)
(gezien jullie geen grote wandelaars zijn, hebben jullie waarschijnlijk genoeg aan 1 nacht Grand Canyon)
10-09-2013 Amsterdam - San Francisco
11-09-2013 San Francisco
12-09-2013 San Francisco
13-09-2013 San Francisco - Yosemite NP (overnachting in El Portal of Curry Village): (via Mariposa Grove voor de sequoia's en Glacier Point)
14-09-2013 Yosemite NP (vallei bezoeken)
15-09 Yosemite via Tioga Pass naar Mammoth Lakes
16-09-2013 Mammoth Lakes - Death Valley (overnachting in Stovepipe Wells/Beatty?)
17-09-2013 Death Valley - Las Vegas
18-09-2013 Las Vegas
19-09-2013 Las Vegas - Zion NP (overnachting in Hurricane/Springdale?)
20-09 Zion NP
21-09-2013 Zion NP - Bryce Canyon NP (overnachting in Bryce/Panguitch?)
22-09-2013 Bryce Canyon NP - Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
23-09 Page - Monument Valley
24-09 MV - Grand Canyon
25-09-2013 Grand Canyon - Palm Springs
26-09-2013 Palm Springs - Los Angeles
27-09-2013 Los Angeles - Morro Bay
28-09-2013 Morro Bay - Monterey
29-09-2013 Monterey - San Francisco
30-09-2013 San Francisco - Amsterdam
Persoonlijk zou ik dan nog 1 dag bijvoegen bij LA en 1 dag bij Monterey (whale watching, Pacific Grove, aquarium)
Groetjes,
Ingrid
(er is dan veel meer tijd om ook iets te zien op de plaatsen waar je komt)
(gezien jullie geen grote wandelaars zijn, hebben jullie waarschijnlijk genoeg aan 1 nacht Grand Canyon)
11-09-2013 San Francisco
12-09-2013 San Francisco
13-09-2013 San Francisco - Yosemite NP (overnachting in El Portal of Curry Village): (via Mariposa Grove voor de sequoia's en Glacier Point)
14-09-2013 Yosemite NP (vallei bezoeken)
15-09 Yosemite via Tioga Pass naar Mammoth Lakes
16-09-2013 Mammoth Lakes - Death Valley (overnachting in Stovepipe Wells/Beatty?)
18-09-2013 Las Vegas
19-09-2013 Las Vegas - Zion NP (overnachting in Hurricane/Springdale?)
20-09 Zion NP
21-09-2013 Zion NP - Bryce Canyon NP (overnachting in Bryce/Panguitch?)
22-09-2013 Bryce Canyon NP - Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
23-09 Page - Monument Valley
24-09 MV - Grand Canyon
25-09-2013 Grand Canyon - Palm Springs
26-09-2013 Palm Springs - Los Angeles
27-09-2013 Los Angeles - Morro Bay
28-09-2013 Morro Bay - Monterey
29-09-2013 Monterey - San Francisco
30-09-2013 San Francisco - Amsterdam
Persoonlijk zou ik dan nog 1 dag bijvoegen bij LA en 1 dag bij Monterey (whale watching, Pacific Grove, aquarium)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Goedemiddag allemaal,
Inmiddels zijn we al weer een aantal dagen verder en hopen wij op korte termijn onze vlucht vast te kunnen leggen (misschien vandaag wel).
Na aanleiding van jullie tips en suggesties hebben wij nu de volgende route samengesteld:
11-09-2013 San Francisco
12-09-2013 San Francisco
13-09-2013 San Francisco - Yosemite NP (overnachting in El Portal): Mariposa Grove
14-09-2013 Yosemite NP (overnaching El Portal): Yosemite Valley
15-09-2013 Yosemite NP - Mammoth Lakes: Tioga Pass
16-09-2013 Mammoth Lakes - Death Valley (overnchting in Stovepipe Wells/Beatty)
18-09-2013 Las Vegas
19-09-2013 Las Vegas - Zion NP (overnachting in Hurricane/Springdale) via Valley of Fire.
20-09-2013 Zion NP - Orderville (alvast Zion-Mount Carmel Highway rijden)
21-09-2013 Orderville - Richfield/Loa via Bryce Canyon NP.
22-09-2013 Richfield/Loa - Moab via Capitol Reef National Park.
23-09-2013 Moab: bezoek Arches National Park.
24-09-2013 Moab - Blanding: bezoek Canyonlands NP.
25-09-2013 Blanding - Page via Monument Valley.
26-09-2013 Page - Flagstaff: route via Lower Antelope Canyon en oostelijke deel Grand Canyon
27-09-2013 Grand Canyon
28-09-2013 Grand Canyon - Palm Springs
29-09-2013 Palm Springs - Los Angeles
30-09-2013 Los Angeles - Morro Bay
01-10-2013 Morro Bay - Monterey
02-10-2013 Monterey - San Francisco
03-10-2013 San Francisco - Amsterdam
Toelichting
We hebben dus een extra dag toegevoegd bij Yosemite NP, Zion NP en Moab.
Op 20-09-2013 willen we Zion NP bezoeken en via de Zion-Mount Carmel Highway alvast naar Orderville rijden. Op 21-09-2013 rijden we dan vanaf Orderville naar Bryce NP om hier de uitkijkpunten te bezoeken. Deze dag willen we dan nog doorrijden naar het liefst Loa zodat we de volgende dag meer tijd hebben om via Capitol Reef NP naar Moab te rijden. Mocht er deze dag dan nog tijd zijn dan willen we een bezoek brengen aan Dead Horse Point Overlook. De volgende dag hebben we de hele dag ingeruimd voor Arches NP. De laatste dag Moab zullen we Canyonlands NP bezoeken en willen we alvast doorrijden naar Blanding zodat de volgende dag de route naar Page een beetje minder lang is. Hoe lijkt jullie dit?
Verder ben ik nu de laatste dagen voor onszelf aan het uitstippelen. De overnachtingsplaatsen Morro Bay en Monterey lijken ons prima. Hebben jullie tips voor plaatsen waar wij zeker moeten stoppen wanneer we de Highway 1 rijden? Wij zelf denken aan Santa Barbara op dag één. De volgende dag gaat de reis van Morro Bay naar Monterey en denken wij aan stoppen bij Cambria, San Simeon en Carmel. De volgende dag kunnen we eventueel nog grotendeels doorbrengen in Monterey omdat we niet zo nodig nog een aantal uur in San Francisco door hoeven te brengen.
Milou
Inmiddels zijn we al weer een aantal dagen verder en hopen wij op korte termijn onze vlucht vast te kunnen leggen (misschien vandaag wel).
Na aanleiding van jullie tips en suggesties hebben wij nu de volgende route samengesteld:
11-09-2013 San Francisco
12-09-2013 San Francisco
13-09-2013 San Francisco - Yosemite NP (overnachting in El Portal): Mariposa Grove
14-09-2013 Yosemite NP (overnaching El Portal): Yosemite Valley
15-09-2013 Yosemite NP - Mammoth Lakes: Tioga Pass
16-09-2013 Mammoth Lakes - Death Valley (overnchting in Stovepipe Wells/Beatty)
18-09-2013 Las Vegas
19-09-2013 Las Vegas - Zion NP (overnachting in Hurricane/Springdale) via Valley of Fire.
20-09-2013 Zion NP - Orderville (alvast Zion-Mount Carmel Highway rijden)
21-09-2013 Orderville - Richfield/Loa via Bryce Canyon NP.
22-09-2013 Richfield/Loa - Moab via Capitol Reef National Park.
23-09-2013 Moab: bezoek Arches National Park.
24-09-2013 Moab - Blanding: bezoek Canyonlands NP.
25-09-2013 Blanding - Page via Monument Valley.
26-09-2013 Page - Flagstaff: route via Lower Antelope Canyon en oostelijke deel Grand Canyon
27-09-2013 Grand Canyon
30-09-2013 Los Angeles - Morro Bay
01-10-2013 Morro Bay - Monterey
02-10-2013 Monterey - San Francisco
Toelichting
We hebben dus een extra dag toegevoegd bij Yosemite NP, Zion NP en Moab.
Op 20-09-2013 willen we Zion NP bezoeken en via de Zion-Mount Carmel Highway alvast naar Orderville rijden. Op 21-09-2013 rijden we dan vanaf Orderville naar Bryce NP om hier de uitkijkpunten te bezoeken. Deze dag willen we dan nog doorrijden naar het liefst Loa zodat we de volgende dag meer tijd hebben om via Capitol Reef NP naar Moab te rijden. Mocht er deze dag dan nog tijd zijn dan willen we een bezoek brengen aan Dead Horse Point Overlook. De volgende dag hebben we de hele dag ingeruimd voor Arches NP. De laatste dag Moab zullen we Canyonlands NP bezoeken en willen we alvast doorrijden naar Blanding zodat de volgende dag de route naar Page een beetje minder lang is. Hoe lijkt jullie dit?
Verder ben ik nu de laatste dagen voor onszelf aan het uitstippelen. De overnachtingsplaatsen Morro Bay en Monterey lijken ons prima. Hebben jullie tips voor plaatsen waar wij zeker moeten stoppen wanneer we de Highway 1 rijden? Wij zelf denken aan Santa Barbara op dag één. De volgende dag gaat de reis van Morro Bay naar Monterey en denken wij aan stoppen bij Cambria, San Simeon en Carmel. De volgende dag kunnen we eventueel nog grotendeels doorbrengen in Monterey omdat we niet zo nodig nog een aantal uur in San Francisco door hoeven te brengen.
Milou
-
- Amerikafan
Toppie!
Ik zou het middenstuk zo indelen:
20-09-2013 Zion NP
21-09-2013 Zion - Bryce Canyon City/Tropic (Canyon Overlook trail) en Bryce
22-09-2013 Bryce/Tropic - Torrey via de http://www.scenicbyway12.com
23-09-2013 Torrey - Moab (Goblin Valley, Little wild horse canyon)
24-09-2013 Moab: bezoek Arches
25-09-2013 Moab - Blanding: bezoek Canyonlands NP.
26-09-2013 Blanding - Page via Monument Valley.
27-09-2013 Page - Grand Canyon/Tusayan: route via Lower Antelope Canyon en oostelijke deel Grand Canyon
Jullie willen waarschijnlijk niet wandelen bij de GC, dan is het in dit schema denk ik beter om daar niet een volledige dag te hebben.
Zo heb je ook een dag in Zion dat je niet verder met de auto hoeft, dat is ook lekker. Je kunt alles met de bus doen.
Flagstaff is echt nog een heel stuk van af de GC, als je de zonsondergang wil zien, is Tusayan (of GC zelf) een betere optie.
Stovepipe wells voor DV:
Het is niet meer zo lang voor jullie! Houden jullie een blog bij?
Sabrina
Ik zou het middenstuk zo indelen:
20-09-2013 Zion NP
21-09-2013 Zion - Bryce Canyon City/Tropic (Canyon Overlook trail) en Bryce
22-09-2013 Bryce/Tropic - Torrey via de http://www.scenicbyway12.com
23-09-2013 Torrey - Moab (Goblin Valley, Little wild horse canyon)
24-09-2013 Moab: bezoek Arches
25-09-2013 Moab - Blanding: bezoek Canyonlands NP.
26-09-2013 Blanding - Page via Monument Valley.
27-09-2013 Page - Grand Canyon/Tusayan: route via Lower Antelope Canyon en oostelijke deel Grand Canyon
Jullie willen waarschijnlijk niet wandelen bij de GC, dan is het in dit schema denk ik beter om daar niet een volledige dag te hebben.
Zo heb je ook een dag in Zion dat je niet verder met de auto hoeft, dat is ook lekker. Je kunt alles met de bus doen.
Flagstaff is echt nog een heel stuk van af de GC, als je de zonsondergang wil zien, is Tusayan (of GC zelf) een betere optie.
Stovepipe wells voor DV:

Het is niet meer zo lang voor jullie! Houden jullie een blog bij?
Sabrina
-
- Amerikakenner
Jouw schema vind ik mooi, maar de overnachtingsplaatsen begrijp ik niet altijd. Zeker als je fotografie je hobby is wil je 'savonds toch vlakbij de parken zitten?
Aansluitend met Sabrina vind ik ook:
20/9 blijf gewoon in Zion. Orderville is echt helemaal niets.
21/9 zonsondergang in Bryce (foto's) en dan naar Tropic.
Voor MV kan je terecht bij Gouldings Lodge, zodat je zonsondergang in MV kan meemaken. Vergeet Blanding.
Voor GC volstaat een nacht die je volgens mij beter elders kan gebruiken. Ik zou dan wel in GC slapen en Flagstaff vergeten.
Jullie gaan de hotes toch zelf boeken?
Aansluitend met Sabrina vind ik ook:
20/9 blijf gewoon in Zion. Orderville is echt helemaal niets.
21/9 zonsondergang in Bryce (foto's) en dan naar Tropic.
Voor MV kan je terecht bij Gouldings Lodge, zodat je zonsondergang in MV kan meemaken. Vergeet Blanding.
Voor GC volstaat een nacht die je volgens mij beter elders kan gebruiken. Ik zou dan wel in GC slapen en Flagstaff vergeten.
Jullie gaan de hotes toch zelf boeken?
-
- Amerikafan
MV overnachten is natuurlijk super, maar dan blijft er voor Canyonlands weer minder tijd over. Hoewel het niet heel veel tijd kost, van Blanding naar MV. Maar idd, voor mooie foto's kun je er beter met zonsopkomst en -ondergang zijn.
20-9: weer overnachten bij Zion bedoelde ik uiteraard ook
Fijn om niet naar een volgende plek te hoeven!
Sabrina
20-9: weer overnachten bij Zion bedoelde ik uiteraard ook

Sabrina
Bedankt voor jullie reacties! Naar dat deel van de reis gaan we inderdaad nog eens kijken. Gelukkig staat de rest nu redelijk vast. Zijn we erg blij mee! Het schiet namelijk erg op en er gaat veel tijd in zitten. Ook erg leuk natuurlijk! Maar er is ook nog voldoende te regelen voor de grote dag. Ook niet geheel onbelangrijk, haha.
Het is wel onze bedoeling een blog bij te gaan houden! Moet nog even aangemaakt worden, maar zodra deze er is za ik het met jullie delen!
Het is wel onze bedoeling een blog bij te gaan houden! Moet nog even aangemaakt worden, maar zodra deze er is za ik het met jullie delen!
Momenteel zijn wij jullie voorstel voor het middenstuk van onze reis aan het bekijken.
Nu is het zo dat wij een volle dag Grand Canyon hebben gepland omdat we daar misschien wel een wandeling willen maken of een helikoptervlucht. Omdat we de volgende dag pas laat in de middag in Grand Canyon arriveren (i.v.m. een bezoek aan Lower Antelope Canyon) vinden we het zonde om alleen het oostelijke deel te bezoeken. Vandaar de huidige opzet. Is het in jullie ogen mogelijk om Bryce Canyon NP te bezoeken en vervolgens via UT-12 door te rijden naar Torrey? Dus zonder overnachting in Tropic? Ik besef dat we dan geen zonsondergang in Bryce Canyon NP kunnen meemaken, maar er moeten natuurlijk keuzes worden gemaakt. Gezien het aantal dagen dat we de rondreis maken en de plaatsen/parken die we willen bezoeken is het niet mogelijk om in ieder park een zonsopkomst dan wel ondergang mee te maken. Jammer natuurlijk, maar het is niet anders.
Wij gaan inderdaad de hotels zelf boeken. Eerst de vlucht een deze dagen en dan kunnen we rustig op zoek naar hotels.
Nu is het zo dat wij een volle dag Grand Canyon hebben gepland omdat we daar misschien wel een wandeling willen maken of een helikoptervlucht. Omdat we de volgende dag pas laat in de middag in Grand Canyon arriveren (i.v.m. een bezoek aan Lower Antelope Canyon) vinden we het zonde om alleen het oostelijke deel te bezoeken. Vandaar de huidige opzet. Is het in jullie ogen mogelijk om Bryce Canyon NP te bezoeken en vervolgens via UT-12 door te rijden naar Torrey? Dus zonder overnachting in Tropic? Ik besef dat we dan geen zonsondergang in Bryce Canyon NP kunnen meemaken, maar er moeten natuurlijk keuzes worden gemaakt. Gezien het aantal dagen dat we de rondreis maken en de plaatsen/parken die we willen bezoeken is het niet mogelijk om in ieder park een zonsopkomst dan wel ondergang mee te maken. Jammer natuurlijk, maar het is niet anders.
Wij gaan inderdaad de hotels zelf boeken. Eerst de vlucht een deze dagen en dan kunnen we rustig op zoek naar hotels.
-
- Amerikafan
Ik had eigenlijk aangenomen dat jullie niet willen wandelen bij de Grand Canyon. Als je's morgens de Lower doet, kun je volgens mij nog best wat vd GC zien! Maar het is een keus... Stukje wandelen is wel heel mooi
Als je niet gaat wandelen in Bryce, is jouw voorstel best te doen denk ik, maar ik spreek niet uit ervaring! Je zou dan toch evt nog kunnen overwegen om maar 1 nacht bij Zion te doen en 1 bij Bryce, misschien nog beter! Dan kun je ook nog steeds best veel tijd ank Zion besteden, maar oppik aan Bryce.
Sabrina

Als je niet gaat wandelen in Bryce, is jouw voorstel best te doen denk ik, maar ik spreek niet uit ervaring! Je zou dan toch evt nog kunnen overwegen om maar 1 nacht bij Zion te doen en 1 bij Bryce, misschien nog beter! Dan kun je ook nog steeds best veel tijd ank Zion besteden, maar oppik aan Bryce.
Sabrina
Inmiddels hebben wij grote stappen gemaakt in het plannen van onze huwelijksreis.
Mag ook wel, want de grote dag komt steeds dichterbij!
Hieronder vinden jullie de route met daarbij de gereserveerde hotels. De meeste hotels kunnen nog geannuleerd worden, dus mochten jullie er een hotel tussen zien staan die jullie echt afraden dan horen wij dat natuurlijk graag. Momenteel zijn wij nog op zoek naar een hotel in San Francisco voor de eerste dagen, en een hotel voor Los Angeles. Hebben jullie tips?
11-09-2013 San Francisco
12-09-2013 San Francisco
13-09-2013 San Francisco - Yosemite NP (Housekeeping Camp)
14-09-2013 Yosemite NP (Housekeeping Camp)
15-09-2013 Yosemite NP - Mammoth Lakes (Sierra Lodge)
16-09-2013 Mammoth Lakes - Death Valley (Stovepipe Wells)
17-09-2013 Death Valley - Las Vegas (Circus Circus)
18-09-2013 Las Vegas (Circus Circus)
19-09-2013 Las Vegas - Zion NP (Quality Inn Suites & Montclair, Springdale)
20-09-2013 Zion NP - Panguitch (Bryce Canyon Western Resort)
21-09-2013 Panguitch - Loa (Road Creek Inn)
22-09-2013 Loa - Moab (River Canyon Lodge)
23-09-2013 Moab (River Canyon Lodge)
24-09-2013 Moab - Monticello (Inn at the Canyons)
25-09-2013 Monticello- Page (Lake Powell Resort)
26-09-2013 Page - Williams (The Lodge on Route 66)
27-09-2013 Williams (The Lodge on Route 66)
28-09-2013 Grand Canyon - Palm Springs (7 Springs Inn & Suites)
30-09-2013 Los Angeles - Morro Bay (Rockview Inn and Suites)
01-10-2013 Morro Bay - Monterey (Monterey Surf Inn)
02-10-2013 Monterey - San Francisco (Howard Johnson Express San Bruno)
Daarnaast zijn wij nog op zoek naar een huurauto. Nu hebben wij de prijzen van verschillende aanbieders bekeken, en we kunnen een midsize SUV veruit het goedkoopst huren bij Rentelcars/Eautohuur (€460). Nu twijfelen we nogal over het verzekeringpakket wat daarbij zit. Naar mijn idee is dit wel redelijk compleet. Iemand van jullie ervarngen met deze aanbieders? We hebben op het forum al verschillende ervaringen gelezen, maar het is ons nog niet helemaal duidelijk. Dit staat vermeld in de offerte: Onbeperkt aantal kilometers ALLE auto groepen, verzekering (schade, diefstal, aansprakelijkheid aan derden, aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI), onverzekerde motoristen verzekering (UMP), lokale belastingen, luchthaven toeslag, premium locatie toeslag en binnenlandse veiligheids toeslag.
Alvast bedankt!
Mag ook wel, want de grote dag komt steeds dichterbij!
Hieronder vinden jullie de route met daarbij de gereserveerde hotels. De meeste hotels kunnen nog geannuleerd worden, dus mochten jullie er een hotel tussen zien staan die jullie echt afraden dan horen wij dat natuurlijk graag. Momenteel zijn wij nog op zoek naar een hotel in San Francisco voor de eerste dagen, en een hotel voor Los Angeles. Hebben jullie tips?
11-09-2013 San Francisco
12-09-2013 San Francisco
13-09-2013 San Francisco - Yosemite NP (Housekeeping Camp)
14-09-2013 Yosemite NP (Housekeeping Camp)
15-09-2013 Yosemite NP - Mammoth Lakes (Sierra Lodge)
16-09-2013 Mammoth Lakes - Death Valley (Stovepipe Wells)
17-09-2013 Death Valley - Las Vegas (Circus Circus)
18-09-2013 Las Vegas (Circus Circus)
19-09-2013 Las Vegas - Zion NP (Quality Inn Suites & Montclair, Springdale)
20-09-2013 Zion NP - Panguitch (Bryce Canyon Western Resort)
21-09-2013 Panguitch - Loa (Road Creek Inn)
22-09-2013 Loa - Moab (River Canyon Lodge)
23-09-2013 Moab (River Canyon Lodge)
24-09-2013 Moab - Monticello (Inn at the Canyons)
25-09-2013 Monticello- Page (Lake Powell Resort)
26-09-2013 Page - Williams (The Lodge on Route 66)
27-09-2013 Williams (The Lodge on Route 66)
28-09-2013 Grand Canyon - Palm Springs (7 Springs Inn & Suites)
30-09-2013 Los Angeles - Morro Bay (Rockview Inn and Suites)
01-10-2013 Morro Bay - Monterey (Monterey Surf Inn)
02-10-2013 Monterey - San Francisco (Howard Johnson Express San Bruno)
Daarnaast zijn wij nog op zoek naar een huurauto. Nu hebben wij de prijzen van verschillende aanbieders bekeken, en we kunnen een midsize SUV veruit het goedkoopst huren bij Rentelcars/Eautohuur (€460). Nu twijfelen we nogal over het verzekeringpakket wat daarbij zit. Naar mijn idee is dit wel redelijk compleet. Iemand van jullie ervarngen met deze aanbieders? We hebben op het forum al verschillende ervaringen gelezen, maar het is ons nog niet helemaal duidelijk. Dit staat vermeld in de offerte: Onbeperkt aantal kilometers ALLE auto groepen, verzekering (schade, diefstal, aansprakelijkheid aan derden, aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI), onverzekerde motoristen verzekering (UMP), lokale belastingen, luchthaven toeslag, premium locatie toeslag en binnenlandse veiligheids toeslag.
Alvast bedankt!
-
- Amerikakenner
Overnachtingn in Monticello en Williams begrijp ik helemaal niet, maar goed, dat had ik al aangegeven.
Wat autohuur betreft is ook USCARHIRE een aanrader, ze waren de goedkoopste, heel compleet en prima service.
Wat autohuur betreft is ook USCARHIRE een aanrader, ze waren de goedkoopste, heel compleet en prima service.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ga met Sabrina mee; gooi Loa eruit en neem vanaf Bryce de Scenic Byway 12 naar Torrey en overnacht daar. Als je niet naar Capitol Reef wilt en ook de Scenic Byway 12 niet gaat doen, neem dan de US89north naar de kruising met de Interstate 70 en rij dan direct door naar Moab !
Hoeft niet, het blijft je eigen keus maar kies dan voor de snelste of mooiste route maar niet iets half; dat vind ik zonde.
Frans
Hoeft niet, het blijft je eigen keus maar kies dan voor de snelste of mooiste route maar niet iets half; dat vind ik zonde.
Frans
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou eerlijk gezegd ook niet in Panchuits gaan zitten, maar tropic of Cannonville. Zorg in ieder geval dat je de UT -12 vanaf Bryce neemt, die weg wil je niet missen.
Wat wil je allemaal zien en doen in LA. Wil je aan de kust of bv in Hollywood? (Voor de laatste is orchid suites wel een leuke)
Wat wil je allemaal zien en doen in LA. Wil je aan de kust of bv in Hollywood? (Voor de laatste is orchid suites wel een leuke)
Allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik zal het middelste deel van onze route nog wat toelichten:
Op 19-09-2013 rijden we van Las Vegas naar Zion NP en willen 's ochtends al vroeg vertrekken zodat we een groot deel van de dag kunnen doorbrengen in Zion NP. Op 20-09-2013 willen we ook nog in Zion NP doorbrengen en aan het eind van de dag alvast doorrijden naar Panguitch zodat we de volgende dag (21-09-2013) Bryce NP kunnen bezoeken (en eventueel 20-09-2013 nog een zonsondergang meepikken, afhankelijk van de hoeveelheid tijd die we in Zion NP willen doorbrengen). Vervolgens is het de bedoeling dat we 21-09-2013 doorrijden naar Loa via de Scenic Byway 12. Torrey ligt inderdaad beter, maar daar waren nog weinig overnachtingsmogelijkheden, vandaar de keuze voor Loa.
Daarnaast kijk ik iedere dag meerdere keren op de site van Grand Canyon Lodges, maar helaas is er nog geen lodge vrij gekomen op onze data. Vandaar de keuze voor Williams. Elders was ook niet veel meer beschikbaar. De keuze voor Monticello is puur zodat wij de volgende dag meer tijd hebben voor Monument Valley en Page.
Wat betreft de overnachting in Los Angeles: de planning is om overdag naar Hollywood en Rodeo Drive e.d. te gaan en tegen de avond Santa Monica/Venice Beach aan te doen. Wat dat betreft is het handiger om een overnachting te plannen aan de kust, aangezien we de volgende dag doorrijden via de Highway 1. Is Los Angeles aardig goed begaanbaar met de auto?
Op 19-09-2013 rijden we van Las Vegas naar Zion NP en willen 's ochtends al vroeg vertrekken zodat we een groot deel van de dag kunnen doorbrengen in Zion NP. Op 20-09-2013 willen we ook nog in Zion NP doorbrengen en aan het eind van de dag alvast doorrijden naar Panguitch zodat we de volgende dag (21-09-2013) Bryce NP kunnen bezoeken (en eventueel 20-09-2013 nog een zonsondergang meepikken, afhankelijk van de hoeveelheid tijd die we in Zion NP willen doorbrengen). Vervolgens is het de bedoeling dat we 21-09-2013 doorrijden naar Loa via de Scenic Byway 12. Torrey ligt inderdaad beter, maar daar waren nog weinig overnachtingsmogelijkheden, vandaar de keuze voor Loa.
Daarnaast kijk ik iedere dag meerdere keren op de site van Grand Canyon Lodges, maar helaas is er nog geen lodge vrij gekomen op onze data. Vandaar de keuze voor Williams. Elders was ook niet veel meer beschikbaar. De keuze voor Monticello is puur zodat wij de volgende dag meer tijd hebben voor Monument Valley en Page.
Wat betreft de overnachting in Los Angeles: de planning is om overdag naar Hollywood en Rodeo Drive e.d. te gaan en tegen de avond Santa Monica/Venice Beach aan te doen. Wat dat betreft is het handiger om een overnachting te plannen aan de kust, aangezien we de volgende dag doorrijden via de Highway 1. Is Los Angeles aardig goed begaanbaar met de auto?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Van Springdale naar Panguitch is 1.5u rijden, naar Bryce of Tropic is misschien 20 minuutjes langer. Maar in dat laatste geval rij je wel langs Bryce, dus kan je daar nog gemakkelijk de zonsondergang meepikken voor je naar je hotel gaat. Om van Springdale naar Bryce te gaan rij je best langs de 14, dan de 89 en daar sla je, nog voor je aan Panguitch bent, af naar de 12. Panguitch ligt dus een beetje "uit de richting" eigenlijk. Kan je niet nog iets in Bryce zelf vinden? Of anders in Tropic?MilouD schreef:Op 19-09-2013 rijden we van Las Vegas naar Zion NP en willen 's ochtends al vroeg vertrekken zodat we een groot deel van de dag kunnen doorbrengen in Zion NP. Op 20-09-2013 willen we ook nog in Zion NP doorbrengen en aan het eind van de dag alvast doorrijden naar Panguitch zodat we de volgende dag (21-09-2013) Bryce NP kunnen bezoeken (en eventueel 20-09-2013 nog een zonsondergang meepikken, afhankelijk van de hoeveelheid tijd die we in Zion NP willen doorbrengen). Vervolgens is het de bedoeling dat we 21-09-2013 doorrijden naar Loa via de Scenic Byway 12. Torrey ligt inderdaad beter, maar daar waren nog weinig overnachtingsmogelijkheden, vandaar de keuze voor Loa.
En is er echt niets meer in Torrey? Of desnoods in Hanksville? Als ik snel even via Booking.com kijk zijn er toch nog hotels in Torrey met vrije kamers.

Onze reisverslagen:
@ Doockles: ik weet het alweer! Als ik kijk naar de ligging van Bryce Canyon Western Resort dan ligt dit niet in Panguitch zelf. We rijden inderdaad vanaf Springdale via de 89 naar Bryce NP om rechtsaf te slaan naar de 12. Nu ligt Bryce Canyon Western Resort net voorbij de afslag naar de 12. Vandaar de keuze om hier te overnachten (ik kon de keuze eerst ook al niet meer plaatsen, haha). Wanneer we in Tropic zouden overnachten zouden we natuurlijk de volgende dag weer een klein stuk terug moeten rijden om Bryce NP te bezoeken.
We gaan nog eens even kijken naar de beschikbaarheid van hotels in Torrey. Misschien dat de hotels in Loa ons meer aanspraken
We gaan nog eens even kijken naar de beschikbaarheid van hotels in Torrey. Misschien dat de hotels in Loa ons meer aanspraken

-
- Amerikafan
Wat grappig... Wij zaten 14 jaar geleden ook in dat hotel in Panguitch (volgens mij heet het nu wel anders). Dit jaar zeiden we tegen elkaar dat dat toch wel onhandig lag...
Tropic is idd maar iets verder en ligt echt vlakbij Bryce. Kun je zelfs nog zonsopgang gaan kijken!
In SF zaten wij in Columbus motor inn, zeer centraal, wel prijzig, maar gratis parkeren. Er zijn wel wat topics over hotels in SF.
Tropic is idd maar iets verder en ligt echt vlakbij Bryce. Kun je zelfs nog zonsopgang gaan kijken!
In SF zaten wij in Columbus motor inn, zeer centraal, wel prijzig, maar gratis parkeren. Er zijn wel wat topics over hotels in SF.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht