Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis maartenmu: advies gevraagd...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis maartenmu: advies gevraagd...
In September is het zover. Dan gaan we met de camper op pad. Op maandag halen we 'm met een early bird pakket op en vertrekken daarna richting Yosemite. Hier is camping North Pines geboekt. Daarnaast hebben we in Vegas een hotel. Dus dit zijn de enige twee vaste data.
We zouden de laatste week graag ergens aan de kust rustig aan doen. Vandaar dat we vooral in het begin een aantal langere dagen in de camper hebben. Hieronder is ons schema te zien. Ik vraag me af of het nodig is om bijvoorbeeld bij Page en Bryce een hele dag te zijn. Of kan je die dag beter ergens anders besteden? Daarnaast hebben we nog wat dagen in de laatste week 'over' om een beetje te relaxen aan de kust. Wat zijn leuke plaatsen om meerdere dagen te blijven als het om de kuststreek gaat?
6-09-13 vrijdag AMS-SF (18:05 aankomst)
7-09-13 zaterdag San Francisco
8-09-13 zondag San Francisco
9-09-13 maandag San Francisco - Yosemite NP
10-09-13 dinsdag Yosemete NP
11-09-13 woensdag Yosemete NP (via Tioga) - Lone Pine
12-09-13 donderdag Lone Pine - Las Vegas
13-09-13 vrijdag Las Vegas
14-09-13 zaterdag Las Vegas - Bryce Canyon
15-09-13 zondag Bryce Canyon
16-09-13 maandag Bryce NP - Page
17-09-13 dinsdag Page
18-09-13 woensdag Page - Grand Canyon
19-09-13 donderdag Grand Canyon - Los Angeles
20-09-13 vrijdag Los Angeles - Santa Barbara
21-09-13 zaterdag Santa Barbara - Big Sur
22-09-13 zondag Big Sur
23-09-13 maandag Big Sur - Montery
24-09-13 dinsdag Montery - Santa Cruz
25-09-13 woensdag Santa Cruz
26-09-13 donderdag Santa Cruz - San Francisco (inleveren camper)
27-09-13 vrijdag SF - AMS
We zouden de laatste week graag ergens aan de kust rustig aan doen. Vandaar dat we vooral in het begin een aantal langere dagen in de camper hebben. Hieronder is ons schema te zien. Ik vraag me af of het nodig is om bijvoorbeeld bij Page en Bryce een hele dag te zijn. Of kan je die dag beter ergens anders besteden? Daarnaast hebben we nog wat dagen in de laatste week 'over' om een beetje te relaxen aan de kust. Wat zijn leuke plaatsen om meerdere dagen te blijven als het om de kuststreek gaat?
14-09-13 zaterdag Las Vegas - Bryce Canyon
15-09-13 zondag Bryce Canyon
17-09-13 dinsdag Page
19-09-13 donderdag Grand Canyon - Los Angeles
20-09-13 vrijdag Los Angeles - Santa Barbara
21-09-13 zaterdag Santa Barbara - Big Sur
22-09-13 zondag Big Sur
23-09-13 maandag Big Sur - Montery
24-09-13 dinsdag Montery - Santa Cruz
25-09-13 woensdag Santa Cruz
Re: Reis maartenmu: advies gevraagd...
Hi
Je weet zeker dat je met de RV door Death Valley mag van het verhuurbedrijf?
Ik zie Zion niet in de route. Sla je dat bewust over?
Je kan gemakkelijk 2 nachten Page doen, hangt er van af wat je plannen daar zijn.
Je weet ook dat GC naar LA in een dag een moordende rit is met een RV? En waarom die ene overnachting in LA?
Het lijkt me ook niet handig om de RV elke dag te verpaatsen tussen Big Sur, Monterey, Santa Cruz etc.
Je weet zeker dat je met de RV door Death Valley mag van het verhuurbedrijf?
Ik zie Zion niet in de route. Sla je dat bewust over?
Je kan gemakkelijk 2 nachten Page doen, hangt er van af wat je plannen daar zijn.
Je weet ook dat GC naar LA in een dag een moordende rit is met een RV? En waarom die ene overnachting in LA?
Het lijkt me ook niet handig om de RV elke dag te verpaatsen tussen Big Sur, Monterey, Santa Cruz etc.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker tijd uittrekken voor Zion. Heerlijk in september, en prachtig kamperen in het park. Twee nachten daar is mooi, en dan een nacht minder voor Bryce. En met de lange rit naar LA is een extra nacht Grand Canyon ook niet verkeerd. Of nog een stop bij bijvoorbeeld Joshua Tree.
De kustweg is mooi, maar met 2 overnachtigen zie je ook al erg veel. Wij hebben eens gekampeerd bij Big Sur, dat was erg mooi. Als je daar niet gaat wandelen is 1 overnachting daar wel voldoende.
Als je van wandelen houdt is een extra dag Yosemite ook niet verkeerd, of bijvoorbeeld een overnachting aan de oostkant van het park. Je kunt dan ook Bodie bezoeken en een kijkje nemen bij Mono Lake.
Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag voor mijn septemberreis met onder andere DV, Zion, Bryce en GC.
Marianne
De kustweg is mooi, maar met 2 overnachtigen zie je ook al erg veel. Wij hebben eens gekampeerd bij Big Sur, dat was erg mooi. Als je daar niet gaat wandelen is 1 overnachting daar wel voldoende.
Als je van wandelen houdt is een extra dag Yosemite ook niet verkeerd, of bijvoorbeeld een overnachting aan de oostkant van het park. Je kunt dan ook Bodie bezoeken en een kijkje nemen bij Mono Lake.
Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag voor mijn septemberreis met onder andere DV, Zion, Bryce en GC.
Marianne
-
- Amerikakenner
Yosemite-Lone Pine is een heel eind rijden, zeker met een camper. Weinig of geen tijd om te genieten van Tioga road, Mono Lake, Bodie, Alabama hills...
-
- Amerika-ontdekker
We weten dat er een aantal erg lange ritten bij zit. Vooral die tussen Yosemite - Line Pine en GC - LA. Op weg naar LA stoppen we misschien eerder. In LA willen we niet zo gek veel doen. Dus even langs Hollywood, Venice Beach, etc. en dan weer door. Misschien kunnen we dan een stukje voor LA stoppen en na LA alvast door naar boven. Is dat een idee?
Ik heb overigens Zion (kreeg hier meer opmerkingen over) toegevoegd en een dagje Bryce eruit gehaald.
Maar als we de laatste paar dagen nog ergens bij het strand willen zitten (of in ieder geval even lekker relaxen), waar zou dit dan het beste kunnen?
Ik heb overigens Zion (kreeg hier meer opmerkingen over) toegevoegd en een dagje Bryce eruit gehaald.
Maar als we de laatste paar dagen nog ergens bij het strand willen zitten (of in ieder geval even lekker relaxen), waar zou dit dan het beste kunnen?
Van Yosemite naar Lone Pine is een stuk korter dan van GC naar LA en ik weet niet of je wel naar Bodie wil omdat daar een stuk onverhard in zit.
-
- Amerika-ontdekker
Ik denk dat het inderdaad handig is om van GC naar LA te stoppen bij Palm Springs. Dan eerst een bezoek aan LA en daarna door naar boven. Zou dat haalbaar zijn?
-
- Amerikakenner
Wij vonden een paar dagen Malibu heel leuk. Mooie stranden, we zagen elke dag dolfijntjes en de omgeving is natuurlijk ook wel speciaal met al die VIPs en hun supervilla's. We gingen er surfen, deden een uitstapje naar groot outlet center (Camarillo) en gingen wandelen op Point Dume en in de bergen. Veel meer is er niet te doen hoor. En het water is er net niet ijskoud.Maar als we de laatste paar dagen nog ergens bij het strand willen zitten (of in ieder geval even lekker relaxen), waar zou dit dan het beste kunnen?
Iets boven Malibu zagen we verschillende campings aan het strand, wel heel druk daar (maar dat was rond 4 juli;-)
-
- Amerika-ontdekker
Malibu is misschien ook wel een goede uitvalsbasis voor LA.... Planning is weer aangepast. Nu is het als volgt:
14-09-13 zaterdag Las Vegas - Zion
15-09-13 zondag Zion - Bryce
17-09-13 dinsdag Page
19-09-13 donderdag Grand Canyon - Palm Springs
20-09-13 vrijdag Palm Springs - Malibu Beach
21-09-13 zaterdag Malibu Beach
22-09-13 zondag Malibu Beach - Big Sur / Oceano
23-09-13 maandag Big Sur / Oceano
24-09-13 dinsdag Big Sur - Santa Cruz / Watsonville
25-09-13 woensdag Santa Cruz / Watsonville
14-09-13 zaterdag Las Vegas - Zion
15-09-13 zondag Zion - Bryce
17-09-13 dinsdag Page
19-09-13 donderdag Grand Canyon - Palm Springs
20-09-13 vrijdag Palm Springs - Malibu Beach
21-09-13 zaterdag Malibu Beach
22-09-13 zondag Malibu Beach - Big Sur / Oceano
23-09-13 maandag Big Sur / Oceano
24-09-13 dinsdag Big Sur - Santa Cruz / Watsonville
25-09-13 woensdag Santa Cruz / Watsonville
Malibu naar Big Sur? Via de kustroute in 1 dag met een camper? Dat ga je niet halen, te ver weg. Mik op San Simeon en dan de dag erna doorrijden.
-
- Amerika-ontdekker
Oh ja ik zie nu inderdaad dat het Big Sur en Oceano vrij ver bij elkaar vandaan liggen. Denk dat we dat inderdaad met een tussenstop doen.Hockey schreef:Malibu naar Big Sur? Via de kustroute in 1 dag met een camper? Dat ga je niet halen, te ver weg. Mik op San Simeon en dan de dag erna doorrijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het zo jammer dat je weinig tijd enemt voor de parken en dan wel een volle dag Santa Cruz. Het strand zal daar in september niet aangenaam zijn denk ik. En je gaat naar het zuidwesten van de VS, niet op strandvakantie toch? Je slaat Monument Valley en andere prachtige plekken over voor een paar dagen relaxen.
Ik zou eerder zoiets doen (en dan vind ik de tijd bij de GC en Yosemite nog te weinig en de tijd voor Malibu te veel):
6-sep AMS - SF
7-sep SF
8-sep SF
9-sep SF - Yosemite
10-sep Yosemite
11-sep Yosemite - Lone Pine
12-sep Lone Pine - Las Vegas
13-sep Las Vegas
14-sep Las Vegas - Zion
15-sep Zion
16-sep Zion - Bryce
17-sep Bryce - Page
18-sep Page
19-sep Page - Grand Canyon
20-sep Grand Canyon - Palm Springs
21-sep Palm Springs - Malibu
22-sep Malibu
23-sep Malibu
24-sep Malibu - Pismo Beach
25-sep Pismo Beach - Monterey
26-sep Monterey - SF
27-sep SF - AMS
Marianne

Ik zou eerder zoiets doen (en dan vind ik de tijd bij de GC en Yosemite nog te weinig en de tijd voor Malibu te veel):
6-sep AMS - SF
7-sep SF
8-sep SF
9-sep SF - Yosemite
10-sep Yosemite
11-sep Yosemite - Lone Pine
12-sep Lone Pine - Las Vegas
13-sep Las Vegas
14-sep Las Vegas - Zion
15-sep Zion
16-sep Zion - Bryce
17-sep Bryce - Page
18-sep Page
19-sep Page - Grand Canyon
20-sep Grand Canyon - Palm Springs
21-sep Palm Springs - Malibu
22-sep Malibu
23-sep Malibu
24-sep Malibu - Pismo Beach
25-sep Pismo Beach - Monterey
26-sep Monterey - SF
27-sep SF - AMS
Marianne
Nou ik kan je vertellen dat Santa Cruz in september heel aangenaam kan zijn. We hebben in die tijd van het jaar daar wel eens een aantal dagen doorgebracht maar je weet het natuurlijk nooit met het weer. Een leuke tourist trap is Mystery Spot.
-
- Amerikakenner
Dat denk ik niet, en zeker niet met een camper. Van Malibu naar LA in de ochtend = file, in de namiddag file in omgekeerde richting. Wij vonden Malibu leuk om vermelde redenen, maar ik zou het zeker niet combineren met nog eens 4 overnachtingen tussen Malibu en SF.Malibu is misschien ook wel een goede uitvalsbasis voor LA....
Zion verdient een 2de overnachting en Monument Valley overslaan is zonde.
-
- Amerika-ontdekker
Ik denk dat we in Santa Monica de hop on hop off bus pakken. Hopen dat dat een beetje werkt.
Ik zou zeker 1 dag Malibu inruilen voor Santa Barbara... zo'n leuk plaatsje!
Vorig jaar hadden we 7 dagen uitgetrokken voor Highway 1. Achteraf vonden we dit te lang en hadden we beter meer tijd kunnen besteden in de NPs. Ik zou nu max. 3 overnachtingen uittrekken voor Highway1. Eind september gaat het wel rustig zijn aan Highway 1, maar bedenk dat het eind september daar niet veel warmer gaat zijn dan 18-22 graden, met een fris windje erbij. Wij vonden het die tijd vaak te koud om op het strand te liggen. Als je graag van het strand geniet met aangenaam weer, dan zijn de stranden rond LA waarschijnlijk de beste keuze. In dit geval zou ik kiezen voor Santa Monica, want Malibu is niet veel meer dan een strand van 25 meter breed langs een snelweg.maartenmu schreef: Daarnaast hebben we nog wat dagen in de laatste week 'over' om een beetje te relaxen aan de kust. Wat zijn leuke plaatsen om meerdere dagen te blijven als het om de kuststreek gaat?
Van alle kustplaatsen aan Highway 1 valt naar mijn mening het meest te beleven in Santa Barbara en Monterey.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt weer voor alle feedback. Toch nog maar een keer naar de route kijken...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1042 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-
- 13 Reacties