Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis BartvdH.: rondreis ZuidWest USA
Reis BartvdH.: rondreis ZuidWest USA
Hallo mensen,
ik ben in Mei van dit jaar voor het eerst naar Amerika op vakantie geweest, 8 dagen New York City. Na googlen kwam ik o.a. hier op het forum terecht, en heb vele topics doorgelezen. De vakantie was helemaal super, en heb nu de smaak te pakken. Volgend jaar zomer (juli/augustus 2014) wil ik met 3 vrienden een rondreis (auto) gaan maken door het zuidwesten van de USA. Ik heb al weer veel gelezen op het forum, en me maar eens aangemeld hier. Ik heb een opzetje gemaakt, maar het kan absoluut nog veranderen. En er kunnen nog een paar dagen bij eventueel. Via Google maps heb ik gekeken wat ongeveer de afstanden zijn, deze heb ik erbij gezet. Graag hoor ik wat jullie ervan vinden, tips en opmerkingen zijn welkom! Groeten Bart
PS. we zijn niet echt wandelaars, we willen wel graag nationale parken zien, maar gaan geen hele trails lopen van bijvoorbeeld 10km
Dag 1 Amsterdam – Los Angeles
Dag 2 Los Angeles – Los Angeles
Dag 3 Los Angeles – Kingman
538km Route 66
Dag 4 Kingman – Grand Canyon NP
277km
Dag 5 Grand Canyon NP – Grand Canyon NP
Dag 6 Grand Canyon NP – Page (Lake Powell/Horseshoe Bend/Antelope Canyon)
301 km
Dag 7 Page – Monument Valley
202km
Dag 8 Monument Valley – Moab (Arches NP)
240km
Dag 9 Moab - Bryce
429km
Dag 10 Bryce – Springdale (Zion NP)
135km
Dag 11 Springdale – Las Vegas
309km
Dag 12 Las Vegas – Las Vegas (Hoover Dam)
Dag 13 Las Vegas – Lone Pine
424km via Death Valley
Dag 14 Lone Pine – El Portal
340km via Mono Lake, en Tioga Road door Yosemite NP
Dag 15 El Portal – Three Rivers
271km
Dag 16 Three Rivers - Fresno
173km via Generals Hwy door Sequoia NP
Dag 17 Fresno – San Francisco
295km
Dag 18 San Francisco – San Francisco
Dag 19 San Francisco – Santa Barbara
554km via Highway 1
Dag 20 Santa Barbara – Los Angeles
201km
Dag 21 Los Angeles - Amsterdam
ik ben in Mei van dit jaar voor het eerst naar Amerika op vakantie geweest, 8 dagen New York City. Na googlen kwam ik o.a. hier op het forum terecht, en heb vele topics doorgelezen. De vakantie was helemaal super, en heb nu de smaak te pakken. Volgend jaar zomer (juli/augustus 2014) wil ik met 3 vrienden een rondreis (auto) gaan maken door het zuidwesten van de USA. Ik heb al weer veel gelezen op het forum, en me maar eens aangemeld hier. Ik heb een opzetje gemaakt, maar het kan absoluut nog veranderen. En er kunnen nog een paar dagen bij eventueel. Via Google maps heb ik gekeken wat ongeveer de afstanden zijn, deze heb ik erbij gezet. Graag hoor ik wat jullie ervan vinden, tips en opmerkingen zijn welkom! Groeten Bart
PS. we zijn niet echt wandelaars, we willen wel graag nationale parken zien, maar gaan geen hele trails lopen van bijvoorbeeld 10km
Dag 2 Los Angeles – Los Angeles
Dag 3 Los Angeles – Kingman
538km Route 66
Dag 4 Kingman – Grand Canyon NP
277km
Dag 5 Grand Canyon NP – Grand Canyon NP
Dag 6 Grand Canyon NP – Page (Lake Powell/Horseshoe Bend/Antelope Canyon)
301 km
Dag 7 Page – Monument Valley
202km
Dag 8 Monument Valley – Moab (Arches NP)
240km
Dag 9 Moab - Bryce
429km
Dag 10 Bryce – Springdale (Zion NP)
135km
Dag 11 Springdale – Las Vegas
309km
Dag 12 Las Vegas – Las Vegas (Hoover Dam)
Dag 13 Las Vegas – Lone Pine
424km via Death Valley
Dag 14 Lone Pine – El Portal
Dag 15 El Portal – Three Rivers
271km
Dag 16 Three Rivers - Fresno
173km via Generals Hwy door Sequoia NP
Dag 17 Fresno – San Francisco
295km
Dag 18 San Francisco – San Francisco
Dag 19 San Francisco – Santa Barbara
554km via Highway 1
Dag 20 Santa Barbara – Los Angeles
201km
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis BartvdH.: rondreis ZuidWest USA
Hallo Bart, welkom op het forum! Je hebt een mooie route gemaakt, en qua afstanden goed te doen. Je trekt echter wel erg weinig tijd uit voor de parken - met uitzondering dan van de Grand Canyon.
Als je er geen dagen bij wilt doen dan zou ik aanraden om Moab te laten vallen. Dat is een eind rijden - zeker op de rit naar Bryce waar je ook nog langs mooie State Parks en Capitol Reef NP komt - en je hebt weinig tijd voor Arches en geen tijd voor Canyonlands. Bewaar dat voor een volgende keer, in combinatie met bijvoorbeeld Yellowstone.
Wat is jullie beeld bij de Grand Canyon, waarom daar een volle dag? En waarom geen tijd voor Yosemite? Daar kun je ook zonder wandelingen wel wat tijd gebruiken. Maar je zult daar toch echt wat trails moeten gaan lopen, en er zijn er genoeg die korter zijn dan 10 km, kijk maar eens op mijn wandelsite. Sequoia kost je aardig wat extra tijd. Als je er alleen maar doorheen wilt rijden dan zou ik het overslaan. Sequoia's kun je ook in Yosemite zien, en dan hou je nog tijd over voor andere dingen.
Van SF naar Santa Barbara in 1 dag betekent dat je het mooiste deel van de kust heel snel doet. Ik zou de rit anders indelen, of nog een extra stop plannen.
Marianne
Als je er geen dagen bij wilt doen dan zou ik aanraden om Moab te laten vallen. Dat is een eind rijden - zeker op de rit naar Bryce waar je ook nog langs mooie State Parks en Capitol Reef NP komt - en je hebt weinig tijd voor Arches en geen tijd voor Canyonlands. Bewaar dat voor een volgende keer, in combinatie met bijvoorbeeld Yellowstone.
Wat is jullie beeld bij de Grand Canyon, waarom daar een volle dag? En waarom geen tijd voor Yosemite? Daar kun je ook zonder wandelingen wel wat tijd gebruiken. Maar je zult daar toch echt wat trails moeten gaan lopen, en er zijn er genoeg die korter zijn dan 10 km, kijk maar eens op mijn wandelsite. Sequoia kost je aardig wat extra tijd. Als je er alleen maar doorheen wilt rijden dan zou ik het overslaan. Sequoia's kun je ook in Yosemite zien, en dan hou je nog tijd over voor andere dingen.
Van SF naar Santa Barbara in 1 dag betekent dat je het mooiste deel van de kust heel snel doet. Ik zou de rit anders indelen, of nog een extra stop plannen.
Marianne
Bedankt voor je reactie Marianne! We hebben niet echt een reden voor die volle dag Grand Canyon. We willen wel een heli tour gaan doen. Misschien dat we die dag volle dag kunnen schrappen. Sequoia laten we ook vallen, dat scheelt veel tijd. Moab staat wel hoog bij ons op het lijstje, misschien kunnen we daar een dag langer blijven zodat we wat meer tijd hebben voor Arches NP. Zelfde geldt voor Yosemite.
Laatst gewijzigd door Aricon op 10 aug 2013, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
ik heb nu het een en ander omgegooid en geschrapt. Zo heb ik ook een dag LA aan het einde neergezet.
Dag 2 Los Angeles – Kingman
538km via Route 66
Dag 3 Kingman – Grand Canyon NP
277km
Dag 4 Grand Canyon NP – Page (Lake Powell/Horseshoe Bend/Antelope Canyon)
301 km
Dag 5 Page – Monument Valley
202km
Dag 6 Monument Valley – Moab
240km
Dag 7 Moab – Moab (Arches NP/Canyonlands NP)
Dag 8 Moab - Bryce
429km
Dag 9 Bryce – Springdale (Zion NP)
135km
Dag 10 Springdale – Las Vegas
309km
Dag 11 Las Vegas – Las Vegas (Hoover Dam)
Dag 12 Las Vegas – Lone Pine
424km via Death Valley
Dag 13 Lone Pine – El Portal
Dag 14 El Portal – El Portal
Yosemite NP
Dag 15 El Portal – San Francisco
319km
Dag 16 San Francisco – San Francisco
Dag 17 San Francisco – Cambria
356km via Highway 1
Dag 18 Cambria – Santa Barbara
234km via Highway 1
Dag 19 Santa Barbara – Los Angeles
201km
Dag 20 Los Angeles – Los Angeles
Dag 2 Los Angeles – Kingman
538km via Route 66
Dag 3 Kingman – Grand Canyon NP
277km
Dag 4 Grand Canyon NP – Page (Lake Powell/Horseshoe Bend/Antelope Canyon)
301 km
Dag 5 Page – Monument Valley
202km
Dag 6 Monument Valley – Moab
240km
Dag 7 Moab – Moab (Arches NP/Canyonlands NP)
Dag 8 Moab - Bryce
429km
Dag 9 Bryce – Springdale (Zion NP)
135km
Dag 10 Springdale – Las Vegas
309km
Dag 11 Las Vegas – Las Vegas (Hoover Dam)
Dag 12 Las Vegas – Lone Pine
424km via Death Valley
Dag 13 Lone Pine – El Portal
Dag 14 El Portal – El Portal
Yosemite NP
Dag 15 El Portal – San Francisco
319km
Dag 16 San Francisco – San Francisco
Dag 17 San Francisco – Cambria
356km via Highway 1
Dag 18 Cambria – Santa Barbara
234km via Highway 1
Dag 19 Santa Barbara – Los Angeles
201km
Dag 20 Los Angeles – Los Angeles
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ook al staat Moab hoog op je lijstje, in deze reis heb je twee gevolgen : je hebt te weinig tijd voor Moab en ook te weinig voor de andere parken.
Zion verdient meer tijd.
De trip lone pine - El portal kan. We hebben hetzelfde gedaan. Maar als je ook Bodie wil doen is er weinig tijd over voor de Tioga road. Ik zou het nu dus niet meer op die manier doen.
Zion verdient meer tijd.
De trip lone pine - El portal kan. We hebben hetzelfde gedaan. Maar als je ook Bodie wil doen is er weinig tijd over voor de Tioga road. Ik zou het nu dus niet meer op die manier doen.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 1921 Weergaves
-