Pete.Z schreef:Vervelend voor alle toeristen, maar ik maak me vooral druk om de mensen en dieren die omkomen of hun plek waar ze leven kwijtraken, bah.
Voor de bomen kan het weinig kwaad, Sequoais hebben zelfs brand nodig om te kunnen overleven als soort.
Natuurlijk wil je graag Yosemite bezoeken tijdens je reis(begrijpelijk) maar als dat niet kan door de brand verlies je een deel van je "vakantiebestemming "
Echter voor de bewoners van Yosemite is het hun hele hebben en houden dat ze dreigen te verliezen. Zij verliezen hun thuis
Pete.Z schreef:Voor de bomen kan het weinig kwaad, Sequoais hebben zelfs brand nodig om te kunnen overleven als soort.
Er is zo lang brand onderdrukt in sommige delen van dit gebied dat er nu veel brandbaar materiaal ligt, en de brand is zo heet en de vlammen zo hoog dat ook de sequoias flink wat schade kunnen oplopen. Evengoed denkt een expert dat de grotere bomen het wel zullen overleven:
Wat vreselijk voor het park, de natuur en de bewoners in het gebied. Hopelijk hebben ze het snel onder controle...
Wij hadden ook het plan om via Death Valley naar Yosemite te gaan, maar we zien daar nu toch maar vanaf.. iemand tips voor andere parken in de buurt? Is Lake Tahoe een aanrader? Hoor graag jullie tips!!
Liessie, ik weet niet wanneer je gepland had om naar Yosemite te gaan en waar je wilt overnachten maar het is misschien wel wat voorbarig om de route aan te passen. Volgens het park is een bezoek nog steeds geen probleem. Hou het wel goed in te gaten. Als je een ander park wilt bezoeken komt Kings Canyon daarvoor in aanmerking maar ik weet niet wat het beste in je route past. Zie ons 2006- en 2013-verlag voor zowel Yosemite als Kings Canyon en Sequoia NP.
Martin & Marianne schreef: het is misschien wel wat voorbarig om de route aan te passen. Volgens het park is een bezoek nog steeds geen probleem. Hou het wel goed in te gaten.
Marianne
Precies over die vraag,zeker ook gezien het Labor Day week-end volgende week heeft de LA Times vandaag een artikel;
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Even een update die ik vanmorgen zag, de Tioga road vanuit het park gaat vanmiddag ook dicht
Tioga Road (Hwy 120 through the park) will close from Crane Flat to Yosemite Creek on Aug 28 at noon
Beginning at noon on Wednesday, August 28, the Tioga Road (Highway 120 through the park) will be closed from Crane Flat to Yosemite Creek. The only access to the Tuolumne Meadows area will be via Highway 120 from near Lee Vining. More »
Meer te lezen op de Yosemite site
Dat is wel heel vervelend voor iedereen die via de Tioga Pass richting Las Vegas gaat - of andersom. Om vragen voor te zijn: de 108 is een mooi alternatief. Kost wel wat meer tijd, afhankelijk van waar je zit. Vanuit de vallei via de 140 en de 108 is het ruim 4,5 uur rijden (rechtstreeks via de Tioga Pass 2 uur.
Tenaya Lake en Olmsted Point zijn nog te bereiken vanuit het oosten, maar de meeste mensen op doorreis zullen daar geen tijd voor hebben. Wel ideaal als je een paar dagen in Lee Vining of omgeving hebt, het zal een stuk rustiger zijn bij Tuolumne Meadows.
Tioga Pass zit(zat) ook in onze rit, maar da's pas eind september. Misschien zijn de wegen dan wel weer open.
(al weet ik niet of het dan nog loont om daar te zijn ... )
De route omleggen via de 108 is ook een optie, is zo'n 100 miles omrijden, maar wel door mooi gebied zo te zien.
Oke het zuiden van Yosemite schijnt dus nog goed te doen te zijn. Maar is er een alternatief om vanuit Yosemite naar San Francisco te komen als een gedeelte van de Hwy 120 is afgesloten?
Drive 5-7 schreef:Tioga Pass zit(zat) ook in onze rit, maar da's pas eind september. Misschien zijn de wegen dan wel weer open.
(al weet ik niet of het dan nog loont om daar te zijn ... )
De route omleggen via de 108 is ook een optie, is zo'n 100 miles omrijden, maar wel door mooi gebied zo te zien.
Het is de vraag of je er iets van ziet; misschien is het vanwege de rookontwikkeling of om de brandweermannen ongestoord doorgang te kunnen geven - die hebben hun kamp in White Wolf opgeslagen.
Ik zie nu dat ze burnout operations gepland hebben, dat zal het wel zijn.
Van http://inciweb.nwcg.gov/incident/3660:
Large burnout operations are planned for the southeastern edge of the fire in Yosemite National Park.
De 108 is een mooie route, wij reden hem dit voorjaar, zie ons 2013-verslag.
liessie1982 schreef:Oke het zuiden van Yosemite schijnt dus nog goed te doen te zijn. Maar is er een alternatief om vanuit Yosemite naar San Francisco te komen als een gedeelte van de Hwy 120 is afgesloten?
Ook in het midden is er nog niets aan de hand (de vallei en Glacier Point). Tot nu toe zijn alle gebieden waar de meeste toeristen komen nog onaangetast en is de lucht nog helder. Je kunt dat laatste ook checken op de webcams op de NPS-site. Zie http://www.nps.gov/yose/photosmultimedia/webcams.htm (wel even wachten tot het daar weer licht is ).
Hoe je van Yosemite naar SF komt staat op op de NPS-site en is hier ook al genoemd; via de 140 of de 41. Pak de kaarten op de NPS-site er eens bij: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/directions.htm
Ook de rook op 108 neemt elk uur toe. Niet verstandig deze omweg onder deze omstandigheden te gaan rijden. Aangeraden wordt om van zd Yosemite via Bakersfield te rijden in de richting van Death Valley e/o Las Vegas.
The Rim Fire's smoke plume presented a dramatic view from Tioga Road this afternoon.
The Tioga Road will be closed from Crane Flat to Yosemite Creek beginning Wednesday at noon (8/28/13) to perform fire suppression activities. At that time, Tuolumne Meadows will only be accessible via Highway 120 from the east. Yosemite Valley, Glacier Point, Wawona/Mariposa Grove remain accessible via Highways 140 and 41 and are still not smoky.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.