Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis DannyAndTamara: Las vegas - Las vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DanAndTam
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis DannyAndTamara: Las vegas - Las vegas

Bericht door DanAndTam »

Hoi, dit zal mijn eerste echte post worden. Ik en me vriendin hebben zojuist 2 tickets naar Las Vegas geboekt we vertrekken volgende maand al dus dat wordt allemaal nog ff goed plannen. We willen graag vanuit Las Vegas naar de grand canyon om daar vanuit naar Yosemite te gaan en vanaf daar een rond reis te maken door california. Ik ben iemand die echt van natuur houdte vriendin daar in tegen is echt een stads mens dus we hopen een beetje iets van alles te zien. We hebben al een beetje een planning in ons hoofd

Oct 4 Amsterdam -----> Vegas
Oct 5 Vegas
Oct 6 Vegas -----> Flagstaff
Oct 7 Flagstaff ---->yosemite
Oct 8 Yosemite
Oct 9 Yosemite
Oct 10 Yosemite ----> San fransisco
Oct 11 Sanfrancisco
Oct 12 San fransisco -----> via cabrillo hw Santa Barbara
Oct 13 Santa Barbara
Oct 14 Santa Barbara ------> LA
Oct 15 LA
Oct 16 LA
Oct 17 LA ------> Las Vegas
Oct 18 Las vegas -----> Amsterdam

Dit is een beetje wat wij in gedachte hebben

Mochten jullie aanvullingen hebben hoor ik het graag
En wat zijn nou echt must-see dingen ?

Tevens hoe zou ik het beste me dagen in Yosemite door kunnen

Ik hoop dat jullie ons nog verliefder op amerika kunnen maken dan dat we al zijn

Dan and Tam :)

Oja ik ben zo dyslextische als een deur en me me zins opbouw is is klote
Vaio32
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis DannyAndTamara Las vegas - Las vegas

Bericht door Vaio32 »

Flagstaff naar Yosemite is 9 uur rijden zonder stoppen.....onhaalbaar lijkt mij....

Waarom van la naar las Vegas om vervolgens gelijk baar huis te vliegen?

Kan je volgens mij beter gelijk van la naar Amsterdam en ergens no een dag tussen plakken
2009 - New York
2012 - New York
2015 - New York - Dominicaanse Republiek
2016 - San Francisco - West-Canada
2017 - Miami - Key West - Nashville - GSM - Atlanta
2018 - Clearwater beach - New York
DanAndTam
Amerika-newbie

Bericht door DanAndTam »

We rijden met ze 2 en dus we kunnn afwisselen en opzich zouden we ergens tussen door nog een motel kunnen pakken als we van flagstaff naar yosemite gaan of is het te doen om helemaal niet te overnachten in flagstaf en een extra nacht te pakken in LV ? Dus sochtends vroeg naar grand canyon savonds terug

Als we via La zouden vliegen zouden we veel duurder uit zijn of we hadden 2 dagen later weg moeten gaan maar dan komt het niet uit me me vrije dagen ik wil niet gelijk de volgende dag weer moeten werken dus vandaar vegas ---- vegas
Laatst gewijzigd door Aricon op 01 sep 2013, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

eigenlijk is er maar 1 positief punt aan jullie planning : Yosemite. Enkel daar hebben jullie echt tijd voorzien om er ook effectief iets te zien.
De vraag is dan echter "wát" willen jullie er gaan zien? Yosemite is een wandelpark en hier doe je niet zomaar een scenic drive zoals in Bryce / Zion / Capitol Reef (zie
hiervoor onder andere onze video's op http://www.youtube.com/user/sandbox2ofcrysis/videos of via onze blog (april 2012)).
Ik kan uit jouw post niet uitmaken of jullie hikers zijn?

Ik weet niet wat de bedoeling is om langer in LA te blijven dan in SF, terwijl SF oneindig veel mooier is dan LA. LA is trouwens niet écht een stad zoals wij die kennen,
maar een aaneenschakeling van agglomeraties. LA is dus echt moeilijk te bezoeken en heel wat minder interessant dan SF.
Het mooiste stuk kustroute ligt tussen SF en San Simeon. Maar nét voor dat stuk voorzien jullie het minste tijd.
Wat is de bedoeling van een volle dag Santa Barbara?

Als je slechts voor 2 weken gaat en de aankomst- en vertrekluchthaven dezelfde is (in jullie geval dus Las Vegas), dan zijn er slechts 2 goede opties :
ofwel blijf je ten oosten van LV ofwel ten westen, beide gaat niet in dergelijk korte periode. Op die manier zullen jullie maar 1 zaak in detail kennen : jullie dashboard :?
Bijkomend probleem immers is dat de dagen al heel wat korter zijn dan in de zomer...
Heb je jullie route al eens uitgezet op Google Maps?

Er zijn meer dag genoeg mogelijkheden om met 1 van die 2 opties een écht mooie reis te maken. Op jullie manier vind ik het echt weggegooid geld.
Lees anders eens enkele reisverslagen, dat helpt jullie beslist al een heel stuk verder.
Laatst gewijzigd door kalaman op 01 sep 2013, 13:57, 2 keer totaal gewijzigd.
DanAndTam
Amerika-newbie

Bericht door DanAndTam »

Bedankt voor je tips ik ga gelijk flink nog wat ander reisverslagen lezen. Ik denk dat we ons flink hebben vergist in de afstanden en wat er allemaal te zien is op google maps zag het er best te doen uit
We zijn gewoon normale wandelaars niet echt van die hikers

Hartelijk bedankt

** Opmerking moderator (Conny):
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten":
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =1&t=17691
JeePeeOoo
Amerika-ontdekker

Bericht door JeePeeOoo »

Ook ik was zeer verwonderd over jullie "voorlopige' reisroute - ik weet niet was de beweegreden is geweest om dit zo te gaan doen maar ik zou eerst toch nog eens op google maps kijken wat de afstanden zijn want die rij je niet zomaar hoor - ook niet met zijn tweeën.

Zou me eerst nog maar eens goed afvragen wat je precies wilt gaan zien en dan daarop je route bepalen - 2 dagen/3 nachten Las Vegas is meer dan genoeg dan zou ik richting Williams (1 uur vanaf South Rim Grand Canyon) gaan voor 1 à 2 nachten - daarna richting LA/Santa Barbara voor de kustroute naar SF - 2/3 dagen SF is ook meer dan genoeg en dan naar Yosemite. Ik weet niet of je in het park wilt kamperen maar indien je dit wilt zou ik maar heel snel een plekje op een camping proberen te reserveren want waarschijnlijk zit alles al vol - of zijn ze niet meer aanwezig door de huidige grote brand.
Vanuit Yosemite (minimaal 2/3 dagen) kan je dan over de Tioga Pass of via Death Valley weer naar Las Vegas.
Het is maar een voorstel hoor - maar dit lijkt me een betere optie dan je huidige
DanAndTam
Amerika-newbie

Bericht door DanAndTam »

Ja na het bericht van kalaman zijn we toch nog wat andere reis verslagen gaan lezen en hebben we ons toch vergist over de afstanden dus hebben we de route wat aan gepast en lijkt hij veel op wat je hierboven zegt

Alsng bekend
Laatst gewijzigd door Aricon op 01 sep 2013, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

DanAndTam schreef:Ja na het bericht van kalaman zijn we toch nog wat andere reis verslagen gaan lezen en hebben we ons toch vergist over de afstanden dus hebben we de route wat aan gepast en lijkt hij veel op wat je hierboven zegt
dat noem ik nu eens de koe bij de horens nemen :clap: :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer