Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ilovemesomeusa: Denver - San Diego okt 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ilovemesomeusa
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis ilovemesomeusa: Denver - San Diego okt 2013

Bericht door ilovemesomeusa »

Wat een kenners hier! Ik heb al veel gelezen en verwerkt in ons reisschema.Bedankt daarvoor ! Alsnog zou ik graag wat gedachten en tips willen hebben.

De grote lijn van onze reis is rijden van Denver naar San Diego (in 21 dagen). Wat Nationale Parken pakken (vooral rondom Grand Canyon, Bryce) en een stuk kust van Californië.
We doen niet Yosemite en SF. Wel waarschijnlijk Death Valley en vandaar naar de kust rijden en van de kust naar het zuiden.

Is onderstaand schema realistisch of wil ik teveel? Deel 2 van het schema ben ik nog aan het uitzoeken maar dit wordt deel 1 wel ongeveer. Liever minder dan meer dagen.
Wellicht is Canyonlands/Capitol Reef/Zion teveel en kan ik er 1 overslaan... Ben benieuwd.

1. AMS – Denver - Estes Park

2. Estes Park
Rocky Mountains

3. Estes Park - Glenwood Springs
Rocky Mountains / GS

4. Glenwood Springs – Moab
Arches

5. Moab
Arches (of kan dit in 1 dag, van GS naar Moab is nl. niet ver rijden en dan zouden we Arches alleen dag 4 kunnen doen)

6. Moab
Canyonlands

7. Moab-Torrey
Capitol Reef National Park

8. Torrey-Hatch
Bryce Canyon

9. Hatch– Hurricane/Springdale
Zion

10. Hurricane/Springdale
Zion

11. Hurricane/Springdale - Page - Grand Canyon North Rim (misschien Page overslaan?)
Page/Grand Canyon

12. Grand Canyon
Grand Canyon

13. Grand Canyon - Las Vegas
Grand Canyon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Denver - San Diege okt 2013

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik weet niet wanneer jullie er precies zouden zitten maar de North Rim is vanaf medio oktober gesloten, zie hier.
Probeer eerst een een totaalplaatje te maken, misschien heb je in het tweede deel tijd over die je op het eerste deel zou kunnen gebruiken. Of andersom.
Misschien heb je iets aan onze 2013-route (van Denver naar LA).

Kijk eens naar je overnachtingsplaatsen; Hatch en Hurricane liggen nogal ver van Bryce en Zion. Ik denk dat je in oktober toch ook wel dichterbij iets betaalbaars moet kunnen vinden. Het is in oktober vroeg donker dus de dagen zijn kort en het is niet leuk en tijdrovend om in het donker te rijden.

Marianne
ilovemesomeusa
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ilovemesomeusa: Denver - San Diego okt 2013

Bericht door ilovemesomeusa »

We zijn aan het genieten van onze reis mede door de tips en alternatieven
Op dit forum :)
Graag zou ik een tip willen voor een alternatief voor onze overnachting op seqouia / kc. We zouden daar heengaan na death valley, daar 2 nachten op het park verblijven en daarna via Hearst castle een stuk kust pakken om vervolgens naar santa barbera te gaan. Misschien weet een van jullie een leuke verblijfplaats voor 2 nachten tussen death valley en seqouia of meer california in (we willen niet noordelijker gaan dan seqouia. ..
Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis ilovemesomeusa: Denver - San Diego okt 2013

Bericht door Martin & Marianne »

Na Death Valley zou je een bezoek kunnen brengen aan het Red Rock SP en de Alabama Hills bij Lone Pine.
Kijk eens in dit topic, daar moet toch wel iets bijzitten. Bekijk ook de algemene links over stateparks etc.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer