Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ingrid86 LA naar SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ingrid86
Amerika-ontdekker

Reis ingrid86 LA naar SF

Bericht door ingrid86 »

Over twee weken reiden we van LA naar San Fransisco. We rijden van LA naar Las Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, Page, Bryce Canyon, Las Vegas, Death Valley, Sequoia, Yosemite, San Fransisco. Dit alles gaan we in 16 dagen doen dus strakke planning.

Klopt het dat je van Death Valley naar Sequoia alleen maar om de berg heen (eronder langs op google maps) kunt rijden en niet erdoorheen?
Het is zo'n 6 uur rijden en ik zag dat je best dicht bij bent (Dat lijkt tenminste) alleen dan moet je helemaal om de berg heen rijden. Als er er doorheen kunt lijkt het mij aanzienlijk in reistijd te schelen.

Heeft er iemand nog tips van dingen die we zeker moeten gaan bekijken in San Fransisco, buiten de bridge en alcatraz om?
Alle andere tips zijn ook welkom natuurlijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: LA naar SF

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Ingrid,
Misschien is het goed at je even de hele route plaatst, dan kunnen we wat beter tips geven. Het lijkt inderdaad nogal veel voor 16 dagen. Ligt alles al vast?
Van Death Valley naar Sequoia betekent inderdaad onderlangs rijden, de hoogste berg van de aaneengesloten staten van de VS - Mt Whitney - ligt er namelijk tussen.

Marianne
ingrid86
Amerika-ontdekker

Bericht door ingrid86 »

Ja alles ligt al vast (de hotels)

Dag 1 vliegen naar Los Angeles (19.00 uur aankomst)
Dag 2 Los Angeles - Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 5 Monument Valley - Page
Dag 6 Page - Bryce Canyon
Dag 7 Bryce Canyon - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Death Valley
Dag 10 Death Valley - Sequoia
Dag 11 Sequoia - Yosemite
Dag 12 Yosemite - San Fransisco
Dag 13 San Fransisco
Dag 14 San Fransisco
Dag 15 Vliegen (vroeg)
Dag 16 Thuis (08.40 uur landen op schiphol)

Zoals ik we het uitgedacht hebben, is het per dag een halve dag reizen en een halve dag rondkijken in een park. We slapen overal in of dicht bij het park dus dat geeft geen extra reistijd. Ik weet dat je na een halve dag nog lang niet alles gezien hebt, maar langer kunnen we helaas niet van huis en ik zeg maar zo: 16 dagen is te kort maar al ga ik er 21 of 28 dan is het nog te kort.

We hebben een helicoptervlucht vanaf Las Vegas naar de Grand Canyon op dag 8 en verder hebben we nog niks gepland, behalve de hotels.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ehhh dit is wel een erg extreme planning hoor. Dat halve dag reizen en halve dag kijken ga je echt niet overal redden.

Je vliegt naar LA, maar hebt echt geen halve dag om die stad te bekijken als je ook nog naar vegas moet. En waarom naar Las Vegas? Dat ligt compleet van de route naar de Grand Canyon.
Maak de keuze voor sequoia of yosemite. Bij de laatste, rij dan via de tioga pass vanaf death valley, dan heb je daarna nog iig een volle dag voor dat park.

Kun je uberhaupt nog wat aanpassen? Haal dan iets tussen de GC en Las Vegas eruit en rij bv naar twentynine palms als je van LA afkomt dan kun je nog wat van die megastad zien. Dan daarna een lange rijdag naar de GC en daarna een volle dag ter plekke.
ingrid86
Amerika-ontdekker

Re: Reis ingrid86 LA naar SF

Bericht door ingrid86 »

PSVWally alles ligt al vast. We hebben gekozen voor Las Vegas als tussenstop naar de Grand Canyon omdat we het niet in 1 stuk wilde rijden. We gaan LA niet echt bekijken want wij houden helemaal NIET van grote steden, daarom gaan we ook niet naar Palms toe.

Yosemite en sequoia zitten beide in ons programma. We willen super graag de bomen van Sequoia zien vandaar. Ik denk niet dat we nog een hotel kunnen cancellen maar we slapen in sequoia zelf en daarna in Oakhurst
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

Jammer dat je 2x Las vegas is je route hebt, op weg naar de Grand Canyon een beetje onlogische tussenstop. Heb je via een reisbureau geboekt dat je niet meer kunt annuleren?
ingrid86
Amerika-ontdekker

Bericht door ingrid86 »

gwenny schreef:Jammer dat je 2x Las vegas is je route hebt, op weg naar de Grand Canyon een beetje onlogische tussenstop. Heb je via een reisbureau geboekt dat je niet meer kunt annuleren?
Ja via het reisbureau geboekt maar wel allemaal losse delen. Wij vonden Las Vegas wel een logische tussenstop omdat we de steden willen mijden en niet in 1x naar de Grand Canyon willen rijden. Las Vegas bekijken doen we dan nog niet, dat doen we de tweede keer dat we daar komen.
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

ik had ook via het reisbureau geboekt afgelopen zomer (route zelf uitgestippeld) maar toch nog een hotel kunnen annuleren (zonder kosten) en zelf een extra geboekt op aanraden van leden van het forum en ik moet zeggen ik was daar heel blij mee!
ingrid86
Amerika-ontdekker

Bericht door ingrid86 »

gwenny schreef:ik had ook via het reisbureau geboekt afgelopen zomer (route zelf uitgestippeld) maar toch nog een hotel kunnen annuleren (zonder kosten) en zelf een extra geboekt op aanraden van leden van het forum en ik moet zeggen ik was daar heel blij mee!
Wat adviseer jij me dan om te veranderen in de reis?
Ik kan altijd navragen of het nog mogelijk is bij het reisbureau
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

zou het advies van psvwally aanhouden tussen LA en de Grand Canyon. Waar slaap je in de Grand Canyon?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Las Vegas ligt gewoon niet op de route naar de Grand Canyon. Vanuit LA naar de Grand Canyon is erg ver (reken op 8u zonder files en stops onderweg), vooral als je de reisdag en het tijdsverschil meeneemt. Het is voor iedereen anders, maar behalve het vroeg wakker worden waar ik zelf weinig last van heb heb ik juist altijd in het begin vd vakantie in de voormiddag een dip. Dan wil ik liever niet nog 5u moeten rijden. Ik zou dus óf naar Kingman (evt via Joshua tree np of route66 vanaf Needles) óf toch een langere rit doen naar Williams wat je de volgende dag meer tijd voor de Grand Canyon geeft dan vanuit Las Vegas.

Ennuh, Las Vegas als tussenstop omdat je de steden wilt mijden?? In deze stad en omgeving wonen ook bijna 2 miljoen mensen :) (Maar het is zeker niet zo als in LA dat klopt)

Ik zou je dan het advies willen geven alleen dit te veranderen. Pak elke dag wat highlights mee en kom over enkele jaren eens terug om delen + aanvullingen als Zion, highway 1 tussen LA en SF, capitol reef en moab te bekijken. Maar plan het dan zelf. Iets rustiger zodat je ook tijd hebt om echt iets te bekijken.

Edit: even vergeten te vragen, maar ga je wel naar de south rim/tusayan voor de grand canyon?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou ook Las Vegas proberen te ruilen, voor bijvoorbeeld Kingman of Williams. Het scheelt niet eens heel erg veel, maar zoals Paul zegt ligt het echt niet op de route naar de GC en alles wat je dichterbij de GC hebt is meegenomen want je hebt niet veel tijd daar. Ik weet niet waar je overnacht bij de GC, maar misschien kun je daar zelfs al naar toe rijden.
Ik zou ook een extra nacht Yosemite normaal gesproken wel een aanrader vinden, en dan een nacht SF minder.

Marianne
ingrid86
Amerika-ontdekker

Bericht door ingrid86 »

Ondertussen een bericht gestuurd naar het reisbureau met de vraag of we Las Vegas nog om kunnen ruilen voor King Man. Het hotel in Las Vegas kost ons maar 20 euro dus al ben ik die kwijt is het nog niet zo'n ramp.....ik ben benieuwd naar hun reactie.

Ik heb ook even nagekeken waar we bij de Grand Canyon slapen en dat is: Hotel Grand Canyon Lodge. Is dit een gunstig gelegen hotel?
Ik kan het niet gevonden krijgen namelijk
Martin & Marianne schreef:Ik zou ook Las Vegas proberen te ruilen, voor bijvoorbeeld Kingman of Williams. Het scheelt niet eens heel erg veel, maar zoals Paul zegt ligt het echt niet op de route naar de GC en alles wat je dichterbij de GC hebt is meegenomen want je hebt niet veel tijd daar. Ik weet niet waar je overnacht bij de GC, maar misschien kun je daar zelfs al naar toe rijden.
Ik zou ook een extra nacht Yosemite normaal gesproken wel een aanrader vinden, en dan een nacht SF minder.

Marianne
Wij blijven inderdaad 3 nachten in San Fransisco maar de dag dat we erheen rijden gaan we zo laat mogelijk, zodat we eerst nog naar Yosemite kunnen.
Dan hebben we twee hele dagen in San Fransisco want in de derde nacht vertrekken we rond 5 uur naar het vliegveld. De derde nacht vervalt dus eigenlijk en de laatste dag ook helemaal
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb ook even nagekeken waar we bij de Grand Canyon slapen en dat is: Hotel Grand Canyon Lodge. Is dit een gunstig gelegen hotel?
Er begint vaag nu iets bij mij te dagen waarom de route misschien wel via las vegas loopt.....

Heb je een adres bij de Grand Canyon Lodge toevallig, want de enige die mij zo te binnen schiet is dat dit een hotel aan de North Rim is.
Compleet onlogisch naar mijn mening, maar dan is de vorige aanbeveling die ik deed om naar Kingman te rijden dat ook.
ingrid86
Amerika-ontdekker

Bericht door ingrid86 »

PSV Wally je hebt inderdaad gelijk. Het hotel ligt aan de north rim. ik heb even het adres opgevraagd bij het reisbureau en dat is:
grand canyon lodge, north rim grand canyon national park, grand canyon usa

Even op maps gekeken en dan lijkt Las Vegas me toch de beste optie
ingrid86
Amerika-ontdekker

Bericht door ingrid86 »

Goh nu ik toch aan het wijzigen ben heb ik nog een twijfel gekregen.

We zitten dus aan de north rim van de Grand Canyon. Daarna rijden we door naar kayenta voor 1 nacht, we gaan dan naar monument valley en daarna rijden we door naar page. Ik zag alleen dat ik vanaf de north rim door page naar kayenta rijd. De dag erna komen we terug in page.

Ik wil perse naar antelope canyon (ik dacht eerst dat dit hetzelfde was als monument valley maar ben er ondertussen achter dat ik me heb vergist :x )
Mijn partner wil perse naar lake powell (hij is een echte visser) De nacht dat wij in page slapen, slapen we aan lake powell maar om hier maar een uurtje te zijn is ook niks. Omdat ik dus perse naar antelope canyon wilt zit ik er nu aan te denken om kayenta en monument valley te schrappen en twee nachten in page te blijven zodat we en naar antelope canyon en naar lake powell kunnen gaan.

Ik hoor graag jullie ideeën hierover.....zeggen jullie doen, of moeten we monument valley echt gezien hebben? Als ik de foto's op google zie van monument valley en van antelopen canyon vind ik de tweede vele malen mooier
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Antelope canyon (de lower) ben je 1,5u voor kwijt. De upper durf ik zo niet te zeggen. Ik vond het een van de hoogtepunten van mijn reis van 2012, dus ik zal het je zeker aanraden.

Net ten zuiden van page aan de 89 heb je ook nog de horseshoe bend!

Ik blijf het alleen vreemd vinden dat ze je naar de north rim sturen, niet dat het niet mooi schijnt te zijn overigens (ben er zelf niet geweest), maar de zuidkant of de westkant (doen veel reisorganisaties vanuit las vegas) had denk ik logischer geweest. Ik denk dat niemand dat hier doorhad :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, daar denk je niet spontaan aan; vrijwel alle reizen gaan naar de South Rim. Dit is niet gek hoor, ik vind de north Rim mooi en rustig (maar wel koud als jullie er zijn denk ik), maar de rit naar Monument Valley is dan wat heen en weer rijden (en Kayenta niet de meest leuke overnachtingsplaats). Lijkt me niet gek om dat te veranderen in nog een nacht Page. Hier is meer dan genoeg te doen, en het geeft ook even wat rust in de route. Je kunt dan ook op tijd naar bryce vertrekekn, en misschien zelfs op weg van Bryce naar Las Vegas nog iets van Zion zien.
Kijk eens naar mijn 2011-verslag voor Page, Bryce en Zion.

Marianne
ingrid86
Amerika-ontdekker

Bericht door ingrid86 »

Martin & Marianne schreef:Nee, daar denk je niet spontaan aan; vrijwel alle reizen gaan naar de South Rim. Dit is niet gek hoor, ik vind de north Rim mooi en rustig (maar wel koud als jullie er zijn denk ik), maar de rit naar Monument Valley is dan wat heen en weer rijden (en Kayenta niet de meest leuke overnachtingsplaats). Lijkt me niet gek om dat te veranderen in nog een nacht Page. Hier is meer dan genoeg te doen, en het geeft ook even wat rust in de route. Je kunt dan ook op tijd naar bryce vertrekekn, en misschien zelfs op weg van Bryce naar Las Vegas nog iets van Zion zien.
Kijk eens naar mijn 2011-verslag voor Page, Bryce en Zion.

Marianne
Koud Marianne over twee weken in de Grand Canyon? Wat is koud, dan pak ik wat warme kleding in haha. We dachten dat we die nog niet nodig hebben daar in deze tijd van het jaar.

We zijn bezig om kayenta om te ruilen voor Page alleen het Lake Powell resort waar we van 18 op 19 september slapen zit de 17e helemaal vol helaas. We hebben gister rechtstreeks contact met ze opgenomen maar geen kamer over helaas. Nu even een ander hotel zoeken in page voor de nacht van 17 op 18 september.

De reis van Bryce naar Las Vegas, gaat in ieder geval door Zion heen, gister even foto's gekeken....zooo mooi!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had het idee dat jullie er later waren dan half september, maar toch zou het - zeker 's nachts - wel fris kunnen zijn. Half oktober sluiten de voorzieningen bij de North Rim al, ik denk dat vanaf dat moment er kans is op sneeuw.
Geldt ook voor Bryce, daar zal 's morgens een trui wel handig zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer