Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mijoy19: Advies gevraagd voor reis NY-SF-LV-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mijoy19
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis mijoy19: Advies gevraagd voor reis NY-SF-LV-LA

Bericht door mijoy19 »

Hoi,

Mijn partner en ik willen volgend jaar mei, voor de eerste keer, een autorondreis gaan maken door West-Amerika.
We willen starten met een paar dagen New-York, vervolgens door om steden SF-LV-LA te bezoeken in combinatie met bezoek nationale parken.
Als afsluiting nog 1 a 2 stranddagen.
Flink wat tips en boeken doorgebladerd, conceptschema nu als volgt:

Heeft er iemand suggesties/opmerkingen om deze reis nog completer/perfecter te maken?
Dagen Las Vegas zijn een must.

Dag 1 aankomst New York
Dag 2+3+4 New York
Dag 5 vertrek New York naar San Francisco
Dag 6+7 San Francicso
Dag 8 San Francicso- Yosemith
Dag 9 Yosemith
Dag 10 Yosemith-Mammoth Lakes
Dag 11 Mammoth Lakes- Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas-Zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Zion-Brice
Dag 17 Brice
Dag 18 Brice-Page (via monument valley)
Dag 19 Page-Grand Canyon
Dag 20 Grand Canyon
Dag 21 Grand Canyon-Los Angelos
Dag 22 LA
Dag 23 LA
Dag 24 Vertrek naar Nederland

Alvast bedankt voor de reacties!!
We willen de complete reis graag geheel boeken bij een aanbieder, hiervoor nog suggesties? Heb nu Jan Doets en WRC Reizen als advies doorgekregen. Zijn wel aan prijzige kant met op maat pakketten...

Groetjes Joyce
fish2281
Amerika-newbie

Re: Advies gevraagd voor reis NY-SF-LV-LA

Bericht door fish2281 »

Beste Joyce,

Zelfs zijn wij een trip voor het eerst aan het plannen in Zuid West Amerika. Welja... ik zeg plannen, eigenlijk is alles al 90% vastgelegd :) We vertrekken nml. op 7/10 tot 27/10.

1 ding kan ik je alvast wel aanraden. Als je de meeste bewegingsvrijheids en "avontuur" wil ben je best dat je van dag tot dag kijkt waar je slaapt en wat je boekt. Wij gaan 3 weken rondrijden en hebben ons route uitgestippeld maar met "glijdende dagen" zodanig dat we als we ergens langer willen blijven we dit ook daadwerkelijk kunnen want jezelf zitten opjagen om de verschillende hotels te bereiken die je op voorhand geboekt hebt is echt een dooddoener voor je reis.

Probeer in de mate van het mogelijke geen dingen vast te leggen door boekingen nu al te doen behalve de huurtermijn van je auto natuurlijk :)

Just my 2 dollar cents!
AMERIKA , HERE WE COME ! :)

11/2013 LA -> Blizzcon/Anaheim -> San Diego -> Phoenix -> Flagstaff -> Las Vegas -> Sacramento -> San Francisco -> LA
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Als je niet wil wandelen zou ik de dag Bryce bij Page zetten.
Maar dat is afhankelijk van je wandelvoorkeur.

Waarom boek je de hotels niet zelf?
Aanrader : als je toch het buro wil laten boeken, zet dan even hier de hotels neer (voor je boekt uiteraard). Het komt regelmatig voor dat hotels die veraf liggen aangeboden worden.
Groetjes,
Carine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je liever niet alles zelf boekt zou je de vlucht en eventueel autohuur via een reisorganisatie kunnen boeken, maar de overnachtingen zou ik altijd zelf boeken. In de meeste gevallen kun je dan tot 24 uur van te voren nog gratis annuleren, en dat is een heel prettig idee. boek je het eenmaal via een reisbureau dan zit je er aan vast; ook al heb je overstromingen, gesloten passen, etc.
Denk er aan dat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn in mei. Als je begin mei wilt vertrekken dan is dit schema (Yosemite - Mammoth Lakes) niet mogelijk. Als je eind mei vertrekt moet het normaal gesproken wel kunnen zo.
Tussen Mammoth Lakes en Las vegas zou een stop in death valley mooi zijn. De afstand ML-LV in 1 dag vind ik wat te veel. Kijk eens naar ons 2013-verslag; wij waren er toen eind mie/begin juni. Ik zou ook een dag Bryce minder doen. als je naar Monument Valley wilt, overnacht daar dan ook; het park is het mooist tegen zonsondergang. Bovendien heb je er nu voor zowel Page als MV te weinig tijd.
GC-LA is een lange rit, ook hier zou een tussenstop wel mooi zijn. Het kan allemaal wel zo, maar ik vind het zelf net iets te krap. Je zou ook het strand kunnen vergeten en in Phoenix eindigen; dat geeft je meer tijd voor de rest.

Marianne
mijoy19
Amerika-ontdekker

Bericht door mijoy19 »

Bedankt voor de reacties!!

Zelf boeken van de hotels klinkt toch wel erg als een must. Hoe doe je dat dan? Wel op voorhand zelf boeken? via website?
Of ter plekke pas bekijken? Is er dan wel voldoende ruimte?
Wat is daarnaast slim mbt excursies? Bijv alcatraz/nationale parken, ook vooraf boeken of ter plekke?

We houden wel van wandelen maar zijn geen 'echte' wandelaars, dus een beetje wandelen prima, geen hele dagen.
Dan Brice/Page combineren?

Bedankt weer!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zeker een overnachting in Bryce doen. Wat korte wandelingen zijn toch wel een must vind ik. Zie voor onze nacht Bryce ook ons 2013-verslag.
Wij hebben dit jaar een aantal motels van tevoren geboekt en een aantal ter plekke. Als je in de parken wilt overnachten dan is tijdig boeken nodig. Daarbuiten is het niet nodig, hoewel het in Page ook vol kan zijn, zeker in het weekend. Kijk ook even of je er bent met Memorial day; dan heb je een heel druk weekend.
Zie voor accommodatie in de Grand Canyon en death valley http://www.xanterra.com. Voor Yosemite http://www.yosemitepark.com. Als alternatief voor iets in het park zou je voor de grand Canyon in Tusayan kunnen kijken. Voor Yosemite ligt ell Portal het beste.
Wij gebruiken meestal de sites van de hotels om te boeken, maar je kunt ook boekingssites als booking.com of hotels.com proberen.

Marianne
mijoy19
Amerika-ontdekker

Bericht door mijoy19 »

Hoi Marianne,

Bedankt zeg, hier heb ik zeker wat aan!
Zou het zou passender zijn?

Dag 1 aankomst New York
Dag 2+3+4 New York
Dag 6+7 San Francicso
Dag 9 Yosemith
Dag 11 Mammoth Lakes- Death Valley
Dag 12 Death Valley-Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas-Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion-Brice
Dag 18 Brice-Page
Dag 19 Page-Monument Valley
Dag 20 Monument Valley-Grand Canyon
Dag 21 Grand Canyon
Dag 22 Grand Canyon-Los Angelos
Dag 23 LA
Dag 24 LA
Dag 25 Vertrek naar Nederland

Hebben we dan ook de mooiste bezienswaardigheden, of missen we iets? Ik lees veel over palm springs, is dat wat?
Death Valley de moete waard of daar wat inkorten?
Welke stop zouden we kunnen pakken tussen GC en LA?
mijoy19
Amerika-ontdekker

Bericht door mijoy19 »

Yellowstone de moeite waard? plaatjes zien er bijzonder uit! :-) zo ja, waar dan te combineren / of ter vervanging?
mijoy19
Amerika-ontdekker

Re: Reis mijoy19: Advies gevraagd voor reis NY-SF-LV-LA

Bericht door mijoy19 »

Goede-avond!
Wie zou mij verder kunnen helpen met verfijning van ons reisconcept?
We zijn er nog niet helmeaal aan uit waar we wat kunnen schrappen...zit naar ons idee iets te vol nu...we willen als afslutiing nog een paar stranddagen en die passen nu niet zo goed. Daarnaast schijnt de rit van GC-LA erg lang te zijn, welke stop zoudenwe hier goed kunnen pakken?
Alvast bedankt!!

Dag 1 aankomst New York
Dag 2+3+4 New York
Dag 6+7 San Francicso
Dag 9 Yosemith
Dag 11 Mammoth Lakes- Death Valley
Dag 12 Death Valley-Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas-Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion-Brice
Dag 18 Brice-Page
Dag 19 Page-Monument Valley
Dag 20 Monument Valley-Grand Canyon
Dag 21 Grand Canyon
Dag 22 Grand Canyon-Los Angelos
Dag 23 LA
Dag 24 LA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had al aangegeven dat de Tioga Pass (daar kom je langs als je van Yosemite naar Mammoth Lakes rijdt) in mei een risico is. Wanneer zouden jullie daar precies zijn in dit schema? Ik denk dat je beter Yosemite zo laat mogelijk in de route op kunt nemen. Ik zou zlef NY laten vallen of de stranddagen vergeten. Het is leuk om even te kijken bij bijvoorbeeld Venice Beach maar daar hoe je geen volle dag of meerdere dagen voor uit te trekken. voor een strandvakantie kun je ook in Europa terecht, besteed nu je tijd aan de dingen die het zuidwesten uniek maken.
Van de GC naar LA is wel wat veel voor 1 dag. Afhankelijk van wat je bij de GC wilt doen is het een optie om die tweede nacht alvast richting LA te gaan, bijvoorbeeld tot Williams of Kingman.
Ik vind de route verder prima zo, hoewel ik zelf een extra dag Yosemite zou doen. In mei/juni zijn de watervallen geweldig, je zult toch wel wat wandelingen willen doen, en ook de sequoiabomen willen bekijken neem ik aan.
Maar de volgorde zal anders moeten als je begin mei vertrekt.
Death Valley is zeker de moeite waard, ik vind een overnachting daar echt een aanrader. Heb je ons 2013-verslag al bekeken? Voor de route tussen Las Vegas en Yosemite kun je ook eens ons 2004- en 2006-verslag bekijken.

Marianne
mijoy19
Amerika-ontdekker

Bericht door mijoy19 »

Hoi Marianne,

Bedankt weer, ik merk dat je er erg veel vanaf weet!
Zou je het schema wat je benoemd eensop papier kunnen zetten voor me? wat dan het best passend is?
We hebben nog geen specifieke data geboekt, zijn echt nog aan het orienteren en gaan dan verder kijken naar tickets.
Heb wel gehoord dat we zeker eind mei moeten gaan zitten met vertrek.
NY willen we zeker doen dus die stranddagen dan idd schrappen en combineren door een dagje venice beach...
Alvast bedantk!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet waarom je eind mei zou moeten gaan? In juni zit je ook nog in het laagseizoen. Voor sommige gebieden is mei beter, voor andere juni.
Als je in mei vertrekt zou je de route gewoon om kunnen draaien. Dan krijg je zoiets:

Dag 1 aankomst New York
Dag 2+3+4 New York
Dag 5 vertrek New York naar LA
Dag 6 LA
Dag 7 LA - Kingman
Dag 8 Kingman - Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 10 Monument Valley - Page
Dag 11 Page - Bryce
Dag 12 Bryce - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas - Death Valley
Dag 18 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 19 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 20 Yosemite
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite - San Francisco
Dag 23 San Francisco
Dag 24 San Francisco

Ik heb een dag Yosemite extra gedaan, maar daar kun je natuurlijk zelf in schuiven. Je hebt nu LA niet op het laatst. Wil je dat wel dan zou je ook eens kunnen kijken naar Phoenix als startpunt, en dan eindigen in LA. Dan heb je de kustroute erbij, en niet de lange rit van LA naar de GC.

Marianne
mijoy19
Amerika-ontdekker

Hulp/Advies gevraagd bij opstellen reisschema

Bericht door mijoy19 »

Hoi,

Volgende jaar mei-juni willen mijn partner en ik naar West-Amerika met vooraf een bezoek aan New York.
Wat willen we zeker zien?:

New York 4/5 dagen
San Francisco +- 3 dagen
Los Angelos +- 2 dagen
Las Vegas +- 3 dagen

Yosemite 3 dagen
Bryce Canyon of Zion, welke is het meest aan te raden? Grand Canyon slaan we over, door partner eerder al bezocht.
Death valley kort bezoek
Page/Lake Powel de moeite waard?

Wat is de beste verdeling om hier een compete reis van te maken?
Waar kunnen we het beste starten/eindigen? is er een combi te maken van de wensen of moeten we schrappen/toevoegen?

Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen.
We willen de tickets en autohuur vooraf vastleggen, hotels zelf boeken.
we zijn niet gebonden aan een datum, eind mei/begin juni vertrek hebben we in gedachte...

Alvast bedankt!!
Gr Joyce
Laatst gewijzigd door markro op 07 okt 2013, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
aronneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hulp/Advies gevraagd bij opstellen reisschema

Bericht door aronneke »

Hey,

Zie ons reisverslag eens. Ver het zelfde, enkel New York niet.
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Misschien handig om te vermelden hoeveel dagen jullie beschikbaar hebben.
mijoy19
Amerika-ontdekker

Bericht door mijoy19 »

We denken aan een reis tussen de 20 en 24 dagen...
mijoy19
Amerika-ontdekker

Bericht door mijoy19 »

Zou dit een mooie/logische combi zijn?
Naar mijn idee nog wel veel kilometers...Adviezen zijn welkom! :-)

24 dagen- 22 nachten

New York: 4 nachten
San Francisco: 3 nachten (315 km naar...)
Yosemite NP: 3 nachten (225 km naar...)
Mammoth Lakes: 1 nacht (340 km naar...)
Death Valley: 1 nacht (252 km naar...)
Las Vegas: 2 nachten (405 km naar...)
Bryce Np: 2 nachten (245 km naar...)
Page: 1 nacht (230 km naar...)
Sedona: 2 nachten (550 km naar...)
Palm Springs: 1 nacht (170 km naar...)
Los Angeles: 2 nachten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp het niet helemaal; je hebt al een route uitgestippeld, tips gekregen en nu begin je weer opnieuw? En eerst wel Grand Canyon en nu niet meer? Toch erg jammer om dat over te slaan als je er zo dicht in de buurt bent.
En waarom Bryce of Zion en niet allebei? Zeker als je niet naar de GC gaat heb je tijd voor beide parken.
En ja, Page is de moeite waard. Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor bezienswaardigheden als Antelope Canyon en Horseshoe Bend. Lees ook eens wat reisverslagen om een idee te krijgen van de mogelijkheden en de tijd die je nodig hebt. Ik had je al naar ons 2013-verslag verwezen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat ik altijd zeg, vergeet NY, en gebruik die dagen in het westen, zodat je daar wat meer rust en tijd hebt, je slaat nu best veel dingen over, en NY is bij uitstek een bestemming om als midweek te doen later.
Botero
Amerika-newbie

Bericht door Botero »

Persoonlijk vond ik Zion prachtig (Jurassic Park-achtig groot en wild) met veel mogelijkheden voor mooie wandelingen (Angel's Landing is een bizarre, prachtige wandeling, maar je moet geen hoogtevrees hebben ivm het stijlen, smalle pad omhoog. Maar er zijn genoeg rustige, mooie wandelingen door heel het park heen. Daarnaast vond ik Springdale een leuk stadje om te verblijven (geen grote hotel-/fastfood-ketens itt veel andere touristische stadjes/ dorpen).
Bryce is een bizar landschap met zijn rode toren-rots-formaties, maar wij waren er snel op uitgekeken. Wij moesten er speciaal een stukje voor omrijden tijdens onze reis en vonden dat achteraf niet echt nodig...
Als je een beetje handige route pakt kun je ze iig wel combineren.

Page vonden wij een tikkeltje saai, maar wel een prachtige omgeving. Horseshoe Bend en Antelope moet je sowieso checken als je er bent, maar een dagje chillen aan Lake Powell bij de dam of bij de haven is ook lekker (met name als je een 'drukke'/ lange reis hebt).
Mocht je richting/ vanuit Grand Canyon komen dan zijn er sowieso weinig andere tussenstops tussen die 2 plekken geloof ik die de moeite waard zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer