Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TMFlash: van Denver naar Las Vegas .......

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TMFlash
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TMFlash: van Denver naar Las Vegas .......

Bericht door TMFlash »

Dank allen voor de reacties. @Cees: we zullen je routebeschrijvingen zeker gebruiken :) Wij hebben de optie voor twee nachten in Keystone gekozen in verband met een mooie hoteldeal. Verder zijn er rustmomenten in Moab, Grand Canyon en Las Vegas. De reden voor de lodge in Yellowstone is de ervaring die wij in het park willen opdoen. Lijkt ons leuk om daar in alle vroegte rond te lopen. Verder hebben we dit weekend alle hotels vastgelegd (behalve Las Vegas .... maar daar zijn altijd wel mooie deals te vinden). Wij hebben vooral gekeken naar prijs (promotiecodes) versus kwaliteit (Tripadvisor) en zijn zo tot de hotelkeuzes gekomen. Onze trip ziet er nu definitief als volgt uit:

22-mei: Amsterdam - Denver LA QUINTA INN & SUITES AIRPORT
23-mei: Denver - Estes Park (Rocky Mountains NP) DISCOVERY LODGE
24-mei: Estes Park - Custer (Rocky Mountains NP) ROCKET MOTEL
25-mei: Custer - Keystone (Crazy Horse, Mount Rushmore, Custer State Park) BEST WESTERN PLUS FOUR PRESIDENTS LODGE
26-mei: Keystone (Badlands NP) BEST WESTERN PLUS FOUR PRESIDENTS LODGE
27-mei: Keystone - Sheridan (Devils Tower, Deadwood) MILL INN
28-mei: Sheridan - Cody (via Beartooth Highway US 212, Yellowstone NP) CODY COWBOY VILLAGE
29-mei: Cody - Gardiner (Yellowstone NP) BEST WESTERN PLUS MAMMOTH HOT SPRINGS
30-mei: Gardiner - West Yellowstone (Yellowstone NP) BRANDIN' IRON INN
31-mei: West Yellowstone (Yellowstone NP) OLD FAITHFULL CABIN
01-jun: West Yellowstone - Teton Village (Grand Teton NP) THE ALPENHOF LODGE
02-jun: Teton Village - Salt Lake City (Grand Teton NP) CRYSTAL INN HOTEL & SUITES DOWNTOWN
03-jun: Salt Lake City - Moab (Arches NP) INCA INN
04-jun: Moab (Canyonlands NP, Dead Horse Point) INCA INN
05-jun: Moab - San Juan (Mexican Hat, Goosenecks, Valley Of The Gods Road) SAN JUAN INN
06-jun: San Juan - Grand Canyon (Monument Valley, Grand Caynon) BRIGHT ANGEL LODGE
07-jun: Grand Canyon BRIGHT ANGEL LODGE
08-jun: Grand Canyon - Las Vegas (via Hooverdam)
09-jun: Las Vegas
10-jun: Las Vegas (Death Valley NP)
11-jun: Las Vegas
12-jun: Las Vegas - Amsterdam
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kan meevallen, maar v.w.b. de Trail Ridge Road is het op het randje.
Lager gelegen delen van het park zijn sowieso een heel jaar open dus Bear Lake of Sheep Lakes zijn bereikbaar en de Trail Ridge Road gaat meestal open op Memorial day weekend
Memorial day weekend is het laatste weekend in mei, net wanneer jullie er zijn.
Ter orientatie weer zo'n inzoombaar kaartje: http://www.lib.utexas.edu/maps/national ... park99.pdf
Ik was dit jaar dus in Mei :D maar de Trail Ridge Road was dit jaar volgens mij pas in Juni ergens open. Ik was rond de 20ste Mei in RMNP en dat was iig maar tot een bepaalde bocht open. Iets met rainbow point?? ofzo.
Verder wan bear Lake ten 1e door wegwerkzaamheden al een crime om te komen, maar dat lag er nog compleet besneeuwd en bevroren bij. Wel apart om eind Mei nog tot je knieen in de sneeuw te staan.

Overigens ga je in Moab geen rust vinden. In die parken is het nog flinke stukken rijden. Maar niets mis mee.

Ik had overigens een old faithful snow lodge western frontier cabin. Aangezien ik ongeveer 1,5 week voor Memorial Day was waren ze in veel NP's nog vanalles aan het opknappen. Bij Lake en Fishing Bridge waren ze alle hotels nog aan het opknappen en bij diverse wegwerkzaamheden grote bouwputten. Ook bij Old Faithful nog flinke hopen met sneeuw. Met de cabin was op zichzelf weinig mis, maar ivm gardiner en mammoth lakes betaalde ik bijna het dubbele. Maar dan dus geen ontbijt, tv, internet. De ligging was gewoon op het OF terrein, wel wat aan de achterkant, maar nou niet echt hele mooie plekken. Een aangezien de cabins met zn 4-en tegen elkaar staan hoor je vooral als je in bed ligt alles wat de buren doen. Qua plek ligt het zeker wel goed voor de geyser basins, dus als het daarom gaat :thumbup: maar prijs kwaliteit verhouding vond ik wat tegenvalllend.

Zorg vooral voor Yellowstone dat je een verrekijker mee hebt! Ik mis in de route van Cees (mocht de beartooth hwy gesloten zijn) de lamar valley.... Dat is echt schitterend, wat een wei.
TMFlash
Amerika-ontdekker

Bericht door TMFlash »

Mei is altijd een risicootje, maar we gaan er vanuit dat we voldoende kunnen bekijken. We hebben rond Moab inderdaad een druk programma, maar wel fijn om even twee dagen niet met je koffer rond te zeulen :) Tsja, Old Faithful Cabin is een ervaring die we maar over ons heen moeten laten komen. De één is positiever dan de ander, maar dat geldt voor alles. Ik heb het idee dat ik een aardige route met goede hotels in elkaar heb gezet. En daarbij ruim EUR 300,00 tot EUR 500,00 per persoon! goedkoper dan dat ik het bij een reisbureau zou boeken :)
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wij hadden een frontier cabin bij OF Lodge, voor meerdere nachten.
(slechts 2 kamers tegen elkaar, geen last van de buren gehad, voldoende ruim, parking op 10m van de cabin, mogelijkheid om een kopje koffie te maken, haardroger ontbrak in de badkamer maar ik kon er een lenen bij de lobby)
De locatie is super. Je kan 's ochtends heel vroeg in alle rust naar Morning Glory Pool wandelen, veel wildlife zien en bij je terugkomst gaan ontbijten.
's Avonds zijn wij een keer naar Observation Point gegaan. Hier heb je zicht op de zonsondergang, het geyser basin in avondlicht en een uitbarstende OF geyser. (wel heel veel anti-muggen spul meenemen want je wordt er bijna opgegeten)

Ik vond de prijs trouwens meevallen, in Yosemite betaal je zelfs meer voor een tent bij Curry Village!

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

Hey TMF,

Wij zijn juist terug van onze reis en de 1ste 10 dagen hebben we bijna hetzelfde gedaan wat er op jou planning staat :thumbup: Nebraska hebben wij ook gedaan.
Alleen hadden wij minder geluk dat er in Denver overstromingen waren en RMNP niet hebben kunnen doen...dat was wel jammer.

Vergeet de Needles highway en de Wildlife-loop niet in Custer :thumbup:
Voor de rest denk ik dat je planning er goed uit ziet! Wij hadden in Yellowstone telkens net buiten het park geslapen en dit was goed meegevallen...
En wij zijn van Billings gekomen om zo The Beartoot Highway te starten! :thumbup:

Heb je in Vegas al een hotel?
Wij hadden The Cosmopolitan :thumbup: niet echt goedkoop maar wel de moeite!

Succes met de planning

Tofke
TMFlash
Amerika-ontdekker

Bericht door TMFlash »

Hoi Tofke, nog geen hotel in LV, komt goed. Met een beetje zoekwerk kun je al voor EUR 20,00 per nacht in het Stratosphere zitten, maar wat luxer is ook niet verkeerd. Zit nog een beetje te zoeken naar een 4/5 sterren hotel (Tropicana, NYNY, Paris, MGM o.i.d.).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer