Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Edlo: van San Francisco naar Denver 2014
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Edlo: van San Francisco naar Denver 2014
Na dit jaar van Los Angeles naar San Francisco te hebben gereden, hebben we voor volgende jaar de onderstaande reis in ons hoofd.
Tussen Lake Havasu en Willams rijden wij over de oude route 66.
Tussen Aspen en Estes Park en tussen Cheyenne en Denver rijden wij over de Peak to Peak highway.
In Estes Park gaan we een Sunset wildlife tour maken.
In Monterrey gaan we whale whatching.
Dag Datum
Fr 1 30-mei Monterey
Za 2 31-mei Monterey
Zo 3 1-jun Mariposa
ma 4 2-jun Santa Maria
di 5 3-jun Los Angeles
wo 6 4-jun Palm Springs
do 7 5-jun Palm Springs
vr 8 6-jun Lake Havasu City
za 9 7-jun Williams
zo 10 8-jun Williams
ma 11 9-jun Moab
di 12 10-jun Moab
wo 13 11-jun Aspen
do 14 12-jun Aspen
vr 15 13-jun Estes Park
za 16 14-jun Estes Park
zo 17 15-jun Cheyenne
ma 18 16-jun Cheyenne
di 19 17-jun Cheyenne
wo 20 18-jun Denver
do 21 19-jun Denver
Ben benieuwd wat de reactie zijn.
Groeten,
Lonneke en Edwin
Tussen Lake Havasu en Willams rijden wij over de oude route 66.
Tussen Aspen en Estes Park en tussen Cheyenne en Denver rijden wij over de Peak to Peak highway.
In Estes Park gaan we een Sunset wildlife tour maken.
In Monterrey gaan we whale whatching.
Dag Datum
Fr 1 30-mei Monterey
Za 2 31-mei Monterey
Zo 3 1-jun Mariposa
ma 4 2-jun Santa Maria
di 5 3-jun Los Angeles
wo 6 4-jun Palm Springs
do 7 5-jun Palm Springs
vr 8 6-jun Lake Havasu City
za 9 7-jun Williams
zo 10 8-jun Williams
ma 11 9-jun Moab
di 12 10-jun Moab
wo 13 11-jun Aspen
do 14 12-jun Aspen
vr 15 13-jun Estes Park
za 16 14-jun Estes Park
zo 17 15-jun Cheyenne
ma 18 16-jun Cheyenne
di 19 17-jun Cheyenne
wo 20 18-jun Denver
do 21 19-jun Denver
Ben benieuwd wat de reactie zijn.
Groeten,
Lonneke en Edwin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Edlo: van San Francisco naar Denver 2014
Hallo Edwin en Lonneke, welkom op het forum!
Het is goed om even aan te geven wat jullie al gezien hebben zodat we jullie keuzes beter kunnen begrijpen. Wat hebben jullie al geizen, bedoel je met een reis van SF naar LA dat je de kust hebt gedaan of is het echt een grote rondreis geweest met parken als Yosemite en Grand Canyon?
Ik begrijp nu de rit naar Mariposa en dan meteen terug naar de kust niet zo goed. Het helpt ook als je de route opschrijft in de van/naar-vorm, dan zie je dat je daar 2 (saaie) rijdagen hebt en nauwelijks tijd om iets te doen. Hebben jullie de kustweg al gereden? het mooiste stuk - bij Big Sur - mis je op deze manier.
Ik heb zelf niet zoveel met Palm Springs, die tweede nacht (of zelfs beide nachten) zou je ook ergens anders kunnen gebruiken. Wat zijn jullie plannen daar? En zijn de 2 nachten Wiliams bedoeld om naar de Grand Canyon te gaan? Waarom dan niet iets in het park zoeken of in Tusayan? De mooiste uren in het park zijn rond zonsopkomst en zonsondergang, en dat mis je als je in Williams overnacht.
Van Wiliams naar Moab is een lange rit. Je zou nog via Page kunnen rijden maar misschien zijn jullie daar al geweest. En een overnachting in Monument Valley zou ook mooi zijn. Kennen jullie de Moki Dugway, Muley point, Valley of the Gods?
Met de lange rit vanuit Williams blijft er maar 1 dag over voor Moab. Dat is weinig als je zowel Arches als Canyonlands wilt bezoeken. Tussen Moab en Aspen kun je naar Colorado NM.
Is er een reden voor de 3 nachten Cheyenne?
Overall heb ik het idee dat jullie veel tijd nemen voor de (naar mijn idee) wat minder interessante stukken (Palm Springs, Lake Havasu, Cheyenne) en wat weinig tijd voor de parken.
Wij reden in mei/juni dit jaar van Denver naar LA. Wel een iets andere route, maar deels overlappend. Misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag.
Marianne
Het is goed om even aan te geven wat jullie al gezien hebben zodat we jullie keuzes beter kunnen begrijpen. Wat hebben jullie al geizen, bedoel je met een reis van SF naar LA dat je de kust hebt gedaan of is het echt een grote rondreis geweest met parken als Yosemite en Grand Canyon?
Ik begrijp nu de rit naar Mariposa en dan meteen terug naar de kust niet zo goed. Het helpt ook als je de route opschrijft in de van/naar-vorm, dan zie je dat je daar 2 (saaie) rijdagen hebt en nauwelijks tijd om iets te doen. Hebben jullie de kustweg al gereden? het mooiste stuk - bij Big Sur - mis je op deze manier.
Ik heb zelf niet zoveel met Palm Springs, die tweede nacht (of zelfs beide nachten) zou je ook ergens anders kunnen gebruiken. Wat zijn jullie plannen daar? En zijn de 2 nachten Wiliams bedoeld om naar de Grand Canyon te gaan? Waarom dan niet iets in het park zoeken of in Tusayan? De mooiste uren in het park zijn rond zonsopkomst en zonsondergang, en dat mis je als je in Williams overnacht.
Van Wiliams naar Moab is een lange rit. Je zou nog via Page kunnen rijden maar misschien zijn jullie daar al geweest. En een overnachting in Monument Valley zou ook mooi zijn. Kennen jullie de Moki Dugway, Muley point, Valley of the Gods?
Met de lange rit vanuit Williams blijft er maar 1 dag over voor Moab. Dat is weinig als je zowel Arches als Canyonlands wilt bezoeken. Tussen Moab en Aspen kun je naar Colorado NM.
Is er een reden voor de 3 nachten Cheyenne?
Overall heb ik het idee dat jullie veel tijd nemen voor de (naar mijn idee) wat minder interessante stukken (Palm Springs, Lake Havasu, Cheyenne) en wat weinig tijd voor de parken.
Wij reden in mei/juni dit jaar van Denver naar LA. Wel een iets andere route, maar deels overlappend. Misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Marianne
Dit jaar grand Canyon, Zion, monument valley (view hotel), Cortez en yosemite gezien.
Page al geweest.
Kustweg niet gereden.
Lake Havasu als tussenstop.
Williams om de route 66 verder te ontdekken.
Laatste week minder kilometers vandaar 3 dagen Cheyenne. Schijnt trouwens een heel leuke authentieke stad
Te zijn met leuke bars. Ben je er wel geweest?
Steden staan in Chronologische volgorde. Van - naar.
Palm Springs om te golfen.
Edwin
Dit jaar grand Canyon, Zion, monument valley (view hotel), Cortez en yosemite gezien.
Page al geweest.
Kustweg niet gereden.
Lake Havasu als tussenstop.
Williams om de route 66 verder te ontdekken.
Laatste week minder kilometers vandaar 3 dagen Cheyenne. Schijnt trouwens een heel leuke authentieke stad
Te zijn met leuke bars. Ben je er wel geweest?
Steden staan in Chronologische volgorde. Van - naar.
Palm Springs om te golfen.
Edwin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp dat het chronologisch staat
, maar ik bedoelde dit met een van/naar-schema:
Fr 1 30-mei Monterey (waar komen jullie deze dag vandaan?)
Za 2 31-mei Monterey
Zo 3 1-jun Monterey - Mariposa
ma 4 2-jun Mariposa - Santa Maria
di 5 3-jun Santa Maria - Los Angeles
wo 6 4-jun LA -Palm Springs
do 7 5-jun Palm Springs
vr 8 6-jun Palm Springs - Lake Havasu City
etc
Zo zie je beter wat de rijdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Ik heb nu je oude topic gezien met je route van dit jaar. Jullie zijn niet bij de GC geweest als ik het goed heb begrepen? Dan zou je dat nu toch nog mee kunnen nemen?
Ligt er nu eigenlijk al iets vast of gaan jullie nu zelf de accommodatie boeken?
En de nacht Mariposa begrijp ik nog steeds niet. Je schrijft dat je Yosemite al hebt gezien, maar je reed van Bishop naar Chowchilla; met alle respect, maar dan kun je Yosemite toch nog niet gezien hebben?
Ik zou zeggen; kijk toch eens in ons 2013-verslag; zelfde periode dus wie weet haal je er nog iets uit!
En nee, ik ben niet in Cheyenne geweest.
Marianne

Fr 1 30-mei Monterey (waar komen jullie deze dag vandaan?)
Za 2 31-mei Monterey
Zo 3 1-jun Monterey - Mariposa
ma 4 2-jun Mariposa - Santa Maria
di 5 3-jun Santa Maria - Los Angeles
wo 6 4-jun LA -Palm Springs
do 7 5-jun Palm Springs
vr 8 6-jun Palm Springs - Lake Havasu City
etc
Zo zie je beter wat de rijdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Ik heb nu je oude topic gezien met je route van dit jaar. Jullie zijn niet bij de GC geweest als ik het goed heb begrepen? Dan zou je dat nu toch nog mee kunnen nemen?
Ligt er nu eigenlijk al iets vast of gaan jullie nu zelf de accommodatie boeken?
En de nacht Mariposa begrijp ik nog steeds niet. Je schrijft dat je Yosemite al hebt gezien, maar je reed van Bishop naar Chowchilla; met alle respect, maar dan kun je Yosemite toch nog niet gezien hebben?
Ik zou zeggen; kijk toch eens in ons 2013-verslag; zelfde periode dus wie weet haal je er nog iets uit!
En nee, ik ben niet in Cheyenne geweest.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
We hebben dit jaar de South Rim (kort) en vanuit LV een volle dag naar de west rim (helicopters en boot) van de GC bezocht.
Mariposa leek ons een leuk dorpje waar we een keer terug wilden.
We zijn vanuit Bishop via de tioga pas en Yosemite Valley vaar Chowchilla gereden. Misschien niet gezien op de manier waarop jij het zou willen, maar we hebben weldegelijk een indruk gekregen van de enorme schoonheid.
Ik mis in je reactie wel leuke tips om te doen en zien. Het is meer een opsomming van wat jij anders zou doen.
Wat heb jij bijvoorbeeld in Cheyenne gedaan?
Edwin
Mariposa leek ons een leuk dorpje waar we een keer terug wilden.
We zijn vanuit Bishop via de tioga pas en Yosemite Valley vaar Chowchilla gereden. Misschien niet gezien op de manier waarop jij het zou willen, maar we hebben weldegelijk een indruk gekregen van de enorme schoonheid.
Ik mis in je reactie wel leuke tips om te doen en zien. Het is meer een opsomming van wat jij anders zou doen.
Wat heb jij bijvoorbeeld in Cheyenne gedaan?
Edwin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je schreef dat jullie onderstaande route in je hoofd hadden, dat klonk niet echt definitief. Maar uit jouw reactie nu begrijp ik dat de route en overnachtingsplaatsen al vastliggen? Jouw opmerking komt niet echt aardig over. Ik doe mijn best en heb hierboven ook al gevraagd of de overnachtingen vastlagen, maar daar heb je niet op gereageerd.Edlo schreef: Ik mis in je reactie wel leuke tips om te doen en zien. Het is meer een opsomming van wat jij anders zou doen.
Meestal worden hier routes voorgelegd waar nog aan gesleuteld moet worden, vandaar dat ik met suggesties kwam.
Wat voor tips zoek je precies? Waar houden jullie van? Voor Moab heb ik al naar mijn 2013-verslag verwezen. In 2008 zijn wij er ook geweest, dus je kunt ook in dat verslag kijken. Voor Rocky Mountain NP zou je in ons 2004-verslag kunnen kijken.
En zoals ik al zei zijn wij niet in Cheyenne geweest.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zonder dat ik echt de route per dag zie (wat iseen reis dag , de van ... naar ... en wat een rustdag) is het wat lastig aangeven wat ergens te doen is. Ik ga met Marianne mee als ze zegt je doet nogal wat plaatsen aan die niet erg veel bieden voor reizigers tenzij je natuurlijk daar al plannen hebt. Verder maak je behoorlijke reisdagen (Williams -Moab) is ver! En je slaat nogal wat mooie plekken over.
Mijn vraag bij je plan is waarom deze route? Wat zijn je interesses? Daarmee wil ik je niet in verdediging duwen maar je uitlokken om te vertellen hoe je tot de keuze komt, wat wil je ergens doen. Of wij dat leuk vinden is niet belangrijk... het is jouw reis. Maar nu advies geven is lastig omdat er plekken (bewust) overgeslagen worden.
Heb je reisverslagen gelezen of plekken uit boekjes of heeft een reisbureau deze route gemaakt?
In hoeverre staan dingen vast of zijn er mogelijkheden om anders te reizen.
Moab kun je zo een paar dagen doorbrengen, de Mariposa Grove in Yosemite is inderdaad wel mooi, aan de kust mis je het mooiste stuk (carmel - cambria), misschien wil je nog Kings Canyon en Sequoia Np bezoeken, als je grand Canyon niet aandoet is Sedona een idee, Williams is niet zoveel te doen is mijn idee, wel eenstukje van rt 66 in de buurt daar, heb je belangstelling voor wandelingen inabij moab of de 'gewone' NP bezoeken, tussen Estes en Moab ligt nog heel mooi stuk.... Wij zijn er een beetje doorgekomen in 2012.
Enfin dit zijn wat algemene ideetjes maar concreet is het lastig. Ik denk dat ik ondanks dat je dat gezien hebt toch door Yosemite zou gaan en 2 nachten daar. Dan via Zion, Page, naar Moab, maar of je dat wilt is de vraag.
Mijn vraag bij je plan is waarom deze route? Wat zijn je interesses? Daarmee wil ik je niet in verdediging duwen maar je uitlokken om te vertellen hoe je tot de keuze komt, wat wil je ergens doen. Of wij dat leuk vinden is niet belangrijk... het is jouw reis. Maar nu advies geven is lastig omdat er plekken (bewust) overgeslagen worden.
Heb je reisverslagen gelezen of plekken uit boekjes of heeft een reisbureau deze route gemaakt?
In hoeverre staan dingen vast of zijn er mogelijkheden om anders te reizen.
Moab kun je zo een paar dagen doorbrengen, de Mariposa Grove in Yosemite is inderdaad wel mooi, aan de kust mis je het mooiste stuk (carmel - cambria), misschien wil je nog Kings Canyon en Sequoia Np bezoeken, als je grand Canyon niet aandoet is Sedona een idee, Williams is niet zoveel te doen is mijn idee, wel eenstukje van rt 66 in de buurt daar, heb je belangstelling voor wandelingen inabij moab of de 'gewone' NP bezoeken, tussen Estes en Moab ligt nog heel mooi stuk.... Wij zijn er een beetje doorgekomen in 2012.
Enfin dit zijn wat algemene ideetjes maar concreet is het lastig. Ik denk dat ik ondanks dat je dat gezien hebt toch door Yosemite zou gaan en 2 nachten daar. Dan via Zion, Page, naar Moab, maar of je dat wilt is de vraag.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-ontdekker
Sorry, je opmerking over Cheyenne heb ik over het hoofd gezien.
Ter verduidelijking: In mijn overzicht betreft het overnachtingsplaatsen. Dit moet duidelijker maken waar wij een dag blijven.
Via Zion en Page is een mooi stuk, hebben we dit jaar gereden. Is nu geen optie ivm vaste punten op de route:
- Palm Springs (golfen)
- Estes Park (The Stanley Hotel)
- Monterrey (walvissen en 17 mile road)
- Moab (The Arches)
- Aspen (Jeugddroom)
Het idee om in 1x van Williams naar Moab te rijden is omdat we anders nog een plaats aandoen waar we alleen maar willen slapen. Net als Santa Maria en Lake Havasu. Zou leuk zijn om voor deze plaatsen een interessant alternatief te lezen
Mariposa hebben we dit jaar gezien en willen we graag een nacht terug.
De kustweg tussen SF en LA hebben we helemaal nog niet gereden vandaar Santa Maria in de reis. We gaan wel kijken waar het stuk ligt waar je het over hebt.
Zal jullie verslagen lezen maar heb in andere verslagen vaak gelezen dat er bijvoorbeeld een bepaalde excursie is gedaan maar zonder te vermelden met welke lokale organisatie dat is gedaan. En juist dat is informatie waar ik naar op zoek ben.
Welke hotels hebben een goede prijs/kwaliteit?
We zijn ons nog steeds op de route aan het oriënteren, maar door de diverse zekere punten is er idd niet heel veel speelruimte mbt de richting die we oprijden. Wel is er nog van alles mogelijk mbt waar we overnachten.
Ter verduidelijking: In mijn overzicht betreft het overnachtingsplaatsen. Dit moet duidelijker maken waar wij een dag blijven.
Via Zion en Page is een mooi stuk, hebben we dit jaar gereden. Is nu geen optie ivm vaste punten op de route:
- Palm Springs (golfen)
- Estes Park (The Stanley Hotel)
- Monterrey (walvissen en 17 mile road)
- Moab (The Arches)
- Aspen (Jeugddroom)
Het idee om in 1x van Williams naar Moab te rijden is omdat we anders nog een plaats aandoen waar we alleen maar willen slapen. Net als Santa Maria en Lake Havasu. Zou leuk zijn om voor deze plaatsen een interessant alternatief te lezen
Mariposa hebben we dit jaar gezien en willen we graag een nacht terug.
De kustweg tussen SF en LA hebben we helemaal nog niet gereden vandaar Santa Maria in de reis. We gaan wel kijken waar het stuk ligt waar je het over hebt.
Zal jullie verslagen lezen maar heb in andere verslagen vaak gelezen dat er bijvoorbeeld een bepaalde excursie is gedaan maar zonder te vermelden met welke lokale organisatie dat is gedaan. En juist dat is informatie waar ik naar op zoek ben.
Welke hotels hebben een goede prijs/kwaliteit?
We zijn ons nog steeds op de route aan het oriënteren, maar door de diverse zekere punten is er idd niet heel veel speelruimte mbt de richting die we oprijden. Wel is er nog van alles mogelijk mbt waar we overnachten.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Tussen Aspen en Estes Park kun je bij Dillon de I-70 verlaten en via Us-6 rijden. Je komt dan over Loveland Pass (ruim 3600m). Ik vind dat een hele mooie route.
Zonder er geweest te zijn
, zou mijn reactie zijn dat het jammer is drie dagen in Cheyenne door te brengen. Ik zou veel liever naar Colorado N.M. en/of Black Canyon Of The Gunnison gaan. Op site van forumlid Henriëtte en haar man vind je in Arizona en Utah nog een heleboel andere opties. Uiteraard is het samenstellen van de reis heel persoonlijk en jullie moeten vooral doen wat je zelf wilt.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Zonder er geweest te zijn

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Oke al iets duidelijker. Blijft dat het makkelijker voor lezers is om een schema met van naar te bekijken. Je ziet dan waar rust is. Zoals OF zegt ik zou dagen van Cheyenne (beetjeuit de richting) laten vallen of iig minder lang te maken. Kun je EstesPark nabij RMnp nog verplaatsen naar dichterbij Denver. Dan heb je meer mogelijkheden voor het gebied tussen Moab en RMNP.
Het park heet overigens niet The Arches maar Arches NP, en er is nog Canyonlands NP en dead Horse Point SP. Beiden erg mooi.
Stanley hotel is the Shinning opgenomen en is schijnbaar een haunted hotel!
Aspen als droom prima om te bezoeken ik ken het niet. Heb je er wel over gelezen want het zou jammer zijn om er te komen en het valt tegen.
Let wel op of passen open zijn en in RMNP de wegen want het is nog vroeg in de zomer.
Ik beveel aan Great Sand Dunes NP in het zuiden van CO, en ook Pikes Peak de hoogste weg in USA.
Het park heet overigens niet The Arches maar Arches NP, en er is nog Canyonlands NP en dead Horse Point SP. Beiden erg mooi.
Stanley hotel is the Shinning opgenomen en is schijnbaar een haunted hotel!

Aspen als droom prima om te bezoeken ik ken het niet. Heb je er wel over gelezen want het zou jammer zijn om er te komen en het valt tegen.
Let wel op of passen open zijn en in RMNP de wegen want het is nog vroeg in de zomer.
Ik beveel aan Great Sand Dunes NP in het zuiden van CO, en ook Pikes Peak de hoogste weg in USA.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp niet zo goed dat je daar een paar uur voor om gaat rijden. Maar als je er naar toe wilt is het handiger om er tussen SF en Monterey naar toe te rijden, dan kun je na Monterey nog de kustroute langs Big Sur nemen.Edlo schreef: Mariposa hebben we dit jaar gezien en willen we graag een nacht terug.
(Ook jammer: mensen die schrijven dat ze een geweldig hotel hebben, maar de naam niet vermelden). Wij vermelden dat vaak wel (maar we doen niet vaak excursies). En als je iets interessants ziet en er staat geen organisatie bij dan kun je dat alsnog op het forum vragen. Dan heb je gerichte vragen. Het is nu vrij lastig om aan te geven wat er te doen is. In Arches kan ik de Fiery Furnace hike aanraden. Kijk daarvoor eens in ons 2008-verslag en hier. In alle parken zijn de ranger wandelingen aanraders vind ik. Die kun je vinden in het krantje dat je bij de ingang krijgt. Zo hebben wij in Rocky Mountain NP een wandeling gemaakt naar een beverburcht en veel interessante dingen gehoord over bevers. En het was een mooie wandeling, in een gebied waar je anders niet komt.Edlo schreef: Zal jullie verslagen lezen maar heb in andere verslagen vaak gelezen dat er bijvoorbeeld een bepaalde excursie is gedaan maar zonder te vermelden met welke lokale organisatie dat is gedaan. En juist dat is informatie waar ik naar op zoek ben.
Je kunt eens de beoordelingen bekijken op de AA-site, via de Hotels & Campings link hierboven. Maar kijk eerst eens goed naar de route. Ik zou zelf Cheyenne laten vallen, dan kun je onderweg veel meer zien. Hierboven zijn al wat suggesties gegeven. En ik had al naar mijn 2013-verslag verwezen.Edlo schreef:Welke hotels hebben een goede prijs/kwaliteit?
Voor Aspen kun je eens in het recente verslag van forumlid TotosDawn kijken.
Isis wil Estes Park verplaatsen (

Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Misschien dat ik het niet goed lees, maar is het niet de bedoeling om de kustroute mee te pakken of juist wel? Want van Mariposa naar Santa Maria via highway van (zeg dus de kustweg vanaf Monterey) is een te lange dag en Santa Maria is niet een boeiende plek.
Als je dit chronologisch zet zou je het trouwens inderdaad beter San Francisco - Mariposa - Monterey - Kustroute - LA kunnen doen. Ik lees net hierboven overigens Mariposa Groove, maar dat ligt nog wel een 80km/1u rijden enkele reis van mariposa af.
Op de pier van Monterey zijn diverse rederijen voor walvistochten. Ik zou wel de dag dat je in Monterey aankomt al boeken voor de dag erna, dan heb je op die dag zelf geen haast om ergens op een bepaalde tijd te moeten zijn. Neem een trui/vest mee voor op zee, want het kan behoorlijk waaien. De 17 mile drive kan overigens wegen broed/en jong seizoen op bepaalde plaatsen niet toegankelijk zijn (de viewpoints bedoel ik dan).
Kies ipv Santa Maria iets in San Simeon, Morro Bay of Pismo Beach (Avila beach) en wil je gek doen dan zou de Madonna Inn in San Luis Obispo een keuze kunnen zijn ( kost wel bijna $200 per nacht op 2 juni volgend jaar)
Dan kies je Palm Springs om te golfen, maar een dag later Lake Havasu als 'tussenstop'? Waarom als ik vragen mag. Het mooiste stuk route66 wat je wilt rijden ligt op het stuk Topock - Oatman - Kingman. De vraag is dan dus, wat wil je doen op de dag dat je van Palm Springs naar Lake Havasu City rijdt? Joshua Tree NP lijkt mij zo, maar dan zou ik eerder naar 29 palms of zelfs al via route 66 naar Kingman rijden. Ook het stuk van Kingman naar Williams via route66, dan kom je onderweg in Hackberry en Seligman, leuk om even rond te kijken, maar dit zal echt geen uren duren. Hier kun je makkelijk een dag winnen door van Palm Springs door Joshua Tree naar Twentynine palms te rijden en de rest van de dag naar Williams...gewoon om 8 u 's ochtends de auto in en er lekker de hele dag over doen.
Mag ik je vragen wat je tussen Monument Valley en Cortez allemaal gedaan hebt? Heb je bv Valley of the gods gereden, goosenecks SP gezien, moki dugway en muley point?
Ik ben een uur of 1.5 in Cheyenne geweest, oa rond het state capitol. Ik weet niet of er bv ook een rodeo of dergelijks te zien is, maar het is best een leuk stadje....voor 1 dag (deel). Dan heb je het echt wel gezien. Ik was er nog vroeger dan jullie in het seizoen.
Volgens mij komen jullie er op deze route zo niet langs, maar net buiten denver is ook veel te doen. Ik heb dat laats ook al ergens gepost volgens mij. O.a bv het graf van Buffalo Bill, alleen is dat misschien interessanter als je ook het museum in Cody hebt bezocht. Maar op de weg ernaartoe een prachtig uitzicht over Denver. Ook het red rock amphitheater + omgeving kan je enkele uren bezig houden. Als je de peak to peak hw gaat rijden (viel mij wat tegen, maar ik reed van noord naar zuid en dus geen zicht op de bergen) maak een stop in het dorpje black hawk...verbazingwekkend om hier een soort mini las vegas tegen te komen.
Ik zou dus persoonlijk 1 nacht Lake Havasu City eruit halen en 2 nachten Cheyenne, of 1 als je pas 's avonds aankomt en die dagen elders inplannen. Heb je de valley of the gods, moki dugway etc niet gereden een extra dag Moab voor Canyonlands wat ik persoonlijk misschien nog wel mooier vond dan Arches...ik kan er nog steeds niet over uit. Heb je die al wel gereden 2 dagen inplannen voor zeg even grof het gebied tussen Durango en Colorado Springs. Rij bv de milion dollar highway tussen Durango en montrose, black canyon of the gunnison, maar ook idd the great sand dunes en pikes peak schijnen mooi te zijn! Keuzes zijn altijd lastig.
Als je dit chronologisch zet zou je het trouwens inderdaad beter San Francisco - Mariposa - Monterey - Kustroute - LA kunnen doen. Ik lees net hierboven overigens Mariposa Groove, maar dat ligt nog wel een 80km/1u rijden enkele reis van mariposa af.
Op de pier van Monterey zijn diverse rederijen voor walvistochten. Ik zou wel de dag dat je in Monterey aankomt al boeken voor de dag erna, dan heb je op die dag zelf geen haast om ergens op een bepaalde tijd te moeten zijn. Neem een trui/vest mee voor op zee, want het kan behoorlijk waaien. De 17 mile drive kan overigens wegen broed/en jong seizoen op bepaalde plaatsen niet toegankelijk zijn (de viewpoints bedoel ik dan).
Kies ipv Santa Maria iets in San Simeon, Morro Bay of Pismo Beach (Avila beach) en wil je gek doen dan zou de Madonna Inn in San Luis Obispo een keuze kunnen zijn ( kost wel bijna $200 per nacht op 2 juni volgend jaar)
Dan kies je Palm Springs om te golfen, maar een dag later Lake Havasu als 'tussenstop'? Waarom als ik vragen mag. Het mooiste stuk route66 wat je wilt rijden ligt op het stuk Topock - Oatman - Kingman. De vraag is dan dus, wat wil je doen op de dag dat je van Palm Springs naar Lake Havasu City rijdt? Joshua Tree NP lijkt mij zo, maar dan zou ik eerder naar 29 palms of zelfs al via route 66 naar Kingman rijden. Ook het stuk van Kingman naar Williams via route66, dan kom je onderweg in Hackberry en Seligman, leuk om even rond te kijken, maar dit zal echt geen uren duren. Hier kun je makkelijk een dag winnen door van Palm Springs door Joshua Tree naar Twentynine palms te rijden en de rest van de dag naar Williams...gewoon om 8 u 's ochtends de auto in en er lekker de hele dag over doen.
Mag ik je vragen wat je tussen Monument Valley en Cortez allemaal gedaan hebt? Heb je bv Valley of the gods gereden, goosenecks SP gezien, moki dugway en muley point?
Ik ben een uur of 1.5 in Cheyenne geweest, oa rond het state capitol. Ik weet niet of er bv ook een rodeo of dergelijks te zien is, maar het is best een leuk stadje....voor 1 dag (deel). Dan heb je het echt wel gezien. Ik was er nog vroeger dan jullie in het seizoen.
Volgens mij komen jullie er op deze route zo niet langs, maar net buiten denver is ook veel te doen. Ik heb dat laats ook al ergens gepost volgens mij. O.a bv het graf van Buffalo Bill, alleen is dat misschien interessanter als je ook het museum in Cody hebt bezocht. Maar op de weg ernaartoe een prachtig uitzicht over Denver. Ook het red rock amphitheater + omgeving kan je enkele uren bezig houden. Als je de peak to peak hw gaat rijden (viel mij wat tegen, maar ik reed van noord naar zuid en dus geen zicht op de bergen) maak een stop in het dorpje black hawk...verbazingwekkend om hier een soort mini las vegas tegen te komen.
Ik zou dus persoonlijk 1 nacht Lake Havasu City eruit halen en 2 nachten Cheyenne, of 1 als je pas 's avonds aankomt en die dagen elders inplannen. Heb je de valley of the gods, moki dugway etc niet gereden een extra dag Moab voor Canyonlands wat ik persoonlijk misschien nog wel mooier vond dan Arches...ik kan er nog steeds niet over uit. Heb je die al wel gereden 2 dagen inplannen voor zeg even grof het gebied tussen Durango en Colorado Springs. Rij bv de milion dollar highway tussen Durango en montrose, black canyon of the gunnison, maar ook idd the great sand dunes en pikes peak schijnen mooi te zijn! Keuzes zijn altijd lastig.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi,
3 Dagen Cheyenne is wel wat veel, ik zou het niet doen! Wij deden dit jaar Cheyenne aan op doorreis naar Custer. Het is een leuke stad maar echt je hebt het er na 'n dag wel gezien! Ik zou die dag ergens anders in je reis gebruiken!
Groet rieky
3 Dagen Cheyenne is wel wat veel, ik zou het niet doen! Wij deden dit jaar Cheyenne aan op doorreis naar Custer. Het is een leuke stad maar echt je hebt het er na 'n dag wel gezien! Ik zou die dag ergens anders in je reis gebruiken!
Groet rieky
-
- Amerika-ontdekker
Het beginnen langzamerhand toch een aantal nuttige reacties te worden. PSVwally, je suggestie om via 29 palms naar via de route 66 naar Williams te rijden heb ik in mapquest in gevoerd en lijkt me te doen. Buffalo Bill, altijd leuk. Red Rock amphitheatre doen we zeker aan. Verder korten we ons verblijf in Cheyenne in. Ook de opmerking over de bevers in Rocky Mountain NP komt op het verlanglijstje. De Loveland Pass ik ook in de route opgenomen. Mogi Dugway ook ingepast.
Het ietwat onlogische begin nog wel laten staan omdat we als we aankomen de auto ophalen en dan meteen naar de eerste stad/dorp gaan rijden. En dan is Monterrey dichterbij.
Het ietwat onlogische begin nog wel laten staan omdat we als we aankomen de auto ophalen en dan meteen naar de eerste stad/dorp gaan rijden. En dan is Monterrey dichterbij.
Vanaf het begin waren de reacties nuttig, ik snap dan ook niet waarom je iets zo onvriendelijks moet zeggen.Edlo schreef:Het beginnen langzamerhand toch een aantal nuttige reacties te worden.
Deze snap ik niet. Wat ga je in Mariposa doen? Je gaat nu feitelijk van Amsterdam even naar Maastricht om de volgende dag naar Groningen te rijden. Alsof je een stel Amerikanen rondleidt in Maastricht zodat ze even een vlaai kunnen proeven.Edlo schreef:Dag Datum
Fr 1 30-mei Monterey
Za 2 31-mei Monterey
Zo 3 1-jun Mariposa
ma 4 2-jun Santa Maria
Waarbij je vervolgens overnacht in een zeer saai stadje. Kies dan voor Morro Bay, of Solvang of Pismo Beach o.i.d. En je slaat het mooiste stuk van de kust over, het stuk tussen Carmel en San Simeon. Ga dan vanuit Mariposa naar LA of sla Mariposa over en doe de kustroute goed.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt hockey voor je berichtje,
Vraag me alleen wel af wat het toevoegt. Heb nl al uitgelegd wat mijn beweegreden was.
Dus, reageer nuttig of reageer niet. Ben hier namelijk om mijn reis nog leuker te maken.
Vraag me alleen wel af wat het toevoegt. Heb nl al uitgelegd wat mijn beweegreden was.
Dus, reageer nuttig of reageer niet. Ben hier namelijk om mijn reis nog leuker te maken.
En alweer zo'n onaardige reactie. Reageer jij altijd zo op mensen die advies geven?
Ik heb de hele discussie nogmaals gelezen, maar ik zie nergens staan waarom je van Monterey naar Mariposa rijdt en op die manier een stuk kustroute overslaat, en dan eigenlijk vooral het mooie stuk kustroute, het stuk kustroute waarom mensen die route willen rijden. En ook de tip voor een betere overnachtingsplaats is blijkbaar niet nuttig voor je.
Ik heb de hele discussie nogmaals gelezen, maar ik zie nergens staan waarom je van Monterey naar Mariposa rijdt en op die manier een stuk kustroute overslaat, en dan eigenlijk vooral het mooie stuk kustroute, het stuk kustroute waarom mensen die route willen rijden. En ook de tip voor een betere overnachtingsplaats is blijkbaar niet nuttig voor je.
-
- Amerika-ontdekker
Hockey, lees mijn opmerking over het onlogische begin nog maar een keer. Misschien begrijp je het zo beter.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit had je inderdaad geschreven. Maar naar mijn idee toch niet echt voldoende reden om er een grote omweg voor te maken.Edlo schreef:Mariposa leek ons een leuk dorpje waar we een keer terug wilden.
Het is met tips natuurlijk altijd lastig. We gaan uit van wat we zelf mooi vinden, en interessant of wat we denken dat de gemiddelde toerist leuk of interessant vindt. We weten immers helemaal niet wat voor mensen jullie zijn en wat jullie leuk vinden. Of jullie nu wel of niet de kustroute willen rijden is ondanks onze vragen nog niet echt duidelijk geworden. Maar ervan uitgaande dat jullie dat willen dan lijkt het niet onlogisch om aan te geven dat het mooiste stuk nu niet in jullie route zit. En zoals Hockey aangeeft zijn er leukere plaatsen dan Santa Maria om te overnachten. En misschien zijn dat ook wel leukere plaatsen dan Mariposa.
Ik vraag me trouwens af of het verstandig is om na de vlucht nog naar Monterey te rijden, maar dat kunnen jullie zelf het beste bekijken.
Heb je nog wat tips uit ons 2013-verslag kunnen halen of zoek je toch nog andere dingen?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Marianne, heb je opmerking over de bevers in rm np opgeslagen en ga ik verder uitzoeken. Weet niet meer of de zonsondergang bij arches van jullie komt maar dat lijkt ons ook super.
Zo zie je dat we zeker de verslagen nalezen en naar eigen idee in proberen te passen.
Mariposa schijnt inmiddels door niemand te begrijpen, maar ach, dat zijn wij.
Zo zie je dat we zeker de verslagen nalezen en naar eigen idee in proberen te passen.
Mariposa schijnt inmiddels door niemand te begrijpen, maar ach, dat zijn wij.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 9284 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 10 Reacties