Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014
Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014
Tenzij je luchtverkeersleider of hartchirurg bent ofzo...misschien is een uitgerust lichaam dan wel handig op de maandagochtend 

Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
Haha gelukkig niet ben maar apothekersassistente! Ook wel verantwoordelijk maar een dipje is te overzien.
Plus een dag extra is een heel grote plus natuurlijk. Word af en toe met stappen nog half 7 smorgens en dat lukt ook nog dus.....
Zondag even een dag met broertje gepland voor overleg. Ipv bij aankomst in LA daar overnachten idd maar miss gelijk onderweg. LA later genoeg tijd voor. Denk dat het auto ophalen word lang een supermarkt voor koelkast en dergelijke en de weg op.
Fijn alle reacties! Zo word de voorpret nog groter. Realiseer me we me we dat over een jaar ik nog maar een week te gaan heb.... Raar het aftellen is echt begonnen kijk er pas 2 jaar naar uit!
Plus een dag extra is een heel grote plus natuurlijk. Word af en toe met stappen nog half 7 smorgens en dat lukt ook nog dus.....

Zondag even een dag met broertje gepland voor overleg. Ipv bij aankomst in LA daar overnachten idd maar miss gelijk onderweg. LA later genoeg tijd voor. Denk dat het auto ophalen word lang een supermarkt voor koelkast en dergelijke en de weg op.
Fijn alle reacties! Zo word de voorpret nog groter. Realiseer me we me we dat over een jaar ik nog maar een week te gaan heb.... Raar het aftellen is echt begonnen kijk er pas 2 jaar naar uit!

-
- Amerika-ontdekker
Zo weer wat hotels geboekt. Alles voor mooie prijzen alleen bij Monterey uit de bocht gevlogen met 279 dollar per nacht!
Maar neem aan dat we wel waar krijgen voor dat geld. Spindrift Inn King Ocean View is het geworden.
San Francisco is ook geslaagd met het Clift hotel bij Union Square. Mooie locatie en kamer van 24 vierkante meter.
Ook wat duurder met 235 dollar per dag en dan natuurlijk parkeerkosten.
Maar mooi binnen budget. Totaal 50 nachten boeken en wil max 6000 euro kwijt zijn dus 120 euro per nacht.
Nu gemiddeld 119 euro. Dus netjes!
Het advies op bij aankomst in LA gelijk op weg te gaan is opgevolgd. Wel op lekker basic en niet in santa barbara want wat een prijzen! Oké niet zoals wat we voor Monterey betalen maar daar zijn we 2 nachten. Dit is puur een overnachting dus gekozen voor motel 6 Carpenteria south. Thnx voor het idee!
Maar neem aan dat we wel waar krijgen voor dat geld. Spindrift Inn King Ocean View is het geworden.

San Francisco is ook geslaagd met het Clift hotel bij Union Square. Mooie locatie en kamer van 24 vierkante meter.
Ook wat duurder met 235 dollar per dag en dan natuurlijk parkeerkosten.
Maar mooi binnen budget. Totaal 50 nachten boeken en wil max 6000 euro kwijt zijn dus 120 euro per nacht.
Nu gemiddeld 119 euro. Dus netjes!

Het advies op bij aankomst in LA gelijk op weg te gaan is opgevolgd. Wel op lekker basic en niet in santa barbara want wat een prijzen! Oké niet zoals wat we voor Monterey betalen maar daar zijn we 2 nachten. Dit is puur een overnachting dus gekozen voor motel 6 Carpenteria south. Thnx voor het idee!
Laatst gewijzigd door Amanda1986 op 13 okt 2013, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Ik stel de vraag maar in mijn eigen topic om het bij elkaar te houden.
Het betreft het betalen van hotels. Zoals ik het nu begrijp betaal ik voor hotels een deposit of niet maar betaal ik als ik daar verblijf. Met andere woorden het hele bedrag komt toch in 1 keer.
Maar mijn creditcard heeft een limiet van 2500 terwijl de hotelkosten straks misschien 6000 zijn.
Bijstorten op de creditcard dus?
Hoe doen iedereen hier het betalen?
Het betreft het betalen van hotels. Zoals ik het nu begrijp betaal ik voor hotels een deposit of niet maar betaal ik als ik daar verblijf. Met andere woorden het hele bedrag komt toch in 1 keer.
Maar mijn creditcard heeft een limiet van 2500 terwijl de hotelkosten straks misschien 6000 zijn.
Bijstorten op de creditcard dus?
Hoe doen iedereen hier het betalen?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je kan via je creditcard maatschappij een aanvraag doen voor een hogere limiet.
Altijd het proberen waard.
Altijd het proberen waard.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik woon in België en hier is het mogelijk om je limiet tijdelijk (3 maanden) te laten verhogen.
Zelf laat ik gewoonlijk de limiet verhogen voor de maand van afreis en de 2 volgende maanden.
Ik vraag het gewoon elk jaar online aan en enkele dagen later krijg ik een bevestiging.
Normaal gezien geen problemen als je genoeg geld op je rekening hebt (uiteraard)
Let wel op:
mijn hotels worden allemaal met credit card betaald en er wordt een bedrag geblokkeerd op mijn credit card voor borg van de huurwagen.
Het is dus al eens voorgekomen dat ik in de eerste week over mijn weeklimiet zat (dan ben je blij dat je ook cash bij hebt) (ik reis wel alleen met mijn zoon, dus maar 1 cc)
Daarom neem ik meestal rond de 1000 $ mee.
Als je deze bestelt bij je bank, vraag dan een samenstelling ZONDER biljetten van 2$.
Die nemen ze bijna nooit aan in kleinere zaken.
Groetjes,
Ingrid
Zelf laat ik gewoonlijk de limiet verhogen voor de maand van afreis en de 2 volgende maanden.
Ik vraag het gewoon elk jaar online aan en enkele dagen later krijg ik een bevestiging.
Normaal gezien geen problemen als je genoeg geld op je rekening hebt (uiteraard)
Let wel op:
mijn hotels worden allemaal met credit card betaald en er wordt een bedrag geblokkeerd op mijn credit card voor borg van de huurwagen.
Het is dus al eens voorgekomen dat ik in de eerste week over mijn weeklimiet zat (dan ben je blij dat je ook cash bij hebt) (ik reis wel alleen met mijn zoon, dus maar 1 cc)
Daarom neem ik meestal rond de 1000 $ mee.
Als je deze bestelt bij je bank, vraag dan een samenstelling ZONDER biljetten van 2$.
Die nemen ze bijna nooit aan in kleinere zaken.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-ontdekker
Thnx voor alle tips.
Cash meenemen zoveel hoeft denk ik niet. Broer heeft ook een cc die eigenlijk nog vrij is want alle boekingen zijn met mijn cc gedaan.
Waar we een beetje mee zaten was hoe de kosten te splitsen. Hij moet het van tevoren al betalen aan mij zegmaar omdat ik nooit het bedrag wat deze reis gaat kosten tweemaal op mijn rekening heb staan.
Nu hebben we een cc waar je op bij kan storten. Dus ik denk dat we van tevoren alle kosten berekenen van hotels, vliegtickets en autohuur en dan elk de helft storten op mijn cc. Dan is het daadwerkelijke limiet zegmaar vrij voor overige uitgaven.
Page inmiddels ook geboekt. In mijn steenkolen Engels gemaild met Jake van Lake Powell Motel en gereserveerd.
Nr 1 op tripadvisor en goedkoop zeker in vergelijking met de prijzen van andere hotels enz in de omgeving.
Ben benieuwd!
Reis krijgt eindelijk goed vorm!
Cash meenemen zoveel hoeft denk ik niet. Broer heeft ook een cc die eigenlijk nog vrij is want alle boekingen zijn met mijn cc gedaan.
Waar we een beetje mee zaten was hoe de kosten te splitsen. Hij moet het van tevoren al betalen aan mij zegmaar omdat ik nooit het bedrag wat deze reis gaat kosten tweemaal op mijn rekening heb staan.
Nu hebben we een cc waar je op bij kan storten. Dus ik denk dat we van tevoren alle kosten berekenen van hotels, vliegtickets en autohuur en dan elk de helft storten op mijn cc. Dan is het daadwerkelijke limiet zegmaar vrij voor overige uitgaven.
Page inmiddels ook geboekt. In mijn steenkolen Engels gemaild met Jake van Lake Powell Motel en gereserveerd.
Nr 1 op tripadvisor en goedkoop zeker in vergelijking met de prijzen van andere hotels enz in de omgeving.
Ben benieuwd!
Reis krijgt eindelijk goed vorm!

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Misschien is het onderstaande al een keer in je topics ter sprake gekomen maar toch. Een paar kleine tips:
- Boek Alcatraz al in Nederland. De avondtour is een aanrader en die is al weken van tevoren volgeboekt.
- Antilope Canyon kun je ook beter hier al boeken.
- Laat je ANWB pas bij pretparken etc zien, krijg je ook korting op.
- Op donderdagavond wordt in Palm Springs de winkelstraat afgesloten en wordt het een braderie, leuk als je er toevallig bent.
- Mij is hier aangeraden om van de grand canyon wel in een stuk door te rijden naar Palm Springs (aerial tramway leuk om te doen). Je kan dan een heel stuk over de oude Route 66 rijden.
- Zorg dat je hotel in LV midden op de strip ligt. Je hebt je auto dan bijna niet meer nodig. Het Flamingo ligt super centraal, en/maar is een echt jongeren hotel geworden. House muziek aan het zwembad. Etc. Op de kamers het je daar trouwens helemaal geen last van.
- Vanuit LV kan je met de Grand Canyon Tour Company een dagtrip maken naar de west-rim van de grand canyon, met helicopter vlucht en boottochtje op de Colorado River. Hebben wij dit jaar gedaan en was super.
- Alleen als je echt tijd over hebt of je verveelt je dan kan je in LA de Queen Mary gaan bezoeken. Schitterend schip maar in een dode buurt, weinig uitnodigend.
- Let in SF en LA wel een beetje op waar je loopt of rijdt. De ene kant van de straat kan veilig en gezellig zijn, terwijl het aan de overkant onveilig is. In SF is de wijk Tenderloin bijvoorbeeld not done, maar je loopt er vanaf mission zomaar in. En ik kan het weten.
Tenslotte, als je een sushi fan bent dan kun je je hart ophalen. In Daly City zit bijvoorbeeld een geweldige restaurantje wanneer je de wijk vanaf de kant van het vliegveld in komt rijden.
Veel plezier alvast.
Edwin
- Boek Alcatraz al in Nederland. De avondtour is een aanrader en die is al weken van tevoren volgeboekt.
- Antilope Canyon kun je ook beter hier al boeken.
- Laat je ANWB pas bij pretparken etc zien, krijg je ook korting op.
- Op donderdagavond wordt in Palm Springs de winkelstraat afgesloten en wordt het een braderie, leuk als je er toevallig bent.
- Mij is hier aangeraden om van de grand canyon wel in een stuk door te rijden naar Palm Springs (aerial tramway leuk om te doen). Je kan dan een heel stuk over de oude Route 66 rijden.
- Zorg dat je hotel in LV midden op de strip ligt. Je hebt je auto dan bijna niet meer nodig. Het Flamingo ligt super centraal, en/maar is een echt jongeren hotel geworden. House muziek aan het zwembad. Etc. Op de kamers het je daar trouwens helemaal geen last van.
- Vanuit LV kan je met de Grand Canyon Tour Company een dagtrip maken naar de west-rim van de grand canyon, met helicopter vlucht en boottochtje op de Colorado River. Hebben wij dit jaar gedaan en was super.
- Alleen als je echt tijd over hebt of je verveelt je dan kan je in LA de Queen Mary gaan bezoeken. Schitterend schip maar in een dode buurt, weinig uitnodigend.
- Let in SF en LA wel een beetje op waar je loopt of rijdt. De ene kant van de straat kan veilig en gezellig zijn, terwijl het aan de overkant onveilig is. In SF is de wijk Tenderloin bijvoorbeeld not done, maar je loopt er vanaf mission zomaar in. En ik kan het weten.
Tenslotte, als je een sushi fan bent dan kun je je hart ophalen. In Daly City zit bijvoorbeeld een geweldige restaurantje wanneer je de wijk vanaf de kant van het vliegveld in komt rijden.
Veel plezier alvast.
Edwin
-
- Amerika-ontdekker
thnx voor alle tips!Edlo schreef:Misschien is het onderstaande al een keer in je topics ter sprake gekomen maar toch. Een paar kleine tips:
- Boek Alcatraz al in Nederland. De avondtour is een aanrader en die is al weken van tevoren volgeboekt.we dachten aan de vroege ochtendtour maar bekijken nog de avondtour dan miss dus veel leuker?
- Antilope Canyon kun je ook beter hier al boeken. oke niet bedacht dacht het daar wel kon maar idd miss vol anders op de beste tijden. Welke raad je aan upper of lower? Ik dacht beide te doen aangezien we een hele dag hebben 1 ochtends anders smiddags handig?
- Laat je ANWB pas bij pretparken etc zien, krijg je ook korting op. we wouden de southern california cittypass komen met extra san diego zoo erbij. Denk niet dat losse kaarten met anwb voordeliger zijn? Voor universal horror night ga ik idd wel de anwb pas laten zien.
- Mij is hier aangeraden om van de grand canyon wel in een stuk door te rijden naar Palm Springs (aerial tramway leuk om te doen). Je kan dan een heel stuk over de oude Route 66 rijden. dit kan toch nog steeds al overnachten we in kingman? Raar dat jij ander advies krijgt dan wij!
- Zorg dat je hotel in LV midden op de strip ligt. Je hebt je auto dan bijna niet meer nodig. Het Flamingo ligt super centraal, en/maar is een echt jongeren hotel geworden. House muziek aan het zwembad. Etc. Op de kamers het je daar trouwens helemaal geen last van. op de strip wouden we zitten maar de keus is moeilijk verleidelijk op een net wat duurdere kamer te nemen. Besloten dat we max 120 per nacht willen uitgeven. Muziek aan het zwembad best leuk als je idd maar rust hebt op je kamer
- Vanuit LV kan je met de Grand Canyon Tour Company een dagtrip maken naar de west-rim van de grand canyon, met helicopter vlucht en boottochtje op de Colorado River. Hebben wij dit jaar gedaan en was super. helikopter vlucht wouden we doen ja! Alleen dachten we dat doen in de dagen bij CG zelf en niet vanuit LV. Beter wel vanuit LV?
- Let in SF en LA wel een beetje op waar je loopt of rijdt. De ene kant van de straat kan veilig en gezellig zijn, terwijl het aan de overkant onveilig is. In SF is de wijk Tenderloin bijvoorbeeld not done, maar je loopt er vanaf mission zomaar in. En ik kan het weten. jij kan het weten? Klinkt eng? Had het begrepen want het hotel the clift wat we geboekt hebben ligt tegen tenderloin aan dus we kunnen zegmaar maar 1 kant op vanuit het hotel
Veel plezier alvast.
Edwin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een van beide voldoende vinden. De Lower vonden wij erg mooi en leuk om te doen. Ik heb geen ervaring met de Upper. Voor de Lower is de ochtend het beste, voor de Upper rond het middaguur. Maar dan is het ook druk.Amanda1986 schreef: - Antilope Canyon kun je ook beter hier al boeken. oke niet bedacht dacht het daar wel kon maar idd miss vol anders op de beste tijden. Welke raad je aan upper of lower? Ik dacht beide te doen aangezien we een hele dag hebben 1 ochtends anders smiddags handig?
Het hangt natuurlijk helemaal van je route af en van je plannen onderweg en van de periode waarin je gaat welk advies je krijgt. Met weinig tijd is 1 stop tussen de GC en LA meer dan voldoende. Heb je meer tijd dan kun je 2 stops doen. Ik zou het zelf bij 1 laten, maar jij had zelf 2 aangegeven en er is - voor zover ik het zo snel terug kon lezen - alleen gezegd dat je Laughlin kon vervangen door Kingman. Ik weet niet wat je plannen zijn, maar zelf zou ik een extra nacht Grand Canyon doen; je hebt nu erg veel rijdagen achterelkaar, met elke dag weer een ander motel. Het lijkt mij wel lekker om even 2 dagen op dezelfde plaats te zitten. Verkijk je niet op de Grand Canyon qua grootte en tijd die je nodig hebt. Zie bijvoorbeeld ons 2011- en 2013-verslag. En wij hebben nog niet een een helikotervlucht gemaakt.Amanda1986 schreef: - Mij is hier aangeraden om van de grand canyon wel in een stuk door te rijden naar Palm Springs (aerial tramway leuk om te doen). Je kan dan een heel stuk over de oude Route 66 rijden. dit kan toch nog steeds al overnachten we in kingman? Raar dat jij ander advies krijgt dan wij!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Thnx weer voor het advies Marianne!
Ja er werd ons 2 stops aangeraden tussen GC en SD. Ivm de reistijd toch iets van 7 uur tussen GC en Palm Springs?
Nu dacht ik als we dat in 2en splitsen dan is er op de dag naast een paar uur in de auto nog wat te ondernemen.
Maar ligt er op de route wel iets wat je niet mag missen. Ideeën daarover? Dan weet ik waartussen we moeten kiezen.
En idd nog niet heel goed bedacht waar de helikoptervlucht gaat passen. Ik wil niet doen vanuit LV want wil eerst te voet aan de rim staan. Op die manier de CG voor het eerst zien lijkt met het puurst zegmaar.
Nu broer doet niet zo moeilijk over veel in de auto zitten dus puntje van overleg daar.
Nu weer iets heel anders pretparken en halloween en soorten kaarten. The Southern California Citypass lijkt me prima en dan een los kaartje voor de horror nights van Universal. Dat was duidelijk overdag toegang wet de citypass en savonds is pas de fright night dus aparte ticket. Maar Halloween in Disney hoe werkt dat met tickets?
Thnx alweer!
Amanda
Ja er werd ons 2 stops aangeraden tussen GC en SD. Ivm de reistijd toch iets van 7 uur tussen GC en Palm Springs?
Nu dacht ik als we dat in 2en splitsen dan is er op de dag naast een paar uur in de auto nog wat te ondernemen.
Maar ligt er op de route wel iets wat je niet mag missen. Ideeën daarover? Dan weet ik waartussen we moeten kiezen.
En idd nog niet heel goed bedacht waar de helikoptervlucht gaat passen. Ik wil niet doen vanuit LV want wil eerst te voet aan de rim staan. Op die manier de CG voor het eerst zien lijkt met het puurst zegmaar.
Nu broer doet niet zo moeilijk over veel in de auto zitten dus puntje van overleg daar.
Nu weer iets heel anders pretparken en halloween en soorten kaarten. The Southern California Citypass lijkt me prima en dan een los kaartje voor de horror nights van Universal. Dat was duidelijk overdag toegang wet de citypass en savonds is pas de fright night dus aparte ticket. Maar Halloween in Disney hoe werkt dat met tickets?
Thnx alweer!
Amanda
Laatst gewijzigd door Amanda1986 op 25 okt 2013, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Even gekeken bij bright angel lodge. Een nachtje bijboeken word een ander soort kamer ipv de cabin with partial view.
Miss komt de kans nog wel maar anders blijft het bij dat ene nachtje.
Dan is het vanuit Page aankomen, viewpoints bekijken en miss wat wandelen en de zonsopgang en dan de volgende dag zonsopgang en helikoptervlucht en onderweg naar Kingman.
Goh blijft moeilijk zo'n reis met zoveel keuzemogelijkheden!
Miss komt de kans nog wel maar anders blijft het bij dat ene nachtje.
Dan is het vanuit Page aankomen, viewpoints bekijken en miss wat wandelen en de zonsopgang en dan de volgende dag zonsopgang en helikoptervlucht en onderweg naar Kingman.
Goh blijft moeilijk zo'n reis met zoveel keuzemogelijkheden!

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, het blijft lastig!
Er zal ongetwijfeld ook nog wel iets vrijkomen in de Bright Angel Lodge, en anders even verhuizen. Je kunt ook in Williams overnachten, dat geeft je wat meer tijd voor de GC, en je bent toch al een eindje op weg richting Palm Springs. Ik vind het zelf niet zo boeiend, dat stuk, maar je kunt nog door Joshua Tree rijden natuurlijk. Je bent er in oktober, dus het is vroeg donker. Ook wel iets om rekening mee te houden.
Marianne

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben de Upper Antelope Canyon tour geboekt via internet bij Antelope Canyon Tours inc. om 11.30. Roger Ekis.
Wanneer je Alcatraz in de avond bezoekt heb je een aantal extra mogelijkheden om te doen. Bepaalde afdelingen gaan dan open en je kan meer rondleidingen volgen. Je gaat ook in het schemer terug en hebt dan een grandioos uitzicht op de skyline van SF. Let op dat je een tour boekt waarbij je het eiland op gaat. Er worden, zeker in SF heel veel tours aangeboden waarbij je er uiteindelijk alleen langsrijdt.
Wij liepen per ongeluk via Turk St. de wijk Tenderloin in en je zag het straatbeeld per meter veranderen. Veel zwervers slapend op straat en de bevolking kreeg meer het aanzicht van pimps en ho's. Zeker in de avond wegblijven.
Wat betreft de helicopter vlucht bij de gc. Wij vonden de combinatie helicopter en boot in een dag wel leuk en die werd vanuit LV aangeboden. Je kan dan ook de skywalk doen. De south rim die jullie eerst willen is wel mooier. Wij hebben de route andersom gereden dus hebben, zoals jij ook zegt, eerst de gc lopend gezien en pas daarna vanuit LV weer.
Wanneer je Alcatraz in de avond bezoekt heb je een aantal extra mogelijkheden om te doen. Bepaalde afdelingen gaan dan open en je kan meer rondleidingen volgen. Je gaat ook in het schemer terug en hebt dan een grandioos uitzicht op de skyline van SF. Let op dat je een tour boekt waarbij je het eiland op gaat. Er worden, zeker in SF heel veel tours aangeboden waarbij je er uiteindelijk alleen langsrijdt.
Wij liepen per ongeluk via Turk St. de wijk Tenderloin in en je zag het straatbeeld per meter veranderen. Veel zwervers slapend op straat en de bevolking kreeg meer het aanzicht van pimps en ho's. Zeker in de avond wegblijven.
Wat betreft de helicopter vlucht bij de gc. Wij vonden de combinatie helicopter en boot in een dag wel leuk en die werd vanuit LV aangeboden. Je kan dan ook de skywalk doen. De south rim die jullie eerst willen is wel mooier. Wij hebben de route andersom gereden dus hebben, zoals jij ook zegt, eerst de gc lopend gezien en pas daarna vanuit LV weer.
Misschien klopt dit over SF, maar LA? Valt enorm mee. Je ziet snel wat een slechtere wijk is en waar je weg moet blijven. De meeste toeristenplekken zijn prima te doen.Edlo schreef:- Let in SF en LA wel een beetje op waar je loopt of rijdt. De ene kant van de straat kan veilig en gezellig zijn, terwijl het aan de overkant onveilig is. In SF is de wijk Tenderloin bijvoorbeeld not done, maar je loopt er vanaf mission zomaar in. En ik kan het weten.
-
- Amerika-ontdekker
Weer een stapje verder!
Bij uscarhire.com een fullsize SUV gehuurd op te halen en terug te brengen op LAX van 5 september 2014 tot 18 oktober 2014 totale kosten 1644 euro.
Prima prijs lijkt ons zo. Heerlijk idee dat door alle boekingen het steeds dichterbij komt?

Bij uscarhire.com een fullsize SUV gehuurd op te halen en terug te brengen op LAX van 5 september 2014 tot 18 oktober 2014 totale kosten 1644 euro.
Prima prijs lijkt ons zo. Heerlijk idee dat door alle boekingen het steeds dichterbij komt?
-
- Amerika-ontdekker
Inmiddels alle overnachtingen geboekt behalve NY, LA, LV en SD.
Het word echt een mix van hele goedkope en best dure overnachtingen maar dat gaat het denk ik ook zo leuk maken
Vooral voor Monument Valley wist ik het echt niet en uiteindelijk maar gek gedaan door een premium star vier kamer te boeken in The View. Denk wel dat het genieten word!
Voor Palm Springs is het ook bijzonder geworden met villa 3 bij The Andalusian Court. Erg mooi en luxe!
Bloedheet daar natuurlijk maar ik lig dan wel in het bad in de privé tuin!
Broer word eindelijk enthousiast maar ja een fullsize SUV dat is leuk speelgoed!
Grote uitdaging worden de vliegtickets. Tot nu toe alles boven de 900 euro. Moet goedkoper kunnen denken we zo....
Gewoon even een update! Nog steeds druk ermee bezig nog steeds veel aan het lezen op het forum!
Het word echt een mix van hele goedkope en best dure overnachtingen maar dat gaat het denk ik ook zo leuk maken
Vooral voor Monument Valley wist ik het echt niet en uiteindelijk maar gek gedaan door een premium star vier kamer te boeken in The View. Denk wel dat het genieten word!
Voor Palm Springs is het ook bijzonder geworden met villa 3 bij The Andalusian Court. Erg mooi en luxe!
Bloedheet daar natuurlijk maar ik lig dan wel in het bad in de privé tuin!

Broer word eindelijk enthousiast maar ja een fullsize SUV dat is leuk speelgoed!

Grote uitdaging worden de vliegtickets. Tot nu toe alles boven de 900 euro. Moet goedkoper kunnen denken we zo....
Gewoon even een update! Nog steeds druk ermee bezig nog steeds veel aan het lezen op het forum!
-
- Amerika-ontdekker
Bijna alles geboekt!
Wat moet nog:
De vliegtickets, we houden de prijzen in de gaten via american airlines nu het goedkoopst met 900 euro ongeveer we hopen dat ze nog goedkoper worden.
NY, het hotel is er maar reserveren is nog niet mogelijk. De dame daar heb ik mailcontact mee en ze mailt wanneer het mogelijk word
LV, teveel keus! Weet ook niet wat handig is vroeg of laat boeken. Het gaat om een weekend. Ideeën?
LA, de indeling! Waar te boeken dat is mijn grote vraag nu. Ivm openingtijden en vuurwerk Disney wilden we dit in het weekend doen. Met de Southern California Pass 3 dagen Disney en 1 dag Universal te besteden. Plus de horror nights @ Universal te doen.
Indeling dus:
Vrijdag: aankomst en horror nights
Zaterdag: Disney
Zondag: Disney
Maandag: Disney
Dinsdag: Universal
Woensdag: vrij te besteden
Donderdag: vrij te besteden
Vrijdag: vrij te besteden
Zaterdag: terugvlucht
Met hotels dacht ik vrijdag tot en met woensdag een hotel in Anaheim en dan de rest via airbnb een luxe huis in santa monica. Maar is Universal te doen vanuit Anaheim? Thnx alvast voor de tips!
Wat moet nog:
De vliegtickets, we houden de prijzen in de gaten via american airlines nu het goedkoopst met 900 euro ongeveer we hopen dat ze nog goedkoper worden.
NY, het hotel is er maar reserveren is nog niet mogelijk. De dame daar heb ik mailcontact mee en ze mailt wanneer het mogelijk word
LV, teveel keus! Weet ook niet wat handig is vroeg of laat boeken. Het gaat om een weekend. Ideeën?
LA, de indeling! Waar te boeken dat is mijn grote vraag nu. Ivm openingtijden en vuurwerk Disney wilden we dit in het weekend doen. Met de Southern California Pass 3 dagen Disney en 1 dag Universal te besteden. Plus de horror nights @ Universal te doen.
Indeling dus:
Vrijdag: aankomst en horror nights
Zaterdag: Disney
Zondag: Disney
Maandag: Disney
Dinsdag: Universal
Woensdag: vrij te besteden
Donderdag: vrij te besteden
Vrijdag: vrij te besteden
Zaterdag: terugvlucht
Met hotels dacht ik vrijdag tot en met woensdag een hotel in Anaheim en dan de rest via airbnb een luxe huis in santa monica. Maar is Universal te doen vanuit Anaheim? Thnx alvast voor de tips!
-
- Amerika-ontdekker
Even een update!
Tickets zijn geboekt uiteindelijk voor 876 pp. Heen en terug via Parijs.
Ach tevreden over de prijs en ik kijk er niet meer naar om.
We komen om 12.35 aan in NY, in LA om 12.30 en we vertrekken om 15.50.
We vinden de tijden mooi en daar gaat het om!
Een hotel voor New York vond ik moeilijk maar is uiteindelijk Yotel geworden een Executive View Cabin. Dus mooi uitzicht waarschijnlijk!
Nu nog Las Vegas en Los Angeles boeken. Maar verder best rustig ermee sta er nog niet zo bij stil dat het over iets meer dan een half jaar gaat gebeuren!
De route nu weer aangepast. De eerste dag in LA pakken we toch al wat km op aanraden van hier. En ivm geen plek naar onze zin en ons budget kunnen vinden in Mono Lake al wat verder op de route in June Lake geboekt.
Plus een dagje meer erbij aan het eind. Nu komen we zondag 13.50 aan in Amsterdam en dan mag ik maandag 8.15 weer werken maar komt vast goed!
Zondag 31/8 Amsterdam - New York
Maandag 1/9 New York
Dinsdag 2/9 New York
Woensdag 3/9 New York
Donderdag 4/9 New York
Vrijdag 5/9 New York - Carpenteria ( vlucht naar Los Angeles auto ophalen en alvast onderweg)
Zaterdag 6/9 Los Angeles - San Simeon (372km)
Zondag 7/9 San Simeon - Monterey (150km)
Maandag 8/9 Monterey
Dinsdag 9/9 Monterey - San Francisco (182km)
Woensdag 10/9 San Francisco
Donderdag 11/9 San Francisco
Vrijdag 12/9 San Francisco
Zaterdag 13/9 San Francisco -Yosemite (305km)
Zondag 14/9 Yosemite
Maandag 15/9 Yosemite
Dinsdag 16/9 Yosemite - June Lake (126km)
Woensdag 17/9 Mono Lake - Death Valley (367km)
Donderdag 18/9 Death Valley - Las Vegas (190km)
Vrijdag 19/9 Las Vegas
Zaterdag 20/9 Las Vegas
Zondag 21/9 Las Vegas
Maandag 22/9 Las Vegas - Zion (263km)
Dinsdag 23/9 Zion
Woensdag 24/9 Zion - Bryce (136km)
Donderdag 25/9 Bryce - Torrey (173km)
Vrijdag 26/9 Torrey - Moab (251km)
Zaterdag 27/9 Moab
Zondag 28/9 Moab
Maandag 29/9 Moab - Mesa Verde (203km)
Dinsdag 30/9 Mesa Verde - Monument Valley (219km)
Woensdag 1/10 Monument Valley - Page (203km)
Donderdag 2/10 Page
Vrijdag 3/10 Page - Grand Canyon (301km)
Zaterdag 4/10 Grand Canyon - Kingman (152km)
Zondag 5/10 Kingman - Palm Springs (387km)
Maandag 6/10 Palm Springs - San Diego (214km)
Dinsdag 7/10 San Diego
Woensdag 8/10 San Diego
Donderdag 9/10 San Diego
Vrijdag 10/10 San Diego - Los Angeles (208km)
Zaterdag 11/10 Los Angeles
Zondag 12/10 Los Angeles
Maandag13/10 Los Angeles
Dinsdag 14/10 Los Angeles
Woensdag 15/10 Los Angeles
Donderdag 16/10 Los Angeles
Vrijdag 17/10 Los Angeles
Zaterdag 18/10 Los Angeles - Amsterdam
Tickets zijn geboekt uiteindelijk voor 876 pp. Heen en terug via Parijs.
Ach tevreden over de prijs en ik kijk er niet meer naar om.
We komen om 12.35 aan in NY, in LA om 12.30 en we vertrekken om 15.50.
We vinden de tijden mooi en daar gaat het om!
Een hotel voor New York vond ik moeilijk maar is uiteindelijk Yotel geworden een Executive View Cabin. Dus mooi uitzicht waarschijnlijk!
Nu nog Las Vegas en Los Angeles boeken. Maar verder best rustig ermee sta er nog niet zo bij stil dat het over iets meer dan een half jaar gaat gebeuren!
De route nu weer aangepast. De eerste dag in LA pakken we toch al wat km op aanraden van hier. En ivm geen plek naar onze zin en ons budget kunnen vinden in Mono Lake al wat verder op de route in June Lake geboekt.
Plus een dagje meer erbij aan het eind. Nu komen we zondag 13.50 aan in Amsterdam en dan mag ik maandag 8.15 weer werken maar komt vast goed!

Zondag 31/8 Amsterdam - New York
Maandag 1/9 New York
Dinsdag 2/9 New York
Woensdag 3/9 New York
Donderdag 4/9 New York
Vrijdag 5/9 New York - Carpenteria ( vlucht naar Los Angeles auto ophalen en alvast onderweg)
Zaterdag 6/9 Los Angeles - San Simeon (372km)
Zondag 7/9 San Simeon - Monterey (150km)
Maandag 8/9 Monterey
Dinsdag 9/9 Monterey - San Francisco (182km)
Woensdag 10/9 San Francisco
Donderdag 11/9 San Francisco
Vrijdag 12/9 San Francisco
Zaterdag 13/9 San Francisco -Yosemite (305km)
Zondag 14/9 Yosemite
Maandag 15/9 Yosemite
Dinsdag 16/9 Yosemite - June Lake (126km)
Woensdag 17/9 Mono Lake - Death Valley (367km)
Donderdag 18/9 Death Valley - Las Vegas (190km)
Vrijdag 19/9 Las Vegas
Zaterdag 20/9 Las Vegas
Zondag 21/9 Las Vegas
Maandag 22/9 Las Vegas - Zion (263km)
Dinsdag 23/9 Zion
Woensdag 24/9 Zion - Bryce (136km)
Donderdag 25/9 Bryce - Torrey (173km)
Vrijdag 26/9 Torrey - Moab (251km)
Zaterdag 27/9 Moab
Zondag 28/9 Moab
Maandag 29/9 Moab - Mesa Verde (203km)
Dinsdag 30/9 Mesa Verde - Monument Valley (219km)
Woensdag 1/10 Monument Valley - Page (203km)
Donderdag 2/10 Page
Vrijdag 3/10 Page - Grand Canyon (301km)
Zaterdag 4/10 Grand Canyon - Kingman (152km)
Zondag 5/10 Kingman - Palm Springs (387km)
Maandag 6/10 Palm Springs - San Diego (214km)
Dinsdag 7/10 San Diego
Woensdag 8/10 San Diego
Donderdag 9/10 San Diego
Vrijdag 10/10 San Diego - Los Angeles (208km)
Zaterdag 11/10 Los Angeles
Zondag 12/10 Los Angeles
Maandag13/10 Los Angeles
Dinsdag 14/10 Los Angeles
Woensdag 15/10 Los Angeles
Donderdag 16/10 Los Angeles
Vrijdag 17/10 Los Angeles
Zaterdag 18/10 Los Angeles - Amsterdam
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
3 dagen disney in LA ? Er zijn daar maar twee parken en die zijn kleiner dan in Orlando.
Universal vanuit Anaheim zou ik niet aanraden. Als het wat tegenzit ben je meer dan 2 uur onderweg.
Jullie hebben nu wel erg veel dagen in LA, ik zou eerder nog eentje bij doen in San Diego. Dan heb je daar een dag Sea World, een dag Zoo, een dagje uss midway, seaport village, gaslamp quarter, .... En een dagje La Jolla beach.
Gezien de lange reis, waarom gaan julie niet even verder omhoog tot Lake Tahoe. Dit is best ook wel de moeite.
Universal vanuit Anaheim zou ik niet aanraden. Als het wat tegenzit ben je meer dan 2 uur onderweg.
Jullie hebben nu wel erg veel dagen in LA, ik zou eerder nog eentje bij doen in San Diego. Dan heb je daar een dag Sea World, een dag Zoo, een dagje uss midway, seaport village, gaslamp quarter, .... En een dagje La Jolla beach.
Gezien de lange reis, waarom gaan julie niet even verder omhoog tot Lake Tahoe. Dit is best ook wel de moeite.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-