Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rolie: Yellowstone NP > SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rolie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Rolie: Yellowstone NP > SF

Bericht door Rolie »

Beste mensen,

Ik ben al een tijdje bezig met het uitstippelen van onze reis van vier weken voor juli/augustus volgend jaar (tevens onze huwelijksreis is inmiddels bekend! :D). We starten met een aantal plekken in het oosten (Boston, New York, Washington, Niagra Falls, zie dit topic) en vliegen dan door naar Jackson (Wyoming) vanwaar we via grofweg via Moab en Las Vegas naar San Francisco willen rijden (auto). Na enige bestudering van berichten hier, geografische liggingen en wat we het liefst willen zien, denken we met het volgende schema een goed begin te hebben:

1 Amsterdam > Boston
2 Boston
3 Boston > New York
4 New York
5 New York
6 New York > Washington
7 Washington
8 Washington
9 Washington > Niagra Falls
10 Niagra Falls

11 Niagra Falls > Jackson > Yellow Stone NP
12 Yellow Stone NP
13 Yellow Stone NP
14 Yellow Stone NP > Salt Lake City
15 Salt Lake City > Moab
16 Moab > Bryce NP
17 Bryce NP > Zion NP
18 Zion NP > Antelope Canyon
19 Antelope Canyon > Grand Canyon NP
20 Grand Canyon NP > Las Vegas
21 Las Vegas > Sequoia NP
22 Sequoia NP > Yosemite NP
23 Yosemite NP
24 Yosemite NP
25 Yosemite NP > San Francisco
26 San Francisco
27 San Francisco
28 San Francisco > Amsterdam

Is het (deel van onze reis in het westen) niet te druk zo? En hebben jullie misschien nog andere aanbevelingen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Ems2012
Amerikakenner

Re: Reis Rolie: Yellowstone NP > SF

Bericht door Ems2012 »

Allereerst, gefeliciteerd met jullie aanstaand huwelijk!

Ik gok dat je zelf al het gevoel hebt dat je reis in het ZW te druk is, want dit is wel heel veel zien in een hele korte tijd. Je hebt vrijwel nergens tijd om een park (of stad) te bekijken, omdat je bijna elke dag direct vertrekt naar het volgende park. Er is nou eenmaal veel te doen in het ZW, maar ik zou wel een keuze maken tussen bijv. het stuk van Yellowstone - Vegas of het "standaardrondje" Vegas/SF etc.

Liggen jullie vluchten al vast?
Rolie
Amerika-newbie

Bericht door Rolie »

Dank voor je felicitatie!

Ik had dat gevoel zelf inderdaad al een beetje. Al kun je natuurlijk wel zeggen dat de dagen van Bryce NP, Zion NP en Antelope Canyon relatief rustig zijn omdat er maar 1,5-2 uur rijden op een dag gereden moet worden, maar ik heb geen idee hoe zich dat in de praktijk uitpakt.

Onze vluchten liggen nog niet vast.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik het volledig eens met Ems2012 dat dit te druk is. Ook op het deel dat jij noemt, met een rit van 2 uur per dag. Het is op den duur erg vermoeiend om elke dag weer verder te rijden. Bovendien is er in sommige parken zoveel te zien dat je daar minimaal een volle dag voor uit zou kunnen trekken. Bij Page is ook nog veel meer te zien dan alleen Antelope Canyon.
Voor Yellowstone heb je wel het absolute minimum uitgetrokken en voor Grand Teton heb je helemaal geen tijd. Ik weet niet hoe het zit met vluchten van Niagara Falls naar Jackson, maar het lijkt me toch wel druk om dan nog door te rijden naar Yellowstone.
Dan Moab; een lange rijdag er naar toe, en de volgende dag weer een rijdag. Waarom dan naar Moab rijden? Je hebt geen tijd voor Arches en Canyon en Dead Horse Point SP, of voor een jeeptour of rafttocht. En op weg naar Bryce geen tijd voor Capitol Reef, Goblin Valley etc. In deze route zou ik Moab vergeten en vanuit SLC naar Zion rijden, dan naar Bryce etc.
Ook voor Sequoia heb je geen tijd; de rit van Las Vegas naar Sequoia NP is al 6 uur rijden, en dan ben je nog niet eens in het park.
Als je deze route wilt doen vergeet dan het noordoosten en gebruik alle dagen voor het zuidwesten. Bewaar het noordoosten voor een andere keer, dan kun je daar ook voldoende tijd voor uittrekken.
Wil je wel zowel het noordoosten als het zuidwesten doen, beperk je dan tot een kleiner deel; bijvoorbeeld zonder Yellowstone.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Alvast gefeliciteerd.

Hoe je het nu inplend is het veelste veel rijden en geen tijd om rond te kijken. Je kunt de keuze leggen op een ander stuk door bv te eindigen in Las Vegas ipv San Francisco. Je zou ook andere dingen kunnen overslaan. Zoals bv Zion en Bryce, zodat je Moab er wel in houd.

15 Salt Lake City > Moab
16 Moab
17 Moab
18 Moab - via Monument Valley naar Page
19 Page
20 Page - Grand Canyon NP
21 Grand Canyon - Las Vegas
22 Las Vegas - Mammoth Lakes
23 Mammoth Lakes - Yosemite NP
24 Yosemite NP
25 Yosemite NP > San Francisco
26 San Francisco
27 San Francisco
28 San Francisco > Amsterdam
Rolie
Amerika-newbie

Bericht door Rolie »

Zo, we zijn weer een aantal weken verder en hebben naar aanleiding van jullie reacties en van andere mensen nog een aantal wijzigingen aangebracht. De meest in het oog springende verandering is dat we niet meer naar de Niagra Falls gaan en er toch nog een paar dagen extra voor geplakt hebben. Het schema is nu als volgt:

1 Amsterdam > Boston
2 Boston
3 Boston
4 Boston > New York
5 New York
6 New York
7 New York
8 New York > Washington
9 Washington

10 Washington > Yellow Stone NP
11 Yellow Stone NP
12 Yellow Stone NP
13 Yellow Stone NP > Salt Lake City
14 Salt Lake City > Moab
15 Moab
16 Moab > Monument Valley
17 Monument Valley > Page
18 Page
19 Page > Grand Canyon
20 Grand Canyon
21 Grand Canyon > Bryce
22 Bryce > Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las Vegas > Sequoia NP
25 Sequoia NP
26 Sequoia NP > Yosemite NP
27 Yosemite NP
28 Yosemite NP > San Francisco
29 San Francisco
30 San Francisco
31 San Francisco > Amsterdam
32 San Francisco > Amsterdam

We twijfelen nog over de volgorde Page > Grand Canyon > Bryce > Las Vegas. Volgens Google Maps is dit in totaal iets korter dan Page > Bryce > Grand Canyon > Las Vegas. Kan iemand daar iets over zeggen?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik zou Mon Valley > Grand Canyon South Rim > Page > Bryce > Zion > Vegas doen.
Of willen jullie naar de North Rim van de Grand Canyon?
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Kijk, dat ziet er al stukken beter uit dan je vorige reis!

In je openingspost staat dat je met de auto gaat, dus ik neem aan dat je dan door Death Valley kan. :wink: Persoonlijk zou ik dan nog Sequoia NP eruit laten (ga de sequoia's bekijken in Yosemite NP) en die dagen ergens anders gebruiken. Je hebt namelijk véél tijd uitgetrokken voor Yosemite NP, terwijl je er niet op de "beste tijd van het jaar" (als de watervallen nog volop stromen) bent. Tevens heb je nu evenveel tijd voor Yosemite NP als voor Yellowstone (eigenlijk zelfs meer), terwijl - in mijn optiek - Yellowstone veel groter en diverser is.

10 Washington > Yellow Stone NP
11 Yellow Stone NP
12 Yellow Stone NP
13 Yellow Stone NP > Salt Lake City
14 Salt Lake City > Moab
15 Moab
16 Moab > Monument Valley
17 Monument Valley > Page
18 Page
19 Page > Grand Canyon
20 Grand Canyon
21 Grand Canyon > Bryce
22 Bryce > Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las Vegas > Death Valley NP > bijv. Lone Pine
25 Lone Pine > Yosemite NP (overnachten in de vallei of bijv. El Portal)
26 Yosemite NP
27 ...
29 San Francisco
30 San Francisco

Zonder Sequoia, maar met Death Valley hou je dag 27 over. Ik zou deze dan bij Yellowstone NP/Grand Teton NP zetten of bij Moab.

Op je vraag m.b.t. de route GC/BC kan ik geen antwoord geven.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind het nog steeds een beetje vol en het stuk Utah/Arizona is inderdaad vreemd.

Ik zou het denk ik zo doen:

10 Washington > Yellowstone NP (mag aan elkaar ;)
11 Yellowstone NP
12 Yellowstone NP
13 Yellowstone NP > Salt Lake City
14 Salt Lake City > Moab
15 Moab
16 Moab
17 Moab > Bryce via de UT 12, alleen niet te lang bij Capitol Reef blijven hangen maar je kunt er de hele dag over doen
18 Bryce
19 Bryce > Page
20 Page > Monument Valley
21 Monument Valley > Grand Canyon
22 Grand Canyon hier zou je ook al naar Las Vegas kunnen rijden en de dag die je wint bij Yellowstone zetten of.....
23 Grand Canyon > Las Vegas
24 Las Vegas
25 Las Vegas > Bishop ... vervolg dag 22, je zou ook kunnen overnachten in Death Valley en de dag erna naar Yosemite rijden, of....
26 Bishop > Yosemite NP
27 Yosemite NP vervolg dag 22, je zou ook een extra dag Yosemite kunnen nemen
29 San Francisco
30 San Francisco

Je zou zelfs die extra dag voor Zion in kunnen zetten, alleen zou ik dan in dit geval komende uit Bryce niet kiezen voor Springdale, maar voor Kanab als overnachtingsplek, anders is het misschien weer net te ver naar Page

Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het nog iets anders doen; het is jammer om Zion over te slaan. Wel blijft het krap; je mist Grand Teton en 2 dagen Yellowstone is niet veel.

10 Washington > Yellowstone NP (waar vlieg je op?)
11 Yellowstone NP
12 Yellowstone NP
13 Yellowstone NP > Salt Lake City
14 Salt Lake City > Moab
15 Moab
16 Moab
17 Moab >Monument Valley
18 MV- Grand Canyon
19 Grand Canyon - Page
20 Page > Bryce
21 Bryce - Zion
22 Zion
23 Zion - Las Vegas
24 Las Vegas
25 Las Vegas > Bishop/Lone Pine
26 Bishop > Yosemite NP
27 Yosemite NP
29 San Francisco
30 San Francisco

Je kunt in plaats van 2 nachten Zion ook die tweede nacht ergens anders gebruiken Kijk eens wat je in alle parken wilt doen en hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt.

Marianne
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik vind dat je te weinig tijd uittrekt voor wat je wilt gaan zien. Ik zou tevens het stuk Moab overslaan en van Salt Lake City naar Bryce gaan, dan Zion en dan via Valley of Fire naar Vegas en verder via Death Valley naar Yosemity ==> San Francisco. Op deze manier kun je meer van Yellowstone en Grand Teton zien en is je route toch ook rustiger. vanaf Yellowstone via SLC naar Moab en dan weer helemaal naar SF is in mijn optiek teveel van het goede in de beschikbare tijd.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik ben het helemaal met Frans H eens.
Zonde om niet naar Grand Teton te gaan en voor Yellowstone heb je echt te weinig tijd.

Ik zou Moab voor een volgende reis houden. (dan heb je ook meteen een excuus om nog eens terug te gaan :wink: )

10 Washington > Jackson (hier is een luchthaven)
11 Grand Teton
12 Grand Teton - Yellowstone NP
13 Yellowstone NP
14 Yellowstone NP
15 Yellowstone NP
16 Yellowstone NP > Salt Lake City
17 Salt Lake City > Bryce
18 Bryce - Zion
19 Zion
20 Zion - Page
21 Page - Monument Valley
22 MV - Grand Canyon (south rim)
23 Grand Canyon - Las Vegas
24 Las Vegas
25 Las Vegas > Bishop/Lone Pine
26 Bishop > Yosemite NP
27 Yosemite NP
29 San Francisco
30 San Francisco

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Rolie
Amerika-newbie

Bericht door Rolie »

Dank jullie wel allemaal weer voor deze kritische noten en bruikbare input. We slaan nu Sequoia over in ruil voor een overnachting in Grand Teton NP. Ook vanuit Monument Valley eerst naar Grand Canyon (South Rim) en dan pas naar Page; dat was een goede tip!

Zion hebben we wat mindere verhalen over gehoord. Met name dat je je er met een shuttlebus moet laten vervoeren stond ons minder aan dan Arches en Canyonlands. Misschien missen we nog iets hoor, want een aantal van jullie raadt niet voor niets twee nachten Zion aan.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In dit geval is er niets mis met de shuttlebus, anders zou je alleen maar opstoppingen en files hebben.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die shuttlebussen rijden om de 15 á 30 minuten en als het erg druk is zelfs om de 7 minuten, je kan op en af stappen bij iedere halte, er rijdt ook een shuttlebus tussen Springdale en het park wat handig is gezien de weinige parkeermogelijkheden als het druk is in het park.
Lotte90
Amerika-ontdekker

Bericht door Lotte90 »

Zion is inderdaad een super park, met veel mooie en diverse wandelmogelijkheden. Shuttle is daar juist handig, heb er nooit lang op hoeven wachten. Na Yellowstone toch wel mijn favoriete NP van onze reis.

Hoewel Arches en Canyonlands natuurlijk ook mooi zijn sluit Zion wel beter aan in je reis. Mooie tocht!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer