Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bjornnieuwenhuizen: Van Denver naar Los Angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Van Denver naar Los Angeles

Bericht door ingrid14 »

Mooie route maar er zit iets teveel in denk ik.
San Diego zou ik eruit halen.

De 2 dagen die je hier wint, gebruiken bij:
Custer via Badlands naar vb Rapid City
Yellowstone (zeker een extra dag daar)

De rit Rapid City via Devils Tower naar Cody zou ik op 1 dag doen.
Weer een gewonnen dag dus, die weer bij Yellowstone kan of bij Jackson (voor Grand Teton NP)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ingrid is me net voor zie ik.
Ik wilde schrijven dat je schema zoals het er nu staat zeker goed haalbaar is.
Er zitten wat lange rijstukken in, maar da's nou eenmaal niet te voorkomen als je moet schipperen met de beschikbare tijd
Je zou je vakantie met een paar dagen kunnen verlengen want Badlands hoort er toch eigenlijk bij als je er zo dichtbij zit.

En 1 extra dagje Yellowstone zou ook niet misstaan hoewel je nu, met dit schema, ook het grootste deel van Yellowstone ziet.
Ingrid wilde voor die extra dagen San Diego opofferen. Ik persoonlijk echter vind San Diego 10000 X leuker dan LA, dus als ik iets zou opofferen .......................
Maar als je, zoals ik hierboven schreef gewoon je vakantie met een paar dagen verlengt is je probleem ook opgelost
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik zou South Dakota laten vallen t.b.v. Grand Teton en Yellowstone, dus na RMNP direct of met een tussenovernachting naar Grand Teton of Cody en vervolgens naar Yellowstone. Om een beetje een indruk van Yellowstone te krijgen, heb je minimaal 2 hele dagen nodig (1 voor het bovenste rondje van de 8 en 1 voor het onderste), maar liefst nog iets meer.

Of een rondje maken vanuit Denver met meer tijd voor South Dakota en Yellowstone (of een one-way naar Las Vegas) en dan Californië laten vallen.
Cees A
Amerikakenner

Re: Reis bjornnieuwenhuizen: Van Denver naar Los Angeles

Bericht door Cees A »

Inge schreef:Om een beetje een indruk van Yellowstone te krijgen, heb je minimaal 2 hele dagen nodig
Bjorn heeft toch 2 volle dagen Yellowstone ? :?:
Op 8-8 rijdt Bjorn van Cody naar Gardiner en ziet dan het noord-oostelijke deel van Yellowstone
Op 9-8, de rit naar West Yellowstone ziet Bjorn de noord-westelijke kant en op 10-8 de zuid-westelijke geiservelden
10-8 is ietwat krap, vandaar dat ook Ingrid en ik pleiten voor een extra dag want 3 dagen is natuurlijk beter, maar op zich is dit wel te doen (beetje vroeg opstaan en zo)

South Dakota laten vallen ? Kom nou ! Als je dat doet kun je beter een heel andere route maken met een heel andere aankomstplaats.
Bjorn heeft duidelijke keuzes gemaakt binnen de beschikbare tijd (geen Badlands) en op die manier is het goed te doen.
Ook hier zou een extra dag uitkomst brengen om Badlands aan het schema toe te voegen, maar als die dag er niet komt kan het heel goed zo
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Met die extra dag voor Yellowstone/Grand Teton zou dat moeten lukken
je 1e dag Yellowstone kom je van Cody via de east entrance het park binnen en zie je Fishing Bridge, Mud Volcano, Sulphur Caldron, Yellowstone Canyon, stukje Lamar Valley en dan rij je via Tower Roosevelt naar Gardiner.
Op de 2e dag rij je naar West Yellowstone en zie je Mammoth Hot Springs, Roaring Mt en Norris Geiser Basin voordat je naar West Yellowstone rijdt.
De gehele 3e dag heb je nu voor de Lower, Middle en Upper geiser basins in het zuiden van Yellowstone.
Het beste zou zijn als je deze avond zou kunnen overnachten bij Old Faithfull. Zit je gunstig voor de volgende dag als je naar GT rijdt.
Kun je niks naar je zin krijgen bij Old Faithfull dan kun je ook terug naar West Yellowstone. Moet je op je rit naar GT wel wat verder rijden .......

Ter orientatie, zodat je ziet waar de genoemde bezienswaardigheden liggen, heb ik 2 inzoombare pdf kaarten bijgevoegd.
Yellowstone: http://www.lib.utexas.edu/maps/national ... park98.pdf
Grand Teton: http://www.lib.utexas.edu/maps/national ... park98.pdf
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je zou ook een dag LA kunnen opofferen ipv Las Vegas.

Grand Teton:
Parking bij South Jenny Lake
naar Hidden Falls in Cascade Canyon
Inspiration Point: 0.4 mile verder dan Hidden Falls
Nu kan je verder rond Jenny Lake of terug (of je kan een stuk met de boot doen)

Ook heel mooi (+/- 5 km)
parking bij Colter Bay - Hermitage Point Trailhead
wandeling naar Heron Pond en terug via Swan Lake

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer