Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Planning van overnachtingen, op de bonnefooi ??
Re: Planning van overnachtingen, op de bonnefooi ??
Ik geloof best dat er mensen zijn die nooit van te voren boeken en altijd ter plekke voor de laagste prijs overnachten in de beste hotels. Net als die mensen die zeggen dat ze altijd voor een habbekrats een vliegticket hebben. Maar niet iedereen is zo handig en bedreven. Of heeft geluk. Ja, ik boek van te voren want ik wil zekerheid. Dat mag men dom en naief vinden maar zo denk ik er nu eenmaal over.
En ik heb helemaal geen zin om kostbare vakantietijd te verdoen door het ter plekke zoeken naar goede hotels. Of hotels met nog plek.
Nu kan ik kiezen om ergens wat langer te blijven want ik weet dat er toch wel een bed op mij wacht.
Nu kan ik kiezen om ergens wat langer te blijven want ik weet dat er toch wel een bed op mij wacht.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
In principe kun jij dat ook als je van te voren boekt. Gewoon het advance purchase rate boeken.eddepet71 schreef:
Is mijn ervaring ook. Moeten we toch bij vana in de leer, die betaalt overal het laagste internettarief.
Dat is meestal het allerlaagste tarief.
Ik heb ook niet gezegd dat wij alles op de bonnefooi doen en dat we in de parken en op de bekende plekken ter plekke korting kregen
Wij doen echt niet alles op de bonnefooi, heel toeristische plekken als Page, Zion en Moab en Yellowstone reserveren wij ook ruim van tevoren. Zo dom zijn we niet om daar met zijn vieren in het hoogseizoen op de bonnefooi naar toe te gaan.
Het zijn de plaatsen buiten de parken die we pas ter plekke boeken (hoewel er de laatste keer in juli ook nog gewoon betaalbare kamers vrij waren in Springdale, dus het had gewoon gekund)
@mtl ; ik vind persoonlijk niemand dom of naïef omdat hij alles het liefst van tevoren vastlegt. Iedereen doet het op zijn manier en dat is toch prima? Ik kan dat best begrijpen er is niets mis mee.
Maar ik reageerde op de opmerking die ik hier vaak hoor, dat je altijd goedkoper uit bent als je van tevoren boekt en ter plekke meestal veel meer betaalt. Dat is niet mijn ervaring. Op de kamers die wij ter plekke boekten kregen we altijd een tarief dat gelijk lag aan het laagste internet tarief. Dat is het niet annuleerbare tarief dat je dus meestal niet boekt als je van tevoren reserveert) en vaak kregen we ook nog fikse korting.
Onze laatste reis:
Bisbee ; op internet $ 99, ter plekke $ 89 en na twee minuten onderhandelen $ 79!
Albuquerque; Op internet $ 106 voor $89
Santa Fe; Een kamer van $ 99 voor $ 79
Gunnison; Een kamer van $ 89 voor $ 75
Manitou Springs ; Okee, hier kregen we maar $4 per nacht korting

Boulder Co; normale prijs $110, 1 dag van tevoren geboekt voor $ 78 incl tax
Grand Junction ; $ 61,99 (dit was het advance purchase rate)
Cedar City; Een kamer van $ 106 voor $89
Prescott (Marriot) ; Op internet $127, aan de balie $ 99 na even onderhandelen $ 89 per nacht!
Phoenix: Een enorme suite van $116 voor $ 69 per nacht!
Op de andere reizen hebben we zelfs tijdens de Comic Con in San Diego nog de allerlaatste kamer van $ 129 voor $ 100 gekregen.
In Bishop in het hoogseizoen ter plekke een leuk hotelletje voor $60
En in St George vonden we direct een Best Western voor $ 72 per nacht.
Tja, en een tip? Mijn man onderhandelt niet echt hij die heeft waarschijnlijk een bepaalde charme

Vaak vroeg hij gewoon of hij een discount kon krijgen en kregen we het ook meteen. Soms maken we wat grapjes of geven een complimentje over het hotel bijvoorbeeld dat we speciaal omgereden zijn voor dit hotel omdat het er zo aantrekkelijk uitzag op internet.
En in Santa Fe kregen we waarschijnlijk die fikse korting omdat we net bestolen waren. We kregen daar bij de Wholefoods ook nog gratis pasta en pizza mee toen ze ons verhaal hoorden, ze vonden ons een beetje zielig denk ik

- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Ik heb ook niet gezegd dat wij alles op de bonnefooi doen en dat we in de parken en op de bekende plekken ter plekke korting kregen
Wij doen echt niet alles op de bonnefooi, heel toeristische plekken als Page, Zion en Moab en Yellowstone reserveren wij ook ruim van tevoren. Zo dom zijn we niet om daar met zijn vieren in het hoogseizoen op de bonnefooi naar toe te gaan.
Het zijn de plaatsen buiten de parken die we pas ter plekke boeken (hoewel er de laatste keer in juli ook nog gewoon betaalbare kamers vrij waren in Springdale, dus het had gewoon gekund)
Je zegt toch echt in je eerste post dat je ter plaatse nooit meer hebt betaald dan het allerlaagste internet tarief.
Nu nuanceer je het en blijkt dat je op zo'n beetje alle toeristische plekken wel ruim vooraf reserveert...precies zoals ik denk dat het verstandigst is.
Ik boek zelf het meest bij hotels.com/Expedia als ze een 10/15% kortingscode hebben en dan in combinatie met nog eens 4,5% extra via shopkorting.
Daarnaast maak ik veel gebruik van http://www.abnsave.com waarmee 20% korting bij een aantal grote ketens geen uitzondering is.
Ook ebookers.de heeft regelmatig leuke kortingen.
Je zegt toch echt in je eerste post dat je ter plaatse nooit meer hebt betaald dan het allerlaagste internet tarief.

Nu nuanceer je het en blijkt dat je op zo'n beetje alle toeristische plekken wel ruim vooraf reserveert...precies zoals ik denk dat het verstandigst is.
Ik boek zelf het meest bij hotels.com/Expedia als ze een 10/15% kortingscode hebben en dan in combinatie met nog eens 4,5% extra via shopkorting.
Daarnaast maak ik veel gebruik van http://www.abnsave.com waarmee 20% korting bij een aantal grote ketens geen uitzondering is.
Ook ebookers.de heeft regelmatig leuke kortingen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoezo nuanceer ik dat? Ik zeg het precies zoals het is.eddepet71 schreef:
Als je goed gelezen hebt heb ik nergens gezegd dat je alles beter ter plaatse kunt boeken. Als je goed gelezen hebt gaf ik een reactie op het bericht van Cees A:
Wat ik zeg klopt precies. Op de momenten dat we ter plaatse boekten hebben we nooit meer betaald dan het allerlaagste internet tarief. Je ziet mij nergens beweren dat de TS beter alles ter plekke kan boeken en ook CeesA zegt dat niet. We zeggen alleen maar dat het echt niet altijd duurder is.Cees A schreef: Precies !!! Ik lach me een bult als ik berichten lees dat vooraf boeken altijd beter en vooral goedkoper is.
Mijn ervaringen, en blijkbaar ook die van jou, zijn namelijk heel anders.![]()
Wat jij zegt is ook niet helemaal juist want wij boeken niet zo'n beetje alle toeristische plekken van tevoren. Ook de plekken buiten de parken zijn vaak heel toeristisch en die hebben we bij lange na niet allemaal vastgelegd. Onze laatste reis hadden we maar 12 van de 29 nachten al thuis vastgelegd.
Arno en mtl zou ik nog eens willen wijzen op deze laatste zin van mijn vorige bericht.Cees A schreef:Als vooraf boeken je gemoedsrust geeft en als je slecht gaat slapen als je niet minstens 9 maanden van tevoren al je hotels hebt vastgelegd moet je dat vooral blijven doen.
Iets meer moeite heb ik met de berichten van eddepet en Carine die, weliswaar in bedekte termen, beweren dat ik (en Vana) niet de waarheid spreken.
Vooral van Carine (nota bene moderator!! ) valt me dat zwaar tegen omdat ik in een eerdere discussie over ditzelfde onderwerp met creditcardafschriften in de hand de preciese bedragen heb genoemd die ik dit jaar betaalde.
Dat iemand niet graag op de bonnefooi reist, graag zekerheid wil en daarom alles vastlegt, kan ik me voorstellen. Dat niet iedereen even bedreven is in onderhandelen ook.
Dat die personen hun werkwijze (vooraf boeken) tot norm verheffen en andere methodes om overnachtingsplaatsen te vinden afdoen als moeilijk, per definitie altijd duurder en zelfs onmogelijk vind ik een brug te ver.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Cees A, ik denk dat je meer leest dan er staat.
Ik geef gewoon mijn ervaringen mee.
Ik weet jouw lijst niet staan, maar als jij in de door mij genoemde plaatsen wel plaats had door niet vooraf te reserveren, is dat een goede ervaring voor jou. De mijne is anders. Hoeft toch niet dezelfde te zijn?
Als leden ervaringen vragen, geef ik gewoon de mijne weer. Als lid. Anders had het in het blauw gestaan.
Ik geef gewoon mijn ervaringen mee.
Ik weet jouw lijst niet staan, maar als jij in de door mij genoemde plaatsen wel plaats had door niet vooraf te reserveren, is dat een goede ervaring voor jou. De mijne is anders. Hoeft toch niet dezelfde te zijn?
Als leden ervaringen vragen, geef ik gewoon de mijne weer. Als lid. Anders had het in het blauw gestaan.
Groetjes,
Carine
Carine
- eddepet71
- Amerikakenner
Cees A schreef:Arno en mtl zou ik nog eens willen wijzen op deze laatste zin van mijn vorige bericht.Cees A schreef:Als vooraf boeken je gemoedsrust geeft en als je slecht gaat slapen als je niet minstens 9 maanden van tevoren al je hotels hebt vastgelegd moet je dat vooral blijven doen.
Iets meer moeite heb ik met de berichten van eddepet en Carine die, weliswaar in bedekte termen, beweren dat ik (en Vana) niet de waarheid spreken.
Vooral van Carine (nota bene moderator!! ) valt me dat zwaar tegen omdat ik in een eerdere discussie over ditzelfde onderwerp met creditcardafschriften in de hand de preciese bedragen heb genoemd die ik dit jaar betaalde.
Dat iemand niet graag op de bonnefooi reist, graag zekerheid wil en daarom alles vastlegt, kan ik me voorstellen. Dat niet iedereen even bedreven is in onderhandelen ook.
Dat die personen hun werkwijze (vooraf boeken) tot norm verheffen en andere methodes om overnachtingsplaatsen te vinden afdoen als moeilijk, per definitie altijd duurder en zelfs onmogelijk vind ik een brug te ver.
Ik reageerde niet op een post van jou dus waarom je mij noemt begrijp ik niet.
-
- Amerikafan
Dat was niet mijn bedoeling, sorry. Wanneer je in het hoogseizoen echt in de Valley wilt overnachten is het wel verstandig om vooruit te boeken.Martin & Marianne schreef: Wil je met die laatste opmerking zeggen dat je Yosemite beter niet van te voren had kunnen boeken? Maar als je Yosemite niet van te voren had geboekt zou je niet goedkoper uit geweest zijn of had je waarschijnlijk niets gevonden in het park of op korte afstand.
De prijzen van de accommodaties in de parken staan vast; je kunt niet ter plekke onderhandelen.
Marianne
Maar als ik had geweten hoe Curry Village was geweest(bedden, douche, ontbijt) had ik zeker geen 2 nachten geboekt. Helaas konden we toen niet meer annuleren (moet 7 dagen vantevoren). Natuurlijk is dit heel persoonlijk en onze ervaring hoeft niet iemand anders z'n ervaring te zijn.
Ik bedoelde dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 20#p841143sachasenne schreef:Ik weet jouw lijst niet staan
Er staat inderdaad niet met grote letters "leugenaar" maar de manier waarop jouw bericht is geschreven suggereert dit wel. De toon maakt de muziek ................sachasenne schreef:Cees A, ik denk dat je meer leest dan er staat.
Als je, zoals je schrijft, je eigen ervaringen had willen weergeven had bovenstaande tekst er ongeveer zo uitgezien:
Wij boeken Yellowstone, Yosemite, Page, soms death valley, Lone Pine op voorhand. Wij vinden de kans te groot dat het volzet is en zijn bang dat je dan de hoofdprijs betaalt.
Wij vinden Las Vegas in het algemeen veel goedkoper te boeken op voorhand dan ter plaatse. Tenminste, op de strip.
Als het heel kalm is zijn er uitzonderingen, maar meestal betaal je meer
We hebben een keer heel weinig op voorhand geboekt maar in Page was alles volzet (op een weekdag in september) en hebben we 240 dollar moeten betalen voor die ene kamer die we nog vonden. Ondertussen waren we ook twee uur kwijt met zoeken.
In St. George, nu niet de meest toeristische plaats hadden we dezelfde ervaring. Voor Vegas hebben we toen meer dan 100 dollar voor de stratosphere betaald.
Ik geloof best dat we koopjes kunnen vinden in andere gebieden. Maar voor bovengenoemde plaatsen doe ik het niet meer
Ik licht er even een zin uit om er commentaar op te geven:
Las Vegas is in het algemeen veel goedkoper te boeken op voorhand dan ter plaatse. Tenminste, op de strip. Als het heel kalm is zijn er uitzonderingen, maar meestal betaal je meer
Hier begin je bijvoorbeeld niet met "wij vinden" , maar gebruik je het veel stelliger "Las Vegas is" alsof het een vaststaand feit betreft ..............
Als op boekingssites Las Vegas hotelkamers goedkoop worden aangeboden betekent dat dat ze, om wat voor reden dan ook (laagseizoen, geen conventie's) niet vol zitten.
De kans dat ze ineens wel uitverkocht zijn op het moment dat ik daar als bonnefooireiziger binnenwandel is heel klein.
De kans dat ze in mij een "laatste-kans-lege-kamer-vulling" zien is veel groter en een beetje receptionist zal dan ook alles uit de kast halen aan kortingen om mij als klant binnen te halen.
In een andere zin schrijf je:
We hebben een keer heel weinig op voorhand geboekt maar in Page was alles volzet (op een weekdag in september) en hebben we 240 dollar moeten betalen voor die ene kamer die we nog vonden. Ondertussen waren we ook twee uur kwijt met zoeken.
In het topic waar ik hierboven naar link beschrijf ik zo ongeveer halverwege op pagina 1 eenzelfde soort situatie in Moab. Ook alles vol. Page en Moab zijn m.i. vergelijkbare plaatsjes
Toch betaalde ik daar maar 110,83 $ per nacht voor een suite. Klinkt toch een stuk beter dan die 240 $ van jou ..............
Ik denk dat onderhandelen over prijzen gewoon niet jullie sterkste kant is. Voor jullie is vooraf boeken dus inderdaad het beste.
Bedenk echter dat niet iedereen is zoals jullie.
Het feit dat in dit topic EN in het topic waar ik naar linkte diverse anderen dezelfde ervaringen hebben als ik zou je aan het denken moeten zetten ............
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Contacteer:
Goed. Ik zal in het vervolg beter op mijn taalgebruik en toon letten.
Mijn excuses. Ik was me er niet van bewust dat mijn manier van schrijven kwetsend overkomt.
Mijn excuses. Ik was me er niet van bewust dat mijn manier van schrijven kwetsend overkomt.
Groetjes,
Carine
Carine
- eddepet71
- Amerikakenner
Je bent toch niet gek? Laat m zelf op zijn toon letten.sachasenne schreef:Goed. Ik zal in het vervolg beter op mijn taalgebruik en toon letten.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Contacteer:
Regel 10 van het reglement is hier van toepassing. Graag terug ontopic.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Inderdaad, ik denk dat Geert2 nu wel afgehaakt is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht