Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis psies mei 2014: Eerste keer naar Amerika!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
psies
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis psies mei 2014: Eerste keer naar Amerika!

Bericht door psies »

Eindelijk wat anders dan Zuid Frankrijk (hoewel het daar ook prima vertoeven is btw).
In Mei ga ik samen met mn vrouw naar het ZW van de USA. In eerste instantie wilde we een 'georganiseerde' reis via kras, de jong intra, arke etc boeken maar wilde het toch meer in eigen hand hebben..
Waar ik slaap, hoe ver ik wil rijden etc. Misschien niet verstandig bij de eerste keer? Ik heb nog 5 maanden en via internet is er zoo veel te verkennen en uit te zoeken dat het wel moet lukken lijkt me.
Uiteraard zullen jullie de site wellicht wel kennen maar na gehannis in Google maps, en via Michelin kon ik geen goede route planner maken... totdat ik roadtrippers.com ondekte.. Wat een super mooie overzichte site is dat zeg!
de Find Places icon met alle tips, bezienswaardigheden, winkels etc.. je kunt kiezen uit duizenden opties die weer worden gegeven op de kaart zelf..
Enfin, ik ben tot deze route gekomen. Hij staat nog niet helemaal vast want wellicht dat ik tussen Las Vegas en Yosimite National Park nog een wijziging ga doorvoeren.

We komen 13 mei aan op LA. De eerste nacht slapen we zoals gezegd in een hotel bij het vliegveld. (denk dat je na 11 vliegen wel kapot bent en wil slapen, zeker met de jetlag)
14 mei gaan we van LA naar San Diego
15 Mei gaan we van San Diego naar Palm Springs (126Mile)
16 Mei van Palm Springs naar Kingman (240Mile)
17 mei van Kingman naar Flagstaff (152Mile)
18 mei van Flagstaff naar de grand Canyon , the horseshoe bend en naar Page voor een overnachting (215 Mile)
19 mei van Page via zion national park naar Las Vegas waar we 2 dagen blijven (280 Mile)
21 mei van Las Vegas naar Death Valley (bezoek aan Ubehebe crater) door naar Bishop voor 1 overnachting (310 Mile)
22 Mei van Bishop via Yosemite national Park (incl bezoek Glacier point, North pines etc) naar Sonoma (170 Mile)
23 Mei van Sonoma naar San Francisco voor 3 dagen (dit lijkt ons beide de leukste stad waar we veel dingen willen bekijken en gaan doen )
26 mei van SF naar Cambria.. Dit staat nog niet vast. We moeten weer richting LA en via de kustlijn leek ons de mooiste route.. Cambria ligt wat dat betreft een beetje op de helft.. Om het aan het eind van de vakantie zo'n stuk in 1x te doen leek ons niet verstandig daarom lassen we nog 1 extra overnachting in.. Maar goed.. als er betere plaatsen zijn..)
27 mei naar LA..
Ons vliegtuig vertrekt weer de 31.. Dus eigenlijk heb ik nog 3 dagen over om te verdelen..
:)

We willen voor 80 dollar zo'n National Park pass kopen.. Dat lijkt ons wel verstandig.. Misschien inderdaad na Page nog wat noordelijke gaan? bv naar Bryce Canyon Nation Park?

Hier het kaartje wat ik gemaakt heb:
Afbeelding

Nog advies, tips?
Laatst gewijzigd door psies op 30 dec 2013, 22:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Amerika!

Bericht door Martin & Marianne »

Hoeveel tijd heb je hiervoor? En wanneer ben je bij Yosemite? Weet je dat de Tioga Pass in mei nog gesloten kan zijn?
Voor tips kun je beter de route per dag uitschrijven, dan kunnen we zien hoeveel tijd je overal gepland hebt.
Waarom overnacht je in Flagstaff, wil je daarvandaan de Grand Canyon bezoeken? Waarom ga je niet dichter bij het park overnachten?
Ga je niet naar Bryce? En niet overnachten bij Zion?

Marianne
Ems2012
Amerikakenner

Re: Reis psies mei 2014: Eerste keer naar Amerika!

Bericht door Ems2012 »

Hoe lang gaan jullie, 17 dagen of langer? Zijn er al dingen geboekt, bijv. vliegtickets? Vertrekken jullie meer april/mei of mei/juni? Waar houden jullie van, natuur of steden? Wandelen?

Het makkelijkste is om je route dag voor dag uit te schrijven, dus:

1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles - Anaheim
3 Anaheim - San Diego
4 San Diego - Palm Springs
5 Palm Springs - Kingman
6 Kingman - Flagstaff
7 Flagstaff - Page
8 Page - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Bishop
11 Bishop - Sonoma
12 Sonoma - San Francisco
13 San Francisco
14 San Francisco
15 San Francisco - Cambria
16 Cambria - Los Angeles
17 Los Angeles - Amsterdam

Klopt dit een beetje?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Welkom op het forum!!

Je reisplan lijkt aardig op mijn eerste Amerika reis (6 jaar geleden). Ook helemaal zelf georganiseerd en geboekt. Gaat inderdaad prima; veel meer voorpret omdat je zelf alle details thuis al voorbereid en je eigen route en hotels uitzoekt.
Je zal zelf je voorkeuren en activiteiten moeten bepalen: steden, Nationale Parken, eenvoudig, luxe, pretparken, strand, aan het zwembad of hiken, etc...
Een veel gekozen rondje van ongeveer drie weken kan er zo uit zien:

1. Vliegtuig naar San Francisco
2. San Francisco
3. San Franscico
4. San Fransicso - Yosemite NP
5. Yosemite NP
6. Yosemite NP
7. Yosemite NP - Bishop (of Death Valley NP)
8. Bishop (of Death Valley NP) - Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Zion NP
11. Zion NP
12. Zion NP (of uitje naar Bryce NP)
12. Zion NP - Monument Valley (of Page)
13. Monument Vally (of Page) - Grand Canyon NP
14. Grand Canyon NP
15. Grand Canyon NP - Kingman
16. Kingman - Palm Springs (of LA)
17. Palm Springs - LA
18. LA
19. LA
20 . LA - ri Monterey (Cambria/Pismo beach)
21. Monterey
22. Monterey - San Francisco Int. Airport

Hier en daar kan je nog een dag inkorten/verlengen. Ook kan je de hele route precies andersom rijden.
Zelf heb ik de nacht in Bishop overgeslagen en ben direct van Yosemite (via Tioga pass) naar Death vally gereden. Ook vanuit Grand Canyon in een ruk naar Paml Springs.

Voordeel van een start in SF is dat je in de stad geen huurauto nodig hebt (SF heeft goed OV en parkeren is erg duur). Bij verlaten van SF haal je dan je huurauto op. Dat kan op SFO of zelfs hidden in de stad. En voor een eerste keer kan een rechtstreekse vlucht fijn zijn (al kan dat alleen met KLM die weer stevig aan de prijs is....)

Als je nog een paar dagen extra hebt, kan je Anaheim (Disneyland?) en San Diego toevoegen. Speciale reden om deze twee plaatsen in je route te willen opnemen? Sonoma ligt ook niet lekker op een doorgaande route.
Heb je geen belangstelling voor een aantal stevige (maar prachtige) wandelingen, kan je de overnachtingen in/bij de Nationale Parken wat inkorten. Hetzelfde als de steden SF, LV en LA je niets doen.

De meesten op dit forum krijgen tijdens de eerste reis het USA virus te pakken en gaan terug voor meer :lol:
Oftewel: probeer niet alles in één reis te proppen maar neem voldoende tijd. Je gaat ongetwijfeld volgend jaar (of het jaar erop) weer :thumbup: :thumbup:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
psies
Amerika-ontdekker

Bericht door psies »

Martin & Marianne schreef:Hoeveel tijd heb je hiervoor? En wanneer ben je bij Yosemite? Weet je dat de Tioga Pass in mei nog gesloten kan zijn?

Marianne
Euh nee dat wist ik niet! :) Thanks for the tip!
We gaan dus in Mei, ik denk dat we daar rond 20 mei zullen zijn.. Zou het dan nog gesloten kunnen zijn?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Overnachtingen vinden plaats bij:
punt Anaheim, San Diego, Palm Springs, Kingman, Flagstaff, Page, Las vegas (2dagen) Bishop, Sonoma, San Francisco (3dagen) en cambria (punt 14)
Ik maak eruit op dat je de laatste dag nog van Cambria naar LA wilt rijden en die dag ook de vlucht terug gaat nemen? Dat zou ik nooit riskeren iig.

Maargoed, voordat je zelf de route zo uitschrijft kunnen we daar denk ik alleen nog maar naar gissen.

Ik zie wel al een aantal overnachtingsplekken waar je beter kunt zitten. Probeer eerst iets te vinden in Grand Canyon national park https://www.grandcanyonlodges.com/ of in Tusayan.
Flagstaff ligt op ruim 1.5uur en het mooiste van de Grand Canyon zijn juist de zonsopkomst en ondergang en die ga je wrs missen.

Ook voor Yosemite zou ik niet voor Sonoma kiezen. Kijk of je nog iets kunt vinden in El Portal. Als je je route doet zoals je het zelf uitschrijft heb je compleet geen tijd voor Yosemite trouwens. Zoals hierboven ook al aangegeven kan de Tioga Pass nog gesloten zijn en dan moet je dan waarschijnlijk over de 88 bovenlangs of via Lake Isabella onderlangs als je door death valley wilt of nog verder zuidelijk en dan Bakersfield aanhouden als je dat juist niet wilt. Kijk hier voor de openingsdata van de tioga pass van de laatste jaren: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Op je routekaartje kom je nu niet door death valley overigens.

Hoe je de route nu hebt opgesteld zou ik persoonlijk direct San Diego en Palm Springs eruit gooien en van LA via Kingman in 2 dagen naar de Grand Canyon rijden.
Die 2 overnachtingen die je wint inzetten voor Yosemite en 1 bij LA de dag voor je terugvliegt.

Verder mis je jammergenoeg wel Zion en Bryce. Waarom zou je niet naar Los Angeles vliegen en terug vanaf Las Vegas of Phoenix? Zo'n multicityticket is vaak niet (veel) duurder dan een retourtje en het scheelt je gewoon zeker 3 dagen tussen LA en de Grand Canyon die je m.i. op betere plekken kunt inzetten.

Paul
psies
Amerika-ontdekker

Bericht door psies »

Frasi schreef:Welkom op het forum!!

Voordeel van een start in SF is dat je in de stad geen huurauto nodig hebt (SF heeft goed OV en parkeren is erg duur). Bij verlaten van SF haal je dan je huurauto op. Dat kan op SFO of zelfs hidden in de stad. En voor een eerste keer kan een rechtstreekse vlucht fijn zijn (al kan dat alleen met KLM die weer stevig aan de prijs is....)

Als je nog een paar dagen extra hebt, kan je Anaheim (Disneyland?) en San Diego toevoegen. Speciale reden om deze twee plaatsen in je route te willen opnemen? Sonoma ligt ook niet lekker op een doorgaande route.
Heb je geen belangstelling voor een aantal stevige (maar prachtige) wandelingen, kan je de overnachtingen in/bij de Nationale Parken wat inkorten. Hetzelfde als de steden SF, LV en LA je niets doen.

De meesten op dit forum krijgen tijdens de eerste reis het USA virus te pakken en gaan terug voor meer :lol:
Oftewel: probeer niet alles in één reis te proppen maar neem voldoende tijd. Je gaat ongetwijfeld volgend jaar (of het jaar erop) weer :thumbup: :thumbup:
De redden waarom ik voor LA gekozen heb is omdat er een Rechstreekse vlucht op de boeken was :) Vanuit Dusseldorf (ik woon in Enschede en dat is voor mij sowieso dichterbij dan bijvoorbeeld Amsterdam/Schiphol) vlieg je met AirBerlin in 1 keer naar LA.. Alle vluchten naar SF gaan via London en daarbij is de vlucht tijd vaak 2 tot 4 uur langer..
Voor mijn ronde maakt het eigenlijk dus niets uit aangezien ik beide steden aan doe.. Dus het is meer gemakszucht en het scheelde ook nog flink in de prijs (ben 400 euro goedkoper uit nu dan wanneer ik eerst naar SF vlieg dezelfde data)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

psies schreef: We gaan dus in Mei, ik denk dat we daar rond 20 mei zullen zijn.. Zou het dan nog gesloten kunnen zijn?
Dat kan heel goed. Zie hier voor de openingsdata van de afgelopen jaren.
Eens met de opmerking hierboven dat je Sonoma moet laten vallen. In je opsomming ontbreekt een overnachting in Yosemite; ik neem aan dat je daar toch wel ene paar nachten wilt blijven?

Marianne
psies
Amerika-ontdekker

Bericht door psies »

Paul Bedankt voor je tips! Daar ga ik zeker wat mee doen.
Ik kom wel door zion (je bedoelt toch Zion national park?) die doe ik wel aan!

Wij zijn wel wat op luxe gesteld (maar het mag niets kosten.. hehe). Ik merk dat zeker buiten de grote steden je geen luxe resorts meer hebt en bent aangewezen op motels of 2 sterren hotels. Dat is een beetje de reden waarom ik toch vaak richting een stad rij voor hotels, winkels, restaurants etc.. toch een beetje het gemak wat je dan hebt na een dag rijden. Flagstaff haal ik er denk Ik wel uit.. die stad lijkt me behoorlijk saai verder..

@Marianne..

Ik heb nog zo'n 2 a 3 dagen over die ik nog kan inplannen (overigens, ik heb nog geen tickets, hotels of dergelijk geboekt.. dit is een eerste concept, idee route planning wat ik heb gemaakt.. ik kan dus nog van alles veranderen)
Het enige wat wel vast ligt is de periode van 10/13 mei t/m 29mei/1 juni.. De eerste week van juni moet ik weer terug zijn..
Voor de rest denk ik dat we zo'n 18 tot 21 dagen gaan.. Ook dat is dus nog variabel.

Misschien wel een goed idee van je om een overnachting in te plannen in Yosemite Park.. Van daaruit is SF ook prima te doen in 1 dag rijden. (toch?)
En dan sla ik Sonoma gewoon over.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik dacht dat de tickets al geboekt waren. Als dat niet het geval is zou ik Yosemite zo laat mogelijk plannen, en dus eindigen in SF. Het is wel prettig als je rechtstreeks kunt vliegen maar voor een paar uur tijdwinst zou ik ook naar andere mogelijkheden kijken.
Ik weet niet wat je je precies voorstelt bij de overnachtingen onderweg; dat zijn meestal alleen maar een uitvalsbasis voor de parken die je gaat bezoeken. Veel winkels heb je niet nodig dan lijkt me. En restaurants zijn overal te vinden. Voor luxe resorts zit je verkeerd, dan kun je veter een andere vakantie zoeken denk ik. :wink: Geen resort maar wel heel mooi: de Desert Pearl Inn in Springdale (bij Zion).
Yosemite is een geweldig groot park, met 1 overnachting heb je nog veel te weinig tijd daar. Kijk eens in ons 2013-verslag om een idee te krijgen. Wij hebben toen veel dingen niet gedaan omdat we er al meerdere keren geweest waren. En ja, het is goed te doen om vanuit Yosemite naar SF te rijden.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kom wel door zion (je bedoelt toch Zion national park?) die doe ik wel aan!
Wanneer kom jij in of door Zion dan? Denk je dat je als je van Page naar Las Vegas rijdt daar tijd voor hebt? Niet doen hoor, door Zion heenrijden is al mooi, maar je moet daar echt minimaal een dagje daar doorbrengen.

Over luxe... Ik heb tot nu toe in ongeveer 35 verschillende hotels overnacht en eigenlijk in maar één hotel het idee gehad dat het niet goed was. De rest, zowel motels als hotels, luxe of budget, waren allemaal goed. Natuurlijk slaap ik liever alle nachten in zo'n suite die ik in Mandalay Bay had, maar qua bed en hygiene weinig problemen gezien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat ik nog vergat te melden: hou rekening met het Memorial Day weekend. Druk en duur. Vermijd zeker Yosemite die dagen.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Zoals anderen ook al schreven, hoe later bij Yosemite, hoe groter de kans dat de Tioga Pass open is.
Ik zou dan een rondje vanuit SF doen.

26 mei is het Memorial Day, het is dat weekend overal heel druk.

In onderstaande route zit je net na Memorial Day in Yosemite, helaas valt Las Vegas nu op vr en za avond (wat altijd duurder is dan door de week)

12 mei ? - SF
13 mei SF - Cambria (of Morro Bay)
14 mei Cambria - LA
15 mei LA
16 mei LA
17 mei LA - Twentynine Palms (Joshua Tree NP)
18 mei Twentynine Palms - Kingman
19 mei Kingman - Grand Canyon (South Rim - voor Google Maps Grand Canyon Village) (overnachten in het park vb Bright Angel of Maswik Lodge of in Tusayan)
20 mei Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend - Antelope Canyon)
21 mei Page - Zion
22 mei Zion
23 mei Zion - Las Vegas
24 mei Las Vegas
25 mei Las Vegas via Death Valley naar Bishop (open Tioga Pass) of Ridgecrest (gesloten Tioga Pass) (ik zou hier dus 2 hotels boeken, gratis annuleerbaar)
26 mei Ridgecrest of Bishop - Yosemite national Park (overnachten in het park of in El Portal)
27 mei Yosemite
28 mei Yosemite - San Francisco
29 mei San Francisco
30 mei San Francisco
31 mei SF - ?

Een rondje LA zou er zo kunnen uitzien:
(hier valt LV niet in het weekend en ook voor Yosemite zit je goed. Maar ja de Tioga Pass kan hier nog een probleem zijn, ze proberen wel altijd om deze tegen Memorial Day op te krijgen.)

12 mei ? - LA
13 mei LA - Twentynine Palms (Joshua Tree NP)
14 mei Twentynine Palms - Kingman
15 mei Kingman - Grand Canyon (South Rim - voor Google Maps Grand Canyon Village) (overnachten in het park vb Bright Angel of Maswik Lodge of in Tusayan)
16 mei Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend - Antelope Canyon)
17 mei Page - Zion
18 mei Zion
19 mei Zion - Las Vegas
20 mei Las Vegas
21 mei Las Vegas via Death Valley naar Bishop (open Tioga Pass) of Ridgecrest (gesloten Tioga Pass) (ik zou hier dus 2 hotels boeken, gratis annuleerbaar)
22 mei Ridgecrest of Bishop - Yosemite national Park (overnachten in het park of in El Portal)
23 mei Yosemite
24 mei Yosemite - San Francisco
25 mei San Francisco
26 mei San Francisco
27 mei SF - Cambria (of Morro Bay)
28 mei Cambria - LA
29 mei LA
30 mei LA
31 mei LA - ?

Bij beide routes zou je Bryce nog kunnen inpassen door niet langs Joshua Tree te gaan:

LA - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
psies
Amerika-ontdekker

Bericht door psies »

Ik heb inmiddels mijn route dankzij jullie tips en adviezen wat aangepast.

De eerste vier dagen blijven het zelfde;
Aankomst 13de in LA
2de dag LA-San Diego
3de dag San Diego - Palm springs
4de dag Palm Springs - Kingman
5de dag Kingman naar Grand Canyon (ipv flagstaff) en daar dan een hotel zoeken. We zitten dan dichtbij de Grand Canyon om de omgeving te verkennen.
7de dag van Grand Canyon naar Springdale om daar ook weer 2 dagen te blijven en zion te ontdekken.
9de dag van Springdale naar Las Vegas ook 2 dagen
11de dag Las Vegas naar Ridgecrest (via Death Valley) (die ubehebe crater heb ik maar laten vallen)
12de Dag van Ridgecrest naar Yosemite park (24 mei) en we blijven daar tot 26mei (memorial day) (ik heb wat mooie hotels gezien in de buurt van Mammoth lakes, iemand die die omgeving kent? ligt het hoog? Ligt er dan nog sneeuw?)
14de dag van Yosemite park naar SF voor 2 dagen (is vanaf mammoth lake wel bijna 6 uur rijden! lijkt me wat veel en is op memorial day dus extra druk verkeer?)
16de SF naar...?
17...
Dag 18 wil ik weer terug zijn in LA. De volgende dag vertrekt het vliegtuig..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je komt helemaal niet in Mammoth Lakes als je via Ridgecrest rijdt. Zoek voor Yosemite iets in het park of in EL Portal. Snel boeken, maar liever nog je route aanpassen. Je wilt daar echt niet in het weekend zitten en zeker niet dat weekend. Waarom niet op SF vliegen? Of begin in LA en eindig in SF. Dat geeft je ook ietes meer tijd overal.
Als je wel op deze datum in LA wilt beginnen en eindigen zou je ook naar Sequoia en Kings Canyon kunnen gaan. Als je niet over de Tioga Pass kunt rijden is dat een mooi alternatief. Kijk eens in ons 2013-verslag voor Sequoia en Kings Canyon.

Misschien kun je aangeven waarom je niet de route van Ingrid neemt? Die tussenstop in Page lijkt me heel handig. Nu heb je relatief veel tijd voor de grand Canyon (zie http://www.grandcanyonlodges.com voor accommodaite) en weinig tijd voor bijvoorbeeld Antelope Canyon, Horseshoe bend, de Glen Canyon dam en Lake Powell.

Marianne
psies
Amerika-ontdekker

Bericht door psies »

poeh wordt wel verwarrend zo, Page had ik er eerst wel tussen staan. Zet ik die er weer tussen.
Maar wat bedoelen jullie met 'bryce"?? je hebt zo veel dingen daar die met bryce beginnen.. :)

Wat ik eerder al zei, het scheelt 400 euro (voor mij veel geld) als ik op LA vlieg en ik vlieg ook nog eens rechtstreeks.. Dus dat lijkt me een win win situatie toch?
Bovendien zag ik dat als je een huur auto niet inleverd op de zelfde plaats je ook weer een stuk meer kwijt bent(was blijkbaar bij een bepaalde verhuurbedrijf).. Ook als ik dus via land op LA en terug vlieg via SF betaal ik ook veel meer voor mn tickets..
Is toch zonde geld?
Kan ik beter besteden voor hotels/toegangskaartjes etc...

Wel kan ik nog overwegen om de route andersom te rijden.. Dus vertrek vanuit LA eerst richting SF.. Daarmee ben ik ook eerder in Yosemite N Park en ontloop ik memorial day daar..

@marianne,
Ik rij van Las Vegas via death valley richting Ridgecrest.. Daar dan overnachten en via de HW395 naar boven richting Mammoth Lake voor opnieuw een overnachting..
Maar ik zie dat van mammoth lake naar SF bijna 6 uur rijden is.. dus wellicht beter om van Ridgecrest door te rijden naar Topaz lake en daar te overnachten en 2 dagen te blijven.

Maar volgens mij heb ik nu vrijwel precies het rondje wat Ingrid (de 2de) heeft gemaakt toch?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als vliegen op LA zoveel goedkoper is moet je dat doen. Maar het lijkt me de moeite om het goed uit te zoeken. Als je de auto huurt in LA en inlevert in SF betaal je geen extra kosten.
wat betreft Bryce: Bryce Canyon NP is een prachtig park, zeker de moeite om er een nacht door te brengen. Kijk ook voor Bryce eens in ons 2013-verslag. En zie http://www.ontdek-amerika.nl voor informatie over de parken (voor Bryce en Zion zie onder Utah).
@marianne,
Ik rij van Las Vegas via death valley richting Ridgecrest.. Daar dan overnachten en via de HW395 naar boven richting Mammoth Lake voor opnieuw een overnachting..
Maar ik zie dat van mammoth lake naar SF bijna 6 uur rijden is.. dus wellicht beter om van Ridgecrest door te rijden naar Topaz lake en daar te overnachten en 2 dagen te blijven.
Ik begrijp dit niet, hoezo van Mammoth Lakes naar SF?
Als de Tioga Pass niet open is rij je via Ridgecrest en Bakersfield naar Yosemite, en niet via Mammoth Lakes. Als de pas wel open is kun je via Mammoth Lakes rijden en zo Yosemite binnenrijden. Je rijdt dan via de 395 en dan is Ridgecrest niet een logische stop, maar stop je in bijvoorbeeld Bishop of Mammoth Lakes.
Van Yosemite Village naar SF is het ongeveer 4 uur rijden. Vanaf Mammoth Lakes naar SF is het ongeveer 5 uur rijden bij een open Tioga Pass. Maar dat doe je natuurlijk niet, je gaat dan eerst Yosemite bezoeken en daar overnachten.
Mammoth Lakes is bij een gesloten pas geen optie voor Yosemite, maar ook bij een open pas is het geen goede overnachtingsplaats voor Yosemite.
Jouw route is wel iets anders dan die van Ingrid; je hebt een nacht San Diego toegevoegd en Page laten vallen. En Ingrid houdt met de Ridgecrest-variant rekening met een gesloten Tioga Pass. Jij gaat uit van haar Bishop-variant.

Denk eraan dat het niet alleen om Memorial Day gaat maar ook om het weekend ervoor. Het is dan een lang weekend en heel Amerika maakt daar gebruik van door de parken op te zoeken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 jan 2014, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bovendien zag ik dat als je een huur auto niet inleverd op de zelfde plaats je ook weer een stuk meer kwijt bent(was blijkbaar bij een bepaalde verhuurbedrijf).. Ook als ik dus via land op LA en terug vlieg via SF betaal ik ook veel meer voor mn tickets..
Tussen Californië, Nevada en Arizona betaal je met de meeste verhuurbedrijven géén one way fee. Ik vraag me dus af bij welk verhuurbedrijf je had gekeken?

Vliegtickets is altijd lastig te voorspellen. Ik ben mijn eerste ZW reis op LA gevlogen met United en terug vanaf Vegas en dat was goedkoper als een retour LA direct met KLM of een multicity LA en terug van SF.
Wil je perse directe vluchten dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Paul
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

psies schreef:2de dag LA-San Diego
3de dag San Diego - Palm springs
4de dag Palm Springs - Kingman
Dit zou ik echt niet doen. Je hebt helemaal geen tijd genoeg voor San Diego en Palm Springs. Zonde van de tijd en de km.
Gebruik deze dagen elders in je route, daar kan je ze goed gebruiken.

Ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest wat betreft Ridgecrest:
als de Tioga Pass gesloten is overnachting in Ridgecrest
als de Tioga Pass open is overnachting in Bishop (of Mammoth Lakes)
(Daarom stelde ik voor om voor deze nacht 2 hotels te boeken, gratis annuleerbaar. Je kan dan ter plekke beslissen en gewoon 1 hotel afzeggen.)
Check de dag voor je de rit gaat doen op de website van Yosemite om te weten als de Pass open is.

Ik heb wel begrepen dat jullie echt een rondje LA willen doen.

Hieronder nogmaals mijn voorstel met verduidelijkingen:

13 mei ? - LA
14 mei LA - Kingman
15 mei Kingman - Grand Canyon (South Rim - voor Google Maps Grand Canyon Village) (overnachten in het park vb Bright Angel of Maswik Lodge of in Tusayan)
16 mei Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend - Antelope Canyon)
17 mei Page - Bryce Canyon NP (http://www.nps.gov/brca/index.htm)
18 mei Bryce - Zion
19 mei Zion
20 mei Zion - Las Vegas
21 mei Las Vegas
22 mei Las Vegas via Death Valley naar Bishop (open Tioga Pass) (wegen nrs 160-190-136-395) of
*22 mei Las Vegas via Death Valley naar Ridgecrest (gesloten Tioga Pass) (wegen nrs 160-190-178)
23 mei Bishop - Yosemite national Park (overnachten in het park of in El Portal) (wegen nrs 395-120)
* 23 mei Ridgecrest - Yosemite (wegen nrs 178-99-41)
24 mei Yosemite
25 mei Yosemite - San Francisco
26 mei San Francisco
27 mei San Francisco
28 mei SF - Cambria (of Morro Bay)
29 mei Cambria - LA
30 mei LA
31 mei LA - ?

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer