In Mei ga ik samen met mn vrouw naar het ZW van de USA. In eerste instantie wilde we een 'georganiseerde' reis via kras, de jong intra, arke etc boeken maar wilde het toch meer in eigen hand hebben..
Waar ik slaap, hoe ver ik wil rijden etc. Misschien niet verstandig bij de eerste keer? Ik heb nog 5 maanden en via internet is er zoo veel te verkennen en uit te zoeken dat het wel moet lukken lijkt me.
Uiteraard zullen jullie de site wellicht wel kennen maar na gehannis in Google maps, en via Michelin kon ik geen goede route planner maken... totdat ik roadtrippers.com ondekte.. Wat een super mooie overzichte site is dat zeg!
de Find Places icon met alle tips, bezienswaardigheden, winkels etc.. je kunt kiezen uit duizenden opties die weer worden gegeven op de kaart zelf..
Enfin, ik ben tot deze route gekomen. Hij staat nog niet helemaal vast want wellicht dat ik tussen Las Vegas en Yosimite National Park nog een wijziging ga doorvoeren.
We komen 13 mei aan op LA. De eerste nacht slapen we zoals gezegd in een hotel bij het vliegveld. (denk dat je na 11 vliegen wel kapot bent en wil slapen, zeker met de jetlag)
14 mei gaan we van LA naar San Diego
15 Mei gaan we van San Diego naar Palm Springs (126Mile)
16 Mei van Palm Springs naar Kingman (240Mile)
17 mei van Kingman naar Flagstaff (152Mile)
18 mei van Flagstaff naar de grand Canyon , the horseshoe bend en naar Page voor een overnachting (215 Mile)
19 mei van Page via zion national park naar Las Vegas waar we 2 dagen blijven (280 Mile)
21 mei van Las Vegas naar Death Valley (bezoek aan Ubehebe crater) door naar Bishop voor 1 overnachting (310 Mile)
22 Mei van Bishop via Yosemite national Park (incl bezoek Glacier point, North pines etc) naar Sonoma (170 Mile)
23 Mei van Sonoma naar San Francisco voor 3 dagen (dit lijkt ons beide de leukste stad waar we veel dingen willen bekijken en gaan doen )
26 mei van SF naar Cambria.. Dit staat nog niet vast. We moeten weer richting LA en via de kustlijn leek ons de mooiste route.. Cambria ligt wat dat betreft een beetje op de helft.. Om het aan het eind van de vakantie zo'n stuk in 1x te doen leek ons niet verstandig daarom lassen we nog 1 extra overnachting in.. Maar goed.. als er betere plaatsen zijn..)
27 mei naar LA..
Ons vliegtuig vertrekt weer de 31.. Dus eigenlijk heb ik nog 3 dagen over om te verdelen..

We willen voor 80 dollar zo'n National Park pass kopen.. Dat lijkt ons wel verstandig.. Misschien inderdaad na Page nog wat noordelijke gaan? bv naar Bryce Canyon Nation Park?
Hier het kaartje wat ik gemaakt heb:

Nog advies, tips?