Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis reggie_dnv: LV- Grand Canyon- Zion- Yosemite- SF (juli 2014)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
reggie_dnv
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis reggie_dnv: LV- Grand Canyon- Zion- Yosemite- SF (juli 2014)

Bericht door reggie_dnv »

Wij zijn in 2012 al eens 4 weken naar het Westen van de VS gereisd en hadden toen geen enkele moeite met onze planning. Deze zomer zouden we echter slechts 14 dagen rondreizen, dus het maken van een planning vinden we wat moeilijker. We willen ons reisschema zeker niet te vol proppen. Ik had graag eens gehoord wat jullie van onze voorlopige planning vinden:

Dag 1 : Brussel - Las Vegas (ophalen 4x4 + eventueel inkopen doen)
Dag 2 : Las Vegas - Toroweap Overlook
Dag 3 : hiking 'Lava Falls Trail'
Dag 4 : Toroweap Overlook - Zion NP (eventueel nog één of twee korte wandelingen)
Dag 5 : hiking 'The Narrows top to bottom'
Dag 6 : hiking 'Angels Landing Trail' in de voormiddag en rit naar LV in de namiddag
Dag 7 : LV
Dag 8 : LV - Lee Vining/Bisshop/Mammoth Lakes + onderweg enkele korte stops in Death Valley
Dag 9 : rit Lee Vining/Bisshop/Mammoth Lakes - Yosemite Valley Campgound in de voormidag + bezoek Mariposa Grove in de namiddag
Dag 10 : rit Glacier Point Road met hikes naar 'Taft Point' en 'Sentinel Dome' en natuurlijk Glacier Point zelf
Dag 11 : hiking 'Half Dome'
Dag 12 : Yosemite Valley - Oakdale
Dag 13 : Een dagje rafting in de buurt van Oakdale (we hadden gedacht aan Goodwin Canyon of Tuolumne) + 's avonds rit naar SF
Dag 14 : SF - Brussel

Heeft iemand een voorstel naar overnachtingen op een campground in Zion NP en in de buurt van Lee Vining/Mammoth Lakes/Bisshop?
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: LV - Grand Canyon - Zion - Yosemite - SF (juli 2014)

Bericht door Lilo »

Wanneer gaan jullie precies?
Zelf ben ik (jammer genoeg) nog nooit aan de Toroweap overlook geweest, maar naar ik gehoord heb is de weg ernaar toe niet van de poes en heb je er veel kans op lekke banden.
Ik weet niet of je het weet, maar voor Half Dome heb je een permit nodig. Een ander indrukwekkend trail in Yosemite is het Pohono trail. Als door de waterstand in Zion de hike in de narrows niet kan doorgaan, is het west rim trail een mooi alternatief voor een lange dayhike.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: LV - Grand Canyon - Zion - Yosemite - SF (juli 2014)

Bericht door pelsmaker »

De weg van Las Vegas door Death Valley en dan nog naar Mammoth Lake is toch een behoorlijke eind rijden. Zeker als je nog een paar dingen in Death Valley wilt zien.
reggie_dnv
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis reggie_dnv: LV- Grand Canyon- Zion- Yosemite- SF (juli 2014)

Bericht door reggie_dnv »

Ik weet dat ik permits moet aanvragen voor 'the narrows' en 'half dome', maar als ik me niet vergis kan ik dat enkel 3 maanden op voorhand doen?! Bedankt voor de voorstellen van andere trails, die lijken me zeker een goed alternatief :thumbup: !

We gaan de eerste 14 dagen van juli. Ik heb ook gehoord over de omstandigheden van de weg naar Toroweap, maar dat risico willen we nemen. Dus dan huren we maar een goede high clearance vehicle met een goede reserveband :wink: !

De rit van Las Vegas naar Mammoth Lakes is inderdaad een lange dag rijden. We hebben maar 14 dagen, dus deze dag is noodzakelijk. We hebben 2 jaar geleden Death Valley al eens gezien, dus onze stops zouden beperkt tot enkele uitkijkpunten om onze benen te strekken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis reggie_dnv: LV- Grand Canyon- Zion- Yosemite- SF (juli 2014)

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie reis! Als je overnacht in Bishop zou je onderweg nog naar het Ancient Bristlecone Pies Forest kunnen gaan, wij vonden dat vorig jaar een leuke stop.
De Mariposa Grove zou je kunnen combineren met het bezoek aan Glacier Point en de wandelingen naar Sentinel dome en Taft Point. Hebben jullie de Panorama Trail of 4MileTrail al gelopen? Zie voor die laatste ons 2013-verslag.
Ik heb geen ervaringen met campings bij Bishop of Lee Vining. Bij June Lake schijnt Silver Lake een mooie camping te zijn. Kijk ook eens op http://jrabold.net/yosemite/camping.htm voor mogelijkheden.
Voor Zion zijn Watchman of South mogelijkheden, of de Zion Canyon Campground in Springdale als je wat meer voorzieningen wil.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer