Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis: Stijn1309

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis: Stijn1309

Bericht door Martin & Marianne »

Martin & Marianne schreef: Ligt jullie vlucht al vast? Is het anders een idee om in SF te beginnen en in LA te eindigen? Of beginnen in Phoenix en eindigen in LA.
Ik quote mijzelf nog maar even. :wink:

Wat wil je de volle dag in Bryce doen? Waarom niet 1 nacht Bryce en 1 nacht Zion? Op die manier heb je ook nog tijd voor Zion en met een middag en (deel van de) ochtend heb je ook voor Bryce voldoende tijd voor een wandeling langs de rim en naar beneden. Zoals al gezegd: kijk eens naar mijn 2011-verslag voor mijn septemberreis voor de indeling rondom Bryce en Zion.
In plaats van een stop in Sedona kun je ook een snellere route nemen van San Diego naar de GC en ter plekke bekijken hoe ver je komt. Voor Sedona heb je geen tijd.

Marianne
jdeinum
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jdeinum »

Marianne zei het al eerder maar ik denk dat het inderdaad handiger is om bijvoorbeeld terug of heen te vliegen via Phoenix, dat scheelt je sowieso die hele dag rijden van San Diego naar Sedona. Je zou dan bijvoorbeel heen kunnen vliegen op Phoenix en terug vanaf San Diego of andersom.
2000 Orlando
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2014 Zuid West VS http://jeremydeinum.wordpress.com
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Die laatste route is mooi, met de eerder genoemde opmerking dat ik ook 1 nacht Bryce en 1 nacht Zion zou doen.

En ik zou de hele route omdraaien. Door het tijdsverschil ben je op de eerste ochtend (heel) vroeg wakker. Je kunt dan vroeg op pad en met een beetje mazzel om 10 uur in de vallei van Yosemite staan. Heb je daar bijna een hele dag gewonnen. En het is lekker om op het eind nog een paar dagen op dezelfde plek te hebben voordat je weer op het vliegtuig naar huis stapt.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
stijn1309
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door stijn1309 »

Vlucht anders gaat helaas niet. Deze staat al vast.

Ik merk uit jullie reacties dat je aan een middag en misschien een gedeelte van de ochtend in Bryce voldoende is en dan een halve dag extra pakken in Zion!
Dat is zeker het overwegen waard en denk dat we dat nog wel aanpassen.

Route omdraaien is inderdaad ook nog een goede mogelijkheid en het overwegen waard.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Of dat genoeg is in Bryce is afhankelijk van wat je er wilt doen. Daarom is het goed om wat reisverslagen te lezen zodat je je een indruk kunt vormen. Wil je er gaan wandelen, en zo ja welke trails?

Marianne
stijn1309
Amerika-ontdekker

Bericht door stijn1309 »

Wij zijn niet echt de mensen die uren kunnen rondstruinen en we duiken nog zeker in wat reisverslagen hiervoor.
Bryce Canyon een halve dag krijg ik de indruk dat, dat voor ons dus ook voldoende is maar hiervoor toch maar wat huiswerk nog even doen :D

Universal - San Diego te doen geeft Ingrid aan. Zijn er nog meer mensen die hierover zo denken?
Twijfel nog wel of dat dit een optie is voor ons, want nu hadden we nog bedacht dat we pas tegen de middag zouden vertrekken naar San Diego en dus nog een halve dag (extra) in LA hadden.

Nogmaals bedankt voor al jullie input! Jullie kritische noot helpt ons enorm!
Frenk1976
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Frenk1976 »

Mooie route hoor! Dit is inderdaad beter te doen. Met betrekking tot Bryce idd wissel met zion en dan zorgen dat je op tijd in Bryce bent. Ga hier dan een paar viewpionts bekijken en daarna de queens garden trai wandelen. De schoonheid van Bryce zie je pas echt als je er ook wandelt. Dit kan op een dag als je erop tijd bent. De weg tussen zion en Bryce is trouwens ook erg mooi, hier ligt oa de checkerboard messa, zeker een foto waard. Als je bijna bij Bryce bent kom je langs de red canyon, vergeet hier al rijdend niet van te genieten.

Succes
stijn1309
Amerika-ontdekker

Bericht door stijn1309 »

Onze planning aangepast en dit is wat we ervan gemaakt hebben.

dag 1: Aankomst 's avonds - San Fransisco
dag 2: SF
dag 3: SF
dag 4: San Fransisco --> Morro Bay
dag 5: Morro Bay --> LA
dag 6: LA --> San Diego
dag 7: San Diego (SeaWorld)
dag 8: San Diego --> Phoenix
dag 9: Phoenix --> Flagstaff
dag 10: Flagstaff --> Grand Canyon
dag 11: Grand Canyon --> Monument Valley
dag 12: Monument Valley --> Page
dag 13: Page --> Bryce Canyon
dag 14: Bryce Canyon --> Zion
dag 15: Zion --> Las Vegas
dag 16: Las Vegas
dag 17: Las Vegas --> Death Valley --> Lone Pine
dag 18: Lone Pine --> Yosemite
dag 19: Yosemite
dag 20: Yosemite --> SF
dag 21: SF terug naar huis
dag 22: aankomst nederland

Heb er al heel veel zin in helaas... nog even wachten :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer